Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Stevi »

NA: Jeg har sat min Matchless til salg og overvejer seriøst at anskaffe mig en Hot Rod 4x10 :crazy:
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

NA: Efter mine uhyrlige oplevelser med Air France i forrige uge klagede jeg. Jeg har nu fået svar fra AF - De afviser naturligvis min klage, men det giver mig alligevel 750 kroner som kompensation. Det er selvfølgelig optur, men det ambivalente består i, at jeg har fået de 750 kroner som en Air France - Så skal jeg jo flyve med det rådne selskab igen for at få noget ud af det WTF!!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Max Power »

Med mit kendskab til og erfaring med Air France ville jeg give den voucher til een jeg ikke kan li ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Den skal desværre bruges af mig for at have værdi - men ellers er jeg enig :(
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Jeg har solgt min gamle Fiat X 1/9. Når nu jeg havde besluttet at sælge den er der da rart, at den blev solgt ret hurtigt, men jeg kommer nu også til at savne den :(

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Turtle"]NA: Jeg har solgt min gamle Fiat X 1/9. Når nu jeg havde besluttet at sælge den er der da rart, at den blev solgt ret hurtigt, men jeg kommer nu også til at savne den :( [/quote]
Jamen... Jamen... Altså... Hvad har du så købt af Paddemobil?


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Ikke noget endnu - men jeg har lige bestilt en ny cykel...

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jamen... Jamen...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Walter Isaacsons biografi om Steve Jobs. Som udgangspunkt er det næsten altid interessant at læse om et menneske, der har udrettet noget ud over det sædvanlige, men her synes jeg nu, beretningen er lige i overkanten grundig og detaljeret. Jeg keder mig lidt :-)
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"]NA: Walter Isaacsons biografi om Steve Jobs. Som udgangspunkt er det næsten altid interessant at læse om et menneske, der har udrettet noget ud over det sædvanlige, men her synes jeg nu, beretningen er lige i overkanten grundig og detaljeret. Jeg keder mig lidt :-)[/quote]

Ja, den er detaljeret og derfor er jeg - surprise - lidt uenig med dig. Jeg kunne godt have brugt nogle flere detaljer, og den måtte gerne have været 100-200 sider længere.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"]NA: Walter Isaacsons biografi om Steve Jobs. Som udgangspunkt er det næsten altid interessant at læse om et menneske, der har udrettet noget ud over det sædvanlige, men her synes jeg nu, beretningen er lige i overkanten grundig og detaljeret. Jeg keder mig lidt :-)[/quote]

Ja, den er detaljeret og derfor er jeg - surprise - lidt uenig med dig. Jeg kunne godt have brugt nogle flere detaljer, og den måtte gerne have været 100-200 sider længere.[/quote]

Hæhæ, jeg havde på fornemmelsen, at du ville reagere ;-) Bevares, de store linier i fortællingen kan jeg godt lide. Det er alle sidehistorierne og det ret fagtekniske fokus, jeg står af på. Bogen er vel tiltænkt et ret bredt publikum, og så kan det undre mig, at man skal høre om forskellige typer chips og programmeringssprog. Efter min bedste overbevisning kunne man godt have fortalt historien uden det aspekt, og gerne på 200-300 sider mindre :-)
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"][quote="kraen"][quote="Telemaster"]NA: Walter Isaacsons biografi om Steve Jobs. Som udgangspunkt er det næsten altid interessant at læse om et menneske, der har udrettet noget ud over det sædvanlige, men her synes jeg nu, beretningen er lige i overkanten grundig og detaljeret. Jeg keder mig lidt :-)[/quote]

Ja, den er detaljeret og derfor er jeg - surprise - lidt uenig med dig. Jeg kunne godt have brugt nogle flere detaljer, og den måtte gerne have været 100-200 sider længere.[/quote]

Hæhæ, jeg havde på fornemmelsen, at du ville reagere ;-) Bevares, de store linier i fortællingen kan jeg godt lide. Det er alle sidehistorierne og det ret fagtekniske fokus, jeg står af på. Bogen er vel tiltænkt et ret bredt publikum, og så kan det undre mig, at man skal høre om forskellige typer chips og programmeringssprog. Efter min bedste overbevisning kunne man godt have fortalt historien uden det aspekt, og gerne på 200-300 sider mindre :-)[/quote]

Bogen er ligeså meget tiltænkt fans, hvor størstedelen har en god teknisk indsigt. Det er netop interessant, hvilke platforme, han udviklede på i starten for det kan man stadig se nogle steder i OS X.

Men jeg forstår dig godt - men jeg formoder også, at du er klog nok til at skippe de passager, hvor det bliver FOR teknisk.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"]
Bogen er ligeså meget tiltænkt fans, hvor størstedelen har en god teknisk indsigt. Det er netop interessant, hvilke platforme, han udviklede på i starten for det kan man stadig se nogle steder i OS X.

Men jeg forstår dig godt - men jeg formoder også, at du er klog nok til at skippe de passager, hvor det bliver FOR teknisk.[/quote]

Jeg bruger i hvert fald ikke lang tid på at prøve at forstå en masse ting, som jeg ret beset er ligeglad med. Jeg synes bare, opgaven med at formidle historien til et bredt publikum, fans eller ej, kunne løses mere elegant. Det der med at lade en masse stå uforklaret, som den gennemsnitlige boglæser (= midaldrende kvinde, meget groft sagt) næppe kan forventes at have indsigt i, virker "halvfærdigt" for mig. Så hellere springe det over eller omtale det med korte forklaringer som fodnoter - et greb, forfatteren bruger flere steder i bogen. Anyway, spændende historie, der desværre sætter sig lidt imellem to stole, som jeg ser det.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: [FIRST WORLD PROBLEMS]Uspecifiseret GAS + penge. Meget mærkelig følelse, at være totalt klar til at smide pengene, uden at være helt sikker på, på hvad ... :? [/FIRST WORLD PROBLEMS]
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]NA: [FIRST WORLD PROBLEMS]Uspecifiseret GAS + penge. Meget mærkelig følelse, at være totalt klar til at smide pengene, uden at være helt sikker på, på hvad ... :? [/FIRST WORLD PROBLEMS][/quote]

Du er ikke tilfældigvis ude efter noget 80'er-fræser agtigt eller noget med 7 strenge? :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]NA: [FIRST WORLD PROBLEMS]Uspecifiseret GAS + penge. Meget mærkelig følelse, at være totalt klar til at smide pengene, uden at være helt sikker på, på hvad ... :? [/FIRST WORLD PROBLEMS][/quote]

Du er ikke tilfældigvis ude efter noget 80'er-fræser agtigt eller noget med 7 strenge? :lol:[/quote]

Som om ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

Ja, det kan godt være at dette egentlig hører hjemme i tråden med sjov og ballade og så måske alligevel ikke :o

En mand "kommer ind" på et guitarforum, med en Marshall JMP 50W fra 1975. Den spiller fantastisk men for højt, og han vil gerne vide hvordan han eventuelt kan dæmpe den.
Nogen svarer attenuator, men det "bedste" råd er alligevel dette - for det er jo dejligt nemt:
"Simpel løsning: Du piller det ene udgangsrør ud. Den kan sagtens spille med kun 1."

http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... 53#1660333 indlæg #16.

Er det ikke fantastisk med disse gode råd - jeg rykker sgu da også et EL34 rør ud af hver af mine AC-50'ere....eller :crazy:
Bør der ikke være regler imod den slags "gode råd" ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nu skal jeg så absolut være den sidste til at ophæve onkel Aage og al hans væsen til guddommelige højder! Men hvordan er det man siger?

"Mod dårskab kæmper selv Vorherre forgæves" eller noget i dén stil..?

Men OK: Onkel Aage gør måske i virkeligheden heller ikke så meget for at bekæmpe den imponerende dårskab, som her lægges for dagen...

Edit: Jeg synes nu, at det farverige forslag med støvsugerledningen næsten er det bedste. Måske man dog ville have større succes med at tape selve støvsugerslangen fast foran kabinettet via en stor tragt?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]Nu skal jeg så absolut være den sidste til at ophæve onkel Aage og al hans væsen til guddommelige højder! Men hvordan er det man siger?

"Mod dårskab kæmper selv Vorherre forgæves" eller noget i dén stil..?

Men OK: Onkel Aage gør måske i virkeligheden heller ikke så meget for at bekæmpe den imponerende dårskab, som her lægges for dagen...[/quote]

Ja, det er godt nok et imponerende dårligt råd. Engang imellem kunne en smule selvkritik med hensyn til egen indsigt, være ønskeligt.
Man må håbe at Marshall-ejeren ikke retter sig efter det.

Edit: Jeg tolkede så støvsugerledningen som værende analogt til diverse tynde kabler i kabinetter - og det er jo set før :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"][quote="Sasha"]Nu skal jeg så absolut være den sidste til at ophæve onkel Aage og al hans væsen til guddommelige højder! Men hvordan er det man siger?

"Mod dårskab kæmper selv Vorherre forgæves" eller noget i dén stil..?

Men OK: Onkel Aage gør måske i virkeligheden heller ikke så meget for at bekæmpe den imponerende dårskab, som her lægges for dagen...[/quote]

Ja, det er godt nok et imponerende dårligt råd. Engang imellem kunne en smule selvkritik med hensyn til egen indsigt, være ønskeligt.
Man må håbe at Marshall-ejeren ikke retter sig efter det.

Edit: Jeg tolkede så støvsugerledningen som værende analogt til diverse tynde kabler i kabinetter - og det er jo set før :D [/quote]

Jah, jeg forstod det på samme måde. Jeg tror dog ikke, at tingene spiller meget lavere på dén konto. Det lyder bare dårligere...

OK: Man kan så selvfølgelig gå bedene på stereo/mono-omskiftningen i Marshall´s nyere kabinetter. Så opnår man måske at få skruet HELT ned. Men det var måske så heller ikke lige meningen. Er man rigtig heldig, futter man så udgangstransformatoren i sin gamle Marshall af i samme ombæring...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen