Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Det er også den eneste, der har været pakket væk. Alle siger jo, det er så farligt med akustiske og tør luft[/quote]

Har du så haft en kartoffel, eller en sur sok, i kassen ? For når det er tørt er det tørt over det hele.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Det er også den eneste, der har været pakket væk. Alle siger jo, det er så farligt med akustiske og tør luft[/quote]

Det er også farligt at leve - og det både i våd og tør luft. Man dør med garanti af det!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="Smittefar"]Det er også den eneste, der har været pakket væk. Alle siger jo, det er så farligt med akustiske og tør luft[/quote]

Har du så haft en kartoffel, eller en sur sok, i kassen ? For når det er tørt er det tørt over det hele.[/quote]
Nej jeg har sådan en ægte Planet Waves guitardims med befugtet svamp siddende mellem strengene. Jeg har kigget til guitaren, når svampen er blevet genfugtet, hvilket den er blevet jævnligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Come on, Smitte - live a little. :) Lad dog den fine guitar stå fremme, hele året rundt. Hvis du har det godt i rummet, har den det nok også. Og hvis der endeligt skulle komme en revne, er det til at fikse. :)

Jeg har haft min Taylor stående i stuen siden december hvor jeg købte den, tæt ved et vindue, og der er ikke skyggen af problemer, udover at trussrod'en skulle have et vrid - men det skal næsten alle mine spader ved vintertid.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]
Nej jeg har sådan en ægte Planet Waves guitardims med befugtet svamp siddende mellem strengene. Jeg har kigget til guitaren, når svampen er blevet genfugtet, hvilket den er blevet jævnligt.[/quote]

Ja, jeg har godt læst om, at sådan gjorde Pete Townshend og Jimi Hendrix også i deres unge dage. Det må være det dér Rock´n´Roll, de snakker om..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Hold da op - Her før vinteren blev man jo nærmest overfaldet med formaninger om at pakke den væk - Nu bliver man overfaldet med det modsatte :P

Jeg kan så afsløre, at jeg selv har kæmpet voldsomt med tør hud gennem vinteren, så måske var det ikke så dumt at pakke den væk. På den anden side kan jeg ikke se, at de otte guitarer, der har stået fremme har lidt nogen overlast.

Rock 'n' Roll - Maybe next year!
Modded guitars were crap right out of the factory

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af mos »

Jeg er sikker på den fine guitar syntes meget bedre om at stå fremme og blive spillet på, frem for at ligge gemt væk i en mørk og fugtig kasse:-)
Den får måske lidt knubs på vejen men som belønning får den et sjovt og spændende liv:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Hold da op - Her før vinteren blev man jo nærmest overfaldet med formaninger om at pakke den væk - Nu bliver man overfaldet med det modsatte :P

Jeg kan så afsløre, at jeg selv har kæmpet voldsomt med tør hud gennem vinteren, så måske var det ikke så dumt at pakke den væk. På den anden side kan jeg ikke se, at de otte guitarer, der har stået fremme har lidt nogen overlast.

Rock 'n' Roll - Maybe next year![/quote]

Nej, tør hud er absolut ikke noget at spøge med!

Men du ved: Du skal ikke gøre, som jeg gør. Du skal gøre, som jeg siger!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

Man kan vel godt tage guitaren frem også om vinteren Man skal bare sørge for at smide den tilbage i kassen når man ikke spiller. Det har den sikkert også bedst af om sommeren. Jeg tror en guitar har bedst af at blive spillet på. Men kan godt forstå du er lidt øm med den.Den er jo både flot og dyr m.m.
Min Takamine har iøvrigt stået i et guitar stativ hele vinteren og i et hus med gulvvarme uden at tage skade.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det der med at pakke guitarer ind og ud af kasser får jeg aldrig gjort. Hvis ikke de står fremme bliver de ikke brugt. Det kan godt være den får lov at blive fremme næste vinter.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : En ny spade i folden. En Jaguar til at supplere Jazzmasteren[attachment=0]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]NO : En ny spade i folden. En Jaguar til at supplere Jazzmasteren[attachment=0]


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Er det Graphtech i broen på din Jazzy?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Ja, det er tusq sadler. Indtil jeg finder nogen Mustangsadler eller en Mastery.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]Ja, det er tusq sadler. Indtil jeg finder nogen Mustangsadler eller en Mastery.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg går selv og overvejer sådan en Staytrem i stedet for en Mustang bro.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

Mastery er vejen frem..

Og så en Staytrem arm, hvis man ikke gider skulle samle den op hele tiden..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="fortytwo"]Mastery er vejen frem..

Og så en Staytrem arm, hvis man ikke gider skulle samle den op hele tiden..[/quote]

Har du prøvet Staytrem broerne? De er jo lidt billigere end Mastery... :?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Nu har jeg bestemt mig for Staytrem over hele linien. Det kan ikke tage særlig mange måneder at skrabe penge sammen til det.
NO : Har lige pillet min TRex Møller frem igen, den lyder godt alene og når man stacker den sammen med de andre drivepedaler.[attachment=0]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="fortytwo"]Mastery er vejen frem..

Og så en Staytrem arm, hvis man ikke gider skulle samle den op hele tiden..[/quote]

Har du prøvet Staytrem broerne? De er jo lidt billigere end Mastery... :?[/quote]

Nej, men det eneste der tiltaler mig ved dem er, er de der plastik bushings til højde justringsskruerne..

Men jeg er også lidt af en Mastery fanboi.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Hjemvendt efter en fuldstændig fabelagtig tur til New York. Hold op hvor var det godt!

NA: Det tog os ca. 24 timer at komme hjem inklusiv otte timer i Helsinki Lufthavn, som absolut ikke er det mest spændende sted, jeg har besøgt.

NN: Hverdagen lurer lige om hjørnet, og jeg er allerede nu ramt af "post rejse-depression". Det bliver hårdt på mandag.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: Overkill i Amager Bio i går. De er og bliver verdens bedste liveband. Uden sammenligning!

NO2: At de altid lige dykker dybt i posen og smider et par overraskende numre i sætlisten - i går blev det bl.a. til "Who Tends the Fire". Eminent nummer at få lov til at opleve live!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen