Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"][quote="SustainerPlayer"]Giv ham nu en chance drenge! Rasmus har faktisk haft telecastere før uden at modde dem!




Derimod har han så solgt dem hurtigt igen :D [/quote]

Korrekt! :-D

Jeg kan så også afsløre at intonering med en 3 saddelsbro allerede irritererer mig. Hvad gør Tele-fundamentalister?[/quote]

Spiller country.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]
Jeg kan så også afsløre at intonering med en 3 saddelsbro allerede irritererer mig. Hvad gør Tele-fundamentalister?[/quote]

Lever med det, vel sagtens?

Man kan altså også godt lære at spille på en guitar, der ikke intonerer 100% i de højeste bånd. Det er jo trods alt sjældent man skal tage en flot, velklingende akkord i 12. bånd, og når den står på solo-ræs i de høje bånd, så vibrato'er man sig ud af det :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg kan så også afsløre at intonering med en 3 saddelsbro allerede irritererer mig. Hvad gør Tele-fundamentalister?[/quote]

Er det først nu, det irriterer dig? :o

Men så er det jo noget med Callahams kompenserede, hvis det skal være "vintage-korrekt". Ellers smider pragmatiske løsnings-orienterede mennesker vel en 6-slæders stol på. Jeg skal nok lade være med at sige noget til Telemaster. ;)

Alt det minder mig om, at Warmoth tager sig meget god tid med min orange hesteviolin. :think:

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

[quote="fortytwo"][quote="efrandsen"]NA: Har lige tilmeldt mig fatburner spinning lørdag, søndag, tirsdag, torsdag og lørdag fra i morgen.. Puuuhhh.. Burn fat burn![/quote]

Så er det, at jeg som spinning instruktør kan fortælle dig, at hvis du virkelig vil af med noget fedt, så skal du op og ligge lidt højere i intensitet, end man gør på en fatburner.. Faktisk så er sådan en energy time, eller 1'er som de også hedder nogle steder, noget bedre, da pulsen kommer højere op, og max timer, eller eller 2'er er endnu bedre..

Nu ved jeg jo ikke om det er Fitness World, Fitness.DK eller et helt 3. sted du går..?[/quote]

Du er muligvis en allerhelvedes dygtig spinning instruktør, men har du styr på, hvor lang tid det varer før, man begynder at forbrænde sine fedtdepoter?

Eller skal jeg lige genopfriske: Medium tempo og masser af tid - minimum 45 minutter! Højt tempo, mega belastning og 30 minutter - tja så har man sgu forbrændt en helvedes masse kulhydrater.

Og for øvrigt så har Jake ret - det handler absolut osse om diæten!

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Petunia"][quote="fortytwo"][quote="efrandsen"]NA: Har lige tilmeldt mig fatburner spinning lørdag, søndag, tirsdag, torsdag og lørdag fra i morgen.. Puuuhhh.. Burn fat burn![/quote]

Så er det, at jeg som spinning instruktør kan fortælle dig, at hvis du virkelig vil af med noget fedt, så skal du op og ligge lidt højere i intensitet, end man gør på en fatburner.. Faktisk så er sådan en energy time, eller 1'er som de også hedder nogle steder, noget bedre, da pulsen kommer højere op, og max timer, eller eller 2'er er endnu bedre..

Nu ved jeg jo ikke om det er Fitness World, Fitness.DK eller et helt 3. sted du går..?[/quote]

Du er muligvis en allerhelvedes dygtig spinning instruktør, men har du styr på, hvor lang tid det varer før, man begynder at forbrænde sine fedtdepoter?

Eller skal jeg lige genopfriske: Medium tempo og masser af tid - minimum 45 minutter! Højt tempo, mega belastning og 30 minutter - tja så har man sgu forbrændt en helvedes masse kulhydrater.

Og for øvrigt så har Jake ret - det handler absolut osse om diæten![/quote]

Når kulhydraterne er brændt af så forbrændes fedtet, så groft sagt jo hurtigere man kan forbrænde kulhydraterne jo bedre, og kroppen forbrænder også efter man er færdig med træning. Problemet er jo så at det kræver at man overhovedet er i stand til at belaste sin krop så man forbrænder fedt ;)
Så har du ikke så meget tid til at træne i, så bør du give så meget gas du overhovedet kan ;)

Og det med diæten: Hvis man træner hårdere så kan man godt æde burgere - og omvendt :D

Så det med halve/hele timer er vist blot grove tommelfingerregler :D

Mvh Jan

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

JS - ja undskyld flabetheden, men lille pus du snakker sgu om noget du ikke har forstand på.

"Når kulhydraterne er brændt af så forbrændes fedtet" - hvem i al videste verden har bildt dig det ind?
Se dig omkring, og for resten bruger du selv samme buksestørrelse, som da du var 17?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Petunia"]JS - ja undskyld flabetheden, men lille pus du snakker sgu om noget du ikke har forstand på.

"Når kulhydraterne er brændt af så forbrændes fedtet" - hvem i al videste verden har bildt dig det ind?
Se dig omkring, og for resten bruger du selv samme buksestørrelse, som da du var 17?[/quote]

Jeg tror nu, det er dig, der er ude på dybt vand. Hvor mange gange har du egentlig tabt dig i stor grad? Jeg har mere end én gang tabt over 30 kg. Og jeg har aldrig dyrket motion i den grad, du snakker om der. Skulle jeg så stadig have alt fedtet? Jeg er ligeglad med teorier om fedtforbrænding og hvad ved jeg. Jeg har ved empiri erfaret, at hvis man indtager færre kalorier end man forbrænder, så taber man sig. Og hvis man har en masse fedt, så er det det, der ryger. Og det gælder uanset om det opnås ved at dyrke ekstrem motion eller ved at sulte sig. Eller hvad som helst derimellem.

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

Kære Turtle - jo jeg synes godt at jeg kan tilllade mig den titulatur, vi har immervæk mødtes til den legendariske, ultimative allerførste Gathering( PS: Er der ikke snart endnu en sådan?)

Jeg er ikke ude på dybt vand, jeg kan sgu gå på det!

Et gram rent protein eller et gram rent kulhydrat indeholder lige mange kalorier, nemlig 17. Et gram rent fedtstof indeholder det dobbelte, nemlig 34. Det tager altså helt logisk den dobbelte tid at forbrænde fedt, som kulhydrater.
Hvor vidt det var i 80 eller 81(husk lige HVOR gammel jeg er!) blev jeg bidt på det at køre på racercykel og satte mig meget ind i træning, fødeindtagelse etc.
Du har fuldstændigt ret i det du siger: "at hvis man indtager færre kalorier end man forbrænder, så taber man sig" - med andre ord balance, det hele hænger sammen.

Og bortset fra det, 30 kg?????? For fanden Turtle, du er sgu da sådan en lille lort lige som mig selv, hvor gemte du alle de kilo? Du havde dem ikke med til den første Gathering!

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Petunia"]JS - ja undskyld flabetheden, men lille pus du snakker sgu om noget du ikke har forstand på.

"Når kulhydraterne er brændt af så forbrændes fedtet" - hvem i al videste verden har bildt dig det ind?
Se dig omkring, og for resten bruger du selv samme buksestørrelse, som da du var 17?[/quote]

Nu ved jeg ikke hvad "lille pus" dækker over, men de sidste ca. 25 år har jeg brugt den samme størrelse i bukser.
Derudover kan jeg så oplyse dig om, at jeg dyrker en sport hvor vægten ikke er helt ligegyldig :D

Og Turtle har fat i den lange ende :D Hvis du forbrænder mere end du indtager, så taber du dig ;)

Mvh Jan

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Petunia"]
Og bortset fra det, 30 kg?????? For fanden Turtle, du er sgu da sådan en lille lort lige som mig selv, hvor gemte du alle de kilo? Du havde dem ikke med til den første Gathering![/quote]

I skrivende stund vejer jeg da over 100 kg. Det skal nok passe, jeg har været næsten 30 kg mindre sidst. Det bliver jeg igen. Jeg ved nemlig til forskel fra dig, hvordan man gør.

Jeg er til gengæld ikke så god til at holde vægten :lol:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af AnotherDan »

Nu når i plaprer løs som i har forstand er der forskning der viser at man ikke taber fedtet omkring organerne som er det farlige, ved at ændre kosten alene, det ryger "hovedsageligt" ved motion...
Bah

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

[quote="AnotherDan"]Nu når i plaprer løs som i har forstand er der forskning der viser at man ikke taber fedtet omkring organerne som er det farlige, ved at ændre kosten alene, det ryger "hovedsageligt" ved motion...[/quote]

Hvis du mener at andre "plaprer som de har forstand", så bør du vel også holde dig for god til den slags udokumenterede udtalelser?

Mvh Jan

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

Turtle du skræmmer sgu livet af mig?
Vi er da nogenlunde samme højde, men du siger at du vejer cirka det dobbelte af mig. Mig? 54kg!
Og det har været kostant i de sidste 43 år.
Yep, træning og indsigt i hvad fanden jeg putter i munden, så netop "forskningen" giver mig ret.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af AnotherDan »

Hva snakker du om JSThomsen?
Bah

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kraen »

Forum-ejer og admin ON:
Gutter, I burde bannes pga. snak om vægttab, spinning, m.m.
Der findes kun én kur! FLERE ØL!


Sendt fra min fantastiske iPhone

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af JSThomsen »

[quote="kraen"]Forum-ejer og admin ON:
Gutter, I burde bannes pga. snak om vægttab, spinning, m.m.
Der findes kun én kur! FLERE ØL!


Sendt fra min fantastiske iPhone[/quote]

Cheers - go' weekend :D

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="kraen"]Forum-ejer og admin ON:
Gutter, I burde bannes pga. snak om vægttab, spinning, m.m.
Der findes kun én kur! FLERE ØL!


Sendt fra min fantastiske iPhone[/quote]

Du glemmer noget meget, meget vigtigt: Bacon.
Cogito sumere potum alterum

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Petunia »

[quote="K-P"][quote="kraen"]Forum-ejer og admin ON:
Gutter, I burde bannes pga. snak om vægttab, spinning, m.m.
Der findes kun én kur! FLERE ØL!


Sendt fra min fantastiske iPhone[/quote]

Du glemmer noget meget, meget vigtigt: Bacon.[/quote]

No No - FLÆSK!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har brugt det meste af aftenen på at spise gris, pakket ind i gris, og drukket øl til. Dertil små 2 timer på ryggen med fodbold i flimmeren. Jeg gør da i hvert fald mit til, at universets karmabalance bliver genoprettet ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Petunia"]Vi er da nogenlunde samme højde, men du siger at du vejer cirka det dobbelte af mig. Mig? 54kg!
[/quote]

Halvdelen af 54kg er altså grænsende til det sygelige Petunia. Spis noget mere flæsk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen