Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] For ikke at snakke om alle de sammenhænge - fester, koncerter, julefrokoster! - hvor man enten føler sig komplet udenfor, som "festbremse", eller er nødt til at trække sig tidligt, fordi folk simpelthen ikke er til at holde ud at være i nærheden af, når man ikke selv er med på vognen. [/quote]

Dels har jeg konstateret, at jeg ikke er nogen festbremse, bare fordi jeg ikke drikker. Jeg er stadig pænt fjollet på mange måder. Og dels, så synes jeg fulde mennesker er enormt sjove - jeg var ædru til et par julefrokoster og det var da vildt morsomt :lol:

[quote="GodSpeedDK"]jeg vænner mig aldrig til at være "the odd one out".[/quote]

Det er nok det, der er forskellen. For det er jeg jo i forvejen ;) Jeg blev engang kaldt "sær" og tog det helt alvorligt som en stor ros...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]

Her må jeg lige indskyde et forsigtigt og venskabeligt, men bestemt "tal for dig selv" :) Det er vist de færreste - misbruger eller bare forbruger efter helt almindeligt, dansk standard - der kan kvitte alkohol og påstå, at dét vænner man sig hurtigt til.[/quote]

Man kan dobbelt så meget, som man selv tror. Og ti gange så meget, som ens mor tror... :-)

- ikke mindst, når man står i en situation, hvor tilværelsen på mange måder bliver sat på spidsen og får en alvorlig rusketur. Så kan dét at vænne sig til at tackle dén slags situationer - omend det da ikke er nemt i starten - være ét af de problemer, som er mindst vanskelige at se i øjnene.

Så er det jo så også lige, hvad man kalder "hurtigt". Det tager et par år, før man sådan nogenlunde hviler i sit nye, ædru selv.

Og endelig er det selvfølgelig en højst individuel ting. Jeg kan kun sige, hvordan det var for mig. Andre har det helt sikkert meget anderledes.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Man kan jo have afhængighed i større eller mindre grad, og jeg tror i den grad det er genetisk bestemt. Jeg er (desværre, efter 2 års afhold) ryger, og har virkeligt svært ved at kvitte smøgerne - det skal nok komme igen på et tidspunkt, men jeg skal være motiveret for det. Til gengæld har jeg INGEN problemer overhovedet med at lade være med at drikke, hvis ikke jeg har lyst - og det sker faktisk forholdsvist tit. Jeg ville ikke savne at drikke, hvis det var en nødvendighed, at jeg holdt op. Det betyder vitterligt ikke ret meget for mig, og af og til spørger jeg mig selv hvorfor jeg overhovedet drikker - når man tænker på hvor ringe man har det dagen efter. Nu er det også forholdsvist sjældent jeg er ude at drikke (en gang eller to om måneden max), og jeg drikker aldrig alene (heller ikke bare "en enkelt øl".

Respekt til jer for valget om ikke at drikke, uanset om det er affødt af lyst eller nødvendighed - I har mere viljestyrke end de fleste. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Jeg har det nøjagtig på samme måde som Rasmus, jeg vælger tit at lade være med at drikke.
Det bunder i at min mor begyndte at drikke da jeg var 12 og jeg så hvordan det ødelagde hende, samt jeg nærmest måtte klare mig selv fra den alder.
Hvis det går vildt for sig, er jeg fuld 2 gange om året, og så er jeg ikke engang særlig stiv de gange.
Jeg har fået nok af fuldebøvede mennesker.
Smøgerne er det svære, jeg ryger igen efter halvanden års stop.
Jeg har set, hvor svært det var for min mor at stoppe og har respekt for dem der lader flasken (eller smøgerne) stå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]
Det bunder i at min mor begyndte at drikke da jeg var 12 og jeg så hvordan det ødelagde hende, samt jeg nærmest måtte klare mig selv fra den alder.[/quote]

Min far begyndte (for alvor) at drikke, da jeg var 6 år, da min mor døde. Min bror på 9 år tog sig så mere eller mindre af mig, de næste par år, indtil min far trods alt var fornuftig nok til at gifte sig igen, med én, der kunne få sat lidt skik på den lille familie. Om ikke andet, så på det praktiske plan, i hvert fald. Jeg er dog hverken ramt af genetisk eller social arv, hvad dét angår, og jeg er heller ikke gået i den anden grøft. Før nu. Men det er nu mest fordi det dér med at blive ældre og klogere, ikke rigtig har indfundet sig af sig selv, så jeg drak stadig som en 18 årig, med hvad dertil følger af vilde stunts, ting og sager der bliver smidt væk, og absolut ingen erindring om noget af det. Og når det ikke kommer af sig selv, må jeg jo tage en beslutning om, at det ikke rigtig dur længere.

Og det er sådan set heller ikke noget problem. Jeg har hverken et fysisk eller psykisk behov for at drikke mig fuld, højst et socialt. Og jeg tror aldrig jeg vænner mig til, ikke bare pr. automatik at bestille den største fadøl man kan få, eller sige ja tak til tredje og fjerde glas rødvin til parmiddagen, lissom alle andre "almindelige" mennesker gør. Det er så indgroet i dansk kultur, at det nærmest er umuligt ikke at blive konfronteret med hele tiden.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"].... bestille den største fadøl man kan få, eller sige ja tak til tredje og fjerde glas rødvin til parmiddagen, lissom alle andre "almindelige" mennesker gør. Det er så indgroet i dansk kultur, at det nærmest er umuligt ikke at blive konfronteret med hele tiden.[/quote]

Ja, udefra betragtet får det unægteligt hurtigt adskillige paralleller til absurd teater... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Lader til at Thomann stopper med at føre Mono-tasker? Havde ellers lige planlagt at skifte pedalkassen ud med en Mono-løsning.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NA: Lader til at Thomann stopper med at føre Mono-tasker? Havde ellers lige planlagt at skifte pedalkassen ud med en Mono-løsning.[/quote]
og åbenbart udsolgt hos 4 sound også... har den lille taske, og det er mega fedt..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"]NA: Lader til at Thomann stopper med at føre Mono-tasker? Havde ellers lige planlagt at skifte pedalkassen ud med en Mono-løsning.[/quote]
og åbenbart udsolgt hos 4 sound også... har den lille taske, og det er mega fedt..[/quote]

Smider lige en mail til Thomann og hører hvad der foregår.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Netop hjemvendt fra koncert med bandet SpeKtr. Det var fedt, men det bliver også en dyr omgang. Nu skal jeg jo have både en baritone-guitar med mega tykke strenge, og en theremin, for igen at kunne føle mig som et komplet menneske ... Ihhh, det har jeg jo ikke råd til :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]og en theremin, for igen at kunne føle mig som et komplet menneske [/quote]

Nej, ingen anstændig husholdning er komplet uden sådan én - helst rørbestykket tilmed. Men det komplette menneske kommer vist først på banen, når man også kan spille på den og ikke kun lave "pivelyde" med den...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Men det komplette menneske kommer vist først på banen, når man også kan spille på den og ikke kun lave "pivelyde" med den...[/quote]

Jeg har allerede nu set adskillige 'how to'-videoer på Youtube, så dén lille detalje er der styr på :P Nu mangler jeg bare 3000 bobs til byggesættet fra Aage, så burde jeg være kørende!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]
Jeg har allerede nu set adskillige 'how to'-videoer på Youtube...[/quote]

Nå, OK... Ja, så er resten jo, som du siger, blot en ren formalitet. :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Min elendige kondition blev på det skammeligste udstillet i fredags (lang historie, så lad os nøjes med, at det indbefattede tung og besværet vejrtrækning, efter at have siddet næsten helt stille i 5 min. :s hifty: ), så nu har jeg besluttet, at NU skal jeg have gjort noget ved det! Og første skridt blev taget i dag, ved indkøbet af et par virkeligt grimme, men meget komfortable Puma kondisko. Næste store skridt på vejen bliver, at blive meldt ind i det lokale motionscenter, og ikke mindst, at få overbevist mig selv om, at et sådan medlemsskab skal bruges på fast basis.

Wish me luck!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]

Ja, er det ikke noget med, at du godt kan lide Jazzmastere?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]

Ja, er det ikke noget med, at du godt kan lide Jazzmastere?[/quote]

Jo, og sådan en var det også ved jeg købte en mere af... og så kan jeg også godt li' echoplex'er.... og Fuzz pedaler.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Brug pengene på Marshalls istedet.

Edit:

NTK: De dér muhikere får for meget i løn.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Brug pengene på Marshalls istedet.

Edit:

NTK: De dér muhikere får for meget i løn.[/quote]
det har jeg så lige gjort.

for meget i løn? næ du:
Kassekredit... og børnepenge(just kiddin'... :s hock: )...

Når man er komme ud af finanskrisen med et tab på over 200.000kr, så ændrer ens perspektiv/forhold til penge sig.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Her gik man - naiv som man er - og troede, at det i bund og grund mest havde at gøre med boligspekulation og slige sager, at op til flere banker krakkede. Men man burde selvfølgelig have vidst bedre...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen