Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Odgaard"][quote="Barf"]Now KÆMPE optur: Jeg er kommet ind på journalisthøjskolen i Århus. Var til samtale i søndags og fik svar i dag. Så ved jeg hvad jeg skal lave de næste 4½ år. :) [/quote]
Tillykke! Det er en spændende uddannelse.[/quote]

Jah-joh, det er vel, hvad man gør det til...

Men har de nu fundet på, at man skal til samtale også? Og hvorfor 4 ½ år..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="Barf"]Now KÆMPE optur: Jeg er kommet ind på journalisthøjskolen i Århus. Var til samtale i søndags og fik svar i dag. Så ved jeg hvad jeg skal lave de næste 4½ år. :) [/quote]

tillykke, så håber jeg at du bliver væsentlig bedre end dem man ser i dag. jeg har selv overvejet at læse journalistik, når jeg nu er færdig med min uddannelse :)

/søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det er sjovt, så forskellige man er: Jeg strejfes oftere og oftere af en tanke om at søge væk fra mediebranchen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Varer uddannelsen ikke 4½ år? Det mener jeg at have hørt, men det er måske kun 4... Nå, det finder jeg nok ud af :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah, mon ikke..? :-)

Med mindre de på det seneste har lavet om på sagerne, hvilket jeg i givet fald ikke har hørt om, har det nu altid været fire år. Men hvor kommer samtalen ind i billedet? Jeg har nemmere ved at forestille mig, at de har justeret lidt på optagelsesproceduren, uden at jeg skulle have hørt om det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Jeg ved ikke præcis ud fra hvilke kriterier de vælger dem som skal til samtale, men jeg tror fællesbetegnelsen må være "midterfeltet". Altså dem der ikke helt scorede nok til optagelsesprøven til at komme direkte ind, men omvendt heller ikke var så dårlige. Tror vi var en 120 stykker der skulle til samtale (20 minutter) hvoraf ca. halvdelen kom ind eller fik stand-by plads. Man fik en enkelt lille opgave med 10 minutters forberedelse og ellers var det bare snak om mig som person, mine ambitioner osv.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Jo, der er ændret på optagelsen af nye studerende i forhold til den gang, hvor det hele afhang af en prøve med fire eller fem dele. Og uddannelsen varer vist stadig fire år.

Og ja, uddannelsen er selvfølgelig kun så spændende, som man selv gør den til. Der var da også nogle forløb af mindre interessant karakter, da jeg gik der.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nu har jeg jo gået på en af betonbunkerens udbudte uddannelser, hvortil den teoretiske prøve altid kun har været en mindre - og i mine øjne måske den mindst interessante og også den mindst relevante - del af en større optagelsesprøve, som også indebar flere praktisk dele både før og efter den teoretiske prøve. Så jeg er ikke helt skarp på, hvordan udviklingen har været for "de almindelige skriverkarle"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Ja du skulle vel ud på en heldags fotoopgave? Jeg synes, fotografernes optagelsesprøve virkede hårdere end journalistprøven.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Bold, is, sodavand og chips ...

NO2: ... på arbejde :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: Jeg skal ikke opereres i knæet.
Cogito sumere potum alterum

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NO: troede jeg var langt bagud med eksamens-læsningen men fandt ud af pensum tog mig 2 timer at pløje ned :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Odgaard"]Ja du skulle vel ud på en heldags fotoopgave? Jeg synes, fotografernes optagelsesprøve virkede hårdere end journalistprøven.[/quote]

"Hårdere" er vel atter, hvad man gør det til... Nu ved jeg ikke, hvordan det fungerer i dag, og hvordan bedømmelsen af den praktiske prøve er, efter at det er begyndt at foregå med digitalkameraer, hvor man kan skyde løs og se resultatet med det samme. I mine unge dage (tilsæt selv violiner i det fjerne efter behov...) fik man ved dén del af den praktiske prøve, som foregik efter den teoretiske, udleveret en 100 ISO diasfilm med 36 skud, blev kørt til en fremmed by, og skulle derpå i løbet af tre timer (mener jeg, det var) lave en reportage på fem billeder omkring et givent tema. Der var var vist et par enkelte, som begyndte at græde, da de stod ved lysbordet og kunne konstatere, at de ikke havde styr på at måle lys, eller hvad problemet nu har været. Men der var alt andet lige mere håndværk over det dengang - det var sådan lidt mere mere sportsligt og gentleman-agtigt... :-)

Man skulle vist også aflevere en reportage med ét eller andet formmæssigt krav, som jeg ikke længere kan huske, før man kom til den teoretiske optagelsesprøve. Jeg kan dog huske, at emnet var "kommunikation", og at jeg "fulgte en nyhed" i løbet af en dag ovre på TV2-nyhederne.

Om det så er/var en hårdere prøve end journalisternes, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Personligt synes jeg nok også, at det ville være relevant med en praktisk afdeling af optagelsesprøven for journalister.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasser »

NO: I morgen kl. 15.45 har jeg sommerferie.

NA: psykologieksamen i morgen kl. 15.15

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: har løbet 2 Km UDEN AT STOPPE undervejs. Det er fandeme da fedt!!!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

NO: Så fik jeg mig lige en ældre Fulldrive 2. Det er jo nærmest blevet en industristandard, så jeg er spændt på om den holder. Nu er den ihvertfald på boardet.
See you in heaven if you make the list

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

NO: kl. 12:00 idag er jeg færdig med min uddannelse, så nu hedder jeg Autoriseret VVS-Installatør.

:-)

NA: Så skal jeg til at finde mig et job... Uhhhh, den var straks værre, men så er det heldigt, at a-kassen virker fra om 2 uger.

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Johannes »

No: Mundtlig Engelsk her 8:20. Også Ferie bagefter.

EDIT NO:2 Det blev så til et 12 tal... :)

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasser »

NO: Sommerferie efter veloverstået eksamen i psykologi, der endte med et 12-tal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen