Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Martin60 »

Smittefar skrev: Det er ligemeget.

Full monty go
Billede
Det der er sgu da kun "Half monty" Han skal da have en fra Wylde Audio :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Det er rigtigt ja - Det kan blive endnu værre

Billede
Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Rasser »

Hvorfor advarer I ikke imod stærke billeder. Nu kan den rædsel aldrig slettes fra mit indre blik.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Odgaard skrev: Hvilke semi-hollows har du?
En Jolana Tornado og en Duesenberg Starplayer TV. 

Begge virkelig fede guitarer, på hver sin måde, men kun Duesenberg'en vil have en chance i dét lydbilled. Og spørgsmålet er, om jeg vil få feedback-problemer ved højt lydniveau og gain-knappen på 11? Det må tiden vise.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Update: 

Auditionen i det dér band gik fint, og kombinationen Duesenberg -> OCD -> Orange AD30 fungerede fantastisk til sådan noget cali-punk/hurtigrock. 

NA: Jeg har stadig ikke hørt fra dem, om de også syntes, det gik fint :-/
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Skovgaard »

GodSpeedDK skrev: Update: 

Auditionen i det dér band gik fint, og kombinationen Duesenberg -> OCD -> Orange AD30 fungerede fantastisk til sådan noget cali-punk/hurtigrock. 

NA: Jeg har stadig ikke hørt fra dem, om de også syntes, det gik fint :-/

Jeg krydser fingre for, at du hører godt nyt fra dem  :)

Men det vigtigste er jo, at du er gået derfra med en god mavefornemmelse. Så kan du vel også sige med sindsro, at du i hvert fald var tilfreds med din egen indsats, og at det ikke var dén, som fejlede noget på dagen  :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af k_50 »

NA: Nyslebne køkkenknive. Det er super fed gear-lir og dejligt med værktøj, der virker! Til gengæld er det åbenbart også obligatorisk, at der skal ske slemme, slemme ting med mine naller inden for den første uge.... (denne gang et opvaskeuheld, hvor en smutter med svampen resulterede i et ca. 2 cm. langt og temmelig dybt hak i højre pegefinger)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NA:

Det er valgtid: Skal man købe billet til Deep Purple i Horsens til juni? Eller skal man satse på, at Ritchie Blackmore (som jo er ca. 300 gange så cool, som noget, der spiller under navnet Deep Purple) vælger at lægge én af sine fire annoncerede "elektriske" koncerter (uden konen) til sommer et sted, som er til at komme i nærheden af? To første dates er på større, tyske festivaler og dermed ude af billedet. Sverige og England har været nævnt som sandsynlige steder for de to andre...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev: NA:

Det er valgtid: Skal man købe billet til Deep Purple i Horsens til juni? Eller skal man satse på, at Ritchie Blackmore (som jo er ca. 300 gange så cool, som noget, der spiller under navnet Deep Purple) vælger at lægge én af sine fire annoncerede "elektriske" koncerter (uden konen) til sommer et sted, som er til at komme i nærheden af? To første dates er på større, tyske festivaler og dermed ude af billedet. Sverige og England har været nævnt som sandsynlige steder for de to andre...
Ja, og den koncert i Birmingham er vist også allerede udsolgt. Så hvor mon den sidste bliver afholdt henne....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nu svirrer det jo med rygter. Så man skal nok ikke tro på alt, man hører. Men et par af disse rygter har nævnt Sverige som en mulighed. Den sortklædte mand skulle angiveligt heller ikke pure have afvist muligheden for, at hvis disse fire første koncerter bliver en succes, så kunne han muligvis finde på at spille flere. Hvad "succes" så dækker over i Ritchie Blackmore´s univers er så ikke altid særligt forudsigeligt eller let gennemskueligt... ;)  Men udsolgt er da nok én af de første forudsætninger. I gamle dage nægtede han jo f.eks. ofte at spille ekstranummer, hvis ikke en given koncertsal var fyldt til bristepunktet. Og man kan sige meget. Men "Smoke on the Water" bliver nu aldrig helt det samme uden guitar på...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev: Nu svirrer det jo med rygter. Så man skal nok ikke tro på alt, man hører. Men et par af disse rygter har nævnt Sverige som en mulighed. Den sortklædte mand skulle angiveligt heller ikke pure have afvist muligheden for, at hvis disse fire første koncerter bliver en succes, så kunne han muligvis finde på at spille flere. Hvad "succes" så dækker over i Ritchie Blackmore´s univers er så ikke altid særligt forudsigeligt eller let gennemskueligt... ;)  Men udsolgt er da nok én af de første forudsætninger. I gamle dage nægtede han jo f.eks. ofte at spille ekstranummer, hvis ikke en given koncertsal var fyldt til bristepunktet. Og man kan sige meget. Men "Smoke on the Water" bliver nu aldrig helt det samme uden guitar på...
Ja, det kunne være fint med flere koncerter så "almindeligt dødelige" måske også har en chance for at få købt en billet  ;)
Og ja, "Smoke on the Water" virker ikke uden guitar - heller ikke på elektrisk lut  :P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NA: Den bittersøde fornemmelse af at forelske sig voldsomt i en guitar, der er gået ud af produktion, og derfor er sat ned fra 32.000 til 24.000 kroner, som man på ingen måde har.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Sidst jeg tjekkede, var sort stratocaster ikke gået ud af produktion
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg har ikke tjekket. Men jeg tror da bestemt, at du har ret. Nu har jeg så også sådan én i forvejen, som jeg ganske rigtigt nok kan blive forelsket i, men som jeg da så bare kan hive frem, hvis det var. Nu er én af de geniale kvaliteter ved en Stratocaster jo så, at den er både nem og billig at producere. Så jeg håber da ikke, at nogen ville betale 24.000 endsige 32.000 kroner for sådan et stykke udfræst stykke af et spækbræt! Til dén pris skulle der da gerne være noget mere håndværk med i købet!

Nej, det handler i virkeligheden om en gammel forelskelse (det kunne man selvfølgelig også sige om Stratocaster´en), nemlig Martin´s model med det ikke slet så sexede navn DCPA1, som jeg utvivlsomt har ævlet om før. Jeg kom for skade at sætte mig ned og klimpre på den en halv times tid oppe i Akustikken forleden. Det skulle jeg ikke have gjort! Især ikke, da jeg jeg p.t. ikke har noget, der blot perifert ligner 24.000 kroner til at købe mig en ny guitar for. Selv i direkte sammenligning med mange af de ellers så fine andre Martin-modeller, som den gode forretning har stående - bl.a. en HD28, som ville være mit intuitive valg, hvis jeg blot skulle gå efter specifikationer og mavefornemmelse - var der ingen tvivl: Det ER den Martin, jeg har ledt efter i 20 år, og som bare skriger efter at komme med hjem! Det er godt nok sjældent, at jeg har haft det sådan med en akustisk guitar. Jeg kan kun mindes, at det er sket én gang før. Og da fik jeg ikke ro i sindet, før jeg forgældede mig og slæbte bæstet med hjem. Det kommer desværre ikke til at ske denne gang.

Edit: Tanken om, hvorvidt en kun ganske lidt brugt Les Paul kunne indgå i handlen, har dog strejfet mig...
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Ahhh ja - De der performing artist modeller er faktisk ret fede. Da jeg købte min OM42 troede jeg faktisk også, jeg skulle have en performing artist OM (jeg kan ikke huske, hvad den præcist hed), men lige den her var bare lige lidt fladere (ret meget faktisk) i lyden end den OM42.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

:cool: Nu kan der selvfølgelig være stor forskel fra eksemplar til eksemplar - og ikke mindst variation i personlig smag. Men lige netop denne her har simpelthen den mest magiske klang. En Clapton-Signature Martin lød f.eks. nærmest som en æggedeler i direkte sammenligning. Nok er jeg mest på jagt efter (Oh Well, det er jeg så ikke) efter et mere "fint og elegant" alternativ til den gamle "grovsmede-Gibson", jeg har. Men det skal s.. stadig være sådan, at f.eks. en stor åben G-akkord lyder som "en bredside fra slagskibet". 

Den har også en helt unik sustain - næsten som om, at den kommer sådan en usynlig hånd og skruer lidt op for volumen, når man f.eks. lader en tone hænge på én af de lyse strenge - helt fantastisk og stærkt vanedannende fornemmelse! Dens spilbarhed er jo indiskutabelt i top - næsten som en elektrisk. Faktisk troede jeg, at den var strenget op med 0,011'ere, mens det faktisk var 0,012'ere. Og endelig er jeg helt vild med den måde, som Martin har valgt at lave dens udsmykning på. Normalt skal jeg ikke højere end til omkring "28" i Martins numre, før jeg synes, at det bliver en kende for "amerikaner-barokt" til min smag. Men her har sagerne en langt mere "understated" og i min opfattelse langt mere raffineret og smagfuld udførelse.

Alt dette på baggrund af de rent akustiske kvaliteter. Men læg dertil det måske velfungerende pickup-system, der sådan lige kan opstøves - igen smagfuldt lavet, så man ikke føler, at nogen har mokket fjernbetjeningen til fjernsynet fast på guitarens overside - ja, så har man nogle af de ting, jeg er forelsket i. Men mest af alt lyden og spilbarheden. Ak ja, jeg kunne blive ved...  ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Man kunne sige meget, men du lyder i hvert fald grundigt forelsket :)

PS: Du ved godt, at det der pickupsystem er en digitalt simuleret orgasme ikke?
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Ptessing »

NO : Om et par uger tager jeg til Sydfrankrig med min far, hvor vi skal gøre hans sejlbåd klar til transport. Planen var egentlig at jeg skulle sejle den hjem næste sommer op ad de europæiske floder og kanaler. Nu er det ændret til transport på lastbil, det betyder jeg kommer ud at sejle denne sommer i DK. :-D


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Man kunne sige meget, men du lyder i hvert fald grundigt forelsket :)

PS: Du ved godt, at det der pickupsystem er en digitalt simuleret orgasme ikke?
Joh, den holder mig i hvert fald vågen om natten. Men desværre har jeg været nødt til at lænse guitarkontoen til langt kedeligere formål. Men egentlig er det vel også mere i min ånd at skulle ud at lede efter et "vintage" eksemplar om nogle år, når jeg forhåbentlig kommer til lidt penge igen. Så kan jeg sikkert også få lov til at betale overpris for den til den tid... ;)

Og jo, jeg er klar over, at der er noget simulerings-gøjl involveret. Det kan nu slås fra, hvis man gerne vil. En sand puritaner ville selvfølgelig slæbe en Neumann U67 med på scenen og stå som en saltstøtte foran den (hvad den så måtte opfange af trommer og alverdens andet larm, er en helt anden sag). Men ellers synes jeg nok, at "normale" pickupsystemer i langt højere grad "simulerer" lyden af en akustisk guitar, end Martin´s nye(re) system gør. Men igen: Min forelskelse går primært på dens kvaliteter som et rendyrket akustisk indstrument.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

Har du prøvet Solles (Copenhagen Guitars) pickupsystem til westernguitar? Jeg er sgu ret imponeret og overvejer, om det skal i min Gibson J-40.
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen