Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Lasse H »

[quote="Martin60"][quote="Lasse H"] jeg kan dog ikke forstå, at alle dine pedaler nødvendigvis skal sidde i loop?[/quote]

Det er også mest fordi at jeg fandt denne looper ret billigt på DBA :D [/quote]

Tænkte jeg nok :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Martin60"][quote="Sasha"]Er der ikke ét eller andet dilemma i at have seks true bypass-pedaler sat i et true bypass-loop..?

:-)[/quote]

Er der det? For når pedalerne indgår i signalet, så er de jo aktivet, og så er de jo ikke true bypass længere. Det er vel ikke et større problem end uden looperen? Men looperen har løst mit problem med at miste tone når pedalerne er slået fra, hvilket også er det vigtigste for mig. Om jeg så mister tone når jeg slår pedalerne til, er så en anden sag, men jeg har endnu ikke opdateret noget der irritere mig :)

Looperen er en Loop-master.[/quote]

Øøøhh..?

Nej, du har ret i, at pedalerne ikke er true bypass, når de er aktiverede. Så er de vel nærmest slet ikke "bypass", omend de stadig indeholder et true bypass-arrangement i deres kasser. Men jeg havde forstået dit problem sådan, at det viste sit ansigt, når samtlige pedaler var slukket..?

Edit: Og hvorfor ind i helv... skriver man dilemma, når man retteligt mener paradoks?

Hm, seniliteten breder sig med skræmmende hast...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Martin60 »

[quote="Sasha"][quote="Martin60"][quote="Sasha"]Er der ikke ét eller andet dilemma i at have seks true bypass-pedaler sat i et true bypass-loop..?

:-)[/quote]

Er der det? For når pedalerne indgår i signalet, så er de jo aktivet, og så er de jo ikke true bypass længere. Det er vel ikke et større problem end uden looperen? Men looperen har løst mit problem med at miste tone når pedalerne er slået fra, hvilket også er det vigtigste for mig. Om jeg så mister tone når jeg slår pedalerne til, er så en anden sag, men jeg har endnu ikke opdateret noget der irritere mig :)

Looperen er en Loop-master.[/quote]

Øøøhh..?

Nej, du har ret i, at pedalerne ikke er true bypass, når de er aktiverede. Så er de vel nærmest slet ikke "bypass", omend de stadig indeholder et true bypass-arrangement i deres kasser. Men jeg havde forstået dit problem sådan, at det viste sit ansigt, når samtlige pedaler var slukket..?

Edit: Og hvorfor ind i helv... skriver man dilemma, når man retteligt mener paradoks?

Hm, seniliteten breder sig med skræmmende hast...[/quote]

Det har du jo ret i, det er jo den samme mængde komponenter den kører igennem, men der er jo en del kortere mellem dem, og så er forbindelserne også noget bedre - antager jeg i hvert fald :)

Jeg kan ihvertfald ikke høre forskel på når jeg kun har en pedal i kæden, eller kører gennem looperen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Sasha"]

Hm, seniliteten breder sig med skræmmende hast...[/quote]

[quote="Martin60"]Det har du jo ret i [/quote]

Ja. Ellers skrev jeg det jo ikke..! :-)


[quote="Martin60"]det er jo den samme mængde komponenter den kører igennem, men der er jo en del kortere mellem dem, og så er forbindelserne også noget bedre - antager jeg i hvert fald :)
[/quote]

Narh, om signalet går gennem et kort stykke ledning inde i pedalen eller det samme i en ekstern looper, burde nu ikke have det store at sige. Men måske én af dine pedaler ikke har helt så "true" bypass, som det hævdes..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Lasse H »

Nu vil jeg gerne til bund i dette. Har du prøvet at slukke alle pedaler og slå hvert enkelt loop til og fra for at høre, om der pludselig sker noget med lyden ved et af loopene?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Jeg har afsluttet 2. semester med to 12-taller, men jeg har først ferie den 23. juli, fordi jeg har valgt at tage et fag i sommerferien. Jeg fortryder det lidt nu.
Cogito sumere potum alterum

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Martin60 »

[quote="Lasse H"]Nu vil jeg gerne til bund i dette. Har du prøvet at slukke alle pedaler og slå hvert enkelt loop til og fra for at høre, om der pludselig sker noget med lyden ved et af loopene?[/quote]

Ja, det har jeg :) Og der er ingen af pedalerne der alene ændre noget hørebart ved signalet. Men jeg har kun testet det ved ret lav volume, og har ikke haft mulighed for ordenligt at teste det. Jeg skal forhåbentlig ned i øveren inden for den næste uges tid, og så kan jeg få det testet ordenligt. I min glæde over hvor fed looperen er, glemte jeg selvfølgelig alt om at tjekke det sidst jeg var der.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af mos »

NA: at man som 47 årig bliver irettesat af sin yngre genbo fordi man spiller for højt (hvilket absolut var berettiget :-) og efterfølgende får besked fra sin yngste søn på 12 år, at han syntes at hans far bare er nederen og pinlig :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

- Hmpff!!!

"Berettiget"..???

Jeg ville egentlig have skrevet noget om, at det da burde have været postet i opturs-tråden. Men med dén halvslatne holdning til egen evig ungdom og ret til markering af denne, som her lægges for dagen, ved jeg snart ikke...Billede

Edit: Men OK - det har vel til alle tider været den yngre generations ret og pligt at protestere, når de ældre og klogere forsøger at banke lidt fornuft ind i knoppen på dem? Så der er vel sådan set ikke så meget nyt under solen her?

Billede
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Så har man købt et mega lækkert MIDI-keyboard, og så har de fandme ikke opdateret driverne, så halvdelen af funktionerne dur ikke i Logic Pro X.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

NA : Sidder i Mørkværk Studiet. Det er skidehyggeligt, der er bare meget ventetid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NTK: Jeg kan vist ikke tåle at gå til Diane Ponzio-clinics. Jeg går stadig og fantaserer om den dér "Performing Artist" Martin, jeg forelskede mig i, sidst hun var i landet. Nu er den så gal igen: Forleden dag var jeg atter til fantastisk clinic - denne gang i Silkeborg - med hende, Christian Alvad, de gode folk fra Akustikken samt en repræsentativ samling Martin-guitarer.

NO: Den 00018 Retro, de havde med, ville virkeligt gerne med mig hjem.

NN: Havde ikke lige "nogen og tyve tusinde" i lommen, da jeg så efter.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Crap - Jeg kender det godt - Til Guitar Show prøvede jeg ret mange akustiske guitarer, og der var et par stykker, der råbte kom og tag mig. Men heldigvis var det generelle lydniveau så højt, så jeg ikke kunne høre alle detaljer tydeligt, så jeg undgik lige præcist at måtte tage noget med hjem - Jeg havde i øvrigt heller ikke lige 20k i foret.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

NA: Jeg tror sgu min wah-pedal røg af boardet i dag!

I erkendelse af, jeg bruger den meget lidt, og at jeg i højere og højere grad bruger auto-wah, så må min ellers dejlige RMC Wah vige pladsen for andet grej, der får mere spilletid.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Åh, de mange glæder/sorger der er ved at være forælder til en teenagedatter ...

Det er jo, objektivt set, positivt, at hun ikke holder inde med oplysninger om sit spirrende seksualliv, men på den anden side ... hvorfor så mange detaljer? Og kan du ikke tage det med din mor, når jeg ikke er hjemme???

Og hvem gider have sin 16-årige datter ragende rundt ude i lokalområdet, i en sejlene Mokai-brandert? Ikke mig. Men på den anden side, når det så er her hos os de "søger tilflugt", når det bliver for koldt at sidde oppe på skolens legeplads, eller hvor de nu holder til, må det jo være fordi de ved, at det er OK at være (fuld) teenager i vores hjem. (Disclaimer: Det kom måske til at lyde som om vores hjem er "free haven" for druk og utilbørlig opførsel, men vi er altså i løbende kontakt og koordinering med de andre forældre, osv. - de unge mennesker foretrækker bare at komme hos os).

Og så står jeg midt i et filosofisk dilemma med mig selv; alle de ting, som jeg selv gjorde, for at gøre oprør imod mine forældre, synes jeg jo bare er fedt, når min datter også gør. Sortfarvet hår, ring i næsen, mærkelig musiksmag, jeg ikke forstår (selvom jeg prøver!), osv. Burde jeg tage rollen som konservativ, forstokket, gammel knark, for at hun kan føle, at hun har taget afstand til forrige generation, eller skal jeg håbe på, at hun bare synes det er fedt, og ikke udvider begrebet 'ungdomsoprør' yderligere?

Jer nybagte forældre, husk den evigtgyldige læresætning: : Små børn, små problemer; store børn, store problemer!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Johan og jeg har aftalt at han bare bliver ved med at være baby altid.

Det lyder sgu som en dejlig ambivalent situation.

Men vi er da enige om, at vores forældre ikke anede hvad der foregik ... ikke?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[video=youtube][/video]

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Der 4 forskellige nuancer af plastik på min Jazzmaster, og det går mig en lille smule på.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

NA: Jeg har - uden den mindste form for grund, logik, undskyldning eller behov - lyst til at eje et firserhegn af en guitar. Sådan en rigtig grim Jackson eller Kramer med det hæslige Floyd Rose og hele pivtøjet af papirstynd hals, jumbobånd og pickupper, der kun bør spille topforvrænget. Alt sammen pakket ind i en eller anden gyselig orange eller metallic lilla farve.

Jeg må virkelig prøve at få lidt mere søvn :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: NA: Jeg har - uden den mindste form for grund, logik, undskyldning eller behov - lyst til at eje et firserhegn af en guitar. Sådan en rigtig grim Jackson eller Kramer med det hæslige Floyd Rose og hele pivtøjet af papirstynd hals, jumbobånd og pickupper, der kun bør spille topforvrænget. Alt sammen pakket ind i en eller anden gyselig orange eller metallic lilla farve.

Jeg må virkelig prøve at få lidt mere søvn :)
NTK: Mange mænd venter alt for længe med at gå til læge... :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen