Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja, selvfølgelig. Men dét er vist heller ikke sådan en helt éntydig størrelse?

Når man hører forskellige folks bud på, "hvad der virker", er mangfoldigheden næsten utrolig... :-)

Edit: Jeg synes f.eks. at det sjældent, at man tænker, når man hører Hendrix, Blackmore eller Schwennesen, at man tænker: "Det ville sgu´ virke bedre, hvis du havde brugt én af mellemositionerne lige dér". Men det er måske bare mig..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Mnøøøh.
Jeg har altid syntes mellempositionerne har lydt lidt fesne.
Egentlig kunne jeg nøjes med en 3 vejs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af mos »

Nej. Det drejer sig om hvad der virker.[/quote]

Ja!! Og det er jo så
pos. 1 & 5 :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Positioner? Er det ikke rigeligt med en bridge-pickup?
Cogito sumere potum alterum

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]når man hører Hendrix, Blackmore eller Schwennesen

:-)[/quote]

Hvor er det dog smukt:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="K-P"]Positioner? Er det ikke rigeligt med en bridge-pickup?[/quote]

Du må slet ikke blande dig, så længe du sidder med det unævnelige instrument på dit billede...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ja, selvfølgelig. Men dét er vist heller ikke sådan en helt éntydig størrelse?

Når man hører forskellige folks bud på, "hvad der virker", er mangfoldigheden næsten utrolig... :-)

Edit: Jeg synes f.eks. at det sjældent, at man tænker, når man hører Hendrix, Blackmore eller Schwennesen, at man tænker: "Det ville sgu´ virke bedre, hvis du havde brugt én af mellemositionerne lige dér". Men det er måske bare mig..?

:-)[/quote]

Ja. Det er bare dig. For de er i en helt anden situation end de fleste af os nogensinde ville komme i: De er stjerner i deres eget show.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Går roder med gamle Philips ECC83 i Bassman'en.
NA: Jeg synes ikke rigtigt jeg kan høre forskel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]
Ja. Det er bare dig. For de er i en helt anden situation end de fleste af os nogensinde ville komme i: De er stjerner i deres eget show.[/quote]

Ja, det er de selvfølgelig. Men jeg har nu lidt svært ved at se, hvorfor det skulle være et argument for, at alle andre - stjerner eller ej - ikke (også) skulle kunne synes, at deres guitarer lyder og virker bedst på position 1 og 5 ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

Skift til Telecaster: der virker alle positioner!

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jacob »

[quote="VilhelmNielsen"]Skift til Telecaster: der virker alle positioner![/quote]

Præcis ! :thumbup:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Jeg er blevet afholdsmand. Sådan helt permanent. :handgestures-salute:

Det skyldes sygdom. Jeg har lige fået de sidste resultater i dag og hvis ellers jeg får den rette medicin og holder mig fra alkohol (og et par andre ting) så er jeg såmænd helt rask. Så det er jo ret fedt. :dance:

Men over de sidste par måneder er det gået op for mig, hvor mange ting, jeg laver i mine weekender, der nærmest pr. automatik involverer alkohol i en eller anden form. Så det bliver noget af en ændring. Og min ellers hyggelige hobby med at brygge øl giver jo heller ikke rigtigt mening mere. :crazy:

Men der må jo være grundlag for en fest, hvor folk kommer og drikker restlageret :lol:

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kimling »

Det lyder da alligevel ikke helt godt? Altså med helbredet...
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kimling"]Det lyder da alligevel ikke helt godt? Altså med helbredet...[/quote]

De siger, at det ikke bliver værre - jeg er bare udstyret med nogle lettere fejlbehæftede nyrer fra starten af. Så hvis den eneste konsekvens af det er at jeg ikke må drikke øl mere, så er da det nådigt sluppet. En af de andre ting, jeg skal passe på med, er for øvrigt sukker - det kender du vel alt til, nu vi er ved dårligt helbred :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]NA: Jeg er blevet afholdsmand. Sådan helt permanent....

...Så det bliver noget af en ændring.[/quote]

Man vænner sig hurtigt til det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kimling »

[quote="Turtle"][quote="Kimling"]Det lyder da alligevel ikke helt godt? Altså med helbredet...[/quote]

De siger, at det ikke bliver værre - jeg er bare udstyret med nogle lettere fejlbehæftede nyrer fra starten af. Så hvis den eneste konsekvens af det er at jeg ikke må drikke øl mere, så er da det nådigt sluppet. En af de andre ting, jeg skal passe på med, er for øvrigt sukker - det kender du vel alt til, nu vi er ved dårligt helbred :lol:[/quote]

Der har jeg da et fif eller to ;-)
Hvis der gemmer sig nogle af de der bizarre julebryg i dit lager opkøber jeg gerne :-D
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"][quote="Turtle"]NA: Jeg er blevet afholdsmand. Sådan helt permanent....

...Så det bliver noget af en ændring.[/quote]

Man vænner sig hurtigt til det.[/quote]

Det tror jeg gerne, det har nu også været ganske problemfrit indtil videre - når nu bare, jeg når så langt, at alle ved det, så jeg ikke skal starte med en forklaring, hver gang jeg bliver budt, så opdager jeg det nok nærmest ikke...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan faktisk godt være lidt belastende i den første tid. Men også dét vænner man sig til... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Morten M »

Jeg gi'r en cola næste gang :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="Turtle"]NA: Jeg er blevet afholdsmand. Sådan helt permanent....

...Så det bliver noget af en ændring.[/quote]

Man vænner sig hurtigt til det.[/quote]

Her må jeg lige indskyde et forsigtigt og venskabeligt, men bestemt "tal for dig selv" :) Det er vist de færreste - misbruger eller bare forbruger efter helt almindeligt, dansk standard - der kan kvitte alkohol og påstå, at dét vænner man sig hurtigt til.

Jeg selv tog en beslutning for et par måneder siden, om ikke at drikke mig fuld længere - jeg er fortsat stor nyder af alkohol i diverse afskygninger, men nu kun i mængder der tillader, at jeg stadig kan (og må) køre bil - og alene dét, giver stadig næsten dagligt anledning til, at jeg skal forklare - til tider forsvare - mig selv overfor folk, der tror jeg tager pis på dem. For ikke at snakke om alle de sammenhænge - fester, koncerter, julefrokoster! - hvor man enten føler sig komplet udenfor, som "festbremse", eller er nødt til at trække sig tidligt, fordi folk simpelthen ikke er til at holde ud at være i nærheden af, når man ikke selv er med på vognen.

Jeg har intet problem med at lade være med at drikke mig i hegnet, men jeg vænner mig aldrig til at være "the odd one out".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen