Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg har brugt det meste af aftenen på at spise gris, pakket ind i gris, og drukket øl til. Dertil små 2 timer på ryggen med fodbold i flimmeren. Jeg gør da i hvert fald mit til, at universets karmabalance bliver genoprettet ...[/quote]

I salute you!!


Sendt fra min fantastiske iPhone

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

NN. Har bestemt jeg vil til at spille lidt på mine les pauls igen ,men det fungerer ikke helt vildt fedt endnu.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="SustainerPlayer"]Giv ham nu en chance drenge! Rasmus har faktisk haft telecastere før uden at modde dem!




Derimod har han så solgt dem hurtigt igen :D [/quote]

Korrekt! :-D

Jeg kan så også afsløre at intonering med en 3 saddelsbro allerede irritererer mig. Hvad gør Tele-fundamentalister?[/quote]

Frit oversat fra Frank Zappa: spil på din guitar og hold din kæft ;-)

Selvfølgelig er der småting, der kan være irriterende, men det vil der vel altid være, uanset hvor meget man modificerer. Det er sådan noget, man stille og roligt vænner sig til at spille med eller spille udenom.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]NN. Har bestemt jeg vil til at spille lidt på mine les pauls igen ,men det fungerer ikke helt vildt fedt endnu.[/quote]
Ja, det kan være svært... jeg havde min fremme i sidste uge, og fik spillet lidt på den, men måtte stoppe efter jeg begyndte at få ondt i hånden, og nu er det som om mit håndled er forstuvet... længe leve gamle skader!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]NN. Har bestemt jeg vil til at spille lidt på mine les pauls igen ,men det fungerer ikke helt vildt fedt endnu.[/quote]
Ja, det kan være svært... jeg havde min fremme i sidste uge, og fik spillet lidt på den, men måtte stoppe efter jeg begyndte at få ondt i hånden, og nu er det som om mit håndled er forstuvet... længe leve gamle skader![/quote]


Jeg syntes ikke jeg får ondt nogen steder ,men man skal vende sig til "fretless Wonder# igen og de er altså bare ikke så resonante som mine strater.Nu har jeg så også erfaring med
at de kan blive lidt døde i sværen af ikke at spille et stykke tid.Så nu vil jeg så vidt muligt gå rundt med min 78 custom for at se om der kan komme lidt liv i den igen ,som jeg husker der var engang.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"][quote="Rasmus"][quote="Pluto"]NN. Har bestemt jeg vil til at spille lidt på mine les pauls igen ,men det fungerer ikke helt vildt fedt endnu.[/quote]
Ja, det kan være svært... jeg havde min fremme i sidste uge, og fik spillet lidt på den, men måtte stoppe efter jeg begyndte at få ondt i hånden, og nu er det som om mit håndled er forstuvet... længe leve gamle skader![/quote]


Jeg syntes ikke jeg får ondt nogen steder ,men man skal vende sig til "fretless Wonder# igen og de er altså bare ikke så resonante som mine strater.Nu har jeg så også erfaring med
at de kan blive lidt døde i sværen af ikke at spille et stykke tid.Så nu vil jeg så vidt muligt gå rundt med min 78 custom for at se om der kan komme lidt liv i den igen ,som jeg husker der var engang.[/quote]
Ja, de bli'r sku' lidt døde, da jeg fik min ville den hverken stemme eller lyde af noget som helst! Så skal den bare bappes op fra slap, som man siger.. :banana-linedance:

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af udepost »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]

Ok - her er en udfordring: køb en fed guitar, behold den i et år og lad være med at modificere noget som helst udover alm. justering, intonation osv. Du må altså ikke skifte andet end strenge og stumper, der bliver slidt op eller går i stykker. Den skal selvfølgelig bruges som hovedinstrument i det år. Det vil jeg gerne se dig gøre, og jeg tror, du ender med at blive en bedre guitarist af det. Jeg giver en middag og en tur i byen, hvis du gennemfører uden snyd :-)[/quote]

Jamen, lad os prøve. Jeg har netop været ude at hente en American Vintage custom 62 tele i sort for 6000,- (latterligt billigt - den var til gengæld også så møgbeskidt at man skulle tro det var løgn - så jeg fik ham hakket fra 7500,- ned på 6000,-, og er nu igang med at rense den.) Det må vist klassificeres som en fed guitar. Hvis ikke jeg kan have den uden at modde den, så må jeg nok bare indse at jeg ikke kan lade være. :D [/quote]

Tillykke Rasmus, jeg håber du har set lyset. Så er det snart denne du skal ha fat i: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/products/search.p ... s/search.p ... 0100800806</a><!-- m -->

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

Jeg er begyndt at spille lidt 70 -80er hard rock ala Thin Lizzy o.lign i det ene bands og der passer les paul og marshall altså bare fedt til.Så nu vil jeg simpelthen tvinge mig selv til at spille les paul i dette band,
både fordi det lyder fedest ,men også fordi jeg har 3 til at hænge som fortjener at spille igen.Det bliver værst for min skulder i starten da de ,selvom de ikke er de tungeste lp stadig omkring et kilo tungere end
mine strater.
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="udepost"]

Tillykke Rasmus, jeg håber du har set lyset. Så er det snart denne du skal ha fat i: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/products/search.p ... s/search.p ... 0100800806</a><!-- m -->

/Søren[/quote]


Av den var værre. Den bliver svær ikke at modde. Stol, pickupper, switching, krop, hals ... :D

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="udepost"]

Tillykke Rasmus, jeg håber du har set lyset. Så er det snart denne du skal ha fat i: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/products/search.p ... s/search.p ... 0100800806</a><!-- m -->

/Søren[/quote]


Av den var værre. Den bliver svær ikke at modde. Stol, pickupper, switching, krop, hals ... :D [/quote]
Haha, der skal rask vist finde sin indre huleboer frem. Hvis man er for dum til at finde en løsning, så lærer man at leve med det...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Petunia"][quote="fortytwo"][quote="efrandsen"]NA: Har lige tilmeldt mig fatburner spinning lørdag, søndag, tirsdag, torsdag og lørdag fra i morgen.. Puuuhhh.. Burn fat burn![/quote]

Så er det, at jeg som spinning instruktør kan fortælle dig, at hvis du virkelig vil af med noget fedt, så skal du op og ligge lidt højere i intensitet, end man gør på en fatburner.. Faktisk så er sådan en energy time, eller 1'er som de også hedder nogle steder, noget bedre, da pulsen kommer højere op, og max timer, eller eller 2'er er endnu bedre..

Nu ved jeg jo ikke om det er Fitness World, Fitness.DK eller et helt 3. sted du går..?[/quote]

Du er muligvis en allerhelvedes dygtig spinning instruktør, men har du styr på, hvor lang tid det varer før, man begynder at forbrænde sine fedtdepoter?

Eller skal jeg lige genopfriske: Medium tempo og masser af tid - minimum 45 minutter! Højt tempo, mega belastning og 30 minutter - tja så har man sgu forbrændt en helvedes masse kulhydrater.

Og for øvrigt så har Jake ret - det handler absolut osse om diæten![/quote]

Og en spinning time varer 55 min inkl. opvarmning og udstrækning, så når man når til det 45. minut, så er det max 5 min. hvor der sker noget, så skal vi ikke bare konstaterer, at noget motion, er bedre end ingen motion..

I har da begge ret, det hjælper med den rette diæt, og det hjælper meget med den rette diæt, men jeg nægter at tro, at hende med Ph.D'en der underviste i fysiologi tager fejl, da hun meget kort sagde, "hvis man vil tabe sig, så skal man forbrænde mere end man indtager, uanset hvad man spiser".. Det er jo et ret simpelt regnestykke..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="udepost"]

Tillykke Rasmus, jeg håber du har set lyset. Så er det snart denne du skal ha fat i: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/products/search.p ... s/search.p ... 0100800806</a><!-- m -->

/Søren[/quote]

Jeg kan så afsløre, at jeg ALDRIG kommer til at eje en jazzmaster eller en jaguar. Det er en af de eneste guitar, jeg INTET kan lide på - hverken lyd, udseende eller spilbarhed. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

En Jaguar falder i samme kategori for mig :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jazzmaster´en er nok den, som jeg først ville hensætte til den kategori. Men stort set enhver "offset" Fender er jo noget skrammel...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Abemand »

[quote="Turtle"]NA: Iron Maiden live i går. Det var sgu en fed nok koncert, men lidt for mange nye numre og så var lyden virkelig frygtelig de første 3-4 numre. Man må nok bare indse, at de aldrig igen fyrer en drømmekoncert af, som den vi fik i Horsens for et par år siden.[/quote]

Jeg er enig i at der var for mange nye numre, men sådan har det jo været de sidste mange år (minus Somewhere Back In Time touren). Der hvor jeg stod (2. række i højre side :D ) var lyden fin under hele koncerten. Men hold da helt kæver hvor var det træls at skulle trækkes igennem Bruce's søns bands screamo skrammel.

Koncerten i Berlin dagen efter var dog lige en tand bedre. Der stod jeg foran Adrian og Dave, hvilket også var betydeligt bedre end Janick's guitar gøgl.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Jazzmaster´en er nok den, som jeg først ville hensætte til den kategori. Men stort set enhver "offset" Fender er jo noget skrammel...[/quote]

Arh, man skulle mene at en jazz bass har bevist sit værd. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jo, men det er jo også et instrument for underdogs, som tager, hvad de kan få, ikke..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Øvningen i aften er aflyst, fordi bassisten er lidt presset med et eksamensprojekt.

NO: Men så sætter den anden guitarist og jeg os sammen, og komponerer hits i stedet.

Så alt i alt: NA!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Øvningen i aften er aflyst, fordi bassisten er lidt presset med et eksamensprojekt.

NO: Men så sætter den anden guitarist og jeg os sammen, og komponerer hits i stedet.

Så alt i alt: NA![/quote]

OK - gennemsnittet! :)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Starcaster »

NO: Gennemført 2. dag i P90X fitness programmet! (ja ja små skridt) ;)
NN: FÅÅRK hvor gør det nas!
...så en NA tror jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen