Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

NA//

Jeg er ikke jyde, men jeg sidder og er smadret af grin over De Nattergale.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="Loomer"]NA//

Jeg er ikke jyde, men jeg sidder og er smadret af grin over De Nattergale.[/quote]

Det skyldes nok, at du ikke er jyde.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Jeg er jyde - født og opvokset 10 km fra De Nattergales arnested. Æ tøws æt at æ dialekt er så sjåw men nok mier æ humor melle æ linjer, men æ ka da godt fin' å a læj nier å æ gål og grin' mi røv i laser.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jamen det er jo det.. Dialektet er sekundært, for jokesne er fandme gode!

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Lasse H »

[quote="kraen"]Jeg er jyde - født og opvokset 10 km fra De Nattergales arnested. Æ tøws æt at æ dialekt er så sjåw men nok mier æ humor melle æ linjer, men æ ka da godt fin' å a læj nier å æ gål og grin' mi røv i laser.[/quote]

Noget tyder da ellers på, at du godt kan værdsætte det komiske i den jyske dialekt :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="Lasse H"][quote="kraen"]Jeg er jyde - født og opvokset 10 km fra De Nattergales arnested. Æ tøws æt at æ dialekt er så sjåw men nok mier æ humor melle æ linjer, men æ ka da godt fin' å a læj nier å æ gål og grin' mi røv i laser.[/quote]

Noget tyder da ellers på, at du godt kan værdsætte det komiske i den jyske dialekt :-)[/quote]

Ja helt sikkert, men der er simpelthen så meget underliggende humor, som jeg tror, man kun rigtigt forstår, hvis man er jyde - og måske ovenikøbet vestjyde.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige komme med konkrete eksempler, men du ved nok hvad, jeg mener.

Desuden elsker jeg min dialekt så meget, at jo flere københavnere/sjællændere, jeg er sammen med, jo mere vestjysk snakker jeg. Så ka' de lære det!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="kraen"]
Ja helt sikkert, men der er simpelthen så meget underliggende humor, som jeg tror, man kun rigtigt forstår, hvis man er jyde - og måske ovenikøbet vestjyde.
[/quote]

Jeg tror, du tror forkert. :P

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="kraen"]
Ja helt sikkert, men der er simpelthen så meget underliggende humor, som jeg tror, man kun rigtigt forstår, hvis man er jyde - og måske ovenikøbet vestjyde.
[/quote]

Jeg tror, du tror forkert. :P [/quote]

Det kan sagtens være, jeg tager fejl, men når jeg har set det sammen med ikke-jyder, så har jeg lagt mærke til, at jeg griner højlydt på nogle steder, hvor ingen andre griner. Efterfølgende får jeg spørgsmålet: "Hvorfor griner du af det?" Og så skal man have gang i en længere udredning om vestjyske forhold.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="kraen"]

Det kan sagtens være, jeg tager fejl, men når jeg har set det sammen med ikke-jyder, så har jeg lagt mærke til, at jeg griner højlydt på nogle steder, hvor ingen andre griner. Efterfølgende får jeg spørgsmålet: "Hvorfor griner du af det?" Og så skal man have gang i en længere udredning om vestjyske forhold.[/quote]

Rigtige jyder griner ikke højlydt. :naughty:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"][quote="kraen"]

Det kan sagtens være, jeg tager fejl, men når jeg har set det sammen med ikke-jyder, så har jeg lagt mærke til, at jeg griner højlydt på nogle steder, hvor ingen andre griner. Efterfølgende får jeg spørgsmålet: "Hvorfor griner du af det?" Og så skal man have gang i en længere udredning om vestjyske forhold.[/quote]

Rigtige jyder griner ikke højlydt. :naughty:[/quote]

Næj.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="SustainerPlayer"][quote="kraen"]

Det kan sagtens være, jeg tager fejl, men når jeg har set det sammen med ikke-jyder, så har jeg lagt mærke til, at jeg griner højlydt på nogle steder, hvor ingen andre griner. Efterfølgende får jeg spørgsmålet: "Hvorfor griner du af det?" Og så skal man have gang i en længere udredning om vestjyske forhold.[/quote]

Rigtige jyder griner ikke højlydt. :naughty:[/quote]

Med mindre det er Casper og Mandrilaftalen, for så må man godt.
Cogito sumere potum alterum

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="kraen"][quote="Lasse H"][quote="kraen"]Jeg er jyde - født og opvokset 10 km fra De Nattergales arnested. Æ tøws æt at æ dialekt er så sjåw men nok mier æ humor melle æ linjer, men æ ka da godt fin' å a læj nier å æ gål og grin' mi røv i laser.[/quote]

Noget tyder da ellers på, at du godt kan værdsætte det komiske i den jyske dialekt :-)[/quote]

Ja helt sikkert, men der er simpelthen så meget underliggende humor, som jeg tror, man kun rigtigt forstår, hvis man er jyde - og måske ovenikøbet vestjyde.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige komme med konkrete eksempler, men du ved nok hvad, jeg mener.

Desuden elsker jeg min dialekt så meget, at jo flere københavnere/sjællændere, jeg er sammen med, jo mere vestjysk snakker jeg. Så ka' de lære det![/quote]

Jeg er helt med på hvad du snakker om. Æ tøvs det' tunde å komme fra æ land.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Vi kunne alle få nogle solide skattenedsættelser, hvis disse bøder blev uddelt, hver gang en faktisk overtrædelse fandt sted.

Forseelser på cykel lav takst 700 kr:

Uden lys i lygtetændingstiden
Fejl/ mangler v/ bremser, reflekser mv.
Cykler i et fodgængerfelt
Cykler på cykelstien i venstre side
Respekterer ikke færdselstavle eller pile
Ingen tegngivning
Kører uden hænder på styret
Cykler på fortov/ gangsti
Holder fast i andet køretøj
To personer på alm. cykel (bøde til begge)
Forkert placering før/i sving

Forseelser på cykel høj takst 1.000 kr:

Håndholdt mobiltelefon under kørslen
Kører over for rødt
Kører mod færdselsretningen
Overtræder ubetinget vigepligt


Men jeg ser da frem til en evt. effekt - selvom jeg tvivler :roll:

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Vi kunne alle få nogle solide skattenedsættelser, hvis disse bøder blev uddelt, hver gang en faktisk overtrædelse fandt sted.

Forseelser på cykel lav takst 700 kr:

Uden lys i lygtetændingstiden
Fejl/ mangler v/ bremser, reflekser mv.
Cykler i et fodgængerfelt
Cykler på cykelstien i venstre side
Respekterer ikke færdselstavle eller pile
Ingen tegngivning
Kører uden hænder på styret
Cykler på fortov/ gangsti
Holder fast i andet køretøj
To personer på alm. cykel (bøde til begge)
Forkert placering før/i sving

Forseelser på cykel høj takst 1.000 kr:

Håndholdt mobiltelefon under kørslen
Kører over for rødt
Kører mod færdselsretningen
Overtræder ubetinget vigepligt


Men jeg ser da frem til en evt. effekt - selvom jeg tvivler :roll:[/quote]
Wow, vi er vist nogle københavnere der skal til at stramme op.:-(

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jeg er stor tilhænger af at lovovertrædere bidrager til kassen. Jeg går også klart ind for fartkamera på hver eneste motorvejsbro.
Modded guitars were crap right out of the factory

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Det er ikke blevet dyrere at flygte fra politiet :D Det tager jeg som en opfordring :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Jeg er stor tilhænger af at lovovertrædere bidrager til kassen. Jeg går også klart ind for fartkamera på hver eneste motorvejsbro.[/quote]
Enig... Cykelister der kører råddent(svinger til højre for rødt, hvis der er fri bane, hvilket burde være en menneskeret?!!) er hvad det er, men bilister.... Jeg ved godt cykelister kan være til gene for bilister....jeg er selv begge, og jeg må sige jeg tager en del hensyn til bilisterne når jeg er cykelist, og når jeg er billist så tager jeg meget hensyn til cykelisterne. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jeg synes, at det burde gøres lovligt at skyde cyklister, der overtræder loven, gennem knæet. Ved nærmere eftertanke - måske også dem, der ikke gør. For de gør nok noget ulovligt lige om lidt. Og folk på rulleskøjter. Og måske også fodgængere. Og ihvertfald kørestolsbrugere!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg synes, at det burde gøres lovligt at skyde cyklister, der overtræder loven, gennem knæet. Ved nærmere eftertanke - måske også dem, der ikke gør. For de gør nok noget ulovligt lige om lidt. Og folk på rulleskøjter. Og måske også fodgængere. Og ihvertfald kørestolsbrugere![/quote]
:D Alle overnævnte er jo djævlen i forklædning.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Og kommunister og narkomaner!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen