Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jo tak. Jeg har engang været på Roskilde alene. Men jeg kunne godt forestille mig, at man virkelig kan komme til at kede sig på bonderøvsforestillingen hernede i baghaven, hvis man ikke har et par særdeles gode venner med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

Now optur = Larry Carlton ....Fandt lige den her video på Youtube <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Utroligt hvor god han er.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Han er så vild.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg ved nu ikke, om udtrykket "vild" var det første, jeg ville bruge om ovenstående klip? For mig lyder det mest som lidt afslappede teknikøvelser fra en hyggelig bedstefar lidt oppe i årene, som heller ikke her risikerer noget m.h.t. blodtrykket...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO; på vej til Grenaa for at spille med Rasmus Thude. Efter os spiller TV2.
Rygterne siger der kommer 10.000 mennesker, meeeen....
NN: Mit venstrehåndled er rimelig overbelastet, så det føles som om det er forstuvet, håber snart det går væk.:-(.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="Rasmus"]NO; på vej til Grenaa for at spille med Rasmus Thude. Efter os spiller TV2.
Rygterne siger der kommer 10.000 mennesker, meeeen....
[/quote]

10.000 mennesker til et arrangement i Grenå? Hvad er jeg gået glip af?
Cogito sumere potum alterum

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="K-P"][quote="Rasmus"]NO; på vej til Grenaa for at spille med Rasmus Thude. Efter os spiller TV2.
Rygterne siger der kommer 10.000 mennesker, meeeen....
[/quote]

10.000 mennesker til et arrangement i Grenå? Hvad er jeg gået glip af?[/quote]
Jeg skrev også rygtet siger...... jeg aner det ikke men vi lander om en times tid, så giver jeg lige en melding.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Et aldeles fremragende job i går på Fuglsøcentret for 500 Home-medarbejdere. Det startede dog lidt kaotisk, da en eller anden klovn lånte mine trommer uden at spørge og fik i samme ombæring klippet forlængeren til mine in-ear. Det opdagede jeg så først, da der var ca. 20 sek. til vi skulle begynde, så der var lidt crisis-management. Til gengæld var der mange sprøde damer i korte kjoler, så det går nok.

NO2: På mandag fylder min far 65, og han er nu blevet pensioneret, så han kommer forhåbentlig noget mere på besøg og med til koncerter.
NO3: På mandag kommer KT Tunstalls nye plade. Den er forudbestilt. Glæder mig.
NO4: På mandag er der Apple keynote.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Rasmus"][quote="K-P"][quote="Rasmus"]NO; på vej til Grenaa for at spille med Rasmus Thude. Efter os spiller TV2.
Rygterne siger der kommer 10.000 mennesker, meeeen....
[/quote]

10.000 mennesker til et arrangement i Grenå? Hvad er jeg gået glip af?[/quote]
Jeg skrev også rygtet siger...... jeg aner det ikke men vi lander om en times tid, så giver jeg lige en melding.[/quote]

Nå, det var ikke 10.000 mennesker til vores gig, måske 3-5.000. Men det var sjovt. Til gengæld fyldte TV2 pladsen!

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

[quote="Sasha"]Jeg ved nu ikke, om udtrykket "vild" var det første, jeg ville bruge om ovenstående klip? For mig lyder det mest som lidt afslappede teknikøvelser fra en hyggelig bedstefar lidt oppe i årene, som heller ikke her risikerer noget m.h.t. blodtrykket...[/quote]

Teknikøvelser fra en hyggelig bedste ...?? Musik er ikke din stærke side kan jeg se.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rumpole"] Musik er ikke din stærke side kan jeg se.[/quote]

???

Man kan sige mange pæne ting om det omtalte videoklip. Men jeg synes dælme, at det er friskt gået fra din side, at du på baggrund af, at jeg ikke vil betegne den både nydelige, dygtige og sympatiske ældre herre i det som en vild knægt, kan udtale dig om, hvorvidt musik er eller ikke er min stærke side. Jeg er behørigt imponeret!

Skulle vi nu ikke lige prøve at gå efter bolden..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Rumpole"][quote="Sasha"]Jeg ved nu ikke, om udtrykket "vild" var det første, jeg ville bruge om ovenstående klip? For mig lyder det mest som lidt afslappede teknikøvelser fra en hyggelig bedstefar lidt oppe i årene, som heller ikke her risikerer noget m.h.t. blodtrykket...[/quote]

Teknikøvelser fra en hyggelig bedste ...?? Musik er ikke din stærke side kan jeg se.[/quote]

Bliver der spillet musik i det klip ? Hvor ?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO- Fedt spillejob på Kuliselageret i Horsens i fredags.
NN . . Jeg har det stadig skidt efter afterpartyet.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

[quote="Sasha"][quote="Rumpole"] Musik er ikke din stærke side kan jeg se.[/quote]

???

Man kan sige mange pæne ting om det omtalte videoklip. Men jeg synes dælme, at det er friskt gået fra din side, at du på baggrund af, at jeg ikke vil betegne den både nydelige, dygtige og sympatiske ældre herre i det som en vild knægt, kan udtale dig om, hvorvidt musik er eller ikke er min stærke side. Jeg er behørigt imponeret!

Skulle vi nu ikke lige prøve at gå efter bolden..?[/quote]

Ja sorry, men jeg kan simpelthen ikke tage din første kommentar seriøst. Hvis du virkeligt mener det du skriver, så må jeg konkludere at du vitterligt ikke forstår hvad der bliver spillet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det er selvfølgelig en mulighed, man aldrig helt kan udelukke. Jeg skulle dog personligt mene, at jeg ville turde påstå, at dette ikke er tilfældet.

Til gengæld kan jeg jo med nøjagtigt lige så stor ret som dig hævde, at hvis du synes, at det dér er musik, så kan jeg konkludere, at DU ikke har fattet en skid af, hvad musik handler om?

Jeg kunne måske helt for egen regning tilføje, at jeg har haft større musikalske oplevelser ud af at høre folk læse højt af den lokale telefonbog. Det har ihvertfald typisk indbefattet en mere udtalt vildskab end det ovennævnte klip.

Ak nej, det er sgu´ ikke nemt, når det kommer til det her med smag og behag...

Men hvis det fylder dine ører med honning, er det jo kun glimrende!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

[quote="Sasha"]Det er selvfølgelig en mulighed, man aldrig helt kan udelukke. Jeg skulle dog personligt mene, at jeg ville turde påstå, at dette ikke er tilfældet.

Til gengæld kan jeg jo med nøjagtigt lige så stor ret som dig hævde, at hvis du synes, at det dér er musik, så kan jeg konkludere, at DU ikke har fattet en skid af, hvad musik handler om?

Jeg kunne måske helt for egen regning tilføje, at jeg har haft større musikalske oplevelser ud af at høre folk læse højt af den lokale telefonbog. Det har ihvertfald typisk indbefattet en mere udtalt vildskab end det ovennævnte klip.

Ak nej, det er sgu´ ikke nemt, når det kommer til det her med smag og behag...

Men hvis det fylder dine ører med honning, er det jo kun glimrende![/quote]

Ved du hvad ? Larry Carlton er ikke Mr.hvemsomhelst. Han er måske musikhistoriens mest eftertragtede guitarist, og har medvirket på tusindvis af palder. Han har vundet 4 grammys. Hans guitarspil bliver af dig henkastet som "bestefar-guitarøvelser".... Give me a fucking break ! For at bruge dine ord så er det Imponerende ! Hvem der fatter en skid af musik, dig eller mig, kan vi lige lade hænge i luften lidt.

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rumpole »

[quote="MacG"][quote="Rumpole"][quote="Sasha"]Jeg ved nu ikke, om udtrykket "vild" var det første, jeg ville bruge om ovenstående klip? For mig lyder det mest som lidt afslappede teknikøvelser fra en hyggelig bedstefar lidt oppe i årene, som heller ikke her risikerer noget m.h.t. blodtrykket...[/quote]

Teknikøvelser fra en hyggelig bedste ...?? Musik er ikke din stærke side kan jeg se.[/quote]

Bliver der spillet musik i det klip ? Hvor ?[/quote]

Floget indlæg

Jakob
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jakob »

NO: Har lige prøvekørt dette setup for første gang og det lyder faktisk rigtig godt! 1956 strat og 1954 super amp.

Billede

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rumpole"]Ved du hvad ? Larry Carlton er ikke Mr.hvemsomhelst. Han er måske musikhistoriens mest eftertragtede guitarist, og har medvirket på tusindvis af palder. Han har vundet 4 grammys. Hans guitarspil bliver af dig henkastet som "bestefar-guitarøvelser".... Give me a fucking break ! For at bruge dine ord så er det Imponerende ! Hvem der fatter en skid af musik, dig eller mig, kan vi lige lade hænge i luften lidt.[/quote]

Woah.. Træk lige vejret.. Pas på blodtrykket.. ;)

Jeg er helt med på, at Larry Carlton er en vældig brugt guitarist, men derfor betyder det ikke, at det han laver er specielt interessant..
Det jeg nåede at se på den video, inden jeg af ren kedsomhed blev nød til at slukke, var ikke noget jeg ville studse ekstra over, ikke engang hvis det HKH Daisy der spillede det, mens hun stod på hovedet og drak vand samtidig.

Ja, han er en god håndværker, men man kan godt være en spændende håndværker i nogens øre, og en kedelig håndværker i andres, og for mig, der rykkede det mindre end en høstblomst..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jeg ved nu ikke, om udtrykket "vild" var det første, jeg ville bruge om ovenstående klip? For mig lyder det mest som lidt afslappede teknikøvelser fra en hyggelig bedstefar lidt oppe i årene, som heller ikke her risikerer noget m.h.t. blodtrykket...[/quote]

Rumpole: Teknikøvelser fra en hyggelig bedste ...?? Musik er ikke din stærke side kan jeg se.[/quote]

MacG: Bliver der spillet musik i det klip ? Hvor ?[/quote]

Rumpole: Floget indlæg[/quote]

Floget... :roll: Carlton er dygtg, men det han spiller i dette klip er netop skalaøvelser. Hvis det er vildt, så er jeg ikke sikker på jeg kan holde mig vågen når han bare spiller normalt. Har prøvet, kunne ikke. Du foretrækker skalaøvelser, jeg kan godt lide musik. Stor forskel.

Og med hensyn til at være "Floget": Hvis man ikke kan argumentere for sin smag uden at blive personlig, så har man et problem: Ingen gider høre på én, for man kan ikke kvalificere din mening... Fortæl os nu hvad det er du hører, ud over at Carlton demonstrerer en interessant måde at spille over bestemte typer akkorder på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen