Now ambivalent
Re: Now ambivalent
Billeder forefindes! For lige nu er jeg, at dømme efter en anelse svien på højre balle, ikke i tvivl om, at det har fundet sted.
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
[quote="drmaawenz"][quote="GodSpeedDK"]NA: Er i den sidste og afgørende fase, i forbindelse med køb af ny bil = finansieringen. Banken vil kun låne os penge, hvis vi enten låner hele beløbet (til en lidt for frisk rente), eller beløbet minus udbetalingen - vi kan ikke bare låne til udbetalingen, og så benytte os af forhandlerens mere attraktive finansiering. Så vi står nu i en situation, hvor vi er 32K fra at kunne aflevere den udtjente smadderkasse, og køre hjem i en spritny Chevrolet Aveo 1.2 ECO LT :problem:
Men mon ikke det løser sig, på den ene eller den anden måde?[/quote]
Har du taget en prøvetur?
Jeg kunne ikke finde noget på 1.2'eren, men storebroderen på 1.4L (100 hk) får drøje hug mht. brændstoføkonomi, trækkraft/omdrejningsmoment og gensalgsværdi.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... ests/Autot ... 1_4_LT.pdf</a><!-- m -->[/quote]
Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto
Men jeg kan da starte med, at man slet ikke kan få 1,4'eren i Danmark - kun 1,2 benzin eller 1,3 diesel - og at den vi har kig på, er med efternavnet 'ECO', som råder bod på noget af det, med den dårlige brændstofsøkonomi. Trækkraften er rigtigt nok ikke noget at råbe hurra for (jeg har prøvekørt et eksemplar), men det er ikke meget anderledes i de øvrige modeller i samme segment. Og gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.
Så med mindre der er andre ting at bemærke i artiklen, så er jeg ikke blevet skræmt væk Jeg vil mene, at jeg har undersøgt sagen så grundigt denne gang, belært af tidligere bilindkøbsfadæser, at jeg ikke bliver overrasket over de downsides, der altid vil være ved en bil i den prisklasse. Og vurderet, at denne model har flere ups end downs i forhold til mit behov/temperament/smag, end alternativerne.
Men mon ikke det løser sig, på den ene eller den anden måde?[/quote]
Har du taget en prøvetur?
Jeg kunne ikke finde noget på 1.2'eren, men storebroderen på 1.4L (100 hk) får drøje hug mht. brændstoføkonomi, trækkraft/omdrejningsmoment og gensalgsværdi.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... ests/Autot ... 1_4_LT.pdf</a><!-- m -->[/quote]
Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto
Men jeg kan da starte med, at man slet ikke kan få 1,4'eren i Danmark - kun 1,2 benzin eller 1,3 diesel - og at den vi har kig på, er med efternavnet 'ECO', som råder bod på noget af det, med den dårlige brændstofsøkonomi. Trækkraften er rigtigt nok ikke noget at råbe hurra for (jeg har prøvekørt et eksemplar), men det er ikke meget anderledes i de øvrige modeller i samme segment. Og gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.
Så med mindre der er andre ting at bemærke i artiklen, så er jeg ikke blevet skræmt væk Jeg vil mene, at jeg har undersøgt sagen så grundigt denne gang, belært af tidligere bilindkøbsfadæser, at jeg ikke bliver overrasket over de downsides, der altid vil være ved en bil i den prisklasse. Og vurderet, at denne model har flere ups end downs i forhold til mit behov/temperament/smag, end alternativerne.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
-
- Himmelhund
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.
-
- Sweet Child O' Mine
- Indlæg: 437
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
[quote="39 Special"]Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.[/quote]
Hvor mange år er mange? Jeg har en Fiat Stilo fra 2006 som har gået 75.000kr. Den er i fin stand. Umiddelbart tænker jeg at beholde den de næste 4 års tid. Tror du det kan betale sig for mig med en undervognsbehandling - eller er det bare penge ud af vinduet (som kun kommer næste ejer til gode)?
Hvor mange år er mange? Jeg har en Fiat Stilo fra 2006 som har gået 75.000kr. Den er i fin stand. Umiddelbart tænker jeg at beholde den de næste 4 års tid. Tror du det kan betale sig for mig med en undervognsbehandling - eller er det bare penge ud af vinduet (som kun kommer næste ejer til gode)?
-
- Gearfreak roadie
- Indlæg: 1456
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
En rustfri og velholdt undervogn hjælper vel også på brugtvognsprisen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Now ambivalent
[quote="GodSpeedDK"]
Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto [/quote]
Sorry, dårlig vane. Det var bare en kildeangivelse, for ADAC er kendt for deres über-sobre biltests.
[quote="GodSpeedDK"][...] gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.
[/quote]
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en?
Mit tyske begrænser sig desværre til, med fagter og ekstra høj stemmeføring, lige nøjagtig at kunne bestille to øl og en bratwurst mit den ganze, på et motorvejscafeteria, så dit link kunne lige så godt være skrevet på esperanto [/quote]
Sorry, dårlig vane. Det var bare en kildeangivelse, for ADAC er kendt for deres über-sobre biltests.
[quote="GodSpeedDK"][...] gensalgsværdi er et parameter man må se bort fra, når man ikke har råd til en "mærkevare"-bil.
[/quote]
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en?
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
[quote="drmaawenz"]
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en? [/quote]
Ja, det håber jeg så sandelig også
160K, alt inklusiv.
Så håber jeg at det er en keeper. Hvor meget skal man lægge for sådan en? [/quote]
Ja, det håber jeg så sandelig også
160K, alt inklusiv.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
[quote="39 Special"]Hvis du ender på Aveo'en med en plan om at beholde den i mange år, kan du overveje - gerne ret hurtigt efter dens anskaffelse - at køre den til undervognsbehandling. Et familiemedlem i den branche (fra Aalborg) har fortalt mig, at Tektrol i Odense har et godt ry.[/quote]
Det er også planen. Når man investerer den slags penge i en bil, så er det sgu for dumt ikke lige at smide 3-4 kilo for en undervognsbehandling også
Det er også planen. Når man investerer den slags penge i en bil, så er det sgu for dumt ikke lige at smide 3-4 kilo for en undervognsbehandling også
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
-
- Himmelhund
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
@Snake Boots: jeg ville ikke lade Stilo'en undervognsbehandle. Hvis den er i god stand nu, vil du inden for de næste 4 års tid næppe opleve rust, som nødvendiggør reparationer, herunder i forhold til syn. Om 4 år vil din Stilo - undervognsbehandlet eller ej - kun have ganske begrænset værdi, no offense meant.
@ GodSpeed: Et sidste-øjebliks-alternativ: Honda Jazz. Jeg har lige set, at den i grundudgaven, som er OK udstyret, netop er nedsat til en grundpris på 135.000 kr. Det forekommer attraktivt. Motorpressens eneste væsentlige indvending mod den har - før nedsættelsen - stort set kun været dens pris. Jeg selv har - modsat de biler, jeg har nævnt tidligere i tråden - ikke prøvet en Jazz.
@ GodSpeed: Et sidste-øjebliks-alternativ: Honda Jazz. Jeg har lige set, at den i grundudgaven, som er OK udstyret, netop er nedsat til en grundpris på 135.000 kr. Det forekommer attraktivt. Motorpressens eneste væsentlige indvending mod den har - før nedsættelsen - stort set kun været dens pris. Jeg selv har - modsat de biler, jeg har nævnt tidligere i tråden - ikke prøvet en Jazz.
Re: Now ambivalent
NA: TV2/Nord kører et lille sommerprogram med livemusik fra Blokhus. I aften er det Mike Andersen Band, og han spiller og synger ganske fint. Jeg vil bare meget hellere høre Mads Reinhold, som han har med som ekstra guitarist, spille...
-
- Sweet Child O' Mine
- Indlæg: 437
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
39special, tak for svar. Jeg når med min yderst begrænsede viden samme konklusion, at den under alle omstændigheder intet er værd når jeg vil skifte om 5 år, og at undervognsbehandling derfor er spild af penge.
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
NA: Har haft en spritny, købt og betalt, bil stående i Haderslev siden i fredags, som er lige til at hente ... hvis ikke det lige var fordi anhængertrækket til sådan én åbenbart ikke er noget man har på lager, og derfor også lige skal bestilles hjem :|
Men med lidt held får jeg grønt lys til at komme og hente den i morgen
Men med lidt held får jeg grønt lys til at komme og hente den i morgen
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
Re: Now ambivalent
Har du tjekket, hvor meget du må trække med bilen. Den ser ud til at være nogenlunde samme størrelsesorden som min, og hvis jeg lejer en trailer på en tankstation, så må jeg stille een kasse øl i den, før jeg har overlæs. Jeg bruger stadig trækket en del. Deter så dejligt at kunne hænge barnevognen på cykelstativet
Modded guitars were crap right out of the factory
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
[quote="Smittefar"]Har du tjekket, hvor meget du må trække med bilen. Den ser ud til at være nogenlunde samme størrelsesorden som min, og hvis jeg lejer en trailer på en tankstation, så må jeg stille een kasse øl i den, før jeg har overlæs. Jeg bruger stadig trækket en del. Deter så dejligt at kunne hænge barnevognen på cykelstativet [/quote]
Nej, jeg har ikke tjekket de præcise tal. Men grunden til, at træk er et væsentligt krav til vores nye bil er: 1) Cykelstativ, og 2) min brors har en (ikke ret stor, åben) trailer, som vi ind imellem låner til at køre haveaffald, osv. på genbrugsstationen. Så selvom bilen måske ikke må trække en hel masse, så vil vores behov være opfyldt indenfor et par hundrede kilo.
Nej, jeg har ikke tjekket de præcise tal. Men grunden til, at træk er et væsentligt krav til vores nye bil er: 1) Cykelstativ, og 2) min brors har en (ikke ret stor, åben) trailer, som vi ind imellem låner til at køre haveaffald, osv. på genbrugsstationen. Så selvom bilen måske ikke må trække en hel masse, så vil vores behov være opfyldt indenfor et par hundrede kilo.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
Re: Now ambivalent
Det lyder nogenlunde som mit behov, og det går også fint nok jo
Modded guitars were crap right out of the factory
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
... og så kunne jeg jo alligevel ikke lade være med at tjekke ....
Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo
Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro?
Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo
Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
Re: Now ambivalent
[quote="GodSpeedDK"]... og så kunne jeg jo alligevel ikke lade være med at tjekke ....
Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo
Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro? [/quote]
Jo.. Hvis trommeslageren måtte blive transporteret omme i traileren, hvor han jo faktisk høre til.. ;-)
Max. anhængervægt med bremser: 850 kilo
Max. anhængervægt uden bremser: 500 kilo
Jeg ved ikke hvad en lukket IKEA/Shell-trailer vejer i sig selv, men man skulle vel nok stadig kunne have et Marshall-stack og en fuld trommeslager med, før man ramte det halve ton, skulle man tro? [/quote]
Jo.. Hvis trommeslageren måtte blive transporteret omme i traileren, hvor han jo faktisk høre til.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Now ambivalent
NA: Er begyndt at følge Bubber på Instagram.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
Re: Now ambivalent
[quote="GodSpeedDK"]NA: Er begyndt at følge Bubber på Instagram.[/quote]
Og her gik jeg og troede, at jeg var mærkelig. :eh:
Og her gik jeg og troede, at jeg var mærkelig. :eh:
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen