Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hva snakker du om, jeg er da allerede begyndt at lære Johan at skifte ble på en dukke. Når Bebs kommer er han tre år gammel, det kan ikke være for tidligt
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Hyggelig guitarnørderi her til aften. Vi mødtes tre gutter for at sammenligne Klon kloner. Vi havde den nye danske Nordvang Custom (3500), J. Rocket Archer (1700)  og Archer Ikon (1800) og så min EHX soulfood (650)

NO2: Det er sgu fede pedaler allesammen. Soulfooden er den billigste og også den mindst transparente, men den klarer sig fandeme godt i det selskab, den lyder altså bare pissegodt. Mine ører kunne allerbedst lide Archer Ikon. Nordvangen var også virkelig lækker, men jeg Ikon og jeg kommunikerede bedre sammen.

NO3: Vi spillede over en meget fin AC30 fra Korg perioden - Det var en stor fornøjelse at høre min brune PRS over noget andet end den vanlige studiotone. Den er fandeme kommet til at lyde godt med de nye pickupper, efter de er blevet justeret og har fået installeret et 400k potmeter (jeg er ikke helt overbevist om, at jeg vil skifte til det nye)

NO4: Vi optog noget af sceancen på video og lyd, så hvis ellers det er blevet hæderligt, så kommer der nogle lydklip på et tidspunkt.

NO5: Der er kommet en kæmpe update til Mackie Master Fader - Den bliver vi glade for i bandet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kladen »

Smittefar skrev: NO: Hyggelig guitarnørderi her til aften. Vi mødtes tre gutter for at sammenligne Klon kloner. Vi havde den nye danske Nordvang Custom (3500), J. Rocket Archer (1700)  og Archer Ikon (1800) og så min EHX soulfood (650)

NO2: Det er sgu fede pedaler allesammen. Soulfooden er den billigste og også den mindst transparente, men den klarer sig fandeme godt i det selskab, den lyder altså bare pissegodt. Mine ører kunne allerbedst lide Archer Ikon. Nordvangen var også virkelig lækker, men jeg Ikon og jeg kommunikerede bedre sammen.

NO3: Vi spillede over en meget fin AC30 fra Korg perioden - Det var en stor fornøjelse at høre min brune PRS over noget andet end den vanlige studiotone. Den er fandeme kommet til at lyde godt med de nye pickupper, efter de er blevet justeret og har fået installeret et 400k potmeter (jeg er ikke helt overbevist om, at jeg vil skifte til det nye)

NO4: Vi optog noget af sceancen på video og lyd, så hvis ellers det er blevet hæderligt, så kommer der nogle lydklip på et tidspunkt.

NO5: Der er kommet en kæmpe update til Mackie Master Fader - Den bliver vi glade for i bandet.
Er det stadig Lückng pups du har i PRS'en eller er der kommet andre i, i mellemtiden?
På hvilket plan adskiller archer og archer ikon mest fra hinanden ?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det er stadig Lückingerne - Vi er sgu blevet meget gode venner - De har lidt meget tendens til feed, men samtidig er de ekstremt åbne i lyden, så jeg er ikke sikker på, jeghar lyst til at få dem vokset.

Jeg synes, Archer Ikon var mere afrundet i lyden på transienten, men til gengæld var den lidt mere in-your-face på selve attacket, hvis det giver nogen form for mening.
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Ptessing »

NO : Jagten på DK's bedste bøfsandwich har nu både været i tv og radio. Det hele er lidt sjovere, når der kommer så meget mere opmærksomhed på sagen. Det går stærkt internt i dommergruppen.


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Yes - Jeg er venner med Frederik Lundberg, så jeg føler for en sjælden gangs skyld, at jeg er på indersiden af den store historie.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Fedt med klon tissemands måling! Tror desværre bare ikke der er nogen der kommer helt op i det røde felt. Kender et par der har originale klons, men har stadig til gode at prøve den. 

Har en klon klon som Esben har bygget. Det er ikke for alle, amps eller guitarer! De er meget bright, hvilket Lars Vad også vedkender at dem han har bygget har været! 


NO: jeg har nu spillet 34 forestillinger på lidt over en måned. Det giver sku ret meget ro på. 
NO2: line6 m13.... Monitormanden skifter lyd for mig via MIDI fra digitalpulten til hvert nummer.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Haha - fedt med lydmand til at skifte lyd :)

Jeg har heller ikke prøvet en rigtig klon -men jeg må sgu indrømme, at jeg rigtig godt kan lide lyden - både i den klassiske klon indstilling, hvor man rammer ampen med et boostet signal, der bare har lidt hår på, men også i de mere gainede settings, som i min verden bliver sådan en lille smule fuzzede men uden sprutten (komprimeret og meget smoooth lyd). Den der Archer Ikon lød fandeme godt. Det gjorde Nordvang også, men jeg ville vælge Archeren. Soul Food lyder lige så godt til de mere gainede lyde, men de andre lyder bedre, når man skruer ned for gain.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Der findes en JHS modded soulfood, som kan fåes hos effektpedaler, og den koster vist ikke spidsen af en jetjager! 

Du skal være velkommen til at prøve min en dag!
Last edited by Rasmus 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Naa, jeg er egentlig godt tilfreds med min soul food - og det hele bliver nok snart mere eller mindre skrottet til fordel for et digitalt setup : :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Smittefar skrev: Det er stadig Lückingerne - Vi er sgu blevet meget gode venner - De har lidt meget tendens til feed, men samtidig er de ekstremt åbne i lyden, så jeg er ikke sikker på, jeghar lyst til at få dem vokset.

Jeg synes, Archer Ikon var mere afrundet i lyden på transienten, men til gengæld var den lidt mere in-your-face på selve attacket, hvis det giver nogen form for mening.
Spændende med de Lücking-pickupper! Jeg var selv så heldig at vinde en tele-pickup fra dem på deres facebook-side. Den ryger i her i weekenden, håber på gode resultater!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes ikke de der Lücking pickupper på nogen måde er magiske, men de passer ret fornuftigt i min guitar
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Jacob »

Smittefar skrev: Jeg synes ikke de der Lücking pickupper på nogen måde er magiske, men de passer ret fornuftigt i min guitar
Det forventer man vel næsten heller ikke til den pris. Jeg har en Suhr Classic-T siddende i min tele nu som lyder forrygende (men er mikrofonisk og skal vokses), så jeg tror at den Lücking får kamp til stregen når Suhr-pickuppen er tilbage fra værksted..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Så fik jeg endelig tid til at sætte mig ned og få gjort min 1 watts forstærker lydmæssigt "et par år yngre". Umiddelbart slet ikke tosset. Men nu må vi lige se...   Det er sjovt, som man aldrig rigtig føler, at at man når til et punkt, hvor man synes, at ens egne ting er sådan "100% definitivt færdige".

NTK: 0,1 watt er godt nok højt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hvad menes med et par år yngre?

Jeg har tænkt over, om man skulle have sådan et 1 watts dyr parret med sit 1x12 portede kabinet til sådan hygge hjemmebrug? Jeg var godt nok imponeret til guitar show
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Hvad menes med et par år yngre?
At man fjerner det dér mudren og prutten, der kendetegner de Marshalls, som alle de sande vintage-tosser med den éne hånd er villige til at betale formuer for, og med anden hånd bitcher over, at de aldrig kan skrue baskontrollen over "2" på.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Got it :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: NO: Så fik jeg endelig tid til at sætte mig ned og få gjort min 1 watts forstærker lydmæssigt "et par år yngre". Umiddelbart slet ikke tosset. Men nu må vi lige se...   Det er sjovt, som man aldrig rigtig føler, at at man når til et punkt, hvor man synes, at ens egne ting er sådan "100% definitivt færdige".

NTK: 0,1 watt er godt nok højt.
Den lyder altså slet ikke værst den lille fyr :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: Hvad menes med et par år yngre?
At man fjerner det dér mudren og prutten, der kendetegner de Marshalls, som alle de sande vintage-tosser med den éne hånd er villige til at betale formuer for, og med anden hånd bitcher over, at de aldrig kan skrue baskontrollen over "2" på.
Hæhæ, der var en svensker for et halvt års tid skrev om jeg ville sælge min 67' super p.a for et beløb der lå på den gode side af 30.000dkr. 
Det var bare ærgeligt den ikke er til salg!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev:
Sasha skrev:
Smittefar skrev: Hvad menes med et par år yngre?
At man fjerner det dér mudren og prutten, der kendetegner de Marshalls, som alle de sande vintage-tosser med den éne hånd er villige til at betale formuer for, og med anden hånd bitcher over, at de aldrig kan skrue baskontrollen over "2" på.
Hæhæ, der var en svensker for et halvt års tid skrev om jeg ville sælge min 67' super p.a for et beløb der lå på den gode side af 30.000dkr. 
Det var bare ærgeligt den ikke er til salg!
For sådan en "overspændings-clean machine", der nok må regnes blandt Marshall´s mere tossede påhit (og der er ellers nok at tage af!)..?

Ja-ja, each to his own. Havde svensken hørt den?
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen