Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Nu ved jeg, at f.eks. MacG har sådan en Boss-delay, blot fordi Billy Cross havde én for mange år siden. Og den kan altså noget specielt. Han kan sikkert selv berette om det langt bedre, end jeg kan...[/quote]

Da jeg så Billy Cross første gang spillede han på en ´58 Strat eller en Les Paul Gold Top ind i et Boss Delay, den lille model en boss dc-20 analog delay (Den han bruger nu er storebror med chorus og pjat!) og en 3 X 10" Fender Bandmaster, en Tweed model hvor al Tweedén var væk.. Vi undrede os noget over den lille trækasse med 3 højttalere i. Der var ingen der vidste at Fender havde lavet forstærkere med knapperne i toppen som en Vox, så snakken gik.. Og det lød fedt. Så sådan én købte jeg mig. Det er ikke verdens bedste delay, men ok til kortere ting, men det Billy (Og jeg..!) bruger/brugte den til var at booste forenden af forstærkeren: Når man satte den så dioden der viser at den klipper lyser rødt af og til, så begynder det at lyde af noget. Den giver sådan et varm og venligt skub til sagerne. Jeg spillede på en Les Paul og en Strat, en Boss OD-1, og en Super Reverb, og det passede fint sammen.

(Og under researchen til dette fandt jeg ud af at den er et hit hos Dub-Hovederne. Og Yngvie Malmsteen bruger også én til at hidse sine Marshalls yderliger op. Så kom ikke her!)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

Jeg har skam selv både en Boss DM-100 og en RX-100 som er fjederrumklangen fra samme serie, og jo de fungerer, og giver da en bestemt lyd, men jeg syn's ikke de er super fede..

Men jeg har så også både en Roland RE-201, og en Korg Stage Echo 300
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Har for mange drivepedaler (4 stk) og er ikke sikker på hvilke(n) af dem skal af boardet. En af dem ved jeg, bliver hvor den er, resten er jeg usikker på.

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jolle »

NA: Var til job samtale i dag omkring et studie job, men da jeg snakkede med virksomheden viste det sig at min viden ikke passede super godt til det de skulle bruge, de søgte åbenbart noget lidt andet end det jeg havde forstået ud fra deres jobopslag. Har sjældent følt mig så dum ved bare at sige "det kender jeg ikke til" på det ene efter det andet spørgsmål omkring diverse programmerings værktøjer :?
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kasperploug »

NA: Single efter 11 måneder..
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jolle"]NA: Var til job samtale i dag omkring et studie job, men da jeg snakkede med virksomheden viste det sig at min viden ikke passede super godt til det de skulle bruge, de søgte åbenbart noget lidt andet end det jeg havde forstået ud fra deres jobopslag. Har sjældent følt mig så dum ved bare at sige "det kender jeg ikke til" på det ene efter det andet spørgsmål omkring diverse programmerings værktøjer :?[/quote]

Det er der ingen grund til at føle sig dum over - du lærer hurtigt, at dem, der skriver jobopslag, det er sjældent dem, der ved noget om tingene, så det der står i jobopslagene har ofte mere at gøre med de buzzwords, de kender, end med virkeligheden.

Jeg har efter 8 år i et job været ude for, at det jobopslag, der blev lavet for at erstatte mig, det var på ingen måde interessant for mig og jeg var ikke kvalificeret til det :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"]
Jeg har efter 8 år i et job været ude for, at det jobopslag, der blev lavet for at erstatte mig, det var på ingen måde interessant for mig og jeg var ikke kvalificeret til det :lol:[/quote]

Hvorfor tror du, at du skulle erstattes?

- Sorry! Den var bare lidt for oplagt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Førslev »

NA: har købt en iMac... så er det slut med at hate på mac ejere...

NO: har købt cs5 design standard med. PhotoShop ftw.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="Førslev"]NA: har købt en iMac... så er det slut med at hate på mac ejere...

NO: har købt cs5 design standard med. PhotoShop ftw.[/quote]

Cool. Tillykke. Welcome to the dark side! :twisted:

Har også kigget på den CS5. Er lidt mere spiselig efter jeg fandt ud af, at jeg kan købe den med EDU-rabat.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Førslev »

Præcis. Gav 2800 for den så det er sgu acceptabelt. Men det er vist lidt billigere hvis man bestiller pa adobes egen education shop på nettet.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Har I hørt at CS5.5 lige er kommet. Der er ganske vist ikke nogle ændringer i Photoshop, men der er nye cool features i f.eks. Indesign


Sendt fra min fantastiske iPhone

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

NA: Har lige fået et bud på min cykel, som er til salg. Det er egentligt et ok bud, men så har jeg jo ingen cykel og beløbet dækker ikke helt købet af en ny cykel. Men den cykel jeg har er en "moderne bedstefarcykel" og jeg har brug for en bare lidt mere sporty model for at kunne komme ordentligt rundt i byen. What to do???
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="FunkyValle"]NA: Har lige fået et bud på min cykel, som er til salg. Det er egentligt et ok bud, men så har jeg jo ingen cykel og beløbet dækker ikke helt købet af en ny cykel. Men den cykel jeg har er en "moderne bedstefarcykel" og jeg har brug for en bare lidt mere sporty model for at kunne komme ordentligt rundt i byen. What to do???[/quote]

Hvis du alligevel "ikke kommer ordentligt rundt" på den nuværende, så skyd den af.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"][quote="Turtle"]
Jeg har efter 8 år i et job været ude for, at det jobopslag, der blev lavet for at erstatte mig, det var på ingen måde interessant for mig og jeg var ikke kvalificeret til det :lol:[/quote]

Hvorfor tror du, at du skulle erstattes?

- Sorry! Den var bare lidt for oplagt... :-)[/quote]

Det værste er da, hvis den er lavet af Claus' nuværende arbejdsplads.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"][quote="Turtle"]
Jeg har efter 8 år i et job været ude for, at det jobopslag, der blev lavet for at erstatte mig, det var på ingen måde interessant for mig og jeg var ikke kvalificeret til det :lol:[/quote]

Hvorfor tror du, at du skulle erstattes?

- Sorry! Den var bare lidt for oplagt... :-)[/quote]

Det værste er da, hvis den er lavet af Claus' nuværende arbejdsplads.. ;) [/quote]

Som selvstændig ville jeg være pænt skizofren, hvis det skete :lol:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Turtle"]Som selvstændig ville jeg være pænt skizofren, hvis det skete :lol:[/quote]
Det er også det jeg tænker..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="fortytwo"][quote="Turtle"]Som selvstændig ville jeg være pænt skizofren, hvis det skete :lol:[/quote]
Det er også det jeg tænker..[/quote]

Jeg fik for øvrigt en god definition på selvstændig i dag: Det er når man selv bestemmer, hvornår man arbejder, men aldrig ved, hvornår man har fri...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Vi begyndte at snakke om at lave et Roskilde-anlæg, men nu kan det være vi skal ligge klods op af en lejr med eftersigende "kæmpe-højtalere". Jeg var ellers begyndt at glæde mig ved tanken om at bygge et anlæg.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Har afblæst byttehandlen mellem min Hansen og den dér LP Jr. Jeg kunne ellers mægtig godt have tænkt mig LP'en, men med det her nye band jeg er på vej ind i, passer en "strat-ish" guitar bare bedre, end en "LP-ish", og så er der jo ingen grund til at skille mig af med en møgfed én af slagsen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

Godt Mikkel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen