Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Sasha og Kattekiksen: Jeg siger ikke at det er skidt at støtte nødhjælpsorganisationer - langt fra. Jeg synes bare efterhånden at de giroblanketter fra nødhjælpsorganisationerne, bærer en slående lighed med foregangne tiders afladsbreve - som i "nu giver jeg 50,- om måneden til en nødhjælpsorganisation, nu er karma'en vist på plads." Jeg har langt mere respekt for at udføre "random acts of kindness", når man ser der er brug for det - som at tilbyde at bære indkøbsposerne for en gammel dame, stikke en hjemløs noget mønt og en kop kaffe, osv.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jamen, det har du da ret i. Jeg har bare lidt svært ved at se modsætningen imellem at støtte div. organisationer, som har sat lidt system i at hjælpe forhåbentlig værdigt trængende, og så at lade den indre spejderdreng få frit løb ud over stepperne her i denne søde, søde juletid, hvor vi alle som små fromme degne går rundt i gaderne med et lille selvgodt smil på læben over, at vi er lige ved at komme i buksen (nårh nej, dén slags gør hverken spejderdrenge eller degne vel?) , fordi vi på eget initiativ (eller for ihvertfald ikke at falde igennem i forhold til sidemanden) har givet en kop kaffe til en hjemløs..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Kallum"][quote="Sasha"]
Jamen, når nu vi alligevel er ved at falde over hinanden i vores årstidsbetingede skinhellighed for at salve os selv i, hvor fromme og (selv-)gode eksempler på himmelnær og næstekærlig - ja, nærmest selvudslettende - adfærd vi kan udvise overfor dem, som resten af året ikke er andet end fattigrøve og skvadderhoveder for os - så er det jo så, at jeg gråd- og bondeanger-betynget må bryde sammen og tilstå, at jeg er én af disse håbløst naive landsbytosser, som op til flere gange om året laller rundt med en raslebøsse for at samle ind til de ovennævnte kommunistinstitutioner.

Måske man skulle overveje en fremtid inden for Frelsens Hær, nu man er ved det..?[/quote][/quote]


Jeg vidste bare at du inderst inde er commie nazi...

Nu er det jul - den eneste tid på året hvor det er ok at tænke på mennesker der har det ringere end en selv![/quote]


Det eneste, som kan hjælpe lidt, når jeg læser om, at endnu en hjemløs er frosset ihjel, er at tænke "Han var nu alligevel nok også kommunist..."

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Jo jo, det er alt sammen fint, men nu til noget rigtig ambivalent:

NA: Jeg så en film på DR2 forleden med BÅDE Natalie Portman og Scarlett Johansson på rollelisten, men ingen af dem var synderligt lækre i den film...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Har været på arbejde i dag ... på en lørdag?!?! Pengene er gode nok, men lørdag bør altså holdes fri for den slags indskrænkning af fritid.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Barf"]Jo jo, det er alt sammen fint, men nu til noget rigtig ambivalent:

NA: Jeg så en film på DR2 forleden med BÅDE Natalie Portman og Scarlett Johansson på rollelisten, men ingen af dem var synderligt lækre i den film...[/quote]

Det der kan simpelthen ikke passe....
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Det er skam rigtigt nok. Det var måske fordi filmen foregik i tiden omkring Henry VIII, og datidens kjoler ikke ligefrem var figursyede. Men når man ikke havde læst om handlingen og bare havde set de to yndige kvinder på rollelisten, så bliver man skuffet...

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]Jamen, det har du da ret i. Jeg har bare lidt svært ved at se modsætningen imellem at støtte div. organisationer, som har sat lidt system i at hjælpe forhåbentlig værdigt trængende, og så at lade den indre spejderdreng få frit løb ud over stepperne her i denne søde, søde juletid, hvor vi alle som små fromme degne går rundt i gaderne med et lille selvgodt smil på læben over, at vi er lige ved at komme i buksen (nårh nej, dén slags gør hverken spejderdrenge eller degne vel?) , fordi vi på eget initiativ (eller for ihvertfald ikke at falde igennem i forhold til sidemanden) har givet en kop kaffe til en hjemløs..?[/quote]

Det første problem er rent filosofisk - på samme måde som at nogle føler at de giver en hjælpende hånd ved at vi har givet en masse penge i udviklingsbistand, som indtil for nylig slet ikke har været en fokuseret indsats. Det at staten tvinger en ved vold til at aflevere penge som så går til det vi kan definere som et "godt formål", kan man ikke selv tilskrive sig æren for. På samme måde kan man heller ikke sige, at man har hjulpet Haitianerne ved at sende penge den vej gennem f.eks. Folkekirkens Nødhjælp eller Røde Kors, da man ikke har gjort noget aktivt for at den enkelte person skal have det bedre. Det er flueknepperi, men den filosofiske side er meget interessant læsning.

Når det så er sagt, så viser mange nødhjælpsorganisationer sig som utrolig ineffektive. Mange steder havner tidligere politikere som NGO'ere til kongeløn, og det bliver en del af deres karriere, i stedet for et reelt ønske om at forbedre andre menneskers tilværelse. Derudover har vi jo set gang på gang at det ofte kun er halvdelen (eller visse gange intet!) af det donerede der bliver til reel nødhjælp, fordi resten sluges i bureaukrati.

Jeg har tre venner og veninder som p.t. er nede i Zimbabwe for at hjælpe med skoleopbygning og udvikling. De er alle tre ræverøde kommunister, men det ændrer intet på at jeg har uendelig respekt for sådanne handlinger.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="Barf"]Det er skam rigtigt nok. Det var måske fordi filmen foregik i tiden omkring Henry VIII, og datidens kjoler ikke ligefrem var figursyede. Men når man ikke havde læst om handlingen og bare havde set de to yndige kvinder på rollelisten, så bliver man skuffet...[/quote]

Da skal da også mere end en figursyet kjole til at gøre Natalie Portman "synderlig lækker" ... :|

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Jake"]
Det første problem er rent filosofisk - på samme måde som at nogle føler at de giver en hjælpende hånd ved at vi har givet en masse penge i udviklingsbistand, som indtil for nylig slet ikke har været en fokuseret indsats. Det at staten tvinger en ved vold til at aflevere penge som så går til det vi kan definere som et "godt formål", kan man ikke selv tilskrive sig æren for. På samme måde kan man heller ikke sige, at man har hjulpet Haitianerne ved at sende penge den vej gennem f.eks. Folkekirkens Nødhjælp eller Røde Kors, da man ikke har gjort noget aktivt for at den enkelte person skal have det bedre. Det er flueknepperi, men den filosofiske side er meget interessant læsning.

Når det så er sagt, så viser mange nødhjælpsorganisationer sig som utrolig ineffektive. Mange steder havner tidligere politikere som NGO'ere til kongeløn, og det bliver en del af deres karriere, i stedet for et reelt ønske om at forbedre andre menneskers tilværelse. Derudover har vi jo set gang på gang at det ofte kun er halvdelen (eller visse gange intet!) af det donerede der bliver til reel nødhjælp, fordi resten sluges i bureaukrati.

Jeg har tre venner og veninder som p.t. er nede i Zimbabwe for at hjælpe med skoleopbygning og udvikling. De er alle tre ræverøde kommunister, men det ændrer intet på at jeg har uendelig respekt for sådanne handlinger.

Mvh Jake[/quote]

+1. Og så har man sgu svært ved at tage en organisation som Røde Kors alvorligt, når Jørgen Poulsen vandrer afsted med 750k i fratrædelsesordning. Føj for pokker.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Min ældste søn skal spille kamp i indendørs fodbold i dag...... jeg interesserer mig overhovedet ikke for fodbold, men han skal sgu ikke heller ikke være uden forældre når han er til kamp.
Jeg kommer til at kede mig bravt, det gjorde jeg ihvertfald sidste gang, da jeg stod blandt fædre, som var igang med at udleve deres egne bristede fodbolddrømme gennem deres sønner.
Utroligt som de forvandler sig til landstrænere hver gang de står på sidelinien.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Jake"]
Det første problem er rent filosofisk - på samme måde som at nogle føler at de giver en hjælpende hånd ved at vi har givet en masse penge i udviklingsbistand, som indtil for nylig slet ikke har været en fokuseret indsats. Det at staten tvinger en ved vold til at aflevere penge som så går til det vi kan definere som et "godt formål", kan man ikke selv tilskrive sig æren for. På samme måde kan man heller ikke sige, at man har hjulpet Haitianerne ved at sende penge den vej gennem f.eks. Folkekirkens Nødhjælp eller Røde Kors, da man ikke har gjort noget aktivt for at den enkelte person skal have det bedre. Det er flueknepperi, men den filosofiske side er meget interessant læsning.

Når det så er sagt, så viser mange nødhjælpsorganisationer sig som utrolig ineffektive. Mange steder havner tidligere politikere som NGO'ere til kongeløn, og det bliver en del af deres karriere, i stedet for et reelt ønske om at forbedre andre menneskers tilværelse. Derudover har vi jo set gang på gang at det ofte kun er halvdelen (eller visse gange intet!) af det donerede der bliver til reel nødhjælp, fordi resten sluges i bureaukrati.

Jeg har tre venner og veninder som p.t. er nede i Zimbabwe for at hjælpe med skoleopbygning og udvikling. De er alle tre ræverøde kommunister, men det ændrer intet på at jeg har uendelig respekt for sådanne handlinger.

Mvh Jake[/quote]

+1. Og så har man sgu svært ved at tage en organisation som Røde Kors alvorligt, når Jørgen Poulsen vandrer afsted med 750k i fratrædelsesordning. Føj for pokker.[/quote]

Jah, det er da egentlig rigtigt. Lad os da bare afskaffe de sidste rester af vores i forvejen latterlige ulandsbistand og istedet oprette et par suppekøkkener til de hjemløse i landets (Danmark, forstår sig!) større byer. Så kan vi jo alle gå på juleferie med ro i sindet samt et lille, selvtilfredst og fromt smil på læben i vished om, at vi har gjort det bedste for vore medmennesker.

På den måde undgår vi samtidig også, at vore ihærdigt sammensparede almisser ikke havner i kløerne på eksempelvis muhamedanere og andre volds-elskende nasserøve, som nok alligevel kun bruger pengene til at uddanne terrorister og lignende pestilenser for vores herlige del af verden med. Hvis man nu kunne sulte alle de fjolser ihjel, havde man jo ligesom slået to fluer med ét smæk! What a wonderful world that would be...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]
Jah, det er da egentlig rigtigt. Lad os da bare afskaffe de sidste rester af vores i forvejen latterlige ulandsbistand og istedet oprette et par suppekøkkener til de hjemløse i landets (Danmark, forstår sig!) større byer. Så kan vi jo alle gå på juleferie med ro i sindet samt et lille, selvtilfredst og fromt smil på læben i vished om, at vi har gjort det bedste for vore medmennesker.

På den måde undgår vi samtidig også, at vore ihærdigt sammensparede almisser ikke havner i kløerne på eksempelvis muhamedanere og andre volds-elskende nasserøve, som nok alligevel kun bruger pengene til at uddanne terrorister og lignende pestilenser for vores herlige del af verden med. Hvis man nu kunne sulte alle de fjolser ihjel, havde man jo ligesom slået to fluer med ét smæk! What a wonderful world that would be...[/quote]

Er Zimbabwe en storby i Danmark? Så er jeg ringere til geografi end jeg troede.

Hvis du skærer lidt ned på sarkasmen, og læser indlæggene igen, så kan du se at der ikke er nogen der skriver at vi skal afskaffe noget. Mit kritikpunkt går blot på at visse nødhjælpsorganisationer skulle tage sig sammen og kigge på deres medarbejderes salærer. Røde Kors har netop indført indsigt i deres lederes lønninger, og deres nye direktør slæber næsten 90k om måneden hjem i løn. Hvordan er det på nogen måde rimeligt, i en nødhjælpsorganisation?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Jeg tror du skal prøve at læse mit indlæg igennem en gang til, hvis det er det du får ud af det.

Pointen er, at hvis det hjælper på nattesøvnen, så er det jo fint nok at sende penge ind til de organisationer. Men det har slet ikke samme værdi som at gøre tingene selv, hverken fysisk eller psykisk. Og dertil kommer det, at man rent faktisk kan lære noget om andre mennesker man ellers ikke ville have været i kontakt med.

Det er jo nemt nok at sidde og sige at vi skal give penge til den ene eller anden samfundsgruppe, eller at vi skal agere socialkontor for hele verden, så længe vi får en masse penge fra nordsøolien eller de erhverv hvor vi har en komparativ fordel. Men disse ting forsvinder jo i takt med at vi pumper olien op, og vores fordel forsvinder, da der kommer mennesker fra særligt Brazilien, Indien, Indonesien og Kina, som kan gøre tingene bedre og billigere end vi selv kan. Det er derfor at såfremt man ønsker bevare det danske samfund og videreføre vores egne privilegier til vores børn og børnebørn, så må man tage gamle ting op til overvejelse og spørge: "Får vi nok ud af de penge vi sender afsted her?" Det gælder både folkeskolen, som det gælder danskernes tilgang til arbejdsmarkedet, og også hvordan vores bistandshjælp fordeles. Jeg siger ikke her at et parti har mere ret end et andet, men derimod at ingen af partierne har en større pose penge end de andre, og at problemerne ikke bare går væk fordi vi kaster penge efter dem - de skal løses gennem engagement og kulturændringer!

Vil man så sidde på hænderne og ønske sig tilbage til de gamle dage og væk fra en tid hvor det aldrig har været billigere at få en fed guitar eller rørforstærker, og hvor mulighederne for personlig udfoldelse aldrig har været større lige meget hvilket samfundslag man er fra, så har man efter min mening ikke åbnet øjnene for den reelle virkelighed som vi befinder os i nu.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pickles »

Jeg er helt enig, Jake, ikke de slatne kapi-løsninger der. Uden den proletariske verdensrevolution vil nød og elendighed aldrig blive afskaffet for alle. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]
Jah, det er da egentlig rigtigt. Lad os da bare afskaffe de sidste rester af vores i forvejen latterlige ulandsbistand og istedet oprette et par suppekøkkener til de hjemløse i landets (Danmark, forstår sig!) større byer. Så kan vi jo alle gå på juleferie med ro i sindet samt et lille, selvtilfredst og fromt smil på læben i vished om, at vi har gjort det bedste for vore medmennesker.

På den måde undgår vi samtidig også, at vore ihærdigt sammensparede almisser ikke havner i kløerne på eksempelvis muhamedanere og andre volds-elskende nasserøve, som nok alligevel kun bruger pengene til at uddanne terrorister og lignende pestilenser for vores herlige del af verden med. Hvis man nu kunne sulte alle de fjolser ihjel, havde man jo ligesom slået to fluer med ét smæk! What a wonderful world that would be...[/quote]

Er Zimbabwe en storby i Danmark? Så er jeg ringere til geografi end jeg troede.

Hvis du skærer lidt ned på sarkasmen, og læser indlæggene igen, så kan du se at der ikke er nogen der skriver at vi skal afskaffe noget. Mit kritikpunkt går blot på at visse nødhjælpsorganisationer skulle tage sig sammen og kigge på deres medarbejderes salærer. Røde Kors har netop indført indsigt i deres lederes lønninger, og deres nye direktør slæber næsten 90k om måneden hjem i løn. Hvordan er det på nogen måde rimeligt, i en nødhjælpsorganisation?[/quote]

Jamen, jeg synes selvfølgelig heller ikke, at det er smart, at div. folk i velgørende organisationer skal have gyldne håndtryk i millionstørrelse - absolut ikke! Min pointe er blot, at JEG mener, at det på verdensplan batter mere at støtte organisationer, som hjælper folk ude omkring i verden, hvor det virkelig brænder på, istedet for selv at dele lidt suppe ud i København. Ikke et ondt ord om at gøre sidstnævnte - især ikke, hvis det gør, at man har det bedre med sin samvittighed og sikrer, at man kan mæske sig i julegåsen med fred i sindet. Men du må have mig undskyldt: I et globalt perspektiv batter det sgu´tte ret meget. Men hvis det er dét, der gør for én, skal man da endelig ikke holde sig tilbage! Jeg synes blot, at det er et halvsløjt argument for, at samtlige nødhjælpsorganisationer er en flok pampere, som kun tænker på at skrabe i egen lomme.

Og nej, sidst jeg så efter på et kort, lå Zimbabwe ikke i Danmark. Det KAN selvfølgelig have ændret sig siden. Men det var da blot et forslag til endnu et punkt, hvor Danmarks indsats bestemt må kunne "optimeres", så vi får mere "bang for the buck", og det hele ikke havner i hænderne på gennemkorrupte organisationer. Se dét er at tænke på vore børn og børnebørn i denne kolde tid! Men så nok også kun vore egne! Så må vi jo så blot håbe, at naboen ikke er en fattigrøv eller et skvadderhoved, sådan at han kan tage sig af sine egne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg synes nu bare vi skal afskaffe menneskeheden. Global Termonuklear Udryddelse er vejen frem for os.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Nej, jeg kan da godt se at hvis man vurderer menneskers elendighed på en skala, så er en dansk hjemløs jo nærmest sultan sammenlignet med en i f.eks. Zimbabwe. Men det ændrer ikke på, at de timers arbejde jeg selv har lagt i arbejdet med at dele suppe ud gavner det enkelte menneske langt mere* end at sende en 50'er ind i "maskineriet", hvor den bliver opslugt af bureaukrati og ineffektivitet. Modsat en virksomhed har en nødhjælpsorganisation jo ingen ansvarlighed overfor hvordan deres midler bruges. Et aktieselskab er til for sine aktionærer, og ledelsen kan dømmes hvis de handler mod aktionærernes interesser. Samme lovgivning bør gælde nødhjælps- og bistandsorganisationer, så pengene kommer ud til de der har behov for dem - det burde ikke være et sted at gøre karriere!

Mht. min egen politiske holdning, så er det ikke noget jeg vil skrive videre om her, da jeg frygter det vil blive en diskussion der vil afspore denne debat.

Mvh Jake

* Foruden mad så får disse mennesker tilbud om uddannelse, jobs og en bedre fremtid end at sove på Nørreport eller Østerport st. Der er rigtig mange initiativer for at få disse mennesker ud af deres eventuelle misbrug, og få dem tilbage i et liv de finder meningsfyldt.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jamen, så lad mig sige det for trejde gang i denne tråd:

Hvis det giver mening for dig, og giver dig god samvittighed - fint! Bliv endelig ved!

Men det ER sgu´ et dårligt argument for, at hvis andre mener, at det giver bedre mening at hjælpe folk ude i verden, som de af den éne eller anden grund måtte finde, at det var endnu vigtigere at hjælpe, så er de idioter at støtte organisationer, som du postulerer, nærmest kun tænker på at proppe i sin egen lomme.

Som jeg skriver tidligere, skal jeg gerne medgive, at der har været et par uskønne eksempler på brug af indsamlede midler. Men jeg bilder mig trods alt (naivt?) ind, at jeg kan hjælpe bedre i det store billede ved at lægge nogle timer som frivillig indsamler end ved at drage til Afrika og dele suppe ud. Jeg kunne selvfølgelig gøre det i Århus midtby. Men jeg mener - og her kan man så være uenig eller ej - at f.eks. forældreløse, aids-syge børn i Afrika, som lever for under én dollar om dagen, eller f.eks. torturofre i fængsler rundt om i verden har mere akut behov for hjælp end nogen som helst i Danmark. Og det er ikke for at påstå, at hjemløse i Danmark ikke er nogle stakler. For det er der mange eksempler på. Og ja, jeg har også en hel del med disse at gøre qua mit arbejde...

Men nu handlede diskussionen vel oprindeligt om at gøre noget på eget initiativ kontra, at en organisation havde sat et hjælpearbejde i system? Det lyder da også som om, at det, du deltager i, er sat i system? Eller er driver Divine Amps på stabens initiativ simpelthen også et suppekøkken i København?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

[quote="Sasha"]

Jamen, jeg synes selvfølgelig heller ikke, at det er smart, at div. folk i velgørende organisationer skal have gyldne håndtryk i millionstørrelse - absolut ikke! Min pointe er blot, at JEG mener, at det på verdensplan batter mere at støtte organisationer, som hjælper folk ude omkring i verden, hvor det virkelig brænder på, istedet for selv at dele lidt suppe ud i København. Ikke et ondt ord om at gøre sidstnævnte - især ikke, hvis det gør, at man har det bedre med sin samvittighed og sikrer, at man kan mæske sig i julegåsen med fred i sindet. Men du må have mig undskyldt: I et globalt perspektiv batter det sgu´tte ret meget. Men hvis det er dét, der gør for én, skal man da endelig ikke holde sig tilbage! Jeg synes blot, at det er et halvsløjt argument for, at samtlige nødhjælpsorganisationer er en flok pampere, som kun tænker på at skrabe i egen lomme.

[/quote]

Så du mener at så længe man ikke bruger kræfterne der hvor det hjælper allermest, så kan man lisså godt læne sig tilbage og spy sarkasme og galde på internettet?

Jeg respekterer folk der gør noget uselvisk for andre, uanset om det er at dele mad ud til hjemløse, at donere sit brugte tøj til nødhjælp eller andre ting. Hvis man hjælper hvor der er et behov, så er man med til at gøre verden til et bedre sted, i stedet for bare at sidde på sin efterhånden godt laskede bagdel et sted på tysklands odde og hygge sig med at nedgøre andre menneskers indsats. Men det er selvfølgelig det nemmeste..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen