Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Joh...

Men i og med at sådan en fuzzpedal har en høj udgangsimpedans, kan det nu sagtens tænkes, at der er en lydmæssig årsag til, at du skruer op på fuzz´en. For hvis du blot har et kabel - eller en kæde bestående udelukkende af true bypass-pedaler - mellem fuzz´ens udgang og forstærkerens indgang, vil du opleve samme form for diskanttab, som vi kender fra, når man skruer ned på guitarens volumeknap, når du skruer ned for fuzz´ens ditto.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Joh...

Men i og med at sådan en fuzzpedal har en høj udgangsimpedans, kan det nu sagtens tænkes, at der er en lydmæssig årsag til, at du skruer op på fuzz´en. For hvis du blot har et kabel - eller en kæde bestående udelukkende af true bypass-pedaler - mellem fuzz´ens udgang og forstærkerens indgang, vil du opleve samme form for diskanttab, som vi kender fra, når man skruer ned på guitarens volumeknap, når du skruer ned for fuzz´ens ditto.[/quote]

Jeg Har erfaring lært at sætte min buffer i enden.:-)
Jeg satte den nye blå rumraket til som eneste pedal, og det gav en meget sur mellemtone basal lyd.:-)

Jeg tror det største problem er jeg spiller for højt.:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Er det din Marshall, du er plugget i? Den dér "overmættede" ting kunne lyde som et skoleeksempel på den megen 3. harmoniske (det er én af de grimme! ) forvrængning, man får, når der er "børnesygdomme" på spil...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er det din Marshall, du er plugget i? Den dér "overmættede" ting kunne lyde som et skoleeksempel på den megen 3. harmoniske (det er én af de grimme! ) forvrængning, man får, når der er "børnesygdomme" på spil...[/quote]
Det er med alle mine amps.
Jeg tror Marshallen Har det fint, men den spiller lavere og lavere, så den skal nok snart have sat de 2 friske kt66'ere i. Den Har ogsa spillet meget.

Snakkede du engang om du kiggede efter en gammel g12h30?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah. Jeg fandt også én. Men står du med en 8 ohms 55 Hz-version, er jeg da nok interesseret...

Egentlig også i en 16 ohms ved nærmere eftertanke.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

NO: Engl 4x12'' pro kabinet med V30'ere.. hell yeah!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Første gig med vores nye Powermax 5 anlæg i aften! Spændende!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jah. Jeg fandt også én. Men står du med en 8 ohms 55 Hz-version, er jeg da nok interesseret...

Egentlig også i en 16 ohms ved nærmere eftertanke.[/quote]
Jeg Har 2stk 8 ohm 75hz, men jeg ved ikke om jeg skal bruge dem begge endnu. Men det kan vi jo altid snakke om, hvis det kunne have interesse.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="FunkyValle"]NO: Det ser lovende ud med at få en ny regering. ;o)[/quote]

+1[/quote]

+10. NA: Den kommende regerings økonomiske politik. Jeg HÅBER, men er bange for, den ikke holder i længden...

NMO: PIa K er kørt ud på sidespor- og må hun blive der resten af sine dage. "Elskerinden i baglokalet" :s hock:
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

NO: Ny regering - og at mange folk stadigvæk tror på det gør en reel forskel.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jens H »

[quote="SustainerPlayer"]NO: Ny regering - og at mange folk stadigvæk tror på det gør en reel forskel.[/quote]
Tro er vigtigt. Den må man ikke tage fra folk. :s hh:
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej, og det fede er, at den kan flytte bjerge. Det er det dér princip med humlebien, som ikke ved, at den ikke kan flyve osv. osv.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Det er det dér princip med humlebien, som ikke ved, at den ikke kan flyve osv. osv.[/quote]

Nu har man jo desværre fundet ud af, hvordan humlebien flyver, så den holder ikke mere...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

The main thing here being that it flies..!

Men ved humlebien hvordan?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

Jeg glæder mig til vi kan tro, at gælden ikke er der og den så forsvinder.. Jeg tror, jeg vil starte småt ud med et lån, og tro stærkt på at banken glemmer det..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Førslev »

NMO: er lige kommet hjem efter at have afsluttet en yderst vellykket årsfest på min uddannelse.

Har siddet som arrangør og har haft næsten 7000 glade gæster i gennem fredag nat. Hvor er det en fed fed følelse at være med til at skabe noget så fantastisk fedt.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Førslev"]NMO: er lige kommet hjem efter at have afsluttet en yderst vellykket årsfest på min uddannelse.

Har siddet som arrangør og har haft næsten 7000 glade gæster i gennem fredag nat. Hvor er det en fed fed følelse at være med til at skabe noget så fantastisk fedt.[/quote]
Du er ret ihærdig! Har du smidt krykkerne?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"][quote="FunkyValle"]NO: Det ser lovende ud med at få en ny regering. ;o)[/quote]

+1[/quote]

+10. NA: Den kommende regerings økonomiske politik. Jeg HÅBER, men er bange for, den ikke holder i længden...

NMO: PIa K er kørt ud på sidespor- og må hun blive der resten af sine dage. "Elskerinden i baglokalet" :s hock:[/quote]

DF er vel det eneste parti, der kan redde efterlønnen. Tænk nu, hvis de Radikale sørger for, at de nye grænsevagter bliver fjernet igen og at DF derfor kan løbe aftalen, da deres krav ikke er blevet overholdt. Så kunne SSFØ jo i princippet finde hjælp der.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Nicolai »

Bortset fra at det er SF (Sohn), der snakker om at fjerne dem, KUNNE man jo håbe. Spørgsmålet er, om Pia K. vil spille fornærmet og lade S/R/SF sejle, eller om hun vil rede, hvad reddes kan.

NMS (Now Mega Sjovt): Blå bloks mundhuggeri efter de har tabt magten. Fuck Pia K./ Barfoed er sure. LOL!
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Førslev »

[quote="Rasmus"][quote="Førslev"]NMO: er lige kommet hjem efter at have afsluttet en yderst vellykket årsfest på min uddannelse.

Har siddet som arrangør og har haft næsten 7000 glade gæster i gennem fredag nat. Hvor er det en fed fed følelse at være med til at skabe noget så fantastisk fedt.[/quote]
Du er ret ihærdig! Har du smidt krykkerne?[/quote]

Jeps jeg smed dem mandag. Kan jo ikke rende og humpe rundt på krykker når man skal arrangere en fest i den størrelsesorden. det er ok til en lille semesterstartsfest, men ellers ikke :D

har nu ryddet op efter festen og det er alligevel ret surrealistisk at et helt års forberedelse er overstået. Ambivalent fordi man endelig kan slappe af og det er rart, men på den anden side lidt tomt og vemodigt... Ah well - Der er endnu en årsfest til næste år :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen