Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

En by-pass kontakt er vel rimelig anvendelig i vurderingen af, om den farver lyden. Kan vi lige få en dom over det?

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Lasse H"]En by-pass kontakt er vel rimelig anvendelig i vurderingen af, om den farver lyden. Kan vi lige få en dom over det?[/quote]
Det kan Sasha sikkert svare mere objektivt på end jeg kan, idet min jo er uden by-pass kontakt.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Lasse H »

[quote="JSThomsen"][quote="Lasse H"]En by-pass kontakt er vel rimelig anvendelig i vurderingen af, om den farver lyden. Kan vi lige få en dom over det?[/quote]
Det kan Sasha sikkert svare mere objektivt på end jeg kan, idet min jo er uden by-pass kontakt.[/quote]

Ja, det var også min tanke :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Altså, jeg har jo ikke haft den ret længe. Så min vurdering kan selvfølgelig ikke blive så grundig. Men jeg kan da sige, at den med adskillige længder er den bedst-lydende dæmpe-dims, jeg har prøvet. Nu har jeg kun haft mulighed for at teste dens opførsel ved "stueniveau". Så en direkte sammenligning mellem den dæmpede lyd og den direkte "bypass´ede" lyd giver nok ikke så meget mening. Dét ville det nok nærmere gøre ved "øvelokaleniveau".

Men dét, der umiddelbart slår mig, er, at den ikke har den samme indelukkede, komprimerede lyd - "ti dyner foran højttaleren" - som plager alle andre attenuatorer, jeg har prøvet, når de dæmper meget. Forstærkeren lyder og reagerer stadig som en forstærker, som er belastet direkte af en højttaler, hvilket den jo sådan set også er. Egentlig en ret logisk fremgangsmåde, hvis idealet netop er, at tingene skal opføre sig som om, at forstærkeren spiller ind i en højttaler, må man sige... :-)

Så selve grundlyden oplever jeg ikke som særligt farvet. Men det er hævet over enhver tvivl, et kabinet - altså dét kabinet, man hører - lyder og reagerer forskelligt, om det bliver fodret med et kraftigt "direkte" signal, eller om det kun får serveret et kraftigt dæmpet signal. Så hvis det skal "føles rigtigt", skal man ihvertfald lige have niveauet derop, hvor højttalerne begynder at flytte sig lidt.

Men igen: Det er mageligt det bedste bud, jeg har hørt på sagen!

NO: De højere magter hørte tilsyneladende mine bønner og lod Rasmus Seebachs fistelstemme-fremførte knækprosa forstumme i baghaven... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"][quote="Telemaster"][quote="Swampthing"]NO : Bob Dylan! Jeg har ellers styret udenom ham i mange år, måske var jeg ikke moden nok.
[/quote]

:clap:

Hvilken sang overbeviste dig?[/quote]
Hele albummet Blood on the tracks, faktisk.
Jeg synes, lige for tiden rammer den plet.
Jeg købte The Freewheelin' Bob Dylan i en genbrugsbutik for et stykke tid siden, sangene havde jeg hørt før. Så dykkede jeg ned i Blood on the tracks, via streaming tjeneste.

Sent from my iPad using Tapatalk[/quote]

Fedt! Jeg startede selv med samme album, og det er stadig en af mine absolutte favoritter. Freewheelin' er i øvrigt en af de andre. Ellers vil jeg anbefale Highway 61 Revisited, Blonde on Blonde og Oh Mercy, hvis man skal lidt omkring i karrieren. Alle fuldstændigt fantastiske skiver. Og der er mange flere :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Eftermiddage, hvor man med god samvittighed tager en tre-timers morfar på fiffaen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Jeg henter min gamle Telecaster i Woodstock i eftermiddag, hvor den har fået en ordentlig overhaling af Ole Kehlet. Forventningerne er høje :-) Eneste ulempe er, at det bliver helt vildt dyrt, men jeg går ud fra at det var pengene værd.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]NO: Jeg henter min gamle Telecaster i Woodstock i eftermiddag, hvor den har fået en ordentlig overhaling af Ole Kehlet. Forventningerne er høje :-) Eneste ulempe er, at det bliver helt vildt dyrt, men jeg går ud fra at det var pengene værd.[/quote]

Jeg er sikker på at du kommer til at vente længe hvis du går i Woodstock :)

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"]NO: Jeg henter min gamle Telecaster i Woodstock i eftermiddag, hvor den har fået en ordentlig overhaling af Ole Kehlet. Forventningerne er høje :-) Eneste ulempe er, at det bliver helt vildt dyrt, men jeg går ud fra at det var pengene værd.[/quote]

Jeg er sikker på at du kommer til at vente længe hvis du går i Woodstock :)

/Søren[/quote]

Everybody loves a wiseass ;-)

Nå, jeg tog så i Woodsound efter min guitar, og guddødemig om den ikke er hamrende lækker. De kan sgu deres kram. Hermed anbefalet, hvis man er indstillet på at betale :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"][quote="udepost"][quote="Telemaster"]NO: Jeg henter min gamle Telecaster i Woodstock i eftermiddag, hvor den har fået en ordentlig overhaling af Ole Kehlet. Forventningerne er høje :-) Eneste ulempe er, at det bliver helt vildt dyrt, men jeg går ud fra at det var pengene værd.[/quote]

Jeg er sikker på at du kommer til at vente længe hvis du går i Woodstock :)

/Søren[/quote]

Everybody loves a wiseass ;-)

Nå, jeg tog så i Woodsound efter min guitar, og guddødemig om den ikke er hamrende lækker. De kan sgu deres kram. Hermed anbefalet, hvis man er indstillet på at betale :thumbup:[/quote]

Tillykke. Så vil jeg gerne låne den igen. Det kan bare være for et par dage denne gang :)

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"][quote="udepost"]
Jeg er sikker på at du kommer til at vente længe hvis du går i Woodstock :)

/Søren[/quote]

Everybody loves a wiseass ;-)

Nå, jeg tog så i Woodsound efter min guitar, og guddødemig om den ikke er hamrende lækker. De kan sgu deres kram. Hermed anbefalet, hvis man er indstillet på at betale :thumbup:[/quote]

Tillykke. Så vil jeg gerne låne den igen. Det kan bare være for et par dage denne gang :)

/Søren[/quote]

Sure thing :-) En gang i næste uge?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

Så kender vi Telemesteren i forum-citat igen. ;-)
Bah

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]

Sure thing :-) En gang i næste uge?[/quote]

Fint. Lad os lige tage en øl og en kamp på Ørsted også :)

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Nå, jeg tog så i Woodsound efter min guitar, og guddødemig om den ikke er hamrende lækker. De kan sgu deres kram. Hermed anbefalet, hvis man er indstillet på at betale :thumbup:[/quote]

Ja, Ole Kehlet laver dælme fornemt arbejde, hvis man ellers kan hamle op med alle havemøblerne, der vælter ud, hver gang han åbner munden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

NO: Er nu engelsk- og historielærer. Nu mangler jeg bare at føje religion til eksamensbeviset næste år samt at skrive en bachelor. Men først og fremmest er der nu…

NO2: SOMMMERFERIE!!!!! I to hele måneder.

NO3: John Mayer i aften i Odense med Urup. Det bliver grow gur.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]NO: Er nu engelsk- og historielærer.[/quote]

Tillykke.

[quote="kraen"]NO2: SOMMMERFERIE!!!!! I to hele måneder.[/quote]

Ja, det er vel derfor, man gør det? :-)

[quote="kraen"]NO3: John Mayer i aften i Odense[/quote]

Kondolerer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

NO - Jeg ved godt det er med fare for at blive banned og halshugget ,men jeg er begyndt at bruge min Maxon Chorus meget,og syntes det giver rigtig fed fylde til guitaren. 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

[quote="Pluto"]NO - Jeg ved godt det er med fare for at blive banned og halshugget ,men jeg er begyndt at bruge min Maxon Chorus meget,og syntes det giver rigtig fed fylde til guitaren. 8-)[/quote]

Tillykke. Din erkendelse kan være første skridt på vej ud af misbruget :-)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

NO: Har for første gang i riiiiiiiigtiiiiiig lang tid en periode, hvor jeg faktisk skriver musik i stedet for "bare" at spille.
Create a sense of purpose around which you base your faith

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Så er Sønnike startet.

[youtube]G43YihwYGYw[/youtube]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen