Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Hvor købte du din attenuator henne ?[/quote]

Jeg købte den brugt af en flink fyr, der kom hjem til mig og afleverede den :-) Min er en Ultimate Attenuator. Jeg tør dårligt anbefale den, for jeg har hørt en del teknisk snak om, at det er på kanten af det forsvarlige at bruge den. Problemet er vist, at den uden videre passer til alle amps og alle kabinetter, i modsætning til fx THD Hotplate og Marshall Powerbrake, der findes i nogle forskellige versioner, som hver især passer til et bestemt antal Ohm. Sådan noget ved jeg ikke en kæft om :-) Ultimate Attenuator kan bruges til alle forstærkere og kabinetter, reklamerer man med. Jeg har testet min på mit eget Fender Bassman + Fender kabinet og Marshall Superbass + Marshall kabinet og vist også på et par kombinationer mere. Det var i selskab med Fortytwo og Rasmus Skov, der også huserer her. Vi testede også en THD Hotplate ved samme lejlighed, og var enige om, at Ultimate Attenuator lød lidt bedre - men det var nu ikke helt vildt, synes jeg. Anyway - som sagt tør jeg ikke anbefale den; jeg vil nøjes med at sige, at jeg er meget tilfreds med min og aldrig har haft grund til at fortryde købet.

Når det er sagt, skal man også have med i beregningerne, at en attenuator ikke får en forstærker ved meget lav volumen til at lyde som en forstærker, der virkelig spiller højt og lyder fedt - bare lavere. Det kan de desværre ikke. Men de kan skrue din forstærker helt ned, så du kan bruge den hjemme uden at genere nogen - så lyder det bare ikke fedt. De kan også lige tage toppen af, så man spiller ved acceptabel lydstyrke og stadig har lyden af en forstærker, der får lov at arbejde. Det er helt klart et kompromis, hvor mange faktorer spiller ind. Jeg har, som jeg nævnte tidligere, haft glæde af den et par gange, hvor min forstærker bare var for høj. Ikke helt vildt meget for høj, men lige præcis der, hvor jeg har lyst til at skrue en smule mere op, for at få den fede lyd, men ikke kan, fordi jeg så vil være for dominerende i det samlede lydbillede. Her er en attenuator virkelig en fed maskine! Men hvis man bliver tvunget til at skrue ned, så man kan tale dæmpet sammen i rummet, lyder det sgu bare ikke godt. Hm... endnu en gang giver det nok mest mening, at du prøver en selv. Du er velkommen til at låne min Ultimate, hvis du bor i Hovedstadsområdet, men ellers er der garanteret en anden gearfreak, der ligger inde med en attenuator sådan nogenlunde i dit område. Det ville bare være for ærgerligt at købe en attenuator, kun for at opdage, at du ikke kommer nogen vegne med den alligevel, og det er unægtelig noget vanskeligt at forklare på skrift, hvordan sådan en påvirker din lyd i positiv og negativ retning.

Nå, det var en længere smøre, der vist kom til at lyde lidt negativ. Sådan er det bestemt ikke ment - jeg vil bare advare dig mod at tro, at du med en attenuator kan forvandle tårnhøj, fantastisk lyd til musestille, fantastisk lyd, for det kan man ikke. Man kan forvandle tårnhøj, fantastisk lyd til acceptabelt høj, rigtig fed lyd eller til meget lav, meget dårlig lyd :-)
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

Jeg har lige testet både Superbass og attenuator for telemasterminden i dag, og den superbass spiller blødende højt! Og jeg er ellers ret hardcore til det der med lydtryk! Den spillede MEGET MEGET MEGET højere end min egen super p.a. Efter at have tændt superbassen så kunne jeg snildt tænde min egen og skrue helt op.

jeg må indrømme jeg blev aldrig glad for min hotplate, dengang jeg havde en, selvom den nok ville være ret anvendelig i dag! :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"]Jeg har lige testet både Superbass og attenuator for telemasterminden i dag, og den superbass spiller blødende højt! Og jeg er ellers ret hardcore til det der med lydtryk! Den spillede MEGET MEGET MEGET højere end min egen super p.a. Efter at have tændt superbassen så kunne jeg snildt tænde min egen og skrue helt op.

jeg må indrømme jeg blev aldrig glad for min hotplate, dengang jeg havde en, selvom den nok ville være ret anvendelig i dag! :) [/quote]

Hæhæ, oh yeah - den spiller højt :-D Jeg har vel haft den i små tre år, og kan kun huske faktisk at have brugt den til andet end sjov to gange. En enkelt gang på et job i et helt ufattelig stort rum med noget i retning af 30 meter til loftet. Her var det altså meget nyttigt. Og så en enkelt gang til en øver, hvor jeg måtte skrue så langt ned, at man helt seriøst ikke kunne se på volume-knappen, at den stod over 0, og alligevel måtte jeg virkelig holde mig tilbage. Sådan en amp er i bund og grund fuldstændig ubrugelig det meste af tiden, hvis man ikke har en attenuator :-D Er der nogen, der vil bytte med en fed, gammel Vox AC30 eller blackface Fender Super Reverb? :-)
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Tusind tak fordi du delte din erfaring med Attenuatoren. :D
Jeg tror nu heller ikke jeg kommer til at bruge den herhjemme, den skal nok bruges i øvelokalet.
Herhjemme sidder jeg pt og øver gennem min Vox ( tidl. ejer Turtle ).

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

jeg har en dr z airbrake lite til min fender combo, det fungerer glimrende, og den er billig.

/søren

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Hov ja, det navn har jeg da set før (dr z airbrake lite).
Jeg skal dog lige have forstærkeren gået igennem først, inden jeg begynder at købe ting og sager til den.
Jeg skal jo lige høre hvordan den lyder når den ikke brummer og hyler.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Tusind tak fordi du delte din erfaring med Attenuatoren. :D
Jeg tror nu heller ikke jeg kommer til at bruge den herhjemme, den skal nok bruges i øvelokalet.
Herhjemme sidder jeg pt og øver gennem min Vox ( tidl. ejer Turtle ).[/quote]

Så lidt! :-)
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="udepost"]jeg har en dr z airbrake lite til min fender combo, det fungerer glimrende, og den er billig.

/søren[/quote]

Hvor kan man få den henne? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.drzamps.com/products/brake_l ... te.html</a><!-- m --> den her?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

En hurtig Googling viser Tonecontrol har dem. ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

man kan også få dem til henholdsvis $169 og $189 alt efter om det skal være en der kan monteres i forstærkeren, eller en der er ved siden af!

Ikke sagt at jeg ikke vil handle hos tonecontrol, men 900kr fremfor 1500kr er da også værd at tage med.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

Ja klart !
Men så skal du vel også betale told og alt muligt når den ankommer til DK. ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

NO: Så fik jeg lagt en væg ned og blændet en døråbning. Projekt 1. sal skrider godt frem. :P

NN: SnevejrshalgbygeWTF?pisafmeddetlortnu.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

NO: Manchester City og Liverpool :lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Kimling"]NO: Manchester City og Liverpool :lol:[/quote]

Ja det var fanme et par jammerlige indsatser - synd for deres fans :D

Og hvor spillede Andy Carrol dog piv ringe... 35mill pund for sådan andenrangs angriber, det fatter jeg simpelthen ikke, suarez er dog et super køb...
Bah

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Swampthing"]Ja klart !
Men så skal du vel også betale told og alt muligt når den ankommer til DK. ;) [/quote]
Ikke når varen koster under 3250kr.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="AnotherDan"][quote="Kimling"]NO: Manchester City og Liverpool :lol:[/quote]

Ja det var fanme et par jammerlige indsatser - synd for deres fans :D

Og hvor spillede Andy Carrol dog piv ringe... 35mill pund for sådan andenrangs angriber, det fatter jeg simpelthen ikke, suarez er dog et super køb...[/quote]

Suarez var et superkøb, ingen tvivl om det. Men ja, Carroll har bestemt en del at bevise i fremtiden
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Rasmus"][quote="Swampthing"]Ja klart !
Men så skal du vel også betale told og alt muligt når den ankommer til DK. ;) [/quote]
Ikke når varen koster under 3250kr.[/quote]

Det er hvis man rejser selv ... ellers er det:

Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og importgebyr

Postdanmark

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NÅ, der kan man bare se. :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Husk på, at sådan en Brake Lite kun kan bruges med forstærkere op til 45W. Nu ved jeg ikke, hvor mange watt sådan en Bassman er på, men der er jo også noget med, at en forstærker leverer flere watt, når man skruer helt op for den.

Ellers skal man ud i sådan en her: http://www.drzamps.com/products/z_air_brake.html

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

Optur: ser ud til jeg får en aftale med den trommeslager jeg helst vil spille sammen med... En af mine rigtig gode venner. Så er det blevet en power-trio med to af de sjoveste mennesker jeg kender at hænge ud med udover det, det er fanme godt nyt...

Nedtur: Desværre kan han ikke være med til det "Soundvenue/Tak rock" jeg er blevet bedt om at spille til.
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen