Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="K-P"]Jeg kunne godt lide Armadillo.[/quote]

Jamen, det kunne jeg såmænd også godt. Jeg havde blot (naivt?) håbet, at vores gode, danske Jens´er var lidt ude over "Håå-håårrhhh, styre det lige for vildt at pløkke perkere ned eller hva´-stadiet"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"][quote="K-P"]Jeg kunne godt lide Armadillo.[/quote]

Jamen, det kunne jeg såmænd også godt. Jeg havde blot (naivt?) håbet, at vores gode, danske Jens´er var lidt ude over "Håå-håårrhhh, styre det lige for vildt at pløkke perkere ned eller hva´-stadiet"...[/quote]

Dette sku nødigt blive en diskussion om hvordan man må håndtere, at éns arbejde er at være i konsant fare og slå folk ihjel. At adrenalin giver en fed følelse, derom skal ingen tvivl herske.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"][quote="K-P"]Jeg kunne godt lide Armadillo.[/quote]

Jamen, det kunne jeg såmænd også godt. Jeg havde blot (naivt?) håbet, at vores gode, danske Jens´er var lidt ude over "Håå-håårrhhh, styre det lige for vildt at pløkke perkere ned eller hva´-stadiet"...[/quote]

Det vil jeg give dig ret i. Jeg havde lidt svært ved at gennemskue, om vores militær er en ren Brian-hær, eller om der rent faktisk er nogle professionelle blandt dem. Der var dog et par enkelte medvirkende, der virkede seriøse om deres erhverv.
Cogito sumere potum alterum

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Skestork Ultra »

Jeg tror de professionelle (eller mere intelligente, hvis man har lyst til at være grov), vil have betænkninger ved at deltage i en film som Armadillo. Samtidig opererer Armadillo med en godt skjult implicit beretter, som hænger sammen med dokumentargenrens udvikling siden Cinéma Vérité-bølgen, hvilket, lettere paradoksalt, tilslører beskuerens adgang til værkets udsigelsesposition og udsagn.

Dokumentaren er en sindssygt farlig genre.

AH^DK
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af AH^DK »

Jeg er uenig. De fleste ved godt hvor jeg står mht. militæret, men det de gjorde var 110% korrekt. Jeg ville selv have handlet på samme måde (Går udfra vi snakker om "likvideringsscenen"). Når det er dig eller ham, så er det om at handle hurtigt. Hvis ikke, så udsætter du både dig selv og dine kammerater for stor fare. Hvis en af de gutter i det hul, havde haft en håndgranat, og de ikke havde sikret sig at han var død, så kunne det snildt have kostet et par danske liv.

Derudover, så bliver jeg tosset, når jeg hører på det her navne kalderi og sidden og svine folk til, fordi de har en anden indgangsvinkel. At sidde og kunne onanere på sit RUC lærte ordforråd på internettet er fint. Men der er også andre ting i det at være intelligent. Det der pløkke perkere argument holder ikke. 1. Der er indvandrere i mili, og jeg tvivler på de ville være skide tilfredse med det. 2. Du skal til psykolog samtale før udsendelse, og de fanger sådan en holdning lynhurtigt.

Og når adrenalinen først kører, så reagere man på et splitsekund. Og det gjorde de gutter - og de gjorde det rigtige.

:) Min side af sagen... Derudover, er jeg vidst den eneste der skriver omkring Armadillo, der har været soldat? Hvis jeg husker rigtigt, så er det da en interessant vinkel. Og nej jeg er ikke inde længere, ej heller forblændet. Mili er rigtigt godt, men har også nogle skod sider. Sådan er det jo med alt her i livet. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg er har aldrig hverken været i militæret (at kalde det "forsvaret" er vist i ikke helt dækkende her?) eller på RUC. Men jeg har dog haft min bror i Irak og min fætter i Kroatien - begge mens der var "rimeligt godt gang i den". Og OK jeg var der ikke. Men jeg vil helst ikke tro, at nogen af dem har opført sig så afstumpet.

Og ja, selvfølgelig indgår "likvideringsscenen" da i mit grundlag for at udtale mig. Men jeg hentydede faktisk mindst lige så meget til de scener, hvor de går rundt og snakker om, hvor fedt det er, at "der sker noget".

Men nu er hele udgangspunktet for diskussionen jo også rykket lidt. Oprindeligt handlede det jo om, hvorvidt man var en afstumpet psykopat, hvis man godt kunne lide at se på folk, som på den éne eller anden måde blev lemlæstet på film. Så ville jeg såmænd blot påpege, at man her havde en oplagt chance for at mæske sig i rigtige mennesker af kød og blod, som - og det endda med regeringens velsignelse og tak - bliver pløkket ned til stor tilfredsstillelse for dem, der gør det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Nu har jeg fået 10 forespørgsler på min akkustiske på de få timer, jeg har haft den til salg. Det er selvfølgelig meget fedt, men det får jo jyden i mig til at overveje, om jeg mon har sat den for billigt til salg???

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Vi skal flytte pr. 1. november, og det glædede vi os helt vildt til. Især fordi det bliver fedt at slippe væk fra det her rabarberkvarter, jeg bor i nu, hvor narkomaner og drukkenbolte står i kø for at opføre sig mest idiotisk. Og gæt hvor vi skal flytte hen ... hint: <a href="http://www.fyens.dk/article/1698394:Ode ... o-i-Odense" rel="nofollow">http://www.fyens.dk/article/1698394:Ode ... -Odense</a>
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Max Power »

Hmmm, overførselsindkomster kan vel også være pension?
Jeg kender ikke kvarteret, men måske du bare flytter ind i et sølvbryllupskvarter?

Så får du måske mange fremtidige balle-jobs til morgensang og ekstraindtægt ved at binde æresporte?

Spøg til side, så bor jeg selv i et sølvbryllupskvarter og jeg er bestemt ikke selv i den alder.....og eftersom jeg ikke er gift, tager det nok også nogen år endnu.
På en måde er det sikkert næsten lige så slemt som et kvarter med førtidspension og kontanthjælp.

Min nabo har lige købt en Ferrari og den anden en oversmart havetraktor, der kan ALT!!
Der kan jeg ikke rigtigt følge med, må jeg indrømme.
De stjæler godt nok ikke avisen ud af postkassen eller nupper en OCD-pedal leveret med posten og smidt foran døren (som det er sket et par gange), men til gengæld skal der ingenting til før man modtager et brev fra deres advokat om at e.g. min hæk nu er 23,8cm for høj.
Det er der altså heller ikke meget sjov ved.

Så faktisk hellere et halvfordrukkent eller mindrebemidlet godt menneske man kan snakke med.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Starcaster »

He he... Bolbronx! Jeg har selv familie (min brors) derude og jeg synes ikke det er så galt igen. Nu er min bror så heller ikke typen, som lader sig skræmme, hvis du forstår.... ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Min far har fået en blodprop i hjernen. Vi ved ikke, hvor slemt det er endnu, men han kom lynhurtigt på hospitalet, så der er håb for, at han kommer over det uden for mange men. Og det er derfor det her ikke er i nedturstråden: Han har boet alene de sidste tre år men er lige flyttet sammen med sin kæreste, så han ikke var alene, da det skete. Man kan kun være glad for, at den ikke kom en måned tidligere...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]NA: Min far har fået en blodprop i hjernen. Vi ved ikke, hvor slemt det er endnu, men han kom lynhurtigt på hospitalet, så der er håb for, at han kommer over det uden for mange men. Og det er derfor det her ikke er i nedturstråden: Han har boet alene de sidste tre år men er lige flyttet sammen med sin kæreste, så han ikke var alene, da det skete. Man kan kun være glad for, at den ikke kom en måned tidligere...[/quote]

Ja, held i uheld, må man sige. God bedring med ham.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"


Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

NA//

Det er fandme gået hurtigt med mig og min kæreste. Hun skal hjem til falster og præsenteres for de gamle her næste weekend, og det er ikke engang to måneder siden vi har mødt hinanden.
Det ambivalente er så; Skal jeg gå i panik nu, eller sådan noget? jeg ved det ikke. Jeg har det jo meget godt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Ja, du skal klart gå i panik :)
Modded guitars were crap right out of the factory


Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Jeg har - for 2. gang på et halvt år - barberet mit fuldskæg af ved et uheld. Man skal sætte sådan en afstands-smølf på min skægtrimmer, men det havde jeg glemt, så i løbet af et sekund var jeg ganske nøgen i den ene side af ansigtet. Så er man jo næsten nødt til også at tage resten af, så man ikke ligner en psykopat. Fuck mig. Nå, men nu prøver jeg lige uden skæg i en periode :-)
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Årh, Klaus, man kan ikke andet end at holde af dig nogen gange! :D

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Telemaster"]NA: Jeg har - for 2. gang på et halvt år - barberet mit fuldskæg af ved et uheld. Man skal sætte sådan en afstands-smølf på min skægtrimmer, men det havde jeg glemt, så i løbet af et sekund var jeg ganske nøgen i den ene side af ansigtet. Så er man jo næsten nødt til også at tage resten af, så man ikke ligner en psykopat. Fuck mig. Nå, men nu prøver jeg lige uden skæg i en periode :-)[/quote]

Kan man ikke bare lade afstands-smølfen sidde på skægtrimmeren?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"][quote="Telemaster"]NA: Jeg har - for 2. gang på et halvt år - barberet mit fuldskæg af ved et uheld. Man skal sætte sådan en afstands-smølf på min skægtrimmer, men det havde jeg glemt, så i løbet af et sekund var jeg ganske nøgen i den ene side af ansigtet. Så er man jo næsten nødt til også at tage resten af, så man ikke ligner en psykopat. Fuck mig. Nå, men nu prøver jeg lige uden skæg i en periode :-)[/quote]

Kan man ikke bare lade afstands-smølfen sidde på skægtrimmeren?[/quote]

Så bliver håret på resten af kroppen jo for langt.

For øvrigt er den korrekte faglige term "afstandsfætter".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen