Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Per Ørum"]Når i nu kun bruger de 2 af de 3 pickupper på jeres stratocastere er der jo ingen grund til at have alle 3.

Jeg er køber til mange af de midterste pickupper fra jeres gamle strats. Forvent dog ikke at jeg vil betale mere fordi i påstår at de er ubrugte...:-)[/quote]

Du får ikke mine.. Jeg bruger alle 5 positioner. Det skal man, de lyder alle fedt til forskellige ting.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg bruger kun position 5 ... på en strat med humbucker (i SC-format) ved broen ...

Undskyld ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]Jeg bruger alle 5 positioner. Det skal man...[/quote]

- Øøøhh..???

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]Jeg bruger alle 5 positioner. Det skal man...[/quote]

- Øøøhh..???

:-)[/quote]

Nemlig. Fordi jeg siger det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nu har du jo også en ting eller to med banjoer, har du ikke? :-)

Jeff Beck bruger vist også mest 1 og 5...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="MacG"]Jeg bruger alle 5 positioner.[/quote]

Som man siger.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Nu har du jo også en ting eller to med banjoer, har du ikke? :-)

Jeff Beck bruger vist også mest 1 og 5...[/quote]

Nej. Han bruger også alle, men mest 1 4 5.

Og det er vel også uinteressant. Da jeg spillede meget ude havde jeg et push-on pot til den bagerste pickup, som koblede den til uanset hvordan switchen stod, det gav mig 1 + 5 samtidig. Meget nyttigt til funk og soul. Alle 3 på en gang kan, hvis man slår an helt nede ved stolen lyde lidt som Peter Green-effekten: Ude af fase, men så alligevel ikke.
Så det er 7 positioner.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Jeg har altid kun brugt position 1 og 5, indtil jeg smed en p90'er i midten.
Så nu er det 1, 3 og 5.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"] ...det gav mig 1 + 5 samtidig. Meget nyttigt til funk og soul. [/quote]

Jamen, det lyder jo som den tyndeste indstilling på en Telecaster. Og så er vi jo tilbage ved:

[quote="Sasha"]Nu har du jo også en ting eller to med banjoer, har du ikke? :-)
[/quote]


[quote="MacG"]....Alle 3 på en gang kan, hvis man slår an helt nede ved stolen lyde lidt som Peter Green-effekten...[/quote]

Jeg skal ikke kunne gisne om, hvordan sådan en "bevidst udtynding" lyder på en Strat. Men efter at have haft fornøjelsen af at lave dette arrangement på en Les Paul, kan jeg jeg sige, at det ikke er noget, jeg skal have i hverken Les Paul eller Strat. Faktisk vil jeg nok mene, at det også hører hjemme i banjo-afdelingen... :-)

Jeg må vist bare erkende, at dén form for bevidst opsøgen af fasefejl ikke lige er mig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

Jeg satte engang en 3 punkts switch i begge mine strater. Så slap Jeg for ved et uheld at lande i de der "80'er positioner".
Efter et stykke tid solgte Jeg den ene, og købte en Jazzmaster.
Kort tid efter solgte jeg den anden og købte endnu en Jazzmaster.

Bare et godt råd. EOD!!!

;-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Rasmus"]Jeg satte engang en 3 punkts switch i begge mine strater. Så slap Jeg for ved et uheld at lande i de der "80'er positioner".
Efter et stykke tid solgte Jeg den ene, og købte en Jazzmaster.
Kort tid efter solgte jeg den anden og købte endnu en Jazzmaster.
[/quote]

Du VIL bare give Sasha en god undskyldning for at blive ved med at bruge ordet "banjo"? :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Måske der burde oprettes et selvstændigt banjoforum på Gearfreak? Jeg synes, at der snart tales så meget om dette lidet attråværdige instrument på disse breddegrader, at det ville være rart at vide, hvor man helt konkret skulle styre udenom, hvis man ville undgå det værste hillbilly-pladren... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Måske der burde oprettes et selvstændigt banjoforum på Gearfreak? Jeg synes, at der snart tales så meget om dette lidet attråværdige instrument på disse breddegrader, at det ville være rart at vide, hvor man helt konkret skulle styre udenom, hvis man ville undgå det værste hillbilly-pladren... :-)[/quote]

Spørgsmålet er så, om vi kan få folk til at holde deres snak om Jazzmastere ovre i banjo-forummet? :twisted:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jo-jo! Det var en hel klar del af idéen - for nu ikke at sige den primære bagtanke.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Sasha"]Jeg må vist bare erkende, at dén form for bevidst opsøgen af fasefejl ikke lige er mig... :-)[/quote]

Den hopper jeg med på - det funger heller ikke for mig...
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]Måske der burde oprettes et selvstændigt banjoforum på Gearfreak? Jeg synes, at der snart tales så meget om dette lidet attråværdige instrument på disse breddegrader, at det ville være rart at vide, hvor man helt konkret skulle styre udenom, hvis man ville undgå det værste hillbilly-pladren... :-)[/quote]

Spørgsmålet er så, om vi kan få folk til at holde deres snak om Jazzmastere ovre i banjo-forummet? :twisted:[/quote]

Jo mere, jeg tænker over det, jo bedre synes jeg faktisk, at hillbillys og EMO´er går i spænd med hinanden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Forsangeren i bandet har meldt os til Emergenza igen i år. Vi var vist ellers blevet enige om, at det var slut med den slags 'konkurrence-i-flest-venner', men det har han vist glemt.

Oh well, så stiller vi op til endnu et pinligt nederlag, og håber det styrker os i sidste ende. Jobne hænger ikke ligefrem på træerne, så man må vel tage, hvad man kan få.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"] ...det gav mig 1 + 5 samtidig. Meget nyttigt til funk og soul. [/quote]

Jamen, det lyder jo som den tyndeste indstilling på en Telecaster. Og så er vi jo tilbage ved:

[quote="Sasha"]Nu har du jo også en ting eller to med banjoer, har du ikke? :-)
[/quote]


[quote="MacG"]....Alle 3 på en gang kan, hvis man slår an helt nede ved stolen lyde lidt som Peter Green-effekten...[/quote]

Jeg skal ikke kunne gisne om, hvordan sådan en "bevidst udtynding" lyder på en Strat. Men efter at have haft fornøjelsen af at lave dette arrangement på en Les Paul, kan jeg jeg sige, at det ikke er noget, jeg skal have i hverken Les Paul eller Strat. Faktisk vil jeg nok mene, at det også hører hjemme i banjo-afdelingen... :-)

Jeg må vist bare erkende, at dén form for bevidst opsøgen af fasefejl ikke lige er mig... :-)[/quote]

Man skal bruge det musikken kræver, og som passer til det band man spiller i. Længere er den ikke. Og hvis det kræver en lyd der lyder skidt hjemme på kammeret, men som virker i sammenhængen, så er det det man leverer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Man skal bruge det musikken kræver, og som passer til det band man spiller i. Længere er den ikke. [/quote]

Det er vi helt enige om!

At det så til syvende og sidst aldrig kan blive andet end et smags-spørgsmål, hvad man synes, at musikken kræver, og hvad der passer ind i et givent band, er jo så nok en anden sag...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]

Man skal bruge det musikken kræver, og som passer til det band man spiller i. Længere er den ikke. [/quote]

Det er vi helt enige om!

At det så til syvende og sidst aldrig kan blive andet end et smags-spørgsmål, hvad man synes, at musikken kræver, og hvad der passer ind i et givent band, er jo så nok en anden sag...

:-)[/quote]

Nej. Det drejer sig om hvad der virker.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen