Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Stevi"]Ja ja, nuvel, min er i5, men til gengæld med Antiglare Hi-res-skærm. Bliver i7'eren ikke temmelig varm?[/quote]

Sådan en skærm har min i7'er også.. Og 8GB.. Og 7200rpm..

Nu har jeg ikke presset den så meget endnu, men indtil videre er den ikke blevet rigtig varm..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Jeg tror også, min skal være med Hi-Res. Dog ikke Antiglare. Jeg kan rigtig godt li' glossy-effekten, så det vil jeg ikke betale ekstra for at miste.

Nu skal der bare spares op.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Der er en i5 på vej hertil i starten af november. Hey!!!! ... hvorfor skal det i ambivalenstråden? :eh:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

NA: At være søndags-agtig på en lørdag.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

NA: Time Machine ... nogle tænker guitarer ... personligt får jeg lyst til enten at lave backup eller høre Satriani :D Men hey ... backuppen kører jo af sig selv ... så ..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

NA; Fik en ny mobil tlf idag, kom hjem og fandt ud af at denne moderne tingest sgu ikke havde t9 tastatur derimod et mikro keyboard som mine pølsefinger absolut ikke kunne betjene,,,Nå den skal returneres damn osse..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

NA: Der er FCK ... og så er der resten af superligaen. :lolno:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NA: Når man ikke helt tør kaste sig ud i at rydde op på sit arbejdsbord, fordi man ikke er helt sikker på, hvad man måske finder på vejen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"]NA: Der er FCK ... og så er der resten af superligaen. :lolno:[/quote]

Den ambivalens deler jeg med dig, men sikkert ikke af helt samme årsager. Det er satme gode tider for en FCK-fan, men næste sæson kan næsten ikke blive andet end en skuffelse. Guldet i Superligaen og Pokalen er mildest talt inden for rækkevidde, og det ser ikke længere så urealistisk ud med en 1/8 finale i CL. Konkurrencen herhjemme er efterhånden så begrænset, at det hele er blevet lidt forudsigeligt - det bliver jo ikke ved med at være sjovt for evigt. Men altså... Hvis holdet fortsætter med at klare sig rimeligt i de kommende 4 CL-kampe, tror jeg ikke på, at vi får lov til at beholde Dame N'Doye, Wendt, Bolaños og Claudemir, og Grønkjær er nu så gammel, at det næppe bliver til mere end en sæson udover den nuværende. Altså er det ikke urealistisk, at FCK er et helt andet hold næste år, og så kan alting pludselig se helt anderledes ud.

Anyway...
NO: FCK! :D
So many assholes, so few bullets

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Funkis »

@Telebøs: Nyd det mens tid er. For hold da kæft hvor er FCK et fedt fedt fedt hold... De spiller jo med så meget overskud, aldrig har der været så fedt et hold i superligaen.

Anyway...
NA: FCK :-D
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Gear-krise ... lige pt. er jeg villig til at skifte alt pånær LP'en ud, og starte "forfra". Marshall'en volder stadig liiiidt problemer, ifht. hvad jeg gerne vil have den til, det samme gælder de forvrænger-pedaler jeg omgiver mig med.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken Marshall du har ,men alle dem jeg har haft har været ekstrem fede til at tage imod drive pedaler, og da især med en les paul til at sparke dem igang.
Men hvis du er vant til single coil kan jeg følge dig lidt ,men Marshall tager stadig fedt imod drive pedaler.Brug volumen på guitaren.
Nu er du interreseret i min Mudhoney ,men hvad er det du søger.Har du en anden som du gerne vil lyde som? (Hvem)Så er det måske nemmere at hjælpe dig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Er det ikke også noget med, at Mikkels Marshall er blevet "optimeret"..? Det kunne da lyde som om, at denne "optimering" ikke er helt optimal..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="Funkis"]@Telebøs: Nyd det mens tid er. For hold da kæft hvor er FCK et fedt fedt fedt hold... De spiller jo med så meget overskud, aldrig har der været så fedt et hold i superligaen.

Anyway...
NA: FCK :-D[/quote]

Jeg nyder det helt vildt :D Det fede er, at mens de hjemlige turneringer mpske nok er lidt uspændende, så er Champion's League altså lidt af en udfordring, for at sige det mildt. Det er egentlig fede betingelser for FCK, for der er absolut ingen forventninger til de to Barca-kampe, så holdet kan egentlig kun overraske positivt - hvis de altså bare spiller ordentligt, og det plejer de jo at gøre, i øjeblikket. Rubin Kazan ude bliver nøglekampen i CL. Panathinaikos hjemme skal vi nok besejre, tænker jeg, når vi kan tage dem på udebane. Rubin Kazan i den kulsorte, russiske vinter er lidt en anden historie - det bliver spændende! Lige nu nyder jeg bare at se "mit" hold fuldstændig udspille alle hjemlige konkurrenter, mens de klarer sig efter bedste beskub internationalt. Det bliver da så vildt at se Barca i Parken fra Nedre C, række 4, sæde 98 - mindre end 10 meter fra de vildeste fordboldspillere i verden lige nu. Jeg glæder mig :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kimling »

NA: Overvejer lidt om den Jackson, jeg fik byttet mig til, skal ud af døren igen. Den er som sådan vældig god at spille på og alt det der, men jeg "klikker" bare ikke 100% med den. Any takers?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"]Men altså... Hvis holdet fortsætter med at klare sig rimeligt i de kommende 4 CL-kampe, tror jeg ikke på, at vi får lov til at beholde Dame N'Doye, Wendt, Bolaños og Claudemir, og Grønkjær er nu så gammel, at det næppe bliver til mere end en sæson udover den nuværende. Altså er det ikke urealistisk, at FCK er et helt andet hold næste år, og så kan alting pludselig se helt anderledes ud.
[/quote]

Måske - men som superligaen ser ud i øjeblikket, vil selv et nuværende FCK-hold reduceret til 25% styrke vinde DM med minimum 9 points forspring. Og det er Jer vel undt - næsten ;) - men lidt surt, at der ikke er bare et par hold, der kan give jer lidt modstand pt.

Men glæder mig til at se de Barca-kampe ... håber I nakker dem! :twisted:

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Stevi »

[quote="fortytwo"][quote="Stevi"]Ja ja, nuvel, min er i5, men til gengæld med Antiglare Hi-res-skærm. Bliver i7'eren ikke temmelig varm?[/quote]

Sådan en skærm har min i7'er også.. [/quote]
- og den er vildt fed. Jeg kan simpelthen ikke forstå at der er glossy skærm som standard på unibodymodellerne.
See you in heaven if you make the list

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Telemaster"]Men altså... Hvis holdet fortsætter med at klare sig rimeligt i de kommende 4 CL-kampe, tror jeg ikke på, at vi får lov til at beholde Dame N'Doye, Wendt, Bolaños og Claudemir, og Grønkjær er nu så gammel, at det næppe bliver til mere end en sæson udover den nuværende. Altså er det ikke urealistisk, at FCK er et helt andet hold næste år, og så kan alting pludselig se helt anderledes ud.
[/quote]

Måske - men som superligaen ser ud i øjeblikket, vil selv et nuværende FCK-hold reduceret til 25% styrke vinde DM med minimum 9 points forspring. Og det er Jer vel undt - næsten ;) - men lidt surt, at der ikke er bare et par hold, der kan give jer lidt modstand pt.

Men glæder mig til at se de Barca-kampe ... håber I nakker dem! :twisted:[/quote]

Jeg er helt enig - og så alligevel. Der er ikke større forskel på de danske hold i bedste række, end at både Silkeborg og AAB har fået uafgjort i Parken i indeværende sæson. Hvis et af de stærkere hold rammer dagen, og FCK ikke gør, så skal der altså ikke mere end en enkelt heldig dødbold til at afgøre en kamp. Men ja - guldet er der ikke megen tvivl om.

Jeg er jo helt vildt ambivalent med Barca-kampene, fordi Barca normalt er det hold, jeg følger i CL-sammenhæng. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg holder med FCK i de opgør, men omvendt er jeg også tilhænger af, at det bedste hold vinder. Man kunne håbe på, at Barca undervurderer opgaven i Parken og stiller med et B-hold (der så alligevel er bedre end 90 % af alle andre klubhold i verden :D ), så FCK på den måde har en chance, men omvendt vil jeg hellere se hele stjernemandskabet give en opvisning i smuk fodbold i Parken. Messi, Xavi, Iniesta, Villa, Puyol - det er jo bare for vildt, det hold :-) Planen er vist bare, at FCK slår Rubin Kazan ude og Panathinaikos hjemme, og så tager de to Barca-kampe som en kæmpe oplevelse. Fik jeg sagt, at det er et godt år at være FCK-fan? ;-)

Anyway, den danske liga er og bliver fuld af overraskelser. Oprykkerhold ligger ind imellem og spiller om medaljer, mens tidligere tophold ligger og roder nede omkring stregen. FCK er stærke nu, men der skal ikke mange nederlag til, før selvtilliden ryger. Det har vi jo set den ene gang efter den anden - Brøndby og AGF er oplagte eksempler. BiF skal nok komme igen, det er jeg sikker på!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Er det ikke også noget med, at Mikkels Marshall er blevet "optimeret"..? Det kunne da lyde som om, at denne "optimering" ikke er helt optimal..?[/quote]

Der er gjort lidt, ja, men det begrænser sig vist til skift af højttalerkabel, fjernelse af bright cap, generelt eftertjek af sagerne, og et sæt friske rør, så hvis jeg ikke bryder mig om lyden, er det vist en sag mellem mig og Marshall-fabrikken :)

Jeg forsøgte mig idag, i øveren, med at bytte om på mine forvrænger-pedaler, således at OD-3 blev til "snavs-pedalen", og Reeza'en blev til boost-pedalen. Problemet før var lidt, at når Reeza'en leverede min drive-lyd, så kom det også ret hurtigt til at lyde som om forstærkeren var ved at blive revet i stykker. Lidt som når stereoanlægget spiller højt over nogle lidt for underdimensionerede højttalere. OD-3'eren gjorde det betydeligt bedre, må jeg sige, men havde dog også sine begrænsninger - bl.a. ville jeg godt have haft lidt mere gain, end sådan én kan levere, og så var jeg lidt tilbage i no-dynamics-land. Men mere "afrundet", "rigtig drive"-agtig. Reeza'en som boost gider jeg ikke engang kommentere på ...

Den foreløbige konklusion er, at jeg måske skal kigge mig om efter dels en drive-pedal, der ligger et sted mellem de to jeg har, og dels en forstærker på måske omkring 20-30 watt. Jeg forsøgte mig nemlig også med at finde punktet, hvor marshall'ens drive lød rigtigst, uden pedaler foran, og her skal jeg vist være glad for, at jeg var alene i øveren, for det kunne jeg ikke selv holde til, mere end få øjeblikke.

@Pluto: Det er en JCM 800 2204 50W top, med 4x12" JCM 900 1960-kabinet, med G12T75'ere i.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jo-jo. Der ER jo bare kombinationer af guitarer, pedaler, forstærkere samt ikke mindst guitarister, der bare ikke fungerer... :-)

Nu ved jeg jo ifølge sagens natur ikke, hvad der lavet ved din Marshall. Men en meget populær og nem lille modifikation på netop disse mastervolume-Marshalls er at give dem højere gain i forforstærkeren, sådan at de kan forvrænge mere "på egen hånd". Og mens dét sikkert er fedt til nogle ting, er det nok næppe den direkte vej til at give forstærkeren mere "headroom" til at kapere et boostet signal fra en pedal. Men som sagt: Jeg ved ikke, hvad der er lavet ved din Marshall...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen