Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Så varer det vel ikke længe, før vi ser dig med denne skønhed

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Så varer det vel ikke længe, før vi ser dig med denne skønhed

Billede
- Øøøhh, hvorfor?

Men det tror jeg nu ikke.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det er jo da Blues Saracenos signaturguitar fra Yamaha
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja, der kan man bare se. Nu har jeg såmænd ingen planer om at skulle være en klon af hverken Blues Saraceno (faldt blot over det ovennævnte riff, da det blev brugt som tittelnummer i "The Men who built America") eller nogen andre. Og jeg synes ikke, at den Yamaha er særligt køn. Hvordan den lyder og i øvrigt spiller, skal jeg af gode grunde ikke kunne udtale mig om. Men Floyd Rose er i hvert fald ikke lige noget, der står øverst på min ønskeseddel.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Ja ja - for et år siden ville du have forsværget både Les Paul og shreddertele - vent og se - Plaidguitaren skal nok få dig overtalt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Narh, min pointe har nu altid været, at jeg ikke kan finde ud af en Les Paul. Og dét har sådan set ikke ændret sig væsentligt, selv om jeg nu i et par år har ejet sådan en kommode.

Og det er da korrekt, at Tele´n nok ikke lige er en guitar, som jeg ville have shoppet rundt efter. Men som jeg tidligere har underholdt med, har jeg jo nærmest "arvet" den efter en "åndelig vejleder" af en guitarlærer, som jeg tog noget undervisning hos for mere end 25 år siden, hvorpå jeg ikke havde nogen forbindelse med ham, indtil jeg mødte ham for et par år siden og heldigvis fik chancen for at "Pay my Dues" og fortælle ham, hvor store fodspor han har sat i mit liv. Desværre døde han for et års tid siden. Jeg fik så chancen for at redde hans guitar fra at havne hos én eller anden, for hvem den blot ville være en anonym ting. Men efter at have beskæftiget mig en hel del med den i løbet af det sidste års tid, er jeg kommet til at holde meget af den.

At Jan (guitarlæreren) så var klassisk uddannet koncertguitarist, som aldrig havde glemt sine Hendrix-rødder, og på sine gamle dage var blevet presset af sine countryband-kolleger til at købe sig en Telecaster, er en anden sag. Historien forlyder dog, at den gamle Fender Jaguar-mand havde tjekket højt og lavt af bl.a. Stratocastere, Telecastere, ES-335 m.fl., før han så altså faldt pladask for denne koreanske skønhed... ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

:)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja, der findes nogle få, ganske særlige mennesker, som formår at udvide éns horisont, selv efter de er døde... :shy:

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Martin60 »

Sasha skrev: Narh, min pointe har nu altid været, at jeg ikke kan finde ud af en Les Paul. Og dét har sådan set ikke ændret sig væsentligt, selv om jeg nu i et par år har ejet sådan en kommode.

Og det er da korrekt, at Tele´n nok ikke lige er en guitar, som jeg ville have shoppet rundt efter. Men som jeg tidligere har underholdt med, har jeg jo nærmest "arvet" den efter en "åndelig vejleder" af en guitarlærer, som jeg tog noget undervisning hos for mere end 25 år siden, hvorpå jeg ikke havde nogen forbindelse med ham, indtil jeg mødte ham for et par år siden og heldigvis fik chancen for at "Pay my Dues" og fortælle ham, hvor store fodspor han har sat i mit liv. Desværre døde han for et års tid siden. Jeg fik så chancen for at redde hans guitar fra at havne hos én eller anden, for hvem den blot ville være en anonym ting. Men efter at have beskæftiget mig en hel del med den i løbet af det sidste års tid, er jeg kommet til at holde meget af den.

At Jan (guitarlæreren) så var klassisk uddannet koncertguitarist, som aldrig havde glemt sine Hendrix-rødder, og på sine gamle dage var blevet presset af sine countryband-kolleger til at købe sig en Telecaster, er en anden sag. Historien forlyder dog, at den gamle Fender Jaguar-mand havde tjekket højt og lavt af bl.a. Stratocastere, Telecastere, ES-335 m.fl., før han så altså faldt pladask for denne koreanske skønhed... ;)
Bare af nysgerrighed, hed han Jan Flindt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja.

Det underlige er så, at han i mange år har været kollega til to af mine nære venner, uden at jeg har vidst det.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Martin60 »

Sasha skrev: Ja.

Det underlige er så, at han i mange år har været kollega til to af mine nære venner, uden at jeg har vidst det.
Så må det næsten være ham jeg havde som guitarlære på min efterskole. Trist at høre at han ikke er her mere!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Ja, det er trist. For han var på mange måder et fantastisk menneske. Det var tidligere i flere omgange lykkedes ham at snyde manden med leen i sidste time. Men denne gang havde kræften altså sat sig på leveren. Og dét er altså svært at snyde sig udenom. Men han skal ikke have levet forgæves!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Odgaard skrev: NA: Jeg har - uden den mindste form for grund, logik, undskyldning eller behov - lyst til at eje et firserhegn af en guitar. Sådan en rigtig grim Jackson eller Kramer med det hæslige Floyd Rose og hele pivtøjet af papirstynd hals, jumbobånd og pickupper, der kun bør spille topforvrænget. Alt sammen pakket ind i en eller anden gyselig orange eller metallic lilla farve.
Jeg har stadig en Jackson med lyn på til salg, du siger bare til ;)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Den er heldigvis for dyr til at blive købt af mig :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Now allerforvildestmegakodyloptur: PJ Harvey er ved at indspille nyt album.

NN: Hvorfor opdager jeg altid den her slags, lige når de er overstået?

http://pjharvey.net/news.asp?newsid=1065

- At have overværet indspilningerne? Jeg havde ganske sikkert tisset i bukserne. Men det havde jeg gladelig taget med...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Ja det troede jeg godt nok, du vidste. Og fed idé med at kunne overvære indspilningerne. Og ikke mindst fedt at der kommer et nyt album. Det bliver spændende at høre, om det kan matche Let England Shake.



Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Ja det troede jeg godt nok, du vidste...
Med dét svar er jeg jo nærmest tvunget til at holde dig personligt ansvarlig for at holde mig underrettet om lignende sager i fremtiden... ;)

M.h.t. memorabilia: Jah-joh...  Jeg tror dog, at jeg springer over i denne omgang. Det er langt fra det fedeste foto af Polly Harvey, jeg har set. Og skulle man indlade sig på det let usmagelige, men garanteret profitmaksimerende - uden at man dog får noget at vide om, hvem der drager nytte af profitten - arrangement med en auktion omkring disse sager, skulle det nok ikke have været en reproduktion af PJ´s tekstark, hvis jeg skulle have deltaget. Men tak for omtanken og tippet under alle omstændigheder! :)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Efter at have gået arbejdsløs i fem måneder uden en eneste åbning får jeg pludselig tilbudt to stillinger på samme uge. Søgte og fik en stilling som pressemedarbejder hos Aarhus Festuge, som virker meget spændende. Udvikler mig på nye måder, giver mig nye kompetencer, er inden for et felt, som jeg gerne vil arbejde med, og giver mig et stort netværk. Til gengæld er det ulønnet.
Nu har mit tidligere praktiksted, som jeg har været i kontakt med fra første dag som arbejdsløs, så fundet ud af, at de kan tilbyde mig et halvt års vikariat. Jeg tror egentlig ikke, jeg på den længere bane får så meget ud af det som af stillingen hos Aarhus Festuge, men det er sgu ikke let at sige nej til "fast" arbejde - for ikke at snakke om pengene.

Når man har en mavefornemmelse, skal man ofte gå med den, men det betyder altså ikke, at det er let.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen