Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Vil så sindsygt gerne ha' en ny guitar, men det føles umuligt at komme til at prøve den inden et køb. Jeg køber den ikke bare ubeset, det ville være dumt... ikk?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Det kommer vel an på, hvilken guitar og hvor du køber den fra. Hvis du fx kan levere den tilbage igen, så kan du jo tage chancen og prøve den lidt af, inden du beslutter dig endeligt. Så er omkostningerne minimeret til fragt (som så sagtens kan være en del, alt efter hvor guitaren er fra).

Men det er selvfølgelig klart bedre at prøve inden køb.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="VilhelmNielsen"]NA: Vil så sindsygt gerne ha' en ny guitar, men det føles umuligt at komme til at prøve den inden et køb. Jeg køber den ikke bare ubeset, det ville være dumt... ikk?[/quote]

Hvis du køber den brugt kan du jo altid bare sælge den igen uden det store tab. Af mine 4 yndlingsguitarer er de to købt ubeset, så man ved jo aldrig ;)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Turtle"][quote="VilhelmNielsen"]NA: Vil så sindsygt gerne ha' en ny guitar, men det føles umuligt at komme til at prøve den inden et køb. Jeg køber den ikke bare ubeset, det ville være dumt... ikk?[/quote]

Hvis du køber den brugt kan du jo altid bare sælge den igen uden det store tab. Af mine 4 yndlingsguitarer er de to købt ubeset, så man ved jo aldrig ;) [/quote]

Kan sgu ikke finde nogen brugte i Danmark. Har smidt en mail til Rockinger for at høre om de ville tage den tilbage igen hvis det var.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]Kan sgu ikke finde nogen brugte i Danmark. Har smidt en mail til Rockinger for at høre om de ville tage den tilbage igen hvis det var.[/quote]

Terms of business

"Returns
All items except pick ups, books, DVDs, videos and custom orders can be returned within 14 days. The items have to be in unaltered, unused state and in original packaging when sent back. Please include a copy of the original invoice. All costs for returning the item(s) have to be carried by the buyer. As soon as we have received the returned item(s) we will issue the refund or exchange the item."

Det lader til det.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]Kan sgu ikke finde nogen brugte i Danmark. Har smidt en mail til Rockinger for at høre om de ville tage den tilbage igen hvis det var.[/quote]

Terms of business

"Returns
All items except pick ups, books, DVDs, videos and custom orders can be returned within 14 days. The items have to be in unaltered, unused state and in original packaging when sent back. Please include a copy of the original invoice. All costs for returning the item(s) have to be carried by the buyer. As soon as we have received the returned item(s) we will issue the refund or exchange the item."

Det lader til det.[/quote]

Åh, fremtiden... Hvad skal vi bruge menneskelig kontakt til mere :D

Takker, tror lige jeg sover på den.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Vågnede af mig selv, og stod op, for 2 timer siden ... (bemærk tidspunktet) ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

NA: Lige kommet hjem fra et super fedt job på Generalen i Fredericia. Det ambivalente består i at jeg tog hjemmefra kl. 19 i går for at tage ud at pakke grej. :-S
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]NA: Lige kommet hjem fra et super fedt job på Generalen i Fredericia. Det ambivalente består i at jeg tog hjemmefra kl. 19 i går for at tage ud at pakke grej. :-S[/quote]
Det er så sindsygt med de der jobs i Jutland... :D

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Vågnede af mig selv, og stod op, for 2 timer siden ... (bemærk tidspunktet) ...[/quote]

Jeg er oppe - men stadigvæk ikke vågen ... (bemærk tidspunktet) ...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="GuitaRasmus"]NA: Lige kommet hjem fra et super fedt job på Generalen i Fredericia. Det ambivalente består i at jeg tog hjemmefra kl. 19 i går for at tage ud at pakke grej. :-S[/quote]
Det er så sindsygt med de der jobs i Jutland... :D [/quote]


Det er lige så sindsygt,med os fra jylland som spiller i København
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

NA: Har købt en mightymite strathals til kunstspaden... men skal jeg bruge den på et nyt projekt i stedet for. (Nu da kunstspadens lakering sikkert aldrig bliver helt hærdet og klar til at stå i et stativ). Det var ikke lige planen at skulle have endnu en guitar, men på den anden side kunne jeg jo godt tænke mig en thinline :) Dear oh dear.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="Odgaard"]NA: Har købt en mightymite strathals til kunstspaden... men skal jeg bruge den på et nyt projekt i stedet for..[/quote]

Der var en på Warmoths forum, der havde et sæt "strengetræer" til overs og derfor samlede endnu en guitar, for at de ikke skulle gå til spilde.

Set i dét lys, så er en hals jo allerede 1/3 af en guitar. Så det er vel bare at gøre den færdig!

[quote="Odgaard"] Det var ikke lige planen at skulle have endnu en guitar ...[/quote]

Planer kan ændres - heldigvis.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Odgaard"]NA: Har købt en mightymite strathals til kunstspaden... men skal jeg bruge den på et nyt projekt i stedet for..[/quote]

Der var en på Warmoths forum, der havde et sæt "strengetræer" til overs og derfor samlede endnu en guitar, for at de ikke skulle gå til spilde.

Set i dét lys, så er en hals jo allerede 1/3 af en guitar. Så det er vel bare at gøre den færdig!

[quote="Odgaard"] Det var ikke lige planen at skulle have endnu en guitar ...[/quote]

Planer kan ændres - heldigvis.[/quote]
Du har jo ret Hans :)
Og jeg har jo også stemmeskruerne liggende.

hmmmm. Hvis så halslommen på en Warmoth thinline kan passe med førnævnte hals, så har vi først problematikken/heldet :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="Odgaard"]
Du har jo ret Hans :)
[/quote]

Ja da :)

[quote="Odgaard"]
Og jeg har jo også stemmeskruerne liggende.
[/quote]

Så er det jo næsten en komplet guitar!

[quote="Odgaard"]
hmmmm. Hvis så halslommen på en Warmoth thinline kan passe med førnævnte hals, så har vi først problematikken/heldet :) [/quote]

En strat-hals passer i en telecaster-halsudskæring:

Billede
Kilde

Og modsat ovenstående billede vil LFO (last fret overhang) på din 22-bånds hals dække for mismatchen mellem det afrundede på strat-halsen og det firkantede i tele-lommen.

Så er spørgsmålet vel bare: Showcase eller BTO (build to order)? :P

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Ved BTO kan jeg jo også bare vælge strat-udskæring... kan jeg se :-)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Også det. :-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"][quote="GuitaRasmus"]NA: Lige kommet hjem fra et super fedt job på Generalen i Fredericia. Det ambivalente består i at jeg tog hjemmefra kl. 19 i går for at tage ud at pakke grej. :-S[/quote]
Det er så sindsygt med de der balle jobs i Jutland... :D [/quote]
Fix'd
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Martin »

NA: Skulle have en gigbag til 200,- hos 4sound, som de kun havde i webshoppen. Jeg endte med at købe for over 1500,- for at få gratis fragt. Oh well..
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Martin"]NA: Skulle have en gigbag til 200,- hos 4sound, som de kun havde i webshoppen. Jeg endte med at købe for over 1500,- for at få gratis fragt. Oh well..[/quote]
Jeg elsker de der mærkelige ting man kan købe engang imellem - Thomann har taget mange timer og penge fra mig i løbet af årene... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen