Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kallum"]Det gør jeg også normalt, men hvis ikke man spidser dem konstant bliver de for tykke og upræcise til min flotte komponentskabelon[/quote]

Dengang jeg studerede, der brugte man kun blækpenne til sine komponentskabeloner. Blyanter er tegn på den slacker-holdning unge mennesker i dag bliver mødt med! Hvad bliver det næste? EDB-systemer og datamater overalt?

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

gåsefjer og blækhus er ved at blive udfaset, selv på maskinmesterskolen..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kallum"]gåsefjer og blækhus er ved at blive udfaset, selv på maskinmesterskolen..[/quote]

Gåsefjer har jeg nu heller aldrig prøvet. Men det er ikke løgn, at vi kun lærte at tegne med pen på "pergament", da jeg studerede. Men god fornøjelse med uddannelsen - skal du starte inde på maskinmesterskolen i København? Fra januar, eller...?

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

jeg startede på hovedforløbet i august (københavn)

vi skal vist ikke mere end 3 år tilbage før teknisk tegning foregik på vokspapir, min underviser i det fag var også udpræget af den gamle skole. Hvis i så triller med skrålleren = brug scroll hjulet og andre guldkorn, sagt på ærke sydsjællandsk

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

Tusch og "pergament" - så lærer man også at tænke sig om, inden man tegner noget, der alligevel ikke kan fremstilles :lol:
Og brugte man CAD var det ikke med mus, men med digitizer, jow jow ;)

God fornøjelse med Maskinmesterstudiet :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"]Tusch og "pergament" - så lærer man også at tænke sig om, inden man tegner noget, der alligevel ikke kan fremstilles :lol:
[/quote]

Et godt og gennemprøvet koncept, som jeg 100% bekender mig til!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="JSThomsen"]Tusch og "pergament" - så lærer man også at tænke sig om, inden man tegner noget, der alligevel ikke kan fremstilles :lol:
[/quote]

Men hvordan får man det ind i 3D-printeren? :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="JSThomsen"]Tusch og "pergament" - så lærer man også at tænke sig om, inden man tegner noget, der alligevel ikke kan fremstilles :lol:
[/quote]

Oh boy, det var der en ingeniør eller to på mit arbejde, der kunne lære noget af. Og det er ikke fordi de er af "den nye skole" - tværtimod, de er nærmere bare blevet så gamle, at de ikke orker at skulle forholde sig til den virkelige verden længere.

Men firmaet er 50+ år gammelt, så der findes masser af eksploderede, isometriske tegninger, håndtegnet på "pergament", i arkiverne, og jeg har da også gaflet et par af de allermest imponerende med hjem, som skal rammes ind og op på væggen en gang ved lejlighed - det er jo rene kunstværker, når de er udført af folk der kan deres håndværk :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Lause »

[quote="JSThomsen"]Tusch og "pergament" - så lærer man også at tænke sig om, inden man tegner noget, der alligevel ikke kan fremstilles :lol:
Og brugte man CAD var det ikke med mus, men med digitizer, jow jow ;)

God fornøjelse med Maskinmesterstudiet :) [/quote]


Jeg må også bekende kulør: pen og papir, det ved man hvad er! Selvom man i øjeblikket godt kunne få en lille nedtur over at skulle tegne en murstenskonstruktion, med 4000+ mursten...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Lause"]... Selvom man i øjeblikket godt kunne få en lille nedtur over at skulle tegne en murstenskonstruktion, med 4000+ mursten...[/quote]

Det er blot et tegn på, at du skal arbejde med din indstilling til tingene og istedet tænke på det som en oplagt chance for at nå 4000 skridt nærmere Zen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

NA: Skal til fødselsforberedelse for første gang i dag. Det varer 2 timer... Det gider jeg overhovedet ikke! Ikke at jeg ikke synes det er spændende alt det der med at skulle have en bette knejt, men...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Uhhh spændende - det vidste jeg slet ikke. Er det standardforedraget på Riget, eller har I købt noget yderligere privat?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]NA: Skal til fødselsforberedelse for første gang i dag. Det varer 2 timer... Det gider jeg overhovedet ikke! Ikke at jeg ikke synes det er spændende alt det der med at skulle have en bette knejt, men...[/quote]

Jordemødre er (Selv) glorificerede sygeplejersker, der ved og kan for lidt, og aldrig rammer rigtigt med deres forudsigelser om vægt, størrelse og fødselstidspunkt. Få en god læge i stoler på, og lyt til ham eller hende. Men for at se stedet er det vel OK at sidde igennem deres vrøvl...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jeg må så sige, jeg er ret uenig - Vi har været rigtig glade både for at gå til jordemodersamtaler og også de der fødselsforberedelsesforedrag - Bevares intet kan rigtig forberede en på det, der skal til at ske, men det hjælper.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

Det er en fantastisk tid, både op til fødslen og når den lille guldklump kommer til verden. Min kone fødte på Hvidovre sidste sommer, men det var lige efter sommerferien, så vi nåede ikke den klassiske plenumfødselsforberedelse, da de holdt sommerferie med det. Til gengæld fik vi en ordentligt røvfuld ekstra scanninger da min kone for nogle år tilbage fik en operation, hvor de gerne ville indsamle noget statistisk materiale på. hvordan børn af mødre med denne operation (Gastric Bypass) vokser under graviditeten.
Vi valgte også et par private scanninger, bl.a. en 4D scanning på en jordemoderklinik på Østerbro og det var alle pengene værd!

Tillykke med det, Rasmus!!!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

[quote="Smittefar"]Jeg må så sige, jeg er ret uenig - Vi har været rigtig glade både for at gå til jordemodersamtaler og også de der fødselsforberedelsesforedrag - Bevares intet kan rigtig forberede en på det, der skal til at ske, men det hjælper.[/quote]
+1

Og tillykke Rasmus

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Bare et spørgsmål: Føler man ikke, at sin mandighed svinder ind til meget lidt ovenpå sådan noget fødselsforberedelse-halløj?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"] ... mandighed svinder ind til meget lidt ... [/quote]

Det er Rasmus, vi taler om her?

:lol:

(Og tillykke med det, Rasmus ;) )

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

[quote="kraen"]Bare et spørgsmål: Føler man ikke, at sin mandighed svinder ind til meget lidt ovenpå sådan noget fødselsforberedelse-halløj?[/quote]

tjooo - Men man genvinder det hele igen og mere til, når man første gang løfter sin nyfødte søn (Der går lidt længere tid, hvis det er en datter :twisted: )
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

..man bliver i hvert fald mere og mere tilfreds med, at man ikke skal stå for selve fødslen :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen