Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"][quote="efrandsen"]NO: Skunk Anansie kommer til DK d.28/11 og billetsalget starter fredag!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Fucking aye, man!!!

Thanks for posting![/quote]

Nej nu må i sgu' godt nok lige..

Det er da den vildeste nedtur.. Det band burde aldrig ha' været signet.. De ligger helt oppe ved siden af Nickleback på min liste over øregangs forgiftning.. :twocents-02cents:[/quote]

Jeg skal til enhver tid forsvare Deres ret til at sige Deres mening, min gode mand!

Men er det ikke noget med, at du - af uforståelige årsager - har en karakterbrist med f.eks. U2 og lignende ting, som man ville ønske, at man med et enkelt klik med musen kunne få til aldrig at have eksisteret? I så fald ville jeg måske nok lige nedtone festtalen en kende... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Så dem sidste år på Skanderborg - det var OK, hun kan stadig bære meget, men bandet var kedeligt - og i længden blev det ensformigt.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"][quote="fortytwo"]
Nej nu må i sgu' godt nok lige..

Det er da den vildeste nedtur.. Det band burde aldrig ha' været signet.. De ligger helt oppe ved siden af Nickleback på min liste over øregangs forgiftning.. :twocents-02cents:[/quote]

Jeg skal til enhver tid forsvare Deres ret til at sige Deres mening, min gode mand!

Men er det ikke noget med, at du - af uforståelige årsager - har en karakterbrist med f.eks. U2 og lignende ting, som man ville ønske, at man med et enkelt klik med musen kunne få til aldrig at have eksisteret? I så fald ville jeg måske nok lige nedtone festtalen en kende... :-)[/quote]

Karakterbrist er måske så meget sagt, men jeg kan da for det meste godt klare, at hører noget U2 pre '94, men det er godt sjældent at jeg selv vælger det, eller vælger at sætte det på, også selvom Achtung! Baby står i min pladesamling..

Jeg har til gengæld aldrig kunnet klare Skunk Anasie, ikke dengang, og da slet ikke nu.. Det eneste formildende ved det band var, at ham på den 6 strengede æggedeler, brugte en Guild S-100, desværre for for den guitar, for den var super cool i Kim Thayils hænder, men det image blegnede godt nok noget, da den dukkede op bag hende den nubianske skrigeskinke med den påtagede attitude..

Men hey, til hver mand sit..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Altså, i 90erne var alting bare lort i mainstreamen. Sådan er det bare.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Loomer"]Altså, i 90erne var alting bare lort i mainstreamen. Sådan er det bare.[/quote]

Modsat i dag hvor radioen er propfyldt med lækre sager.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

I det mindste har Lady Gaga kommet med "Bad Romance", aka. det bedste popnummer i løbet af de sidste 30 år. Dermed ikke sagt at resten er andet end bræk. Jeg synes dog bare selv, at musik fra 90erne, både rock og pop var et helt særligt niveau af rædderligt.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Loomer"]I det mindste har Lady Gaga kommet med "Bad Romance", aka. det bedste popnummer i løbet af de sidste 30 år.[/quote]

:s hock: :doh:
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Der var musik i 90'erne, der var noget være møg, når man ser på det i dag.. Og egentlig også dengang.. Men det er sgu ikke blevet bedre.. Eller værre..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Loomer"]Altså, i 90erne var alting bare lort i mainstreamen. Sådan er det bare.[/quote]

Man kan godt høre, at du er så ung, at du ikke voksede op i 80´erne... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]Der var musik i 90'erne, der var noget være møg, når man ser på det i dag.. Og egentlig også dengang.. Men det er sgu ikke blevet bedre.. Eller værre..[/quote]


Arh, der var trods alt ikke nogen Rasmus Seebach dengang... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Det er jeg i og for sig også taknemmelig for! Dog vil jeg sige meget af den New Wave-pop der var i sin tid havde nogen reelt velskrevne sange, og lyden var dåset på den charmerende måde, hvorimod 90er pop som Ace Of Base bare var dåset på den værste tænkelige måde.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det er højst tænkeligt. Nu skal jeg ikke prale af at have brugt ret meget af 90´erne på at holde øje med, hvad der egentlig foregik på hitlisterne... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Loomer"]Altså, i 90erne var alting bare lort i mainstreamen. Sådan er det bare.[/quote]

Jeg vælger at tolke dette som din subjektive holdning? For objektivt set er det noget værre vrøvl. Der har til alle tider været en overflod af ligegyldigt lort, og en lille andel af tidløse klassikere, i alle årtier, siden the dawn of man. At man nemt kan forfalde til, at "det hele var meget bedre i gamle dage" skyldes ene og alene, at man lykkeligt har glemt alt det elendige. Om 20 år vil de fleste af os nok tænke tilbage på 2010'er som et ganske fint årti, rent musikalsk, fordi Jessy J.-poppen og Christiania-reggaen er pist væk fra hukommelsen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

Skunk Anansie hører for mig til i den samme rodekasse på loftet som Spin Doctors, 4 Non Blondes og Soul Asylum. Jeg var helt vild med det, da det var nyt, men i dag er kan jeg næsten ikke holde det ud. I dag undrer jeg mig over det store, kollektive hate på Rasmus Seebach og Medina. Jeg synes sgu egentlig, de slipper meget godt fra det, selvom det overhovedet ikke er noget for mig. Måske skyldes den for mig usædvanligt tolerante attitude, at jeg stort set aldrig hører radio, og derfor bare ikke har ramt kvalmegrænsen endnu :-) I hvert fald forstår jeg ikke, hvordan den nye Seebach er blevet politisk korrekt prügelknabe. I mine ører er han en rigtig god sanger med nogle rigtig sløje tekster - det er der vel ikke noget nyt i? :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Loomer"]I det mindste har Lady Gaga kommet med "Bad Romance", aka. det bedste popnummer i løbet af de sidste 30 år. Dermed ikke sagt at resten er andet end bræk. Jeg synes dog bare selv, at musik fra 90erne, både rock og pop var et helt særligt niveau af rædderligt.[/quote]

Loomer for prez - Hvis man blot lige husker, at Black Album og Use your Illusion I&II per definition tilhører firserne, så udkom der intet godt i 90'erne - BTW Lady Gaga for Vice Prez :banana-guitar:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]Skunk Anansie hører for mig til i den samme rodekasse på loftet som Spin Doctors, 4 Non Blondes og Soul Asylum. Jeg var helt vild med det, da det var nyt, men i dag er kan jeg næsten ikke holde det ud. I dag undrer jeg mig over det store, kollektive hate på Rasmus Seebach og Medina. Jeg synes sgu egentlig, de slipper meget godt fra det, selvom det overhovedet ikke er noget for mig. Måske skyldes den for mig usædvanligt tolerante attitude, at jeg stort set aldrig hører radio, og derfor bare ikke har ramt kvalmegrænsen endnu :-) I hvert fald forstår jeg ikke, hvordan den nye Seebach er blevet politisk korrekt prügelknabe. I mine ører er han en rigtig god sanger med nogle rigtig sløje tekster - det er der vel ikke noget nyt i? :-)[/quote]

Det må være fordi, jeg hører for meget P1, at jeg øjeblikkeligt får peristaltiske problemer, så snart Seebach junior entrerer mine orbiter... :-)

Jeg kan såmænd godt se pointen i din rubricering af Skunk Anansie sammen med de andre bands, du nævner. Jeg er så bare ikke helt enig. I mine øjne er der dén forskel til de andre, at Skunk holder den dag i dag. Andre skal selvfølgelig være velkomne til at synes det diametralt modsatte. Så er det da ikke dem, jeg skal kæmpe om de gode pladser med til november... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Åh gud 4 Non Blondes VAR SÅ FUCKING FORFÆRDELIGT!!!

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Loomer"]Altså, i 90erne var alting bare lort i mainstreamen. Sådan er det bare.[/quote]

Jeg vælger at tolke dette som din subjektive holdning? For objektivt set er det noget værre vrøvl. Der har til alle tider været en overflod af ligegyldigt lort, og en lille andel af tidløse klassikere, i alle årtier, siden the dawn of man. At man nemt kan forfalde til, at "det hele var meget bedre i gamle dage" skyldes ene og alene, at man lykkeligt har glemt alt det elendige. Om 20 år vil de fleste af os nok tænke tilbage på 2010'er som et ganske fint årti, rent musikalsk, fordi Jessy J.-poppen og Christiania-reggaen er pist væk fra hukommelsen.[/quote]
90'erne = 1991 = Nevermind, Blood Sugar Sex Magik, Ten, Metallica, Achtung Baby, Out of Time, Gish, Innuendo osv. 1991 er uden tvivl et af de mest betydningsfulde år i moderne musikhistorie.
Af andre mesterværker fra årtiet kan nævnes OK Computer, The Bends, Automatic for the People, Mellon Collie and the Infinite Sadness, Grace, Violator, The Battle of Los Angeles og Ill Communication.

Jeg tvivler på at 00'erne og 10'erne leverer varen så hårdt som 90'erne har gjort det.
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO. Crazy Daisy i viborg.:-)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"]NO. Crazy Daisy i viborg.:-)[/quote]

Det er jo ikke så langt fra mig. Men jeg må spørge... Hvorfor dog?!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen