Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Morten M »

[quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]
... og jeg er oppe på 12 Flying V's. Velkommen i klubben ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Her gik man - naiv som man er - og troede, at det i bund og grund mest havde at gøre med boligspekulation og slige sager, at op til flere banker krakkede. Men man burde selvfølgelig have vidst bedre...

:-)[/quote]
Det var vist ligepræcis det det var, og en naiv 23 årig, og en bank der ville låne penge til hvem som helst til hvad som helst.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Morten M"][quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]
... og jeg er oppe på 12 Flying V's. Velkommen i klubben ;) [/quote]
:D

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]

Var det den PA med cab der var på den blå?

I så fald var det billigt sluppet.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

Ja, med et gammelt sound city kabinet med gamle G12H30 enheder. Det lyder fedt, men skal lige have et tjek.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]NA: har i dag købt min 3. vintage Marshall top, og mit 3. 4x12" kabinet. Jeg har jo en brist et eller andet sted.[/quote]

Du skal snart ha' et lager. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

NA: Jeg skal snart ha' et lager.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

NA: Johan har fået vuggestueplads der hvor vi ønskede fra første marts. Det er dejligt, men det er også cirka tre uger, før vi havde anmodet om. Så det føles lidt som om, der bliver skåret tre uger af min (barsels)tid sammen med ham :|
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

I behøver vel ikke gøre brug af vuggestuepladsen på dag ét, hvis det er?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Vi skal betale fra dag et, men man kan sikkert godt aftale, at man først starter indkøringen en uge eller to senere.

NA2: Det der barsel er i øvrigt megafedt. Men er du vimmer, hvor er det dyrt. Jeg kunne købe en hæderlig guitar for det beløb, jeg mister efter skat, hver måned!
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Vi skal betale fra dag et, men man kan sikkert godt aftale, at man først starter indkøringen en uge eller to senere.

NA2: Det der barsel er i øvrigt megafedt. Men er du vimmer, hvor er det dyrt. Jeg kunne købe en hæderlig guitar for det beløb, jeg mister efter skat, hver måned![/quote]

Jeg har "foræret" min kæreste al barsel, da hun har et job, og jeg er studerende, så i princippet holder jeg ikke noget barsel. Men 3 mdrs. sommerferie er vel på en eller anden måde også barsel.

Men er det fordi du ryger ned på dagpengesats? Men det er jo også fordi du har taget sådan en doktor afhandling! :clap:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jep - jeg har ingen betalt barsel :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Jep - jeg har ingen betalt barsel :( [/quote]
TIlgengæld får du sikkert 1/3 mere i løn, fordi du er i den private sektor, fremfor den offentlige :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jaaaa - men så får jeg til gengæld kun 1/4, fordi jeg insisterer på at være i et opstartsfirma, der ikke tjener penge fremfor et eller andet konsulenthus :P

Men nej - jeg må nok ikke rigtig klage over min økonomi, så jeg skal forsøge at lade være.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]NA: Johan har fået vuggestueplads der hvor vi ønskede fra første marts. Det er dejligt, men det er også cirka tre uger, før vi havde anmodet om. Så det føles lidt som om, der bliver skåret tre uger af min (barsels)tid sammen med ham :|[/quote]
3 uger.. Vi fik en plads 3 måneder før vi skulle bruge en, så hvad bitcher du over..? ;-)

I kunne ha' risikeret, først at ha' fået den 3 måneder efter i skulle bruge den, så er du ikke bare lykkelig for, at der er en plads i det hele taget?
Og i kan jo bare aftale med dem, at i først starter indkøring til den tid i synes er fair for alle, så længe i betaler for pladsen er det jeres.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Jeg skal have taget en synstest. Jeg prøvede en af mine venners briller, og det føltes som at skifte fra VHS til Bluray, og nu er jeg blevet ret bevidst om, hvor dårligt jeg egentlig ser.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]VHS til Bluray[/quote]

Som brille-/kontaktlinsebærer kan jeg kun sige, at selvom styrken måske ikke er det helt vilde (i mit tilfælde er det hhv. -1,00 og -1,25, uden bygningsfejl, eller noget), så er der bare en verden til forskel. Det er en befrielse ikke at skulle knibe øjnene sammen, for at kunne læse teksterne på fjernsynet, etc., etc.
Bevares, at iføre sig et par briller er et lidt større indgreb i ens identitet og selvopfattelse, end et par nye bukser, og det kan være svært at komme overens med sit eget spejlbilled det første stykke tid, men jeg syntes hurtigt at fordelene oversteg ulemperne, så ... lang historie kort: Go for it! :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Jeg har nu aldrig haft problemer med at se og jeg tog mig selv i så sent som i sidste uge at genkende en veninde, der kom gående omkring en kilometer væk. Det virkede bare langt mere defineret med briller og efter, at det er gået op for mig, så virker alt bare lidt mere grødet end før, også selvom jeg stadigvæk ikke behøver at knibe øjnene sammen :P
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Siden jeg begyndte at bruge briller for godt en måned siden er der ikke ret mange, der har lagt mærke til, at jeg bruger briller. Heller ikke dem, jeg ser hver dag.
Og mine briller er ikke ret anonyme - forholdsvis tykt, mørkt stel.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Synstesten sagde +0025 på højre og -0025 på venstre, samt en smule bygningsfejl. Jeg fandt et par briller, jeg synes virkede udmærkede og heller ikke så for voldsomme ud, som skulle være klar inden den 11.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen