Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Dannyboy"]Har du prøvet en Kemper Søren? :) [/quote]

Jeg har ikke prøvet den, men hørt en. Det var nok.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

NA: jeg har så lidt tid til musikken, at jeg overvejer at sælge min Orange forstærker. Det er squ en underlig tanke. :-|

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Lad endelig være med det!
Tiden skal nok komme igen, til den tid vil du garanteret fortryde at du solgte forstærkeren. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Er begyndt, næsten ubevidst, at kigge efter ny bil. Og al tidligere erfaring viser, at den slags adfærd ender med ny bil :s hifty:

Ny bil er selvfølgelig godt, men når man nu ikke kan nøjes med en gammel, brugt spand længere, og fruen er på dagpenge fra på tirsdag, så er der et økonomisk misforhold, som ikke lader sig ignorere sådan lige. Og for at smide mere brænde på bålet, så har jeg bestemt mig for at bestille en prøvetur i en Toyota Yaris Hybrid i næste uge :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det vil jeg på det kraftigste advare imod - det kan nemt blive dyrt - Jeg har lånt en Yaris Hybrid i et par timer, mens min egen Yaris var til service. Yaris Hybrid er en rigtig dejlig bil, og jeg kunne meget nemt blive forfalden til at køre i sådan en. Den skal behandles lidt anderledes end en normal, så sørg for at få god instruktion og have god tid til at vænne dig til bilen. Min eneste anke mod hybridversionen er den ret overdrevne brug af blå lysdioder i interiøret. Det er sgu lige i overkanten. Det føles jo som at køre rundt i en boutiquepedal.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Smittefar"]...den ret overdrevne brug af blå lysdioder i interiøret. Det er sgu lige i overkanten. Det føles jo som at køre rundt i en boutiquepedal.[/quote]

Solgt! Hvem kan få nok af blå dioder?

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af efrandsen »

[quote="DarkoPage"][quote="Smittefar"]...den ret overdrevne brug af blå lysdioder i interiøret. Det er sgu lige i overkanten. Det føles jo som at køre rundt i en boutiquepedal.[/quote]

Solgt! Hvem kan få nok af blå dioder?[/quote]

Præcis! Jeg skal næsten lige tage et billede i aften af vores bandbus - den har masser af blå dioder i kabinen :D T-Hansen style! Det er mega grimt, men ret fantastisk alligevel :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"][quote="Smittefar"]...den ret overdrevne brug af blå lysdioder i interiøret. Det er sgu lige i overkanten. Det føles jo som at køre rundt i en boutiquepedal.[/quote]

Solgt! Hvem kan få nok af blå dioder?[/quote]

Well, I for one...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA: Min ryg er træt af min Bassman, mine ører er ikke.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Hvordan går det Herr GodSpeed - Er der blevet testet hybrid??
Modded guitars were crap right out of the factory

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Funkis »

NA: for at smide lidt brænde på godspeeds bål. Ny brugt bil er købt, det blev praktik frem for alt andet. Om ikke andet bliver det da fedt med god plads. :-)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="Funkis"]NA: for at smide lidt brænde på godspeeds bål. Ny brugt bil er købt, det blev praktik frem for alt andet. Om ikke andet bliver det da fedt med god plads. :-)[/quote]

Har du købt en Berlingo, din sølle stakkel?
So many assholes, so few bullets

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Funkis »

[quote="Telemaster"][quote="Funkis"]NA: for at smide lidt brænde på godspeeds bål. Ny brugt bil er købt, det blev praktik frem for alt andet. Om ikke andet bliver det da fedt med god plads. :-)[/quote]

Har du købt en Berlingo, din sølle stakkel?[/quote]
Stakkel ja... Men sølle naar.
Det er trods alt federe at kunne glæde sig lidt når den bette brækker sig på bagsædet. :D
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="Funkis"][quote="Telemaster"][quote="Funkis"]NA: for at smide lidt brænde på godspeeds bål. Ny brugt bil er købt, det blev praktik frem for alt andet. Om ikke andet bliver det da fedt med god plads. :-)[/quote]

Har du købt en Berlingo, din sølle stakkel?[/quote]
Stakkel ja... Men sølle naar.
Det er trods alt federe at kunne glæde sig lidt når den bette brækker sig på bagsædet. :D [/quote]

Hæhæ, det kan der være noget om :-) Og så kan der stå en Leslie 147 i bagagerummet. Altså stå.
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Jeg har også en Berlingo, det er satme ikke verdens fedeste og mest sexede bil. Men der kan virkelig være meget grej i den, jeg transporterer grej i den, når der jammes med de andre gutter i vennekredsen.
Jeg er heldigvis ikke den der bruger den mest, men det er mig der reparerer på den, hver gang der ryger et eller andet.

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af 39 Special »

GodSpeed: Jeg kender det godt; når først tanken om ny bil for alvor har meldt sig, kræver det sin mand at lade være med at købe. Meeen... Med datter på vej på efterskole og kone på vej på dagpenge, burde du så ikke nøjes med at prøve at genfinde kærligheden til den gamle model (bilen, ikke konen) med en gennemgribende rengøring, et sæt alufælge fra T Hansen samt nye højttalere hele vejen rundt?

Hvis det absolut skal være ny bil, så ville jeg - hvis jeg skulle købe ny bil i den klasse - ikke gå efter en Yaris Hybrid. Det til trods for, at jeg er Toyota-fan, og som sådan er ejer af en 2012 Avensis. Da Avensis'en sidst var til service, lånte jeg en hybrid, som jeg kørte en længere tur i. Det eneste gode ved den tur var, at jeg besøgte Jakob Reitz ude i Skals. Yaris' en var kedelig i ekstrem grad, transmissionen sløv og sædet ikke godt. Prøv i stedet - eller også - en Ford Fiesta med 1,0 motoren med 100 hk. Motoren er en perle, og bilen kører fedt. Man sidder også godt i den. Jeg gætter på, at du med den nævnte motor kan opnå en benzinøkonomi, der ligger tæt på den, som du kan opnå i en Yaris Hybrid. Den kan fås fra ca. 140.000, hvilket jeg opfatter som et glimrende tilbud.

Lad os høre hvad der sker.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Har lige brugt 529,- på et varieret udvalg af "capsules", til min Nespresso Pixie. Selv de fattige har åbenbart mange glæder ... Oh well, så bør der vel også være kaffe til at stykke tid.

Ang. spørgsmålet om ny bil, så har jeg endnu ikke været ude og prøve nogle af endnu. Min og fruens kalendre har endnu ikke kunne ramme et hul samtidig, men jeg satser på, at det lykkedes i den kommende uge.
@39 Special: At beholde, og shine den gamle karet op, lyder oplagt, det er jeg klar over, men det er sådan set dét vi har gjort de sidste par år. Det rykker dog ikke ved, at det største problem er, at dels har motoren en medfødt defekt, som koster 12-15 af de lange bananer af udbedre, og dels går lortet i stykker hele tiden. Så kan man smide nok så mange T-Hansen-fælge på, og svedige DHB-beundringsværdige højttalere i, men det ændrer jo ikke ved, at det bare, helt grundlæggende, er en lortebil.

Min bil-GAS er i øvrigt også kølet lidt af, i forhold til Yaris Hybrid, da jeg kom til at lave en beregning på, hvad den egentlig ville koste, i den ekstraudstyrspakke, som jeg syntes var passende - lige under 280.000,- - så i første omgang tror jeg bare, at det må blive en prøvetur, og så ellers holde blikket stift rettet mod noget mere realistisk. Det passer i øvrigt fint med, at den lokale Toyota-forhandler også er forhandler af Hyundai, og sådan en i20/i30-ting, var måske ikke helt ved siden af?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

I20 og i30 er begge helt fornuftige biler.
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Min svigerinde har en i10'er og det er bestemt også en fornuftig bil og tilmed en billig en af slagsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af 39 Special »

Hvis du har lidt brug for den ekstra plads og/eller vil spendere lidt ekstra på en lækrere, sikrere og mere moderne bil, bør du absolut gå efter en i30 frem for en i20. En i30 er til gengæld et rigtig godt køb, og især i bunden af modelprogrammet kan du få rigtig meget bil til pengene. Overvej også i30-søsteren Kia ceed. Den kan lige nu fåes i en 3-dørs intro-model til 170.000. Det er sgu i orden. Begge koreanerne har glimrende garantier. Hvis du ikke kører så meget, er Kias 7 år, dog max 150.000 km, bedre end Hyundais, som er 5 år, ubegrænset km. Hvis du er omkring de 200.000, bør du være opmærksom på, at den nye Skoda Octavia kan fåes med helt OK udstyr og med en fantastisk 105 hk-motor, der føles som 130 hk, og har et opgivet forbrug på ca. 20 km/l, for 215.000 kr.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen