Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="Stevi"]NA: Jeg fik min nye Macbook Pro hjem i fredags, og har afleveret den i Fona igen i går. Tosserne havde bestilt en 15"-model med hi-res glossy skærm, og ikke antiglare, som der udtrykkeligt står på min faktura. I går talte jeg så med den medarbejder, som står for bestillinger af custom-order hos Apple, og han fortalte mig at antiglare-skærmen slet ikke er oprettet som varenummer i deres system, derfor er det gået galt. Hvorfor helvede har han bestilt en maskine med glossy skærm i stedet for, når der klart og tydeligt står antiglare på fakturaen? Har han tænkt ved sig selv: 'Narrrhj, det er da en fejl med det dersens antiglare, jeg bestiller sgu bare en glossy skærm i stedet for, han vil nok ikke have antiglare alligevel'? Idioter.

Det lyder måske som en NN, men alligevel er jeg glad for at få en ny maskine på forsikringen i stedet for min gamle der var lidt for tørstig.[/quote]

Ja det lyder umiskendeligt meget som Fona. Fik han også solgt et antivirus-program til dig?

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="Telemaster"][quote="ChristianB"]NA: Luhmanns systemteori :wtf:[/quote]

Det er da fedt :-)[/quote]

Ja jeg har også været udsat for værre akademiske idéer over de sidste par år...

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af ChristianB »

[quote="Christian Mogensen"][quote="Telemaster"][quote="ChristianB"]NA: Luhmanns systemteori :wtf:[/quote]

Det er da fedt :-)[/quote]

Ja jeg har også været udsat for værre akademiske idéer over de sidste par år...[/quote]

Det virkede meget uoverskueligt da jeg begyndte at læse om det. Nu giver det lidt mere mening og er faktisk ret spændende, og i morgen når jeg har haft forelæsning, håber jeg det giver endnu mere mening. :)
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="ChristianB"]
Det virkede meget uoverskueligt da jeg begyndte at læse om det. Nu giver det lidt mere mening og er faktisk ret spændende, og i morgen når jeg har haft forelæsning, håber jeg det giver endnu mere mening. :) [/quote]

"Uoverskuelig" er vel nærmest hele fundementet for den systemiske tænkning :-) Jeg synes egentlig bare, det er den mest præcise beskrivelse af verden lige nu, jeg er stødt på. Det er forresten en hel del nemmere at læse Lars Qvortrups litteratur om emnet. Han er vel den mest kendte danske Luhmann-discipel, og får serveret teorien på en appetitlig og letforståelig måde i diverse artikler, men nok mest omfattende og udtømmende i sin bog, Det Hyperkomplekse Samfund. Det er sådan en lille skiderik på et par hundrede sider, som man hurtigt ræser igennem, hvis Luhmanns egne tekster skulle være for lange i spyttet :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Lige en +1 til Quortrup - han formår altså at servere ideen på en rigtig spiselig, pædagogisk og nemt forståelig måde.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af udepost »

[quote="ChristianB"]

Det virkede meget uoverskueligt da jeg begyndte at læse om det. Nu giver det lidt mere mening og er faktisk ret spændende, og i morgen når jeg har haft forelæsning, håber jeg det giver endnu mere mening. :) [/quote]

hvad læser du christian? jeg må indrømme at jeg også synes han er til at overskue, og så synes jeg faktisk også hans teori er rimelig anvendelig på både samfund og organisationer.

/søren

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af ChristianB »

Hehe.. Tak for anbefalingen Klaus og Rasmus, jeg vil tjekke Qvortrups litteratur ud.

@Udepost: Jeg læser informationsvidenskab, på første semester så jeg er lige startet på Universitetet. Jeg har om Luhmann i kurset Kommunikation. Jeg tror det falder ligeså stille på plads i løbet af den næste tid.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

NA; Min Hyundai getz skal have nyt udstødning, æv nu lød den ellers lige som en rigtig racer wrooooomm!!

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af gajda »

[quote="Stevi"]NA: Jeg fik min nye Macbook Pro hjem i fredags, og har afleveret den i Fona igen i går. Tosserne havde bestilt en 15"-model med hi-res glossy skærm, og ikke antiglare, som der udtrykkeligt står på min faktura. I går talte jeg så med den medarbejder, som står for bestillinger af custom-order hos Apple, og han fortalte mig at antiglare-skærmen slet ikke er oprettet som varenummer i deres system, derfor er det gået galt. Hvorfor helvede har han bestilt en maskine med glossy skærm i stedet for, når der klart og tydeligt står antiglare på fakturaen? Har han tænkt ved sig selv: 'Narrrhj, det er da en fejl med det dersens antiglare, jeg bestiller sgu bare en glossy skærm i stedet for, han vil nok ikke have antiglare alligevel'? Idioter.

Det lyder måske som en NN, men alligevel er jeg glad for at få en ny maskine på forsikringen i stedet for min gamle der var lidt for tørstig.[/quote]

NA: Har indtil nu egentlig været pænt glad for min Macbook Pro, men har så lige lært, at jeg faktisk kunne have fået den med antiglare skærm - Såsgudaosse... Øv! Det skal min næste Macbook pro helt sikkert have!!
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

NA: Skal opereres i morgen i min venstre tommel. Jeg ved endnu ikke 100%, hvad det kommer til at betyde for mit guitarspil, men jeg er nok ude i 14 dage. Men kors, hvor bliver det dejligt, at få den nerveknude fjernet.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Abemand »

NA: Elgiganten har lige hentet mit nye 50" plasma tv der desværre havde pixelfejl. Det var egentlig meningen at det skulle byttes til et nyt, men efter en masse unødvendigt bøvl med elgigantens kundeservice, gav jeg op og bad om at få pengene tilbage. Egentlig burde det ikke være noget problem, da jeg købte det over nettet og derfor har 14 dages returret, men jeg er dæleme ikke helt tryg før pengene igen figurerer på kontoen.

Jeg har sagt det før, men denne gang gør jeg helt sikkert alvor af det.

Aldrig mere Elgiganten...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"]NA: Skal opereres i morgen i min venstre tommel. Jeg ved endnu ikke 100%, hvad det kommer til at betyde for mit guitarspil, men jeg er nok ude i 14 dage. Men kors, hvor bliver det dejligt, at få den nerveknude fjernet.[/quote]

Held og lykke, Kræn.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af efrandsen »

NA: Er stoppet i Mechanical Waves.. De hev mig ind som guitarist, der også skulle kunne udfylde nogle synth-roller, men med tiden er det blevet 90% synth og 10% guitar, så kunne ikke helt leve op til standarterne, men det er egentligt okay, for har den seneste tid gået og overvejet mit fremtidige virke i det band, da jeg hellere vil spille rock'n'roll uden at opfinde den dybe tallerken.. MEn det er bare underligt, når tre af de fem gutter var rigtigt gode venner i forvejen..
NO: Nu er der masser af tid til det smadrede rock-projekt, som jeg og en kammerat allerede var igang med at skrive til :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

NA- Har altid været lidt bange for alt for megen moderne teknik især til guitar.Men spillede med en anden guitarist igår som brugte TC G system og hold da k... det overraskede mig
hvor fedt det lød.Han havde godt nok ekstern overdirve pedal på ,men selve rumklangene og alle de andre lyde lød ganske enkelt for fedt ,og man sparer jo også en del af det kabel helvede
der følger med et gammeldags board.Det ambivalante ligger i at jeg nok ikke får taget mig sammen til at sætte mig ind i alt hvad det kan sådan et board,hvis jeg nu fik tid og lyst til at købe
sådan et moderne board.
Men fedt var det :o
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Min kone er totalt blottet for trang til at shoppe. Det lyder i sig selv som en kæmpe optur, men med en tweenager på matriklen, der efterhånden er blevet særdeles modebevist, gæt så hvem der må med i byen, og shoppe :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Var ved hypnotisør igår eftermiddags, for at få hjælp til rygestop.... Det virker skam fint nok, jeg ryger ikke. Men liiiiige nu (efter aftensmaden) er der stadig en lille og meget insisterende del af mig der kræver en smøg. Der går ca 2 - 3 dage, så er der ingen fysiske abstinenser tilbage, resten har hypnotisøren hjulpet mig med.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Min kone er totalt blottet for trang til at shoppe. Det lyder i sig selv som en kæmpe optur, men med en tweenager på matriklen, der efterhånden er blevet særdeles modebevist, gæt så hvem der må med i byen, og shoppe :roll:[/quote]
Arhh come on.. du vil jo gerne, tror sgu det er dig der slæber datteren med :D

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kattekiksen »

NA: Jeg har lige været til jobsamtale et sted jeg virkeligt gerne vil arbejde. Det ambivalente ligger i at jeg ikke aner noget før i morgen og som sådan ikke rigtigt har en fornemmelse af hvordan det gik. Fuck.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

NA: Min efterårs tour er blevet udsat 3 måneder, hvilket giver mig masser af fritid..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

NA// B.C. Rich kommer ikke til at have ting til salg til Vintage Show, kun til fremvisning.

NA2// Woodstock har fået en hvid oldschool Ibanez Universe ind.

Min økonomi er fucked ligemeget hvad.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen