Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Loomer"]NA, eller måske Now Den-havde-jeg-ikke-lige-set-komme//

Jeg gasser lidt efter en tele. Ganske givet en tele med Humbuckers, men stadig![/quote]

Du ska' da ha':

Billede[/quote]

Den "Ting" der er sgudda ikke en Tele...

Det her er en rigtig Tele:

Billede

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

altså, smid noget Bare Knuckle humbucker i broen, og skift broen/sadlerne til noget der kan holde til man spiller på den og jeg er på.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Loomer"]NA, eller måske Now Den-havde-jeg-ikke-lige-set-komme//

Jeg gasser lidt efter en tele. Ganske givet en tele med Humbuckers, men stadig![/quote]

Du kan jo altid kigge her, efter lidt inspiration.. ;)

<a href="" rel="nofollow">
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Loomer"]altså, smid noget Bare Knuckle humbucker i broen, og skift broen/sadlerne til noget der kan holde til man spiller på den og jeg er på.[/quote]

Jamen lad os se om den der plasticguitar holder om 58 år...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"][quote="Loomer"]altså, smid noget Bare Knuckle humbucker i broen, og skift broen/sadlerne til noget der kan holde til man spiller på den og jeg er på.[/quote]

Jamen lad os se om den der plasticguitar holder om 58 år...[/quote]

Sidst jeg tjekkede, er 99% af alle moderne guitarer også lavet af træ - hvorfor i alverden skulle de ikke holde lige så godt som de gamle?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="GuitaRasmus"][quote="MacG"][quote="Loomer"]altså, smid noget Bare Knuckle humbucker i broen, og skift broen/sadlerne til noget der kan holde til man spiller på den og jeg er på.[/quote]

Jamen lad os se om den der plasticguitar holder om 58 år...[/quote]

Sidst jeg tjekkede, er 99% af alle moderne guitarer også lavet af træ - hvorfor i alverden skulle de ikke holde lige så godt som de gamle?[/quote]

Fordi folk rent faktisk gider at bruge de nye, derfor bliver de slidt mere.
Cogito sumere potum alterum

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="MacG"][quote="Loomer"]altså, smid noget Bare Knuckle humbucker i broen, og skift broen/sadlerne til noget der kan holde til man spiller på den og jeg er på.[/quote]

Jamen lad os se om den der plasticguitar holder om 58 år...[/quote]

Sidst jeg tjekkede, er 99% af alle moderne guitarer også lavet af træ - hvorfor i alverden skulle de ikke holde lige så godt som de gamle?[/quote]

Fordi de er bygget dårligere, af dårligere træ, og metaldelene er noget skrammel...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"]

Fordi de er bygget dårligere, af dårligere træ, og metaldelene er noget skrammel...[/quote]

Æh... Nej.

Iøvrigt er den "tele" en Esp customshop til mange tusind dollars - man skulle tro at den var bygget af noget bedre end IKEA fyrretræ.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="MacG"]

Fordi de er bygget dårligere, af dårligere træ, og metaldelene er noget skrammel...[/quote]

Æh... Nej.

Iøvrigt er den "tele" en Esp customshop til mange tusind dollars - man skulle tro at den var bygget af noget bedre end IKEA fyrretræ.[/quote]


Ææh..Nå. Det ror du så på..: Hvorfor pakker de de så ind i plastic ? Hvad skjuler de ? Og hvad har den overhovedet med en Tele at gøre ? De kunne have givet den hvilken som helst form, for med neck-through er det fuldstændigt ligegyldigt hvad form, og hvad træ alt andet end hals-stykket er lavet af.. Om et par år er den lige så outdated som alt det andet Floyd-Rose bestykkede heavy-bras de laver..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Hold da op, du har "your panties in a twist".

Det er sgu da bare en kropsform - Telecasteren er da ikke "hellig". Om man har tune-o-matic, EMG'er, tremolo eller Bigsby på, er sgu da ligemeget. Det er en heavyguitar, formet som en tele. Der er et hav af varianter af alle de klassiske kropsformer, og godt for det. Variety is the spice of life. Mht. lakken, så er det da ikke en skid anderledes end enhver anden guitar, der ikke har transparent lak? Det er da bare en smagssag, og ikke et udtryk for at det er skodkvalitet. Og polyurethanelak er altså, set udfra et synspunkt hvor man ikke ønsker at guitaren ser slidt ud efter ganske få år, et bedre valg. Jeg har en Prs der snart er 20 år gammel, som har et meget meget tyndt lak poly, og den ser stadig skidegodt ud.

Sidst, men ikke mindst, så er det altså ikke forbudt at se udover designs der er over 50 år gamle - der sker udviklinger hele tiden indenfor guitarverdenen, og selvfølgeligt er der mange kiksede ting, men en Floyd Rose har over 30 år på bagen - og har altså vist sig som et design der bare virker, til det job den har.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Nu er der vel også "more to a Telecaster" end blot selve kropsformen? Og det var vel "Tele eller ej", det oprindelige spørgsmål gik på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Jeg har lige siddet alene og set Shutter Island. Jeg blev bange. De kunne da godt skrive på kassetten, at den er megauhyggelig, så en ung mand på 33 år ikke skal sidde der i stuen og kigge sig nervøst omkring :s hifty:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af AnotherDan »

hehe telefætter, det er en af de bedre film overraskelser jeg har haft på det seneste - lejede den på itunes da den udkom... Generelt kan jeg godt lide når Scorsese laver film med DiCaprio.
Bah

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Jeg synes den der Tele er sej. Hvad en guitar er, er også meget med kropsformen - jeg synes den får mig til at spille på en bestemt måde. Lidt ligesom en Aston Martin både kan være en DB5 og en DB9 - to vidt forskellige biler, men stadig samme "brand", så kan en tele også være en gammel sag med dejlig "klokkelyd" i position 2, eller en moderne sag med EMG'ere og hvad-ved-jeg. Man kommer ikke rigtig særlig langt med en så sort-hvid holdning - specielt ikke når det gælder musik.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]hehe telefætter, det er en af de bedre film overraskelser jeg har haft på det seneste - lejede den på itunes da den udkom... Generelt kan jeg godt lide når Scorsese laver film med DiCaprio.[/quote]

Ja, den var sgu fed :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]Jeg synes den der Tele er sej. Hvad en guitar er, er også meget med kropsformen - jeg synes den får mig til at spille på en bestemt måde. Lidt ligesom en Aston Martin både kan være en DB5 og en DB9 - to vidt forskellige biler, men stadig samme "brand", så kan en tele også være en gammel sag med dejlig "klokkelyd" i position 2, eller en moderne sag med EMG'ere og hvad-ved-jeg. Man kommer ikke rigtig særlig langt med en så sort-hvid holdning - specielt ikke når det gælder musik.

Mvh Jake[/quote]

Nu har en påstået "sort/hvid holdning" omkring, hvad man vælger at kalde en Telecaster (som vel at mærke er en modelbetegnelse. Hvis dit billede skal holde, er det nærmere "Fender" som sådan), vel meget lidt at gøre med éns generelle holdning til musik som sådan?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NA: Øko-øl fra Harboe! Smager sgu af sur æblejuice, på den anden side har de en evne til at ryge så hurtigt ned, at man nok skal få sat leveren i skak indenfor en time! :crazy:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Nu bliver der jo talt om musikudstyr som modefænomen, som dermed må følge den givne trend i mainstream musik, og ergo derfor må holdningen til begge være samme med et sådan argument. Og så er der jo netop ikke tale om én model når man siger "Telecaster", så det er en total misforståelse, og analogien holder endnu. Fenders egne Telecaster-modeller dækker over mange forskellige modeller - standard, custom (som også dækker over i hvertfald to forskellige modeller), thinline, de forskellige signaturmodeller - Jim Roots er f.eks. med EMG'ere, osv., så hvis Fender dikterer hvad en Telecaster er, så er den der uendeligt kort fra den ESP-model dér, og til "en Telecaster".

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg vil jo bare have en af de der Hansen-teler, men jeg er jo ikke lavet af penge :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]Nu bliver der jo talt om musikudstyr som modefænomen, som dermed må følge den givne trend i mainstream musik, og ergo derfor må holdningen til begge være samme med et sådan argument. Og så er der jo netop ikke tale om én model når man siger "Telecaster", så det er en total misforståelse, og analogien holder endnu. Fenders egne Telecaster-modeller dækker over mange forskellige modeller - standard, custom (som også dækker over i hvertfald to forskellige modeller), thinline, de forskellige signaturmodeller - Jim Roots er f.eks. med EMG'ere, osv., så hvis Fender dikterer hvad en Telecaster er, så er den der uendeligt kort fra den ESP-model dér, og til "en Telecaster".

Mvh Jake[/quote]

- Zzzzzz...

Er det ikke cirka dén formulering, du plejer at bruge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen