Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Skal i forbindelse med praktikplads flytte til Aalborg, og jeg glæder mig da egentlig til at prøve at bo i en anden by end Århus, men det er godt nok besværligt at finde en lejlighed. Jeg kommer til at have flere penge at gøre med, men det er stadig ikke så lige til at finde passende logi. Hvis nogen kender nogen/noget, så sig endelig til!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NA: At man er blevet så gammel, at en backstage-chit-chat med én af landets ypperste guitarister for 95 procents vedkommende drejer sig om hunde og istandsættelse af huse... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]NA: At man er blevet så gammel, at en backstage-chit-chat med én af landets ypperste guitarister for 95 procents vedkommende drejer sig om hunde og istandsættelse af huse... :-)[/quote]
Det er sgu da ikke ambivalent, det er da en dejlig ting.. Tænk hvis man nu bare kun måtte snakke guitarting..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

NA: Den Gibson SG GT jeg har fået ind af døren, er præcis Ligeså lækker som jeg forestillede mig den ville være, og den er lækker at spille og se på, men der er bare ikke det der mojo, jeg har med nogle af mine andre guitarer. Det ville næsten være synd at sætte den til salg igen, men også synd bare at lade den hænge
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"]NA: At man er blevet så gammel, at en backstage-chit-chat med én af landets ypperste guitarister for 95 procents vedkommende drejer sig om hunde og istandsættelse af huse... :-)[/quote]
Det er sgu da ikke ambivalent, det er da en dejlig ting.. Tænk hvis man nu bare kun måtte snakke guitarting..[/quote]

Jo-jo. Nu var der ingen, der snakkede om at måtte. Men du ved: Det er lidt skræmmende, når man efter få minutter har fået dén side af sagen overstået og derpå helt naturligt rykker videre "over i de voksnes rækker"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: 15 dage efter afsendelse fra USA er min guitar nu endelig markeret som "under toldbehandling ved Post Danmark". Det er da et fremskridt, men jeg synes godt nok, at det tager lang tid. Igen...

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Abemand »

NA: Min kæreste er til hendes første jobsamtale, siden hun blev kandidat tilbage i januar. Hun har i snit sendt 3-4 ansøgninger om ugen, så det er dejligt at det endelig gav pote. I de fleste afslag står der at de har fået 200-300 ansøgninger. Heldigvis så var det her en uopfordret ansøgning, så hun er vist den eneste de skal snakke med. Men hold da helt kæft hvor er jeg et nervevrag lige nu.

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pickles »

[quote="Abemand"]NA: Min kæreste er til hendes første jobsamtale, siden hun blev kandidat tilbage i januar. Hun har i snit sendt 3-4 ansøgninger om ugen, så det er dejligt at det endelig gav pote. I de fleste afslag står der at de har fået 200-300 ansøgninger. Heldigvis så var det her en uopfordret ansøgning, så hun er vist den eneste de skal snakke med. Men hold da helt kæft hvor er jeg et nervevrag lige nu.[/quote]

Held og lykke til hende! Jeg blev også kandidat i januar og har gået ledig siden - der er sgu rift om de akademiske job for tiden! :lolno:

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Abemand »

[quote="Pickles"]
Held og lykke til hende! Jeg blev også kandidat i januar og har gået ledig siden - der er sgu rift om de akademiske job for tiden! :lolno:[/quote]

Jo tak.

Ja, det er grove løjer. Hun synes selv at samtalen gik godt. Now we play the waiting game...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Pickles"][quote="Abemand"] - der er sgu rift om de akademiske job for tiden![/quote][/quote]

Det gælder nu også for os håndværkere. Jeg står uden job fra januar, og det ser aldeles kulravende sort ud, med at finde noget andet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Pickles"][quote="Abemand"] - der er sgu rift om de akademiske job for tiden![/quote][/quote]

Det gælder nu også for os håndværkere. Jeg står uden job fra januar, og det ser aldeles kulravende sort ud, med at finde noget andet.[/quote]

Det er alle, der står og mangler i øjeblikket.. Studie/fritidsjobs er ligeså svære at finde.. Der var et sted de godt ville have mig, hvis jeg arbejdede gratis..

NA: 8,2 km på 40 min.. det begynder at se bedre og bedre ud.. har desværre kun tid til at løbe her kl lort om aftenen..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

NA:
Der er kommet endnu en liste over "Verdens Bedste Guitarist".
http://www.bt.dk/musik/se-listen-her-er ... nogensinde

Der er et par stykker på listen, jeg undres lidt over. F.eks. er Kurt Cobain for mig ikke en fantastisk guitarist, men et ikon på andre områder (sangskrivning, revolution af musikbilledet osv.)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

NA: Bip-test. Rart at finde ud af hvor god ens kondition er - knap så rart at løbe som ind i helvede..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FunkyValle"]NA:
Der er kommet endnu en liste over "Verdens Bedste Guitarist".

Der er et par stykker på listen, jeg undres lidt over. F.eks. er Kurt Cobain for mig ikke en fantastisk guitarist, men et ikon på andre områder (sangskrivning, revolution af musikbilledet osv.)[/quote]

Link?

Og ja, selvom der kan siges mange flatterende ting om Kurt Cobain, så at smide ham på en liste over verdens bedste guitarister (om så den går til 5000) er helt misforstået.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"][quote="FunkyValle"]NA:
Der er kommet endnu en liste over "Verdens Bedste Guitarist".

Der er et par stykker på listen, jeg undres lidt over. F.eks. er Kurt Cobain for mig ikke en fantastisk guitarist, men et ikon på andre områder (sangskrivning, revolution af musikbilledet osv.)[/quote]

Link?

Og ja, selvom der kan siges mange flatterende ting om Kurt Cobain, så at smide ham på en liste over verdens bedste guitarister (om så den går til 5000) er helt misforstået.[/quote]
Ups...
Indlægget er opdateret med dette link:
http://www.bt.dk/musik/se-listen-her-er ... nogensinde
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Tak :)

Okay, Kurt Cobain er lidt malplaceret på listen ... men hvad ind i helved laver Johnny Ramone der???!? :s hock: Jeg synes personligt han er én af de sejeste guitarister ever, men hvis en plads til ham på sådan en liste skal retfærdiggøres, skal mindst 90% af bedømmelsesgrundlaget bestå af attitude, læderjakke og længden på remmen. Som guitarist isoleret er han ikke meget bedre end jeg er - jeg kan i det mindste, dog modvilligt, spille andet end powerakkorder, hvis situationen kræver det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]Tak :)

Okay, Kurt Cobain er lidt malplaceret på listen ... men hvad ind i helved laver Johnny Ramone der???!? :s hock: Jeg synes personligt han er én af de sejeste guitarister ever, men hvis en plads til ham på sådan en liste skal retfærdiggøres, skal mindst 90% af bedømmelsesgrundlaget bestå af attitude, læderjakke og længden på remmen. Som guitarist isoleret er han ikke meget bedre end jeg er - jeg kan i det mindste, dog modvilligt, spille andet end powerakkorder, hvis situationen kræver det.[/quote]

Haha, det tænkte jeg også.. men også sådan en som Keith Richards.. det er lige før jeg ville påstå at manden ikke kunne spille guitar, om så hans liv afhang af det.. Men javel, han er et ikon.. Og så har jeg ikke hørt om Duane Allman før idag.. Det er dog rart at Slash er blevet taget af "top guitarist" listen.. it was a fad
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"][quote="GodSpeedDK"]Tak :)

Okay, Kurt Cobain er lidt malplaceret på listen ... men hvad ind i helved laver Johnny Ramone der???!? :s hock: Jeg synes personligt han er én af de sejeste guitarister ever, men hvis en plads til ham på sådan en liste skal retfærdiggøres, skal mindst 90% af bedømmelsesgrundlaget bestå af attitude, læderjakke og længden på remmen. Som guitarist isoleret er han ikke meget bedre end jeg er - jeg kan i det mindste, dog modvilligt, spille andet end powerakkorder, hvis situationen kræver det.[/quote]

Haha, det tænkte jeg også.. men også sådan en som Keith Richards.. det er lige før jeg ville påstå at manden ikke kunne spille guitar, om så hans liv afhang af det.. Men javel, han er et ikon.. Og så har jeg ikke hørt om Duane Allman før idag.. Det er dog rart at Slash er blevet taget af "top guitarist" listen.. it was a fad[/quote]

Jeg ville give meget for at kunne spille guitar som Keith Richards, men det er han sådan cirka den eneste, der kan. Hvis sådan en liste overhovedet skal give mening, mp og skal Keith være der et sted.

Duane Allman skylder man næsten sig selv at tjekke ud som guitarist - dels er hans arbejde på Claptons Layla-album fuldstændig breathtaking, men også lead-spillet i Allman Brothers og hans session-arbejde for fx Wilson Pickett er forbilledligt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Den liste er godt nok på alle måder fucked up - Der kunne komme al mulig spas ud af at diskutere den på Aage :P
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Øh, hvor er Eddie og Luke på den liste? Og hvorfor er Frusciante der?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen