Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Peter C »

Billeder forefindes! For lige nu er jeg, at dømme efter en anelse svien på højre balle, ikke i tvivl om, at det har fundet sted.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="drmaawenz"][quote="GodSpeedDK"]NA: Er i den sidste og afgørende fase, i forbindelse med køb af ny bil = finansieringen. Banken vil kun låne os penge, hvis vi enten låner hele beløbet (til en lidt for frisk rente), eller beløbet minus udbetalingen - vi kan ikke bare låne til udbetalingen, og så benytte os af forhandlerens mere attraktive finansiering. Så vi står nu i en situation, hvor vi er 32K fra at kunne aflevere den udtjente smadderkasse, og køre hjem i en spritny Chevrolet Aveo 1.2 ECO LT :problem:

Men mon ikke det løser sig, på den ene eller den anden måde?[/quote]
Har du taget en prøvetur?
Jeg kunne ikke finde noget på 1.2'eren, men storebroderen på 1.4L (100 hk) får drøje hug mht. brændstoføkonomi, trækkraft/omdrejningsmoment og gensalgsværdi.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... ests/Autot ... 1_4_LT.pdf</a><!-- m -->[/quote]

Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto :)

Men jeg kan da starte med, at man slet ikke kan få 1,4'eren i Danmark - kun 1,2 benzin eller 1,3 diesel - og at den vi har kig på, er med efternavnet 'ECO', som råder bod på noget af det, med den dårlige brændstofsøkonomi. Trækkraften er rigtigt nok ikke noget at råbe hurra for (jeg har prøvekørt et eksemplar), men det er ikke meget anderledes i de øvrige modeller i samme segment. Og gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.

Så med mindre der er andre ting at bemærke i artiklen, så er jeg ikke blevet skræmt væk :) Jeg vil mene, at jeg har undersøgt sagen så grundigt denne gang, belært af tidligere bilindkøbsfadæser, at jeg ikke bliver overrasket over de downsides, der altid vil være ved en bil i den prisklasse. Og vurderet, at denne model har flere ups end downs i forhold til mit behov/temperament/smag, end alternativerne.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af 39 Special »

Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Snake Boots »

[quote="39 Special"]Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.[/quote]

Hvor mange år er mange? Jeg har en Fiat Stilo fra 2006 som har gået 75.000kr. Den er i fin stand. Umiddelbart tænker jeg at beholde den de næste 4 års tid. Tror du det kan betale sig for mig med en undervognsbehandling - eller er det bare penge ud af vinduet (som kun kommer næste ejer til gode)?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

En rustfri og velholdt undervogn hjælper vel også på brugtvognsprisen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af drmaawenz »

[quote="GodSpeedDK"]
Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto :) [/quote]
Sorry, dårlig vane. ;) Det var bare en kildeangivelse, for ADAC er kendt for deres über-sobre biltests.
[quote="GodSpeedDK"][...] gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.
[/quote]
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en? :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="drmaawenz"]
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en? :) [/quote]

Ja, det håber jeg så sandelig også :)

160K, alt inklusiv.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="39 Special"]Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.[/quote]

Det er også planen. Når man investerer den slags penge i en bil, så er det sgu for dumt ikke lige at smide 3-4 kilo for en undervognsbehandling også :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af 39 Special »

@Snake Boots: jeg ville ikke lade Stilo'en undervognsbehandle. Hvis den er i god stand nu, vil du inden for de næste 4 års tid næppe opleve rust, som nødvendiggør reparationer, herunder i forhold til syn. Om 4 år vil din Stilo - undervognsbehandlet eller ej - kun have ganske begrænset værdi, no offense meant.

@ GodSpeed: Et sidste-øjebliks-alternativ: Honda Jazz. Jeg har lige set, at den i grundudgaven, som er OK udstyret, netop er nedsat til en grundpris på 135.000 kr. Det forekommer attraktivt. Motorpressens eneste væsentlige indvending mod den har - før nedsættelsen - stort set kun været dens pris. Jeg selv har - modsat de biler, jeg har nævnt tidligere i tråden - ikke prøvet en Jazz.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: TV2/Nord kører et lille sommerprogram med livemusik fra Blokhus. I aften er det Mike Andersen Band, og han spiller og synger ganske fint. Jeg vil bare meget hellere høre Mads Reinhold, som han har med som ekstra guitarist, spille...

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Snake Boots »

39special, tak for svar. Jeg når med min yderst begrænsede viden samme konklusion, at den under alle omstændigheder intet er værd når jeg vil skifte om 5 år, og at undervognsbehandling derfor er spild af penge.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Har haft en spritny, købt og betalt, bil stående i Haderslev siden i fredags, som er lige til at hente ... hvis ikke det lige var fordi anhængertrækket til sådan én åbenbart ikke er noget man har på lager, og derfor også lige skal bestilles hjem :|

Men med lidt held får jeg grønt lys til at komme og hente den i morgen :pray:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Har du tjekket, hvor meget du må trække med bilen. Den ser ud til at være nogenlunde samme størrelsesorden som min, og hvis jeg lejer en trailer på en tankstation, så må jeg stille een kasse øl i den, før jeg har overlæs. Jeg bruger stadig trækket en del. Deter så dejligt at kunne hænge barnevognen på cykelstativet :s
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Har du tjekket, hvor meget du må trække med bilen. Den ser ud til at være nogenlunde samme størrelsesorden som min, og hvis jeg lejer en trailer på en tankstation, så må jeg stille een kasse øl i den, før jeg har overlæs. Jeg bruger stadig trækket en del. Deter så dejligt at kunne hænge barnevognen på cykelstativet :s [/quote]

Nej, jeg har ikke tjekket de præcise tal. Men grunden til, at træk er et væsentligt krav til vores nye bil er: 1) Cykelstativ, og 2) min brors har en (ikke ret stor, åben) trailer, som vi ind imellem låner til at køre haveaffald, osv. på genbrugsstationen. Så selvom bilen måske ikke må trække en hel masse, så vil vores behov være opfyldt indenfor et par hundrede kilo.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det lyder nogenlunde som mit behov, og det går også fint nok jo :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

... og så kunne jeg jo alligevel ikke lade være med at tjekke ....

Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo

Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro? :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Ha ha ja det burde gå :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"]... og så kunne jeg jo alligevel ikke lade være med at tjekke ....

Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo

Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro? :) [/quote]

Jo.. Hvis trommeslageren måtte blive transporteret omme i traileren, hvor han jo faktisk høre til.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Er begyndt at følge Bubber på Instagram.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af drmaawenz »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Er begyndt at følge Bubber på Instagram.[/quote]
Og her gik jeg og troede, at jeg var mærkelig. :eh:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen