Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville nu også gerne en tur på biblioteket - Det er sgu også alt for sjældent, jeg kommer til det Jydske
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Sasha skrev: Det er første gang, jeg prøver sådan noget. 
Du lavede da også et nørdeindlæg engang på Gathering i Århus... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Nej. Det var kun et indlæg.

;)

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af andefeldt »

Tak for et hyggeligt og tilpas nørdet møde på biblioteket i dag.

Er stadig lidt overrasket over, hvor meget den lille 1W kunne [emoji106]

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af Ptessing »

Også et tak herfra. Det var hyggeligt, ærgeligt jeg måtte gå inden du var færdig. BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af JSThomsen »

Det ser ud som om det har været lidt af et udstyrsstykke - men nok også en spændende "tur" rundt om rør og guitarer.
Og med mere end een rørforstærker må der jo nærmest have været en bibliotekar inde og have sagt "schyhh"  ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Efterårstour med Elevatorfører
NO2: Ny, Søren Alwan-snedkereret fuzzpedal, der på andendagen viste sig at fungere over al forventning. Hvis man kan lide en musikalsk, dynamisk fuzz, der egner sig lige godt til at spæde forstærkerens rørforvrængning op med lidt ekstra chili i sovsen som til at skubbe en i forvejen forvrænget lyd helt ud i det lykkeligste, drømmeagtige vanvid, så vil jeg varmt, utvetydigt og insisterende anbefale, at man forsøger at overtale Alwan til at bygge sådan en. Wow!
NO3: Ny gammel guitar med på job: '64 Gretsch Chet Atkins 6122 Country Gentleman hedder den ganske enkelt, så vidt jeg kan læse mig til. Den var svær at styre på første job i går, hvor jeg ikke havde den ringeste idé om, hvad alle knapperne gør. I dag var der lidt bedre tid til lydprøve, og det gjorde hele forskellen. Dejlig, dejlig guitar, der dog kommer til at være bedre i mine hænder med et sæt nye og lidt tykkere strenge.
NO4: Vi runder touren af i København og Vanløse næste weekend, og jeg tør godt love, at man får en på opleveren, hvis man dukker op.
Last edited by Telemaster 7 years ago, edited 1 time in total.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: kunstspadens neckpickup (singlecoil) -> fuzzy Lady -> Vox Lil'Nighttrain på fuld skrald. Er du gal, det er beskidt på den helt rigtige måde, når singlecoil, fuzz og rørforvrængning spiller sammen. Den nye højtaler (Creamback 75) er også begyndt at lyde mindre "ny", efter den fik en tre døgn med radiostøj gennem sig.

NO2: Børnene er ikke hjemme, så ovenstående kan rent faktisk lade sig gøre :D

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Ptessing skrev: Også et tak herfra. Det var hyggeligt, ærgeligt jeg måtte gå inden du var færdig. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ville godt have været der, men syg kone og to børn at passe var ikke ligefrem passende ift. at kunne komme afsted.

Søren: i rækken af fire forstærkere på ovenstående billede, hvad er de to længst væk så for noget?
Last edited by Odgaard 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

@andefeldt & Ptessing: Selv tak! Superhyggeligt, at I kiggede forbi, så der var et par kendte ansigter blandt de vilde horder, som stormede til... ;)   Især fint at høre, at det var "passende nørdet". Jeg følte jo nærmest, at jeg kun lige nåede at læse overskrifterne op. Men Damn! Sådan en time går godt nok hurtigt! :s Og hvis ikke de stakkels bibliotekarer skulle alt for meget på overarbejde i weekenden, kunne jeg altså ikke trække den længere, end jeg gjorde. Men godt at I følte jer underholdt ;)

NTK: 1 Watt er meget passende til at "spille pissehøjt" på et bibliotek.

@Odgaard: Den bagerste, som også er med på flere af de andre billeder, er den tidligere nævnte første forstærker, jeg nogensinde byggede. Dette prøvebræt har været bygget om til alverdens ting et utal af gange. Og jeg kan faktisk dårligt huske, hvordan den helt præcist er klampet sammen lige for tiden. Jeg kunne måske tænke mig, at den i virkeligheden står som et forstudie til dét, der udkrystaliserede sig som "Lillebror" her:

https://photos.google.com/album/AF1QipM ... qplBQZ5sR9

Men jeg skal vist lige have forsket lidt mere i sagen, da jeg forleden kunne konstatere, at der var tale om en ikke mindre end magisk forstærker, idet den næsten formåede at få min Les Paul til at lyde hæderligt ;)  

Den næste i rækken er mit take på sådan en 5 watts West Picofire, som ærligt talt ikke lyder særligt godt. Jeg arbejdede selv lidt videre med et lignende koncept og kom istedet op med denne:

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... ERYPb-sBUN

Som i hvert fald ud fra et lydmæssigt synspunkt var en langt større succes.

@Telemaster: Tak-tak! Glæder mig at høre, at tvillingerne bestod deres første eksamen... :cool: ;) Og endnu en gang tillykke med den nye banjo. Du kan jo (som én af de få) bære sådan en Country Gentleman... ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Wilco i Koncerthuset i aften. Dem vil jeg være, når jeg bliver stor!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: "Lillebror" her:

https://photos.google.com/album/AF1QipM ... qplBQZ5sR9

...og kom istedet op med denne:

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... ERYPb-sBUN

Som i hvert fald ud fra et lydmæssigt synspunkt var en langt større succes.

De to links virker ikke hos mig :(


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Virker glimrende her
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Virker glimrende her
Storartet.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Tjek!
Doubleplusgood.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Jeg havde efterhånden næsten affundet mig med, at jeg havde mistet min B&O BM3 under flytningen (februar 2015), men jeg fandt den sgu i dag i øvelokalet - JUHUU
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: NO: Jeg havde efterhånden næsten affundet mig med, at jeg havde mistet min B&O BM3 under flytningen (februar 2015), men jeg fandt den sgu i dag i øvelokalet - JUHUU
Fedt!

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

NO: Er igen begyndt at lufte de helt gamle damer (guitarer) på spillejobs. Det giver bare noget helt andet og et skønt afbræk at hive en Supro fra 1951 frem midt i settet! Jeg er ikke så vild med at skifte en masse rundt, så det kræver lidt overvindelse at få det gjort. Men der er ikke meget som kan hamle op med de sumpede, svampede og grødede gamle damer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen