Now Off-topic GAS

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Sasha »

[quote="efrandsen"]NOTG: Tokina 10-17mm fisheye og en blitz til mit 40D..[/quote]

- Tokina? Eksisterer de stadigvæk? Ja, der kan man bare se. I gamle dage var det sådan lige niveauet over at skære bunden af en colaflaske. Men dét kan selvfølgelig have ændret sig i mellemtiden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af efrandsen »

[quote="Sasha"][quote="efrandsen"]NOTG: Tokina 10-17mm fisheye og en blitz til mit 40D..[/quote]

- Tokina? Eksisterer de stadigvæk? Ja, der kan man bare se. I gamle dage var det sådan lige niveauet over at skære bunden af en colaflaske. Men dét kan selvfølgelig have ændret sig i mellemtiden...[/quote]

Hehe.. Hvad jeg har kunnet læse mig til og set, så er deres fisheye ret meget "bang for buck". Det får mange roser med på vejen på diverse kamerasider, hvis man skal have sig et fiskeøje til et kamera, som ikke er full frame.. Jeg skal dog ikke kunne sige, hvordan resten af deres produktlinje er :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Smittefar »

NOTG: Ny kamera - formentlig Canon 60D, men jeg synes sgu det er svært at vælge for tiden - og så lige et nyt objektiv, men det er svært at vælge. Det jeg allerhelst ville have (en der på cropkamera er ca. 24-70 mm og med lav fastblænde) findes vist ikke rigtig.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Sasha »

[quote="efrandsen"][quote="Sasha"][quote="efrandsen"]NOTG: Tokina 10-17mm fisheye og en blitz til mit 40D..[/quote]

- Tokina? Eksisterer de stadigvæk? Ja, der kan man bare se. I gamle dage var det sådan lige niveauet over at skære bunden af en colaflaske. Men dét kan selvfølgelig have ændret sig i mellemtiden...[/quote]

Hehe.. Hvad jeg har kunnet læse mig til og set, så er deres fisheye ret meget "bang for buck". Det får mange roser med på vejen på diverse kamerasider, hvis man skal have sig et fiskeøje til et kamera, som ikke er full frame.. Jeg skal dog ikke kunne sige, hvordan resten af deres produktlinje er :) [/quote]

Tør man stille det nysgerrige spørgmål om, hvad du skal bruge et fiskeøje til?

For anvendelsen for sådan ét er da ret begrænset - måske lige udover de første tre dages pjatten rundt med at lave krumme linjer ud af alt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Johannes »

Et fedt ur.. Nok Omega... Hvilken serie ved jeg ikke endnu men nok et "Speedmaster Date"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Swampthing »

Citroen Grand C4 Picasso, flot bil med plads til alle.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]Citroen Grand C4 Picasso, flot bil med plads til alle.[/quote]

Men stadig en Citroen ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Smittefar »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Swampthing"]Citroen Grand C4 Picasso, flot bil med plads til alle.[/quote]

Men stadig en Citroen ...[/quote]
+1 - og tilmed fransk
Modded guitars were crap right out of the factory

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af kasperploug »

En tur til Ikea.. Min online ønskeseddel ligger bare pt. på omkring 8.000 kr, såå.. Men så får jeg også ALLE ting til min lejlighed - lidt federe end at alt jeg egentlig har i lejligheden har jeg fået foræret/lånt.
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af efrandsen »

[quote="Sasha"]

Tør man stille det nysgerrige spørgmål om, hvad du skal bruge et fiskeøje til?

For anvendelsen for sådan ét er da ret begrænset - måske lige udover de første tre dages pjatten rundt med at lave krumme linjer ud af alt...[/quote]

selvfølgelig tør man spørge om det :) Det er primært til bmx, skate og snowboard/skifotos. Jeg er udemærket godt klar over, at det ellers bare ville være temmeligt fjollet at købe et fiske øje, så kunne man ligeså godt hoppe ud i noget 10-22/12-24, hvis der bare var lidt vidvinkel der ledtes efter, men jeg vil meget gerne kunne lave ret ekstreme krumme linjer :) Men der er en mening med galskaben :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Sasha »

Ja-ja, så får vi så at se, hvor længe begejstringen for disse optiske specialeffects holder... :-)

Men tak for svaret!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af efrandsen »

[quote="Sasha"]Ja-ja, så får vi så at se, hvor længe begejstringen for disse optiske specialeffects holder... :-)

Men tak for svaret![/quote]

Hehe.. ja, det vil jo vise sig :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Swampthing »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Swampthing"]Citroen Grand C4 Picasso, flot bil med plads til alle.[/quote]

Men stadig en Citroen ...[/quote]
[quote="Smittefar"][quote="GodSpeedDK"][quote="Swampthing"]Citroen Grand C4 Picasso, flot bil med plads til alle.[/quote]

Men stadig en Citroen ...[/quote]
+1 - og tilmed fransk[/quote]

Alternativet er jo en Fiat Multibvadr.... :?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Swampthing"]
Alternativet er jo en Fiat Multibvadr.... :?[/quote]

Jeg tog en italiensk bil, over en fransk, anyday of the week!

(Faktisk kiggede jeg, inden jeg købte min nuværende bil, på Multipla, men med kun ét barn, og ingen store Marshall-kabinetter, virkede det en anelse overkill :) )
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Swampthing »

Ja jeg har en VW Vento, der er plads til 5 og vi er 6....
Jeg har en svaghed for Citroen.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Anonym »

Dremel Trio

Billede

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Nicolai »

[quote="Smittefar"]Ja, jeg melder mig gerne på banen med KameraGAS. Dog er jeg Canonmand, så for mit vedkommende er vi ude i noget med et

Canon 7D hus
Billede

Eller det nye 60D hus
Billede

Det gamle 20D kamera med semidefekt skærm, der selv når den virker er meget lille og utydelig trænger sgu til en udskiftning.[/quote]

Jeg har et Olympus E520, som jeg glad for. Desværre må jeg erkende at det, med mine fysiske begrænsninger er lidt kluntet altid at skulle bære i tasken: før kameraet kommer op og objektiv kommer på, kan eh.. "fuglen" jo være fløjet 1000 gange. Jeg jeg leder måske nok efter et nyt pocket-size kamera, som er nemt at transportere rundt, og handy lige til at fange "momentet". Jeg erkender selvfølgelig, at super-zooms osv. ikke leverer den samme kvalitet som DSLR. Men hvad gør det, når DSLR er mere kluntet at bruge "lige i kampens hede".
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Nicolai »

[quote="Swampthing"]Ja jeg har en VW Vento, der er plads til 5 og vi er 6....
Jeg har en svaghed for Citroen.[/quote]

Stakkels dig. Hvis man vil have noget, som er pålideligt, bør man købe japansk uden turbo.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Jolle »

[quote="Smittefar"]NOTG: Ny kamera - formentlig Canon 60D, men jeg synes sgu det er svært at vælge for tiden - og så lige et nyt objektiv, men det er svært at vælge. Det jeg allerhelst ville have (en der på cropkamera er ca. 24-70 mm og med lav fastblænde) findes vist ikke rigtig.[/quote]
Nu ved jeg ikke om det stadig er aktuelt, men canon laver da en 17-55mm f/2.8 som på canons crop kameraer bliver til 27-88mm. Der er selvfølgelig et stykke fra 27mm til 24mm så hvis det var den ende du bekymrede dig om hjælper det selvfølgelig ikke.

Ellers må du jo bare købe et 5DmkII og et 24-70mm så er problemet jo løst ;)
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Off-topic GAS

Indlæg af Smittefar »

Du har helt ret - jeg har i mellemtiden købt mig et Canon 60D og et Tamron 17-50 mm f/2.8 objektiv - Dejlig kombi - næste objektiv på listen er Canon 70-200mm f/4L (uden IS). Mit nuværende zoom objektiv (tamron 18-200 mm) er praktisk men ikke særlig skarpt. Jeg synes, simpelthen Canons 17-55 er for dyr til mit behov, og jeg må indrømme, at jeg er virkelig imponeret over den skarphed, der kan trækkes ud af Tamronen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen