Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="GodSpeedDK"][quote="sørendybdal"]Er det stadig Martin og ham tyskeren (som jeg ikke kan huske hvad hedder), der står for det?[/quote]

Det er i hvert fald ham Martin. Om ham den kuleskøre tysker stadig huserer, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg prøvede lige at tænke igennem, hvem jeg selv kender, som kunne finde på at komme ... og jeg må desværre konstatere, at folk på min alder alle enten har et arbejde de skal tidligt op til, har børn og/eller en varm sofa, der trækker betydelig mere på en onsdag aften, end en tur ud i vinterkulden, for at se et band spille 25 min.[/quote]

Peter er skam stadig med - spøjs, men underholdende type :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Artillery på Kansas City i aften ... jeg håber de har ladet forsangeren blive hjemme, og tager den instrumentalt ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

NA: Når kæresten begynder at nørde guitarer og pludselig beslutter sig for at købe en ekstra... Så nu har hun en Gibson Hummingbirg og en Gibson L-200... Og jeg har stadig kun min D-35 som jeg er træt af... Hmmm...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Var i Rosengårdcenteret i dag, for at kigge efter nye sutsko - dét i sig selv, må tælle som ambivalent - men når så min kone og datter får overbevist mig om, at det er en rigtig god idé, at spendere 499,- på et par Sorel, som jeg ellers med det samme havde afskrevet, pga. prisen, så er der altså noget galt! "Hello! Er der én der gider vække mig, for jeg er da vist havnet i omvendt-land! :s hock: "

NA2: Er pt. iført et par sutsko, som er dyrere, end mine normale udesko ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Jeg skal arbejde hele weekenden. Det er lidt træls - men trods alt fedt at have taget den beslutning i stedet for at sidde hele aftenen og prøve at blive færdig i dag. Så nu holder jeg i det mindste fri i aften. Der var noget med nogle EMG'er, der ikke havde været prøvet med min nye forstærker endnu???

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af thomasrytter »

NA: "Rock you Copenhagen!"

Var der andre end mig, der gik fra Wilco koncerten med en underlig fornemmelse?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Har netop været til Emergenza-infomøde, hvor vi blandt andet fik afsløret vores tildelte spilletidspunkt. Og spørg lige, om vi trak nitten big time: Onsdag kl. 23:30.

God dammit, hvis der overhovedet indfinder sig nogen en onsdag aften i provinsen, så er de med garanti gået hjem igen inden kl. 23:30, så det kan faktisk ikke blive meget værre. Men vi må jo bare igenigen se Emergenza som en avanceret øver, og de af os, der ikke skal tidligt op og på arbejde dagen efter, en mulighed for at drikke et par øller i hinandens selskab.[/quote]

Så fik vi overstået den indledende runde i Emergenza, og endte på en fin 9. plads (ud af 10 ... med stemmelighed på plads 2 og 3, så reelt en sidsteplads ...)

Det kommer muligvis til at lyde som en dårlig undskyldning, men hold da kæft, hvor det arrangement dog også er noget hø. Dels var tidspunktet helt i skoven; specielt for os "modne" deltagere - vi har jo for helvede ikke nogen venner, der kan pjække fra gymnasiet/efterskolen i morgen, og blive længe oppe på en onsdag - og dels var det hele arrangeret så flot, at stemmesedlerne skulle afleveres senest 5 min. efter vi havde spillet, så 3/4 havde afleveret den inden vi spillede, så de ikke skulle risikere at glemme det.
Vi havde dog indstillet os på, at vi ikke kunne høste alverden på vores egne medbragte publikummer (som i aftenens anledning talte 7 stk.), men jeg har måtte revurdere min opfattelse af Emergenza, og udvide begrebet "DM i venner" til "DM i venner og held i lodtrækning".

Og så har jeg slet ikke nævnt lydforholdene, der var aldeles horrible på scenen (den Peavey Tripple-et-eller-andet-dødsforskrækker jeg var blevet udstyret med overdøvede ALT andet), og den blev virkelig kørt hjem på rygradden, for vi kunne overhovedet ikke høre hinanden. Men det er jo vilkårene, til den slags arrangementer, og eftersigende havde det lydt fornuftigt udadtil.

Jeg tror, at jeg med rimelig sikkerhed kan sige, at det er sidste gang vi stiller op i den slags konkurrencer :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af nerøs »

det kunne godt lyde som den klassiske band battle... er der ikke nogle dommer?

til vores lokale band battle. ( nu band bands fra hele landet ) har publikum samlet 1 stemme hvor der er et dommer panel der har 2... det kan man jo så mene hva man vil om den for deling. men det kan forhindre de der gymasibands i at hive alle med ned og vinde på mægden af venner..... ( det er ret faktisk sket )

det bliver så afholdt på fredage aftner.. og de gange jeg har være med har der være omkring en 30 stemmer... ( så der er rigtig meget publikum.... eller)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GodSpeedDK"]NA: Har netop været til Emergenza-infomøde, hvor vi blandt andet fik afsløret vores tildelte spilletidspunkt. Og spørg lige, om vi trak nitten big time: Onsdag kl. 23:30.

God dammit, hvis der overhovedet indfinder sig nogen en onsdag aften i provinsen, så er de med garanti gået hjem igen inden kl. 23:30, så det kan faktisk ikke blive meget værre. Men vi må jo bare igenigen se Emergenza som en avanceret øver, og de af os, der ikke skal tidligt op og på arbejde dagen efter, en mulighed for at drikke et par øller i hinandens selskab.[/quote]

Så fik vi overstået den indledende runde i Emergenza, og endte på en fin 9. plads (ud af 10 ... med stemmelighed på plads 2 og 3, så reelt en sidsteplads ...)

Det kommer muligvis til at lyde som en dårlig undskyldning, men hold da kæft, hvor det arrangement dog også er noget hø. Dels var tidspunktet helt i skoven; specielt for os "modne" deltagere - vi har jo for helvede ikke nogen venner, der kan pjække fra gymnasiet/efterskolen i morgen, og blive længe oppe på en onsdag - og dels var det hele arrangeret så flot, at stemmesedlerne skulle afleveres senest 5 min. efter vi havde spillet, så 3/4 havde afleveret den inden vi spillede, så de ikke skulle risikere at glemme det.
Vi havde dog indstillet os på, at vi ikke kunne høste alverden på vores egne medbragte publikummer (som i aftenens anledning talte 7 stk.), men jeg har måtte revurdere min opfattelse af Emergenza, og udvide begrebet "DM i venner" til "DM i venner og held i lodtrækning".

Og så har jeg slet ikke nævnt lydforholdene, der var aldeles horrible på scenen (den Peavey Tripple-et-eller-andet-dødsforskrækker jeg var blevet udstyret med overdøvede ALT andet), og den blev virkelig kørt hjem på rygradden, for vi kunne overhovedet ikke høre hinanden. Men det er jo vilkårene, til den slags arrangementer, og eftersigende havde det lydt fornuftigt udadtil.

Jeg tror, at jeg med rimelig sikkerhed kan sige, at det er sidste gang vi stiller op i den slags konkurrencer :|[/quote]
Pyramidespil, og pengemaskine.
:)
Jeg har været med i Emergenza første og sidste gang i mit liv. :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Det er en virksomhed, og uanset hvordan de pynter det med ord som festival og kammeratskab, så er målet at få overskud. Det har de så lavet et ganske smart system til at få.

Jeg har selv deltaget to gange og haft det rigtig sjovt med det. Vi har mødt nogle flinke mennesker og spillet nogle gode konceter. Vi har så også været heldige med tidspunkter og altid fået plads i weekenden. Hvis det er situationen, så kan man tage det for hvad det er, og så kan man sagtens møde nogle andre bands, man måske kan arrangere noget med på egen hånd senere.

Jeg har til gengæld også sagt stop mens legen er god til de andre i bandet, da de begyndte at snakke om at melde os til igen.

Til "Vest-finalen" på Train sidste år, sad de åh så kompetente dommere ikke engang på deres pladser, da de sidste tre bands spillede. Så holder sådan et arrangement bare ikke.

Man kan ALDRIG kombinere musik og konkurrence, men hvis man prøver at vende arrangementet om til noget andet, hvor man kan få noget ud af det, så kan det være okay for nogen.

Er sgu ked af at høre, at der ikke kom nogen, Mikkel. Spil en koncert i Aarhus eller Aalborg, og så lover jeg at komme. Altså hvis jeg kan på den dag selvfølgelig ;)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Boykot Emergenza.

DIY OR DIIIIIIIIIIEEE!!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

Man skal bare se det som networking.. Måske møder man nogle mennesker, man kan lave noget andet med..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]
Er sgu ked af at høre, at der ikke kom nogen ... [/quote]

Det var egentlig ikke fordi der ikke var nogle publikummer. Der var vel 50-70 stykker tilbage på daværende tidspunkt (primært musikere fra de øvrige 9 bands, godt nok), men når de for længst havde afleveret deres stemmeseddel i baren, så kunne de jo synes nok så godt om vores optræden ...

Vi havde, som sagt, selv 7 publikummer med, dertil kan lægges måske yderligere 7-8 stykker af bekendte. Så med 44 stemmer i alt, har vi da trods alt fået overbevist ca. 30 "nye fans" om, at de skulle sætte et kryds ved os også. Ud af de 50-70 stykker. Tænk, hvis vi havde spillet f.eks. ved 21-tiden, hvor der var ca. 200 mennesker; hvor mange stemmer havde det ikke lige givet? (A: Vel nogenlunde lige så mange, som det band der spillede kl. 21, og gik videre)

Nå, fuck it, vi havde på ingen måde regnet med at gå videre, og tog det også som en "debut-koncert", med vores nye bassist og nye trommeslager. En live-erfaring rigere, som vi kan bruge i den videre færd, ud i verden :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Lige kommet tilbage fra Stenstrup, smertefri tur, dejligt vejr, hyggeligt hos Hansen, men temmelig ambivalent at jeg skal undvære guitaren, når der ikke er en ordentlig HB-guitar på Oure.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Skal betale 270 kroner tilbage til SKAT. Ikke fordi jeg havde regnet med at få noget tilbage, eller fordi det er et stort beløb, men det er da aldrig fedt at miste 270 kroner.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Jeg har lige købt et nyt køkken. Det bliver sgu meget fedt - men man bliver lige 100 af de lange fattigere. OG for at spare penge har jeg lovet at pille det gamle ned selv. Det tangerer jo hårdt arbejde...

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"]NA: Jeg har lige købt et nyt køkken. Det bliver sgu meget fedt - men man bliver lige 100 af de lange fattigere. OG for at spare penge har jeg lovet at pille det gamle ned selv. Det tangerer jo hårdt arbejde...[/quote]

HEY... Jeg synes ikke, du har kontaktet din yndlingskøkkendesigner (Læs: mig!!!) i processen... :D :D :D
Tror aldrig gear-rejsen ender....

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"][quote="Turtle"]NA: Jeg har lige købt et nyt køkken. Det bliver sgu meget fedt - men man bliver lige 100 af de lange fattigere. OG for at spare penge har jeg lovet at pille det gamle ned selv. Det tangerer jo hårdt arbejde...[/quote]

HEY... Jeg synes ikke, du har kontaktet din yndlingskøkkendesigner (Læs: mig!!!) i processen... :D :D :D [/quote]

Næ. Men jeg har faktisk handlet med dine kolleger herovre ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NO: Lovforslaget er ikke engang fremsat endnu, men jeg er allerede inviteret til mit første homoseksuelle kirkebryllup - nogen har vist haft planerne klar :lol:

NA: Men det er alligevel lidt ambivalent, for jeg hader den danske folkekirke og det den står for, så jeg er lidt træt af, at vi skulle vente på de hyklere inden vi må fejre mine gode venner. Men jeg springer kirken over og glæder mig til festen alligevel...

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af DarkoPage »

NA:
Jeg er lidt lun på en brugt Fender Bassman til en fin pris (det er vist en Reissue fra 90'erne og ikke de nyere "LTD" (den største forskel er vist at den ældre reissue har et kabinet af krydsfiner, hvor den nyere har et af fyretræ, og den ældre har vist nogle Eminence enheder, hvor den nyere har Jensen)), men jeg synes nu det kører meget fint med min Hot Rod Deville (også med 4 X 10"). Den er en sand arbejdshest, men det kunne jo være at Bassemanden lige var det federe, uden at have prøvet den.

Er der nogen der har erfaringer med sådan en Bassman og måske endda med Deville'en, og hvad er den umiddelbare forskel?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen