Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af k_50 »

NA: Lige som jeg havde brugt penge på bobleplast til nogle stativer, jeg skulle sende, opdagede jeg, at den kasse, jeg havde nasset til dem nede i Slageren, var fyldt med glimrende pakkemateriale... Det var jo så ca. 30 kr. ud af vinduet, men til gengæld sad der så en fin stemmenøgle tapet fast til en af de poser, der var i kassen. Så nu har jeg en gratis stemmenøgle og masser bobleplast på kontoen.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af FunkyValle »

NA: Det er en pissefed oplevelse at været blevet far til en fantastisk søn, der nu snart er 8 måneder gammel. Og det er også pissefedt at være blevet butikschef for vores butik i Sønderborg.
Men når jeg nu er væk hjemmefra 10-11 timer om dagen og også gerne vil se min familie, så er det ikke meget, jeg har fået rørt mine guitarer siden august måned. da min søn kom til verden. Det savner jeg godt nok....
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now ambivalent

Indlæg af Odgaard »

Det med meget lidt guitartid pga. arbejde og søn kender jeg godt.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

Jeg er glad for at mit arbejde er at spille guitar, selvom jeg engang får børn! :)
Så slipper man ihvertfald for den problematik!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Jeg er glad for at mit arbejde er at spille guitar, selvom jeg engang får børn! :)
Så slipper man ihvertfald for den problematik![/quote]

Men i modsætning til familefester, opvask, kærester, parmiddage, kan børn ikke bare meldes fra i sidste øjeblik. Uanset hvad man laver.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"]Jeg er glad for at mit arbejde er at spille guitar, selvom jeg engang får børn! :)
Så slipper man ihvertfald for den problematik![/quote]

Men i modsætning til familefester, opvask, kærester, parmiddage, kan børn ikke bare meldes fra i sidste øjeblik. Uanset hvad man laver.[/quote]

Det er rigtigt!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Jeg er glad for at mit arbejde er at spille guitar, selvom jeg engang får børn! :)
Så slipper man ihvertfald for den problematik![/quote]

Du bliver klogere..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"]
Men i modsætning til familefester, opvask, kærester, parmiddage, kan børn ikke bare meldes fra i sidste øjeblik. Uanset hvad man laver.[/quote]
Er det ikke derfor, man har kærester/koner??
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Jeg er glad for at mit arbejde er at spille guitar, selvom jeg engang får børn! :)
Så slipper man ihvertfald for den problematik![/quote]

Du bliver klogere..[/quote]

Jaja, det gør man hele livet, men problematikken med at man ikke synes man får rør nok ved sit instrument er der nok ikke.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

NA: De første mix på et par af vores nye indspilninger lyder ret godt - Jeg har bare rigtig svært ved at se bort fra at alle guitarer er indspillet over et greenback kabinet. De lyder ret lækkert beskidt, men bunden er godt nok utight og nærmest blottet for 'umf'. Det er egentlig fedt nok til leads osv, men til rytmespaderne lyder det godt nok lidt flippet synes jeg..

.. Overvejer fandme at købe eller låne en Kemper og lægge alle rytmespor igen hjemmefra. Eller evt bare bruge min POD HD

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Er det ikke bare et spørgsmål om mixet? Men jo, ellers kan man trylle en del ved at lægge nogle spor ind på pod'en og mixe dem ind, med heftig eq.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Jeg har altid syntes, greenbacks lyder flappet og fesent i bunden. Rasmus forslag med at double med et par POD indspillede spor skal sgu nok komme til at virke - Det ville selvfølgelig være nemmest, hvis I havde optaget det rene spor, der bare kunne re-ampes :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

Ja, vi overvejede faktisk at optage line-spor, så man bare kunne reampe hvis vi skulle komme i problemer, men blev enige om at det var ligegyldigt, da det umiddelbart lød fint.. Pff

Vi venter lige et par nye forsøg på mix og hvis det stadig ikke virker for os, så tror jeg sgu jeg smider et pod-spor oveni

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

NA: Jon Spencer Blues Explosion lige om lidt på Posten! :)

Men som altid, når der endelig kommer noget rigtig fedt til Odense, på en hverdag :(
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Dannyboy"]Vi venter lige et par nye forsøg på mix og hvis det stadig ikke virker for os, så tror jeg sgu jeg smider et pod-spor oveni[/quote]

Så kan du da lige så godt bare skære nosserne af dig selv, og bare spille POD med bandet også..
Gør det nu ordenligt, og genindspil dem rigtigt, med et rigtigt kabinet, rigtige højtalere, rigtige mikrofoner, rigtige preamps, og et rigtigt mix bagefter, det der POD shit, det vil du så resten af dine dage kunne høre når du høre den indspilning, og så vil du aldrig blive tilfreds.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="Dannyboy"]Vi venter lige et par nye forsøg på mix og hvis det stadig ikke virker for os, så tror jeg sgu jeg smider et pod-spor oveni[/quote]

Så kan du da lige så godt bare skære nosserne af dig selv, og bare spille POD med bandet også..
Gør det nu ordenligt, og genindspil dem rigtigt, med et rigtigt kabinet, rigtige højtalere, rigtige mikrofoner, rigtige preamps, og et rigtigt mix bagefter, det der POD shit, det vil du så resten af dine dage kunne høre når du høre den indspilning, og så vil du aldrig blive tilfreds.[/quote]

Du er en hård mand, E42... Men du har ret.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

Jo længere vi når ind i de her mix, jo bedre lyder det heldigvis. Anotherdan herinde fra har sagt at jeg gerne må låne hans Kemper hvis det går helt galt. Super dejligt at have sådan en karl i baghånden!
Men igen, de mix lyder sgu bedre og bedre

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Dannyboy"]...Kemper hvis det går helt galt. Super dejligt at have sådan en karl i baghånden!
[/quote]

Jfr. hvad 42 og MacG skriver, må jeg citere en tidligere statsminister og sige "Jeg hører forkerte tal"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

Har du prøvet en Kemper Søren? :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nej. Og mine rørtaleban-ører er sådan indrettet, at de er fuldstændigt uimodtagelige over for dén slags vantro og bespottende tale. Umiddelbart lyder det også mest af alt som om, at du alvorligt trænger til en tur i genopdragelseslejr!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen