Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Har du taget den med på lokum?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Har du taget den med på lokum?

:-)[/quote]

Jeg kunne godt have fundet på det, fordi den er så lækker, og jeg har bare lyst til at sidde og kramme med den og drømme om hvor fedt det bliver når den bliver samlet.

Men det er nok de færreste der har gulvtæpper på lokummet. Hvilket ellers kunne være meget hipt og samtidig utroligt ulækkert! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Med den dér utroligt hipster-agtige Instagram-indpakning af det fotodokumentariske materiale tiltror jeg dig hvad som helst. Hipstere er vel hævet over at udskille nogen form for affaldsstoffer fra deres ih og åh så lækre kroppe (altså, deres egne - ikke deres ih og åh så lækre Jazzmastere´s...), oder..?

:-)

Et sted, hvor man fotograferer en Jazzmaster - eller blot dele heraf - er hermed fremdeles defineret som "et hipsterlokum" :-)

Edit: Måske man skulle udbrede denne definition til også at omfatte selve disse begærede guitarer? Jeg synes, det ville være en meget passende betegnelse... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Med den dér utroligt hipster-agtige Instagram-indpakning af det fotodokumentariske materiale tiltror jeg dig hvad som helst. Hipstere er vel hævet over at udskille nogen form for affaldsstoffer fra deres ih og åh så lækre kroppe (altså, deres egne - ikke deres ih og åh så lækre Jazzmastere´s...), oder..?

:-)

Et sted, hvor man fotograferer en Jazzmaster - eller blot dele heraf - er hermed fremdeles defineret som "et hipsterlokum" :-)

Edit: Måske man skulle udbrede denne definition til også at omfatte selve disse begærede guitarer? Jeg synes, det ville være en meget passende betegnelse... :-)[/quote]

Jeg kan ikke li' din tone omkring en fantastisk opfindelse. Jeg glæder mig til den dag den er færdig og jeg kan få lov til at plonk'e den i den nye "verdens bedste" Marshall og få dig til at sige..."w000t, w00000w, nææææhhh ihhhh.... uhaaaaa...".

PS: Hey Joe er indspillet på en telecaster...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

PS: Hey Joe er indspillet på en telecaster...[/quote]

Ifølge hvilken kilde? Indtil der kommer noget mere håndfast dokumentation på bordet, vil jeg tillade mig at betragte dette som en vildfaren påstand...

Og nu ville jeg måske nok fare med lidt lempe i dit tilfælde, da det jo er mig, der holder loddekolben, as we speak. Så Marshall´en bliver ikke federe, end jeg synes, den skal være. Og hvis den alligevel bare skal forstærke lidt plink-plonk fra en Jazzmaster, kan det jo næsten være ligegyldigt... :-)

Edit: Men det kan være, at du måske kunne lokke lidt vellyd frem med sådan en pedal her?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://boyband625.com/gear.php?id=1370" ... id=1370</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

PS: Hey Joe er indspillet på en telecaster...[/quote]

Ifølge hvilken kilde? Indtil der kommer noget mere håndfast dokumentation på bordet, vil jeg tillade mig at betragte dette som en vildfaren påstand...

Og nu ville jeg måske nok fare med lidt lempe i dit tilfælde, da det jo er mig, der holder loddekolben, as we speak. Så Marshall´en bliver ikke federe, end jeg synes, den skal være. Og hvis den alligevel bare skal forstærke lidt plink-plonk fra en Jazzmaster, kan det jo næsten være ligegyldigt... :-)

Edit: Men det kan være, at du måske kunne lokke lidt vellyd frem med sådan en pedal her?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://boyband625.com/gear.php?id=1370" ... id=1370</a><!-- m -->

:-)[/quote]

Min kilde var en ældre herre jeg talte med i går, som ikke behøves nævnes med navn. Jeg ved ikke om jeg er enig, men det var mest bare for at hælde lidt brænde på bålet.

Vellyd = ingen lyd. :)

Søren, du skal huske på det kræver sin guitarist at få ordentlig lyd ud af sådan en Osteskærer-banjo. Det kræver som regel også at man lige skal skifte et potmeter for at tæmme den hidsige top. Det er der bare ikke så mange af de der indie guitarister der har forstået. :)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: på vej mod Skagen for at spille rock og rul hos motorcykelfolket ved Træf på Toppen! Det bliver fedt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Skagen er altid skøn! Jeg er ikke det mindste misundelig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Min kilde var en ældre herre jeg talte med i går, som ikke behøves nævnes med navn. Jeg ved ikke om jeg er enig, men det var mest bare for at hælde lidt brænde på bålet. [/quote]

Det er sjovt: Jeg har hørt i tonsvis af dén slags udsagn fra "ældre herrer". Og når det bliver tjekket op imod beskrivelser fra folk, som rent faktisk var til stede, viser det sig ofte, at mange af disse "ældre herre-udsagn" blot er endnu en variant af dén slags hjemmebryggede, lommefilosofiske "musiker-folklore", som især guitarister er så gode til at opfinde - "Hey, jeg kan ikke få min Stratocaster til at lyde som Jimi´s. Så må det sgu´ være fordi, han bruger en Telecaster..."

Jeg er bange for, at hvis man vil høre Hey Joe udsat for Telecaster, skal man kigge i denne retning:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Den eneste indikation, jeg har kunnet finde på, at Jimi nogensinde har brugt en Telecaster på en indspilning, er, at han sandsynligvis brugte Noel Redding´s Telecaster til nogle overdubs på "Purple Haze" og "Fire". Det hævder Noel ihvertfald, at han gjorde - angiveligt fordi der var tale om en session en sen aften efter en koncert, og bandets grej derfor stod pakket ned. Men om disse overdubs så rent faktisk nogensinde blev brugt på de endelige versioner, hersker der lidt forvirring om.

Jimi sagde selv: "The Stratocaster is the best allround guitar for the stuff we´re doing. You can get the very bright trebles and deep bass sound. I tried Telecaster and it only has two sounds, good and bad, and a very weak tone variation."

Og nu vi er ved det: Nej, Jimi brugte IKKE en gammel Höfner på indspilningen af "Red House", selv om Guitar Player engang påstod det. Og nej, Jimi og Noel Redding deltes IKKE om en fælles Marshall-stack på indspilningen af "Are You Experienced?" albummet. Og nej, mr. Pittman: Jimi brugte IKKE en Fender Twin på indspilningen af "The Wind Cries Mary". Og ja, Bill Lawrence er tilsyneladende den eneste, der nogensinde har set, at Jimi i sine sidste dage skulle have have en ekstra "toggle switch" monteret på bagsiden af sin sorte Strat, som han konstant pillede ved, mens han spillede.

Osv. osv. osv. Find selv på flere gode historier....

[quote="Rasmus"]
Jeg ved ikke om jeg er enig
[/quote]

Nu er det vel svært at være enig eller uenig i fakta?

[quote="Rasmus"]
Vellyd = ingen lyd. :)

Søren, du skal huske på det kræver sin guitarist at få ordentlig lyd ud af sådan en Osteskærer-banjo. Det kræver som regel også at man lige skal skifte et potmeter for at tæmme den hidsige top. Det er der bare ikke så mange af de der indie guitarister der har forstået. :) [/quote]

Nej, det kan godt være, at sådan en banjo-eliminator slet ikke ville lukke noget lyd fra sådan et hipsterlokum igennem..? :-)

Er det i øvrigt ikke en del af "uniformen", at man skal køre sådan én gennem en Musicman-forstærker, sådan at det virkelig kan blive tyndt og trælst? Det synes jeg da, at jeg har set hos nogle af "de virkeligt seje", jazzmaster-spillende hipstere...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasser »

NO: sommer, grill og Bourgogne.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Sasha"]Skagen er altid skøn! Jeg er ikke det mindste misundelig... :-)[/quote]

Der var skønt og jeg fik sparket lidt dæk og spillet koncert på mit Marshall stack, så alt i alt en god tur :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg ved ikke om jeg er enig
[/quote]

Nu er det vel svært at være enig eller uenig i fakta?
[/quote]

NU var jeg rent faktisk uenig med manden, men jeg kendte samtidig ikke de helt håndgribelige facts! Han påstod det var Noel Reddings Telecaster.

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]
Vellyd = ingen lyd. :)

Søren, du skal huske på det kræver sin guitarist at få ordentlig lyd ud af sådan en Osteskærer-banjo. Det kræver som regel også at man lige skal skifte et potmeter for at tæmme den hidsige top. Det er der bare ikke så mange af de der indie guitarister der har forstået. :) [/quote]

Nej, det kan godt være, at sådan en banjo-eliminator slet ikke ville lukke noget lyd fra sådan et hipsterlokum igennem..? :-)

Er det i øvrigt ikke en del af "uniformen", at man skal køre sådan én gennem en Musicman-forstærker, sådan at det virkelig kan blive tyndt og trælst? Det synes jeg da, at jeg har set hos nogle af "de virkeligt seje", jazzmaster-spillende hipstere...

:-)[/quote]

Jeg har faktisk prøvet optage sådan en billig Mexico Jazzmaster ind i sådan en musicman.... og det var overhovedet ikke fedt. :s hock: Men det var lidt dét der var.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg ved ikke om jeg er enig
[/quote]

Nu er det vel svært at være enig eller uenig i fakta?
[/quote]

NU var jeg rent faktisk uenig med manden, men jeg kendte samtidig ikke de helt håndgribelige facts! Han påstod det var Noel Reddings Telecaster.

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]
Vellyd = ingen lyd. :)

Søren, du skal huske på det kræver sin guitarist at få ordentlig lyd ud af sådan en Osteskærer-banjo. Det kræver som regel også at man lige skal skifte et potmeter for at tæmme den hidsige top. Det er der bare ikke så mange af de der indie guitarister der har forstået. :) [/quote]

Nej, det kan godt være, at sådan en banjo-eliminator slet ikke ville lukke noget lyd fra sådan et hipsterlokum igennem..? :-)

Er det i øvrigt ikke en del af "uniformen", at man skal køre sådan én gennem en Musicman-forstærker, sådan at det virkelig kan blive tyndt og trælst? Det synes jeg da, at jeg har set hos nogle af "de virkeligt seje", jazzmaster-spillende hipstere...

:-)[/quote]

Jeg har faktisk prøvet optage sådan en billig Mexico Jazzmaster ind i sådan en musicman.... og det var overhovedet ikke fedt. :s hock: Men det var lidt dét der var.[/quote]

Bare fordi man flytter til Danmark for at være en stor fisk i et lille akvarium, og har stået på de samme krydsfiner plader som Jimi, betyder det jo ikke at man ved alt.. ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Haha, det var ikke ham jeg snakkede med.

Fordi han taler jo kun i sandheder.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Haha, det var ikke ham jeg snakkede med.

Fordi han taler jo kun i sandheder.[/quote]

Hmm: Det kunne være du skulle spørge C.V. Jørgensen og Delta Blues Band om det...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"]Haha, det var ikke ham jeg snakkede med.

Fordi han taler jo kun i sandheder.[/quote]

Hmm: Det kunne være du skulle spørge C.V. Jørgensen og Delta Blues Band om det...[/quote]

Man kan godt være uenig om det er sandt det han siger, men han taler stadig kun i sandheder. :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Jeg har faktisk prøvet optage sådan en billig Mexico Jazzmaster ind i sådan en musicman.... og det var overhovedet ikke fedt. [/quote]

Jamen, det har vel heller aldrig været meningen, at det skulle være det, hvis jeg ellers har forstået bare en lille flig af det hersens hipster-koncept...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg har faktisk prøvet optage sådan en billig Mexico Jazzmaster ind i sådan en musicman.... og det var overhovedet ikke fedt. [/quote]

Jamen, det har vel heller aldrig været meningen, at det skulle være det, hvis jeg ellers har forstået bare en lille flig af det hersens hipster-koncept...[/quote]

Det tror jeg faktisk ikke, at du har :-) Jeg aner ikke, hvad det der "hipster" går ud på. Jeg ved bare, at utrolig mange mennesker er svært optagede af at distancere sig fra det. God vind med det fremover!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg takker! :-)

Jeg tror dog - for det noget teoretiske tilfælde, at jeg rent faktisk har forstået begrebet bare en anelse - at samtlige hipstere ville give mig ret i, at undertegnede har begge ben så tilpas solidt plantet i den gode, fede jyske muld og i øvrigt er så meget ude af trit med alt, der blot perifert har med begrebet "trendy" at gøre, at min risiko for at blive slået i hartkorn med disse såkaldte hipstere vist er yderst minimal. Men tak endnu en gang! Og også et ønske om de bedste vinde her vestfra...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jeg takker! :-)

Jeg tror dog - for det noget teoretiske tilfælde, at jeg rent faktisk har forstået begrebet bare en anelse - at samtlige hipstere ville give mig ret i, at undertegnede har begge ben så tilpas solidt plantet i den gode, fede jyske muld og i øvrigt er så meget ude af trit med alt, der blot perifert har med begrebet "trendy" at gøre, at min risiko for at blive slået i hartkorn med disse såkaldte hipstere vist er yderst minimal. Men tak endnu en gang! Og også et ønske om de bedste vinde her vestfra...

:-)[/quote]

Du er en hipster :banana-dance:
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen