Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Jacob"]men nu er der desværre hele 365 dage til Roskilde er slut igen.[/quote]

Fix'd
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Er lige begyndt at arbejde, og kigger derfor konstant på ES-335ere. Er bare bange for at blive slemt skuffet.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="fortytwo"][quote="Jacob"]men nu er der desværre hele 365 dage til Roskilde er slut igen.[/quote]

Fix'd[/quote]

Er der ikke skudår i 2012?
Cogito sumere potum alterum

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

NA: Der er så meget udefra kommende støj på scenen på Rust at min strat støjer mere end den lyder. Men så må man jo sætte den i hakket og spille på mellempositionen. Det troede jeg ellers skulle være slut da jeg satte en 3 punkts switch i. :yawn:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Jeg har fået kabel-TV. Jeg har ikke tænkt mig at se TV. Jeg har ikke engang tænkt mig at sætte kablet til. Så jeg kommer til at betale 189 kroner om måneden for ingenting!

Alligevel er det kun ambivalent - grunden er nemlig, at jeg bor så langt fra den nærmeste central, at jeg ikke kan få ordentligt internet. Og jeg bor ikke langt nok ude på landet til, at der er fiber i nærheden. Så de eneste, jeg kan få ordentligt internet ved er Yousee og de kræver at man også har kabel-TV. Så derfor er det en formildende omstændighed ved de ekstra 189 om måneden, at jeg nu kan se på det her:

Billede

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Livet rammer én i hovedet når man begynder at sidde og udregne skat.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Er gået igang med projekt 'man-behøver-ikke-drikke-øl-hver-dag', og det er ærlig talt noget sværere, end først antaget. Jeg er udmærket klar over, at jeg har et lidt mere ... skal vi sige passioneret forhold til alkohol, end gennemsnittet, men dog uden det hidtil har været hverken et problem eller et misbrug. Og derfor kommer det også lidt bag på mig, at jeg ikke kan sidde foran min computer en aftenstid, uden at føle jeg mangler min "sutteflaske".

Hmmm ... nå, men vand smager da også meget godt ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Pickupperne i min nye Les Paul lyder rigtig fint clean, men de mangler lidt, når der kommer drive på. Jeg har oplevet den modsatte situation en del gange (især med Les Pauls), men det her er en ny oplevelse.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]NA: Pickupperne i min nye Les Paul lyder rigtig fint clean, men de mangler lidt, når der kommer drive på. Jeg har oplevet den modsatte situation en del gange (især med Les Pauls), men det her er en ny oplevelse.[/quote]
Prøv at juster lidt på højden! Det kan altså gøre en kæmpe forskel.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Det er stadig de gamle pickupper. De nye har jeg ikke fået i, da jeg ikke helt kan gennemskue det loddesystem med printplade, som Gibson er gået over til (se evt. min tråd i guitar/bas-forum). Men ja, der skal helt klart justeres lidt op eller ned, når jeg får de nye sat i.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

[quote="GodSpeedDK"]NA: Er gået igang med projekt 'man-behøver-ikke-drikke-øl-hver-dag', og det er ærlig talt noget sværere, end først antaget. Jeg er udmærket klar over, at jeg har et lidt mere ... skal vi sige passioneret forhold til alkohol, end gennemsnittet, men dog uden det hidtil har været hverken et problem eller et misbrug. Og derfor kommer det også lidt bag på mig, at jeg ikke kan sidde foran min computer en aftenstid, uden at føle jeg mangler min "sutteflaske".

Hmmm ... nå, men vand smager da også meget godt ...[/quote]

Så længe du kan styre det og det ikke ødelægger dit liv, så er der vel ikke noget galt i det? :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jake"][quote="GodSpeedDK"]NA: Er gået igang med projekt 'man-behøver-ikke-drikke-øl-hver-dag', og det er ærlig talt noget sværere, end først antaget. Jeg er udmærket klar over, at jeg har et lidt mere ... skal vi sige passioneret forhold til alkohol, end gennemsnittet, men dog uden det hidtil har været hverken et problem eller et misbrug. Og derfor kommer det også lidt bag på mig, at jeg ikke kan sidde foran min computer en aftenstid, uden at føle jeg mangler min "sutteflaske".

Hmmm ... nå, men vand smager da også meget godt ...[/quote]

Så længe du kan styre det og det ikke ødelægger dit liv, så er der vel ikke noget galt i det? :-)

Mvh Jake[/quote]

Nej, jeg betragter det egentlig også mere som en dårlig vane. Når andre mennesker køber en pose Matador-mix eller en cola på vej hjem fra arbejde, så køber jeg en øl. Eller to. Eller hvad jeg lige føler for på dagen. For jeg kan bare bedre lide øl. Og jeg har også kælderen fuld af tyske dåseøl, så nogle dage (måske lidt oftere, end godt er) ender jeg med at have drukket 8-10 stykker, bare fordi jeg kan. Skal jeg køre bil, eller på anden måde være ansvarlig, så lader jeg selvfølgelig være med at drikke øl, det er slet ikke dét, men når jeg ikke skal noget som helst, så kan jeg sagtens sidde og drikke mig halvsnedig på en almindelig hverdagsaften. Uden at genere nogen med det, eller på anden måde udgøre et problem.

Men i lighed med folk der drikker cola hver dag, bliver jeg ind imellem ramt af følelsen af, at jeg bør lade være. Af helbredsmæssige årsager, eller bare fordi jeg bliver irriteret over at være "afhængig" af noget så åndssvagt.

En anden ting er så, når jeg er i byen, til koncert, e.l., hvor "der skal drikkes igennem" - det kan jeg ikke (sjældent) administrere. Jeg kan aldrig huske hvad jeg har lavet, er helt urimelig øvetæveindbydende, og burde i det hele taget bare være blevet hjemme. Men det er jeg (også) i fuld gang med at arbejde på. Jeg har - heldigvis, kunne man næsten sige - en far der er alkoholiker, så jeg kender udmærket alle faldgruber, faresignaler, alle de dårlige undskyldninger, osv., så selvom jeg har arvet lidt rigeligt af hans gener, i den retning, så er jeg i det mindste opmærksom på det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

+1 for at du vist allerede har tænkt det mere igennem end nogen anden vil kunne gøre for dig!

Jeg kan sagtens forstå din cola-parallel, omend jeg rent faktisk tror at en eller to øl om dagen er sundere end en flaske cola. Når det er så er sagt, så er der noget rart i at kunne "styre sig selv" om man vil - sålænge det ikke bliver fanatisk.
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Jake"][quote="GodSpeedDK"]NA: Er gået igang med projekt 'man-behøver-ikke-drikke-øl-hver-dag', og det er ærlig talt noget sværere, end først antaget. Jeg er udmærket klar over, at jeg har et lidt mere ... skal vi sige passioneret forhold til alkohol, end gennemsnittet, men dog uden det hidtil har været hverken et problem eller et misbrug. Og derfor kommer det også lidt bag på mig, at jeg ikke kan sidde foran min computer en aftenstid, uden at føle jeg mangler min "sutteflaske".

Hmmm ... nå, men vand smager da også meget godt ...[/quote]

Så længe du kan styre det og det ikke ødelægger dit liv, så er der vel ikke noget galt i det? :-)

Mvh Jake[/quote]

Nej, jeg betragter det egentlig også mere som en dårlig vane. Når andre mennesker køber en pose Matador-mix eller en cola på vej hjem fra arbejde, så køber jeg en øl. Eller to. Eller hvad jeg lige føler for på dagen. For jeg kan bare bedre lide øl. Og jeg har også kælderen fuld af tyske dåseøl, så nogle dage (måske lidt oftere, end godt er) ender jeg med at have drukket 8-10 stykker, bare fordi jeg kan. Skal jeg køre bil, eller på anden måde være ansvarlig, så lader jeg selvfølgelig være med at drikke øl, det er slet ikke dét, men når jeg ikke skal noget som helst, så kan jeg sagtens sidde og drikke mig halvsnedig på en almindelig hverdagsaften. Uden at genere nogen med det, eller på anden måde udgøre et problem.

Men i lighed med folk der drikker cola hver dag, bliver jeg ind imellem ramt af følelsen af, at jeg bør lade være. Af helbredsmæssige årsager, eller bare fordi jeg bliver irriteret over at være "afhængig" af noget så åndssvagt.

En anden ting er så, når jeg er i byen, til koncert, e.l., hvor "der skal drikkes igennem" - det kan jeg ikke (sjældent) administrere. Jeg kan aldrig huske hvad jeg har lavet, er helt urimelig øvetæveindbydende, og burde i det hele taget bare være blevet hjemme. Men det er jeg (også) i fuld gang med at arbejde på. Jeg har - heldigvis, kunne man næsten sige - en far der er alkoholiker, så jeg kender udmærket alle faldgruber, faresignaler, alle de dårlige undskyldninger, osv., så selvom jeg har arvet lidt rigeligt af hans gener, i den retning, så er jeg i det mindste opmærksom på det.[/quote]

Interessant - det er vel et halvt års tid siden, jeg tog fat på en lignende øvelse. Jeg har det ligesom dig - jeg trænger som sådan ikke til alkohol; jeg kan bare rigtig godt lide en kold bajer og gerne en mere bagefter osv. Det har aldrig været et problem i forhold til arbejde eller venner/familie/kæreste, men jeg tænker bare, at det må være helvedes usundt for kroppen med så meget alkohol. Når man bare drikker, som man har lyst, kan det jo nemt blive til flere genstande hver eller næsten hver dag. Sådan har det i hvert fald været for mig, ind til for nylig, hvor jeg bestemte mig for at tage stilling til det.

Min model er meget enkel: jeg drikker ikke alkohol på hverdage. Hvis der alligevel skulle være en særlig anledning, kan jeg jeg bare "veksle" til en weekenddag, hvor jeg så ikke drikker. Jeg startede med en periode på fire uger, bare for at sætte et realistisk mål, der samtidig var en slags udfordring, og jeg må sige, at det var forbløffende let, i hver fald i forhold til rygestop, som for mig er den mest nærliggende sammenligning. Det skete præcis to gange i løbet af de fire uger, at jeg fik den der store lyst til en kølig pilsner, og det var fuldstændig uproblematisk. Meget betryggende, ikke fordi jeg gik og troede, at jeg havde et alkoholproblem, men nu ved jeg da med sikkerhed, at det ikke er tilfældet :-)

Jeg er blevet meget mindre firkantet med reglerne siden. Hvis jeg er i Parken og se fodbold en hverdagsaften, drikker jeg gerne en fadøl eller to, hvis jeg er ude at spise, drikker jeg gerne en øl eller et glas vin osv. og i ferier er der ingen regler, men mit mål med at drikke i et tempo og et omfang, jeg faktisk tager stilling til er opfyldt, og det er sgu nok meget sundt, både mentalt og fysisk.
So many assholes, so few bullets

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="GodSpeedDK"]jeg har også kælderen fuld af tyske dåseøl, så nogle dage (måske lidt oftere, end godt er) ender jeg med at have drukket 8-10 stykker, bare fordi jeg kan. [/quote]
Du siger bare til hvis de bliver for meget, så kan jeg godt arrangere noget med nogle unge drenge og en ølbon! ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]Min model er meget enkel: jeg drikker ikke alkohol på hverdage. [/quote]

Det er også min plan for fremtiden. Med undtagelse af, hvis jeg bliver budt. Jaja, det lyder som en dårlig undskyldning, men hvis jeg f.eks. er omme ved min bror og sparke dæk på hans Vespa, eller noget, så plejer vi at dele to øl, og det har jeg tænkt mig at blive ved med. De øl jeg gerne vil have ryddet ud i, er dem jeg drikker på hverdage, herhjemme foran computeren/fjernsynet, alene, uden grund. For ... ja, dem er der ingen grund til at drikke.

@Kaptajnen: Bare rolig, de skal nok få ben at gå på :) Men skulle du lægge vejen fordi Højemarksvej en dag, skal du være velkommen til at give en hjælpende hånd :obscene-drinkingcheers:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Jeg drikker af princip ikke i hverdage, eller hvis jeg er sammen med mine børn.
Ikke fordi jeg har et problem med alkohol, min mor var alkoholiker og jeg sagde i en tidlig alder at sådan ville jeg ikke ende.
Nu har jeg snart været sammen med min nuværende kæreste i 9-10 år og min svigerfamilie har aldrig set mig fuld.
Jeg har dog lovet min svigerfar at vi skal tage en ordenlig tur engang.
Jeg kan godt lide at få en lille buzz på, men så heller ikke mere. Jeg har altid styret det med hård hånd.
I 90'erne gik jeg da til den når der var fester, det var jo også før jeg fik børn.
Jeg synes sgu det er iorden at du tager stilling Mikkel. :thumbup: :thumbup: Det handler jo også om at forholde sig til sit forbrug inden det tager overhånd.
Respekt til dig Mikkel og også til klaus.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Jeg er ganske enig i overstående betragtninger - med andre ord, der er en tid og et sted til alt. Og som forældre har man ikke mindst et kæmpe ansvar.

Dog ved jeg ikke selv om jeg ville have lyst til at sige "ingen alkohol i hverdage" - jeg kan godt se det principielle i det, og det er klart det er super individuelt. Men personligt har jeg det lidt sådan, at hvis det er "enten eller" så har jeg stadig ikke den selvkontrol jeg gerne vil have.

Men super respekt for at sætte andre over sig selv, og særligt i denne sag som så let kan blive så "ego" som noget kan blive.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

jeg skal på tre ugers EU-turne her den 28. og fremefter. Jeg tror den ultimative udfordring er at holde sig sober under det!

ellers;

NA// Det kommer åbenbart til at gå hurtigt med at få solgt mit kamera.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Så kom jeg sgu' til at købe en guitar mere. Men jeg har jo ikke plads! Jeg overvejer lidt at lave en skillevæg midt i stuen bare for at have et sted at hænge guitarerne...

Jeg kunne jo også bare sælge nogen af dem, jeg ikke bruger...? Nej, dum tanke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen