Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

Hvad mener du med den ende.?

Altså dyre ende af konsumer guitare, eller billige ende af de lækre guitare..?

Furch laver fine guitare, og det er virkelig fine guitare, men hvis du virkelig overvejer, at smide nogle kroner efter en akkustisk, så er der altså masser af fede derude, også selvom der står Martin, Gibson eller Taylor på den, du må bare ud og prøve..

Og overvej så lige, at hoppe op på den anden side af 20.000,-

Personligt syn's jeg så, at Taylor guitare, er ret så kedelige, de er bare for pæne, og uden kant..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg må nok tilstå, at i min verden er ca. 15.000,- mange penge for en akustisk - jeg ved godt at mange er meget dyrere, men akustisk er og bliver bare en "add-on" til guitarspillet for mig. Jeg synes det er super fedt at spille akustisk, men jeg spiller simpelthen ikke nok akustisk til at forsvare at give meget mere.

Det skal heller ikke være en Taylor - medmindre jeg selvfølgeligt finder en toplækker en af slagsen. Man kan desværre ikke finde ret stort udvalg af dem i Kbh området. Det var mere for at beskrive at jeg godt kan lide den dér Taylortypiske pianoagtige hifi-lyd, fremfor den (i mine ører) lidt mere støvede og uldne Gibson lyd.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg må nok tilstå, at i min verden er ca. 15.000,- mange penge for en akustisk - jeg ved godt at mange er meget dyrere, men akustisk er og bliver bare en "add-on" til guitarspillet for mig. Jeg synes det er super fedt at spille akustisk, men jeg spiller simpelthen ikke nok akustisk til at forsvare at give meget mere.

Det skal heller ikke være en Taylor - medmindre jeg selvfølgeligt finder en toplækker en af slagsen. Man kan desværre ikke finde ret stort udvalg af dem i Kbh området. Det var mere for at beskrive at jeg godt kan lide den dér Taylortypiske pianoagtige hifi-lyd, fremfor den (i mine ører) lidt mere støvede og uldne Gibson lyd.[/quote]

Gør lige dig selv en tjeneste og tjek Bedell guitarer ud. De er ret fede og der er noget i enhver prisklasse. Selv deres helt billige serie har en supersprød lyd. Jeg har selv et ret godt øje til deres Encore-serie, der koster 5200 kr.
Jeg ved dog ikke, hvor man kan prøve dem udover Akustikken i Aarhus.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]NA: Jeg har fuldstændigt stoppet jagten på elguitarer efter jeg fik min Solle-tele. Det er jo dejligt at have drømmehegnet, og jeg har ikke shoppet guitarer i et helt år!! :O

Men... Jeg har den sidste tid gået og prøvet en masse gode akustiske guitarer, da jeg lidt godt kunne tænke mig at have en rigtig god en af slagsen. Jeg har forelsket mig lidt i en Furch: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/westernguitar ... ternguitar ... 24-sr.html</a><!-- m --> og kunne godt finde på at ende med den, men den er jo rimeligt dyr, og jeg kunne da godt tænke mig at høre om der er andet man bare SKAL prøve når man er oppe i den ende?

Jeg er IKKE til Martin, og de fleste Gibsons jeg har prøvet tiltaler mig ikke ret meget - til gengæld kan jeg godt lide den lidt mere hifi-agtige lyd visse Taylors har.[/quote]

Jeg kan kun anbefale Furch, selvom jeg ikke kender den model, du linker til. Min egen, købt i 2007, lyder bedre og bedre, og den lød sgu egentlig ret godt fra starten. Det der med blankt at afvise Martins forstår jeg nu ikke helt - de lyder da ret forskelligt i mine ører. Justin Currie, som jeg er ret vild med, spiller på en guitar, der efter min bedste overbevisning er en Martin (selvom jeg ikke kan se logoet) i My Soul is Stolen her: http://justincurrie.com/category/motion-sickness/ Det er altså rigtig fin akustisk guitarlyd, synes jeg. Ikke for at komplicere indsnævringen yderligere, men jeg gad sgu godt selv have sådan en guitar, selvom jeg normalt foretrækker større modeller. Men altså... Taylors har jeg endnu til gode at falde for, og jeg kan for det meste rigtig godt lide Gibsons, så det kan da nemt tænkes, at vi faktisk er så uenige, at mine anbefalinger kan bruges som udelukkelsesmetode :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Down »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg må nok tilstå, at i min verden er ca. 15.000,- mange penge for en akustisk - jeg ved godt at mange er meget dyrere, men akustisk er og bliver bare en "add-on" til guitarspillet for mig. Jeg synes det er super fedt at spille akustisk, men jeg spiller simpelthen ikke nok akustisk til at forsvare at give meget mere.

Det skal heller ikke være en Taylor - medmindre jeg selvfølgeligt finder en toplækker en af slagsen. Man kan desværre ikke finde ret stort udvalg af dem i Kbh området. Det var mere for at beskrive at jeg godt kan lide den dér Taylortypiske pianoagtige hifi-lyd, fremfor den (i mine ører) lidt mere støvede og uldne Gibson lyd.[/quote]

Rasmus, har du prøvet at tjekke nogle af yamahas akustiske? Jeg har prøvet et par stykker fra deres nyere serier, og jeg synes virkelig mht spilbarhed og kvalitet, at de sparker røv på mange af de andre high-end mærker. Derudover synes jeg at lyden netop er lidt henad "Pianoagtig og Hifi".
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Jeg er sgu blevet for magelig, på mine gamle dage, til at tage på festival, men med Nick Cave and the Bad Seeds på programmet, er jeg nok nødt til at tage til Northside '13.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Jeg er sgu blevet for magelig, på mine gamle dage, til at tage på festival, men med Nick Cave and the Bad Seeds på programmet, er jeg nok nødt til at tage til Northside '13.[/quote]

Vi håber de også kommer på Roskilde, for sidste var det sgu fedt!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Mine drivepedaler (som jeg ellers synes lyder pissefedt) er blevet lidt overflødige efter jeg købte attenuatoren.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Sidder og kigger på priser på mandoliner.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

NA: En af mine sælgere er ved at aflevere sin opsigelse. Han er en pissegod sælger, men han er en meget ung fyr, der tror han er guds gave til enhver salgsenhed og er ikke åben for input på salget fra andre. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg sagtens kan finde en anden god sælger, som er meget mere åben for at gøre tingene "The Vordingborg Køkkenet Way".
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

NA: Der findes tilsyneladende en "The Vordingborg Køkkenet way"
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Smittefar"]NA: Der findes tilsyneladende en "The Vordingborg Køkkenet way"[/quote]

Jeg tror, at de fleste firmaer har deres måde at gøre tingene på. Jeg ved ihvertfald, at du bliver mødt på meget forskellige måder om du køber køkken hos os eller hos en af vores konkurrenter.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Søren Hammer
Himmelhund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Søren Hammer »

[quote="Swampthing"]NA : Mine drivepedaler (som jeg ellers synes lyder pissefedt) er blevet lidt overflødige efter jeg købte attenuatoren.[/quote]
Hvilken Attenuator har du fået fat på? Overvejer lidt en til min Diezel ;)

NA: Smukt vejr udenfor i dag, men vinden ved Vesterhavet bider.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Hvorfor bruge en attenuator med en Diezel? Danner den alligevel ikke "hele lyden" i sin forforstærker?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Jeg er meget, meget fristet til at smide navn og adresse på, men skal nok lade være ...

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tv2fyn.dk/article/387099:Stj ... 387099:Stj ... r-seks-aar</a><!-- m -->

Ifølge pålidelig kilde, blev de fundet på et kontor, i én af Svendborgs kulturhuse, hos den daglige leder. Sjovt nok samme mand, som blev fyret som daglig leder på Posten, tilbage i 2006. Coincidence? I think not ...

Fedt, at Posten får deres mikrofoner tilbage, men hvad ind i helved laver sådan en mand, som alle allerede dengang vidste var en gigantisk klaphat, stadig i samme "branche"?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Morten M »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Jeg er meget, meget fristet til at smide navn og adresse på, men skal nok lade være ...

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tv2fyn.dk/article/387099:Stj ... 387099:Stj ... r-seks-aar</a><!-- m -->

Ifølge pålidelig kilde, blev de fundet på et kontor, i én af Svendborgs kulturhuse, hos den daglige leder. Sjovt nok samme mand, som blev fyret som daglig leder på Posten, tilbage i 2006. Coincidence? I think not ...

Fedt, at Posten får deres mikrofoner tilbage, men hvad ind i helved laver sådan en mand, som alle allerede dengang vidste var en gigantisk klaphat, stadig i samme "branche"?[/quote]
Nu får vi se, om han overhovedet stopper i 'branchen'. Sager som denne forældes efter 5 år, så hans nuværende arbejdsgiver kan ikke skille sig af med ham pga plettet straffeattest.
Det sagt, er jeg som tidligere bestyrelsesmedlem af Rytmeposten yderst chokeret, om din kilde taler sandt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Ahrrr ... Hvis du ligefrem er chokeret, så var du vist den eneste i miljøet i og omkring Odense, da han huserede her, der ikke kunne "lugte lorten". Jeg kender ikke manden personligt, men alene baseret på, hvad der var i omløb af historier, rygter, søforklaringer fra manden selv, m.v., tør jeg godt konkludere, at der ikke går røg af en brand, uden der er ild i den.

Men bevares, man er jo uskyldig, indtil man ikke kan gemme sig længere :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="GodSpeedDK"]Ahrrr ... Hvis du ligefrem er chokeret, så var du vist den eneste i miljøet i og omkring Odense, da han huserede her, der ikke kunne "lugte lorten". Jeg kender ikke manden personligt, men alene baseret på, hvad der var i omløb af historier, rygter, søforklaringer fra manden selv, m.v., tør jeg godt konkludere, at der ikke går røg af en brand, uden der er ild i den.

Men bevares, man er jo uskyldig, indtil man ikke kan gemme sig længere :) [/quote]

Uden at jeg vil kloge mig på sagen, som jeg intet anede om før det blev nævnt her: Lidt brug af Google tyder på at der omkring en bestemt person der har været leder på de to nævnte steder altid hænger en fims af "kreativ" omgang med reglerne, og andre penge og ting... Og det er så bare det der er kommet frem i pressen... Prøv selv.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Morten M »

Jeg snakkede med ham første gang i '84 - og hvis nogen kan historier om ham, er det mig :lol:
Chokeret fordi at mange ting har han lavet/fucked up gennem årene (det skal dog lige siges, sidst jeg hørte ham i aktion som lydmand var det faktisk godt (men bandet var også Dirty Deeds)) står for sig selv, men troede oprigtigt ikke han kunne finde på noget så dumt. Han skulle jo forestille at gøre noget for musik miljøet.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Peter C »

NA:

Så røg alt skægget, det er svært at vende sig til.

:lol: :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen