Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Var inde og prøve delays idag. T-rex Replica lyder skide fedt, men har et grundlag for at skulle bruge en reverse-effekt. Dilemmaer!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Boss DD-20 !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]Boss DD-20 !


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Hm, min bror har en dd-6, som ikke siger mig så meget. Og er ikke så meget til de der mega-delays, med 45 presets og alt muligt. Vil helst bare have en delay der lyder lækkert med tap tempo, og der gør Replica sig godt synes jeg, men så er der den skide reverse-effekt som ville være ret brugbar for lige det jeg spiller nu.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NA: Var inde og prøve delays idag. T-rex Replica lyder skide fedt, men har et grundlag for at skulle bruge en reverse-effekt. Dilemmaer![/quote]
:)
Så skal du jo overveje en Nova delay, men hvis det er så har jeg en replica jeg muligvis skal af med. Den mangler 2 knapper, så hvis du er interesseret kan du få den til en OK pris.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Swampthing"]Boss DD-20 !


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Hm, min bror har en dd-6, som ikke siger mig så meget. Og er ikke så meget til de der mega-delays, med 45 presets og alt muligt. Vil helst bare have en delay der lyder lækkert med tap tempo, og der gør Replica sig godt synes jeg, men så er der den skide reverse-effekt som ville være ret brugbar for lige det jeg spiller nu.[/quote]
Den har så kun 4 presets. ;)
En af dem kan jo være reverse-effekten, sådan har jeg min sat op.
Men jowda, den er jo dobbelt så bred som en alm Boss pedal.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"][quote="VilhelmNielsen"][quote="Swampthing"]Boss DD-20 !


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Hm, min bror har en dd-6, som ikke siger mig så meget. Og er ikke så meget til de der mega-delays, med 45 presets og alt muligt. Vil helst bare have en delay der lyder lækkert med tap tempo, og der gør Replica sig godt synes jeg, men så er der den skide reverse-effekt som ville være ret brugbar for lige det jeg spiller nu.[/quote]
Den har så kun 4 presets. ;)
En af dem kan jo være reverse-effekten, sådan har jeg min sat op.
Men jowda, den er jo dobbelt så bred som en alm Boss pedal.[/quote]

Jeg kan lave presets når jeg bliver gammel, lige nu vil jeg ned og rode ved knapperne :D

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

[quote="VilhelmNielsen"]
Jeg kan lave presets når jeg bliver gammel, lige nu vil jeg ned og rode ved knapperne :D [/quote]
:thumbup:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Jeg har for længe siden besluttet, at jeg ikke gider til Vintage Show, nu hvor det er flyttet langt væk fra hvor jeg bor. Så spændende er det altså heller ikke. Men i modsætning til de sidste 3-4 år, hvor jeg har været der, står jeg i år og mangler en ny guitar, og har rent faktisk også penge til det. Så nu ærgrer det mig lidt, at jeg har lavet andre aftaler i den pågældende weekend, da det var en gylden mulighed for at komme ud og prøve lidt forskelligt (der ikke lige er en Aage-stangvare, som er eneste reelle mulighed jeg har, her i byen).
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Swampthing"][quote="VilhelmNielsen"]

Hm, min bror har en dd-6, som ikke siger mig så meget. Og er ikke så meget til de der mega-delays, med 45 presets og alt muligt. Vil helst bare have en delay der lyder lækkert med tap tempo, og der gør Replica sig godt synes jeg, men så er der den skide reverse-effekt som ville være ret brugbar for lige det jeg spiller nu.[/quote]
Den har så kun 4 presets. ;)
En af dem kan jo være reverse-effekten, sådan har jeg min sat op.
Men jowda, den er jo dobbelt så bred som en alm Boss pedal.[/quote]

Jeg kan lave presets når jeg bliver gammel, lige nu vil jeg ned og rode ved knapperne :D [/quote]

Hvis du vil have mange funktioner, men ikke er interesseret i presets, vil jeg slå et slag for Nova Repeater - jeg prøvede en vens og det er altså bare en god delay, der efter min mening præsterer at være bundsimpel, men stadig have masser af funktioner, på én og samme tid :)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Jacob"]Hvis du vil have mange funktioner, men ikke er interesseret i presets, vil jeg slå et slag for Nova Repeater - jeg prøvede en vens og det er altså bare en god delay, der efter min mening præsterer at være bundsimpel, men stadig have masser af funktioner, på én og samme tid :) [/quote]

Det var lige præcis Repeater'en og Replica'en jeg prøvede. Repeater var en hæderlig pedal, men for dælen hvor kunne jeg bedre lide Replica'ens lyd. Ender nok med Repeater i denne omgang.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det større problem med replicaen er, at den æder tone fra guitarens direkte lyd. Når du prøver den næste gang, så tag og sæt echo til nul (så den slet ikke giver noget ekko), og lyt på din guitarlyd med pedalen slået til og fra.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, det større problem med replicaen er, at den æder tone fra guitarens direkte lyd. Når du prøver den næste gang, så tag og sæt echo til nul (så den slet ikke giver noget ekko), og lyt på din guitarlyd med pedalen slået til og fra.[/quote]

Det vil jeg prøve :thumbup:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, det større problem med replicaen er, at den æder tone fra guitarens direkte lyd. Når du prøver den næste gang, så tag og sæt echo til nul (så den slet ikke giver noget ekko), og lyt på din guitarlyd med pedalen slået til og fra.[/quote]

Det er helt rigtigt - har selv en Replica og har godt lagt mærke til at den "farver" lyden en smule når man tænder den. Heldigvis er det en farve jeg ikke har noget imod, men det er helt klart noget, der bør tages med i overvejelserne, inden man køber :)

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Martin »

NA: De havde ikke flere Hancock Sport-Cola i Løvbjerg. Det må betyde, jeg ikke skal have tømmermænd i morgen.
Five Fingers - Five Strings

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af nerøs »

[quote="Martin"]NA: De havde ikke flere Hancock Sport-Cola i Løvbjerg. Det må betyde, jeg ikke skal have tømmermænd i morgen.[/quote]

så er det jo bare videre til næste supermarkede / discount butik... verdens bedste sodavand kan jo heldigvis fåes flere steder ;-)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Jacob"][quote="Smittefar"]Jeg synes, det større problem med replicaen er, at den æder tone fra guitarens direkte lyd. Når du prøver den næste gang, så tag og sæt echo til nul (så den slet ikke giver noget ekko), og lyt på din guitarlyd med pedalen slået til og fra.[/quote]

Det er helt rigtigt - har selv en Replica og har godt lagt mærke til at den "farver" lyden en smule når man tænder den. Heldigvis er det en farve jeg ikke har noget imod, men det er helt klart noget, der bør tages med i overvejelserne, inden man køber :) [/quote]

Jeg har sådan set ikke så meget imod at den ændrer lyden, men det er nok et minus i min bog, at true bypass gør at det kun er når pedalen er tændt at det sker.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Jacob"][quote="Smittefar"]Jeg synes, det større problem med replicaen er, at den æder tone fra guitarens direkte lyd. Når du prøver den næste gang, så tag og sæt echo til nul (så den slet ikke giver noget ekko), og lyt på din guitarlyd med pedalen slået til og fra.[/quote]

Det er helt rigtigt - har selv en Replica og har godt lagt mærke til at den "farver" lyden en smule når man tænder den. Heldigvis er det en farve jeg ikke har noget imod, men det er helt klart noget, der bør tages med i overvejelserne, inden man køber :) [/quote]

Jeg har sådan set ikke så meget imod at den ændrer lyden, men det er nok et minus i min bog, at true bypass gør at det kun er når pedalen er tændt at det sker.[/quote]

Det skal lige siges at jeg absolut ikke mener, at det er en stor ændring - så lille, at det faktisk først var da en anden bruger gjorde mig opmærksom på det, at jeg lagde mærke til det. Så hvis du ikke lagde mærke til det da du prøvede den, kan jeg ikke forestille mig at det bliver det store problem? Men det er jo selvfølgelig helt op til dine ører :)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

NA: Canon 6D 1 - 0 Nikon D600
Skal jeg virkelig bide i det sure æble og skifte til Canon?

EDIT: Fandt lige et sheet med forskelle. Så er jeg tilbøjelig til at sige, at Nikon vinder denne runde.
Billede

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="kraen"]
Skal jeg virkelig bide i det sure æble?
[/quote]
Sagde Apple-manden... Tøhø... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]Så er jeg tilbøjelig til at sige, at Nikon vinder denne runde.
[/quote]

- også denne?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen