Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Gratis arbejde fylder ikke ret meget på et CV
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: Gratis arbejde fylder ikke ret meget på et CV
Nej jeg tænker også, at en reel ansættelse - selv om den så i bedste Nordjyske Medier stil er tidsbegrænset - kan veje tungere på et CV.
Men det er så uden medregning af evt. udbygget netværk, kompetencer og den slags. Og uden skelen til, hvad du eventuelt har lyst til :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Nej, det har du ret i, men det her er job i løntilskud, og det er vel ikke helt det samme som frivilligt arbejde? Ikke desto mindre er den økonomiske gevinst ved at tage det betydeligt mindre end den anden stilling. Nu kender jeg dog den anden arbejdsplads godt nok til at vide, at de ikke har ansat nogle nye medarbejdere de sidste mange år. Tværtimod. Så der er bestemt ingen garanti for forlængelse der.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Mjoo, men jeg synes bare lige så godt, de kunne invitere bandsne til at komme og spille gratis.
Det er alle de klassiske argumenter for, hvorfor man skal arbejde gratis. "Du får jo netværk og erfaring og eksponering."
Men lyst skal jo drive noget af værket, og det er ikke altid fornuften, der skal råde.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Åh, nu bliver jeg jo endnu mere i tvivl. Nu vil jeg i første omgang snakke med mit tidligere praktiksted. Hvem ved, måske er jeg så heldig, at jeg kan få et par uger eller måneder senere. Det er bare rigtig ærgerlig timing, når nu jeg har været i kontakt med dem løbende i snart fem måneder, uden at der har været noget som helst. Jeg kunne ikke engang komme i virksomhedspraktik, fordi der ikke var plads, og nu er der pludselig en stilling. Altså...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Gratis arbejde fylder ikke ret meget på et CV
+1

Det kan du til nød skrive i din ansøgning, hvis du vitterligt føler en nødvendighed for at kede en fremtidig arbejdsgiver med din hobby.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Barf skrev: ... som virker meget spændende. Udvikler mig på nye måder, giver mig nye kompetencer, er inden for et felt, som jeg gerne vil arbejde med, og giver mig et stort netværk.
Og bla, bla, bla...
Barf skrev: Til gengæld er det ulønnet.
Now, that´s what it´s all about!

Gad vide, om chefen for Festugen heller ikke får løn? Han har da garanteret også et job, som både virker meget spændende, udvikler ham på nye måder, giver ham nye kompetencer, er inden for et felt, som han gerne vil arbejde med, og tilmed giver ham et stort netværk...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Jeg læste godt opslaget fra festugen. Det ser rigtigt nok spændende ud, og samtidigt er det for mig yderst flabet, når det så tydeligt fremgår, at det kun er for den periode, de har brug for, og at de ikke betaler.
Men de er jo ikke alene om den stil.

Barf, ring mandag, hvis du vil have indspark :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Jeg læste godt opslaget fra festugen. Det ser rigtigt nok spændende ud, og samtidigt er det for mig yderst flabet, når det så tydeligt fremgår, at det kun er for den periode, de har brug for, og at de ikke betaler.
Men de er jo ikke alene om den stil.

Barf, ring mandag, hvis du vil have indspark :)
Det er ikke flabet. Det er direkte sjofelt og ulækkert! Ikke mindst fra en instans, som vist nok godt kan lide at se sig selv som kulturel bannerfører.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

NA: Min bedre halvdel har overladt mig nøglerne til komfuret, og er nu taget afsted til Berlin, for først at returnere på søndag. Det betyder selvfølgelig 4 dages mærkelig mad, tårnhøj opvask og sammenkomst med drengene på lørdag.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Barf skrev: Åh, nu bliver jeg jo endnu mere i tvivl. Nu vil jeg i første omgang snakke med mit tidligere praktiksted. Hvem ved, måske er jeg så heldig, at jeg kan få et par uger eller måneder senere. Det er bare rigtig ærgerlig timing, når nu jeg har været i kontakt med dem løbende i snart fem måneder, uden at der har været noget som helst. Jeg kunne ikke engang komme i virksomhedspraktik, fordi der ikke var plads, og nu er der pludselig en stilling. Altså...
Hvordan gik det med jobvalget?

Ja, jeg kom lige i tanke om det, fordi jeg så denne

Billede

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Jeg starter hos Aarhus Festuge 13. april - og sådan bliver det. Jeg er jo jobsøgende imens, og skulle der komme noget andet, så tager jeg jo det. Har fx allerede været i snak med jubii.dk, som måske kunne være interesserede i at ansætte mig, men om det bliver om 3, 6 eller 9 måneder, kunne de ikke lige sige.

Nu er beslutningen taget, så nu skal jeg sørge for at få det maksimale ud af det.
Last edited by Barf 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Cool - held og lykke med det
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Jeg blev også overrasket! Men de står over for en større satsning, som skal bringe dem tilbage på banen, og der kan de måske bruge mig. Og jeg forsøger altså ikke at overtale dem om andet ;)

Og tak, Smittefar!
Last edited by Barf 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

kraen skrev: Eksisterer jubii endnu?
Også min første tanke :D

Husker tydeligt, da de gjorde det til et betalingssite, og ham Thorborg meget overbevist proklamerede, at det var en klog og nødvendig beslutning, for fortsat at kunne være en relevant spiller på markedet  ...  :rolleyes:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Nu skal jeg ikke brokke mig over at have noget at lave igen, men netop nu sidder næsten alle, jeg kender, og drikker øl i Universitetsparken til Kapsejlads, og solen er lige ved at bryde igennem skydækket. Så spændende er "kontoret" altså heller ikke.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Cyklister med elektriske hjælpemotorer, som tydeligvis ikke har brug for dem. Altså, det står dem jo frit for, men alligevel...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

Barf skrev: NA: Cyklister med elektriske hjælpemotorer, som tydeligvis ikke har brug for dem. Altså, det står dem jo frit for, men alligevel...

Ikke forstået. Jeg skulle have en ny cykel. Man kunne få en med en masse ledninger, elektronik og andet gejl, der kan tweakes. What's not to like? :D

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Godt ord igen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen