Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]De der dual mono setups i snakker om, er jo kun fede, hvis man kan gøre noget forskelligt med hver forstærker, så som helt tørt i den ene side, helt vådt i den anden side, eller clean/distorted, phaser/ingen phaser, ellers svare det jo bare til, at indstille sin forstærker rigtigt, og så bare sætte flere højtalere til..

Eller også skal skal det da være to vidt forskellige forstærkere..

Men så kan det tilgengæld være mega fedt..[/quote]

Ja, det kan man måske godt diskutere, men det er jo ikke den samme amp, de lyder ret forskelligt synes jeg. Jeg har så kun delay i Vox'en.
Dual Mono, det er nok det rette navn, men det lyder altså ret fedt! ;)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Rasmus"][quote="Loomer"][quote="Jejak"]Stereo er fedt. Jeg har nulret lidt med at køre 2 halfstacks nede i øveren - kæft en massiv lyd det giver :D [/quote]

Gør det! Det er fucking fedt!

BKP Warpig + Laney GH50L stack + ENGL Blackmore stack = Stiv diller.[/quote]
Er det til Grindcore/beatcore/funkcore/deathcore/hippiecore- Metal du bruger det setup? :mrgreen:[/quote]

Næh, egentligt bare larm.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jens H »

NO: Mine formstøbte ørepropper. Kan let høre min egen guitar. Igår bad de andre faktisk om at jeg skulle skrue lidt op. Det er sjældent man bliver bedt om det.
Musikken lyder også godt efter 3 timers øvning, da ørene ikke er smadret. :)
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Jejak"]Stereo er fedt. Jeg har nulret lidt med at køre 2 halfstacks nede i øveren - kæft en massiv lyd det giver :D [/quote]

Du skal da have en Trace Elliot, som supplement til din 6505 :D *lokke lokke*
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Er ved at lægge sidste hånd på mit eksamensprojekt. Det har været en hård omgang, da jeg har kastet mig ud i et emne, som ikke passer voldsomt godt med opgavekravene. Jeg synes selv, jeg er kommet fint rundt om det dog, så nu håber jeg bare, at censor og eksaminator synes, at gåpåmod, koldblodighed og en original idé skal belønnes.

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jejak »

[quote="Loomer"][quote="Jejak"]Stereo er fedt. Jeg har nulret lidt med at køre 2 halfstacks nede i øveren - kæft en massiv lyd det giver :D [/quote]

Gør det! Det er fucking fedt!

BKP Warpig + Laney GH50L stack + ENGL Blackmore stack = Stiv diller.[/quote]

Sådan der! Det holder.

Prøvede selv at kombinere min 6505 og Engl SE for et par måneder siden = :evil:^2
Nu må jeg snart få taget mig sammen og få bestilt den satans warpig - man hører stadig kun godt om den.

[quote="Kimling"][quote="Jejak"]Stereo er fedt. Jeg har nulret lidt med at køre 2 halfstacks nede i øveren - kæft en massiv lyd det giver :D [/quote]

Du skal da have en Trace Elliot, som supplement til din 6505 :D *lokke lokke*[/quote]

Haha, ja hvis ikke det var fordi, jeg har besluttet, at 2 stk rørtoppe må være nok lige pt...
Er det ikke også lidt synd at lade den gå videre allerede?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]De der dual mono setups i snakker om, er jo kun fede, hvis man kan gøre noget forskelligt med hver forstærker, så som helt tørt i den ene side, helt vådt i den anden side, eller clean/distorted, phaser/ingen phaser, ellers svare det jo bare til, at indstille sin forstærker rigtigt, og så bare sætte flere højtalere til..

Eller også skal skal det da være to vidt forskellige forstærkere..

Men så kan det tilgengæld være mega fedt..[/quote]

Ja, det kan man måske godt diskutere, men det er jo ikke den samme amp, de lyder ret forskelligt synes jeg. Jeg har så kun delay i Vox'en.
Dual Mono, det er nok det rette navn, men det lyder altså ret fedt! ;) [/quote]


Jah, her kunne man nok rode sig ud i en voldsomt lang diskussion omkring definitionen af stereo. Men i og med at langt hovedparten af alle guitarer kun leverer ét udgangssignal, kan det jo ifølge sagens natur aldrig helt blive stereo. Og jeg skal da kun erklære mig helt enig i, at et setup med flere forstærkere til at skabe en bestemt samlet lyd, kan være rigtigt fedt. FWIW er det fedeste setup, jeg har haft, en aldrende Marshall i parallel med en ditto AC30. De to havde altså ét eller andet helt magisk, når de trak på samme hammel.

Jeg var blot bange for, at vi var på vej ud i fæle sager ad ruten imod den i firserne så elskede kunst- eller pseudo-stereo. Og denne miskurs gik jo i reglen over "fede" ting så som stereo-chorus, eller for de mere eventyrligt anlagte: Ping-pong delays og hvad har vi...

Kunststereo er kun tilladt, hvis man splitter signalet til to originale Univibes og derpå videre til hver sin Marshall fullstack. Det står i reglerne. Jeg kan ikke se osv. osv... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Jejak"]
Er det ikke også lidt synd at lade den gå videre allerede?[/quote]

Tjoo, men bandet gik i opløsning og har ikke rigtigt noget at bruge den til lige pt
Create a sense of purpose around which you base your faith

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Mit "stereo"-setup er egentlig kun noget der bruges for at fake mig frem til mere lyd efter jeg er blevet ene guitarist i bandet. Jeg har en pedal til at "mute" den ene amp, gående ud fra boardet, til de få breaks vi nu har. Det fungerer nu meget fint, synes jeg :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

NO: The Cult på Posten her til aften.. Også selvom Ian Ashbury er kommet gevaldigt ud af form, så var det nu en fryd at se så stramt et band..

NO2: Deres rytmeguitarist spillede hele koncerten på en Les Paul Jr. double cutaway (altså 1xP90, 1xVolume, 1xTone, 1x Wraparound bridge, 6x strenge), og en JCM800 half stack, mens han lignede et godt cross over mellem Elvis Costello og Mick Jones, og havde moves som både Keith Richards og Johnny Thunders ville ha' nikket anderkendende til..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"]NO: The Cult på Posten her til aften.. Også selvom Ian Ashbury er kommet gevaldigt ud af form, så var det nu en fryd at se så stramt et band..

NO2: Deres rytmeguitarist spillede hele koncerten på en Les Paul Jr. double cutaway (altså 1xP90, 1xVolume, 1xTone, 1x Wraparound bridge, 6x strenge), og en JCM800 half stack, mens han lignede et godt cross over mellem Elvis Costello og Mick Jones, og havde moves som både Keith Richards og Johnny Thunders ville ha' nikket anderkendende til..[/quote]

+ f'ing 1

Hold da satan, hvor det rykkede! Billy Duffy har altid været, men er i den grad stadig min guitarhelt nummer 1! Der er sgu bare noget over gamle mænd på Gretsch-guitare, når de husker at cranke deres forstærkere.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"][quote="fortytwo"]NO: The Cult på Posten her til aften.. Også selvom Ian Ashbury er kommet gevaldigt ud af form, så var det nu en fryd at se så stramt et band..

NO2: Deres rytmeguitarist spillede hele koncerten på en Les Paul Jr. double cutaway (altså 1xP90, 1xVolume, 1xTone, 1x Wraparound bridge, 6x strenge), og en JCM800 half stack, mens han lignede et godt cross over mellem Elvis Costello og Mick Jones, og havde moves som både Keith Richards og Johnny Thunders ville ha' nikket anderkendende til..[/quote]

+ f'ing 1

Hold da satan, hvor det rykkede! Billy Duffy har altid været, men er i den grad stadig min guitarhelt nummer 1! Der er sgu bare noget over gamle mænd på Gretsch-guitare, når de husker at cranke deres forstærkere.[/quote]

Det var også et hårdt setup han holdt sig..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="fortytwo"]NO2: Deres rytmeguitarist spillede hele koncerten på en Les Paul Jr. double cutaway (altså 1xP90, 1xVolume, 1xTone, 1x Wraparound bridge, 6x strenge), og en JCM800 half stack, mens han lignede et godt cross over mellem Elvis Costello og Mick Jones, og havde moves som både Keith Richards og Johnny Thunders ville ha' nikket anderkendende til..[/quote]


NO// Ham gutten der. Det lyder edderødeme sejt.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NMO: Har lige fundet ud af, at Valient Thorr kommer og spiller på KB18 her d.24.!!! Kom kom kom :angry-devil:

[youtube]DhotSBFQzFQ[/youtube]
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

NO: Sommerferie. Sådan mere eller mindre. Mangler lige at forsvare min opgave om et par uger, men det er ikke noget, der fylder i skemaet op til

NO: Havde besøg af en gammel kammerat ude i øveren i går. Han skulle da ikke snydes for min Les Paul direkte i en godt sur Marshall. Hold nu op, hvor lyder det altså bare drøngodt. Håber vi kan få gengivet lyden godt, når vi skal i studiet i næste uge.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO: Fandt lige ud af at der jo ligger rigtig fine Guthrie Govan tabs på det dersens internet. Nu skal den solo i Erotic Cakes fandme skæres.

NA: Hot diggity, manden spiller ederbankme hurtigt

Anders B
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anders B »

NO: Jeg var til tyskeksamen på læreruddannelsen i dag og kan nu kalde mig for tysklærer..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Anders B"]NO: Jeg var til tyskeksamen på læreruddannelsen i dag og kan nu kalde mig for tysklærer..[/quote]

Tillykke. Så nu kan ingen li´dig længere..

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

NO: Det lækre vejr, som gør det lidt mindre kedeligt at læse Oldtidskundskab

NO2: Kan nu endelig give mig selv lidt tid til at spille guitar i dag! :D

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Dannyboy"]NO: Fandt lige ud af at der jo ligger rigtig fine Guthrie Govan tabs på det dersens internet. Nu skal den solo i Erotic Cakes fandme skæres.

NA: Hot diggity, manden spiller ederbankme hurtigt[/quote]

OT: Det er da dig, der hænger et billede af på McDonald's ved Nørreport, ikke? :-D
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen