Apple/Mac OS

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Stevi »

[quote="kraen"]Et godt billede på det med specifikationerne er at sammenligne den nye MacBook Air 13" 1,86 GHz med 2 GB RAM og MacBook Pro 13" 2,4 GHZ og 4 GB RAM.
I en Speedmark test scorer MB Air 108 point, mens MBP scorer 106 point.
Vælger man MacBook Air med 2,13 GHz og 4 GB RAM, scorer den 119 point - selvom processoren er langsommere end MBP.

Så man kan ikke sammenligne specifikationer sådan umiddelbart på papiret - og slet ikke PC vs. Mac[/quote]
Til den nye Macbook Air kan det nævnes at f.eks. en Sony Vaio som skal svare til en 11" Macbook Air i mindste konfiguration koster 12000 kr. Apple gør det for 7799. Den lader vi lige stå et øjeblik.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Nicolai »

[quote="Stevi"][quote="kraen"]Et godt billede på det med specifikationerne er at sammenligne den nye MacBook Air 13" 1,86 GHz med 2 GB RAM og MacBook Pro 13" 2,4 GHZ og 4 GB RAM.
I en Speedmark test scorer MB Air 108 point, mens MBP scorer 106 point.
Vælger man MacBook Air med 2,13 GHz og 4 GB RAM, scorer den 119 point - selvom processoren er langsommere end MBP.

Så man kan ikke sammenligne specifikationer sådan umiddelbart på papiret - og slet ikke PC vs. Mac[/quote]
Til den nye Macbook Air kan det nævnes at f.eks. en Sony Vaio som skal svare til en 11" Macbook Air i mindste konfiguration koster 12000 kr. Apple gør det for 7799. Den lader vi lige stå et øjeblik.[/quote]

Men nu er det pro eller / og Imac, jeg vil have :) Noget prisforskel ellers.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kraen"]Et godt billede på det med specifikationerne er at sammenligne den nye MacBook Air 13" 1,86 GHz med 2 GB RAM og MacBook Pro 13" 2,4 GHZ og 4 GB RAM.
I en Speedmark test scorer MB Air 108 point, mens MBP scorer 106 point.
Vælger man MacBook Air med 2,13 GHz og 4 GB RAM, scorer den 119 point - selvom processoren er langsommere end MBP.

Så man kan ikke sammenligne specifikationer sådan umiddelbart på papiret - og slet ikke PC vs. Mac[/quote]

Det er vist blevet nævnt. Sådan ca. 8 gange i løbet tråden. Så hvis den heller ikke siver ind denne gang, tror jeg vi skal give op.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Nicolai »

Nogen der tør skyde på, hvornår der kommer I-cores i MBP?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af MacG »

[quote="Nicolai"]Nogen der tør skyde på, hvornår der kommer I-cores i MBP?[/quote]

Det er der allerede.... :roll:

"15-inch: 2.4GHz, Intel Core i5

15-inch: 2.53GHz, Intel Core i5

15-inch: 2.66GHz, Intel Core i7

17-inch: 2.53GHz, Intel Core i5"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Anonym »

[quote="Nicolai"]Nogen der tør skyde på, hvornår der kommer I-cores i MBP?[/quote]

Jeg går ud fra, at du så mener i 13" modellen. Tror ikke man skal håbe på mere end en i3 i den. Og det sker næppe før næste sommer. Men det er så ligesåmeget gætværk, som enhver anden kan lave. Only Apple knows.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Nicolai »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Nicolai"]Nogen der tør skyde på, hvornår der kommer I-cores i MBP?[/quote]

Jeg går ud fra, at du så mener i 13" modellen. Tror ikke man skal håbe på mere end en i3 i den. Og det sker næppe før næste sommer. Men det er så ligesåmeget gætværk som enhver anden kan lave. Only Apple knows.[/quote]

Ja, jeg mente i 13"-versionen.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Stevi »

[quote="Nicolai"][quote="SustainerPlayer"][quote="Nicolai"]Nogen der tør skyde på, hvornår der kommer I-cores i MBP?[/quote]

Jeg går ud fra, at du så mener i 13" modellen. Tror ikke man skal håbe på mere end en i3 i den. Og det sker næppe før næste sommer. Men det er så ligesåmeget gætværk som enhver anden kan lave. Only Apple knows.[/quote]

Ja, jeg mente i 13"-versionen.[/quote]

13"-versionen er en skodmaskine, som du ikke skal smide penge efter. Forskellen på 13" MBP og den hvide 13" er minmal. I øvrigt spår jeg den til at forsvinde fra modelprogrammet ved Apples næste laptop-opdatering. Den giver ikke megen mening, når nu Macbook Air er opdateret. Et line-up på 11" Air, 13" Air, 15" Pro, 17" Pro er mest sandsynligt. Den hvide Macbook forsvinder ihvertfald helt sikkert, og måske kommer 15" og 17" med SSD som standard (nok usandsynligt i denne omgang, men man ved aldrig).
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Apple/Mac OS

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Stevi"]13"-versionen er en skodmaskine, som du ikke skal smide penge efter. Forskellen på 13" MBP og den hvide 13" er minmal. I øvrigt spår jeg den til at forsvinde fra modelprogrammet ved Apples næste laptop-opdatering. Den giver ikke megen mening, når nu Macbook Air er opdateret. Et line-up på 11" Air, 13" Air, 15" Pro, 17" Pro er mest sandsynligt. Den hvide Macbook forsvinder ihvertfald helt sikkert, og måske kommer 15" og 17" med SSD som standard (nok usandsynligt i denne omgang, men man ved aldrig).[/quote]

Jeg er den glade ejer af en Mac Book Pro 13 og har aldrig haft bedre maskine- og tro mig jeg har haft nogle stykker. Hvad præcis er det der gør at du synes at det er en skodmaskine?
Jeg respekterer din mening men det er godt nok noget vrøvl du får liret af der.

Jeg koder iOS cocoa etc. i xcode på den samt java.
13'eren fylder ingenting men rykker sgu fint fra land.

terkel
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af terkel »

[quote="Stevi"]13"-versionen er en skodmaskine, som du ikke skal smide penge efter. Forskellen på 13" MBP og den hvide 13" er minmal. I øvrigt spår jeg den til at forsvinde fra modelprogrammet ved Apples næste laptop-opdatering. Den giver ikke megen mening, når nu Macbook Air er opdateret. Et line-up på 11" Air, 13" Air, 15" Pro, 17" Pro er mest sandsynligt. Den hvide Macbook forsvinder ihvertfald helt sikkert, og måske kommer 15" og 17" med SSD som standard (nok usandsynligt i denne omgang, men man ved aldrig).[/quote]


Synes da også det er en underlig udtalelse?! - har en 13" Unibody MacBook, og det er da en fantastisk maskine!?
Har desuden en 20" iMac G5 der stadig på trods af sine 5 år på bagen kører fantastisk - dog kun Leopard.. :)
Rest in Sleaze, Dave!

GENERATION WILD..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af kraen »

Man kan sige, at Apple jo er kendt for ikke at lave produkter, der overlapper hinanden, og da MB Air og MBP 13" efterhånden ligner hinanden ret meget, så tror jeg også, at MBP 13" er på vej ud.

Men at kalde det en elendig maskine vil jeg ikke. Apple-produkter er i mine øjne geniale, og jeg kan overhovedet ikke få mig til at sige noget negativt om nogen af dem.

Jeg startede selv med en Power Macintosh 8500 i 2003, der som standard havde 1 GB harddisk og intet CD-drev. Alligevel kunne jeg langt bedre li' at arbejde på den end på mine forældres PC.
(Jeg er måske nok også en smule religiøs med det.)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Anonym »

[quote="kraen"](Jeg er måske nok også en smule religiøs med det.)[/quote]

Understatement of the year! :lol:

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Jake »

Jeg har også kun haft gode erfaringer med Apple. Pånær en gammel stationær jeg fik fra min skole i '98, så var min første Mac en PowerBook Titanium G4 i 2001, som jeg stadig har, og som stadig virker rigtig godt. Perfekt til at have diagrammer på i mit værksted, samt som afspiller af DVD, CD, MP3, osv.

Det er rigtig dejlige computere. Og jeg er ikke religiøs, blot overbevist - særligt omkring operativsystemet.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Stevi »

Okay, 13"-unibody er ikke en skodmaskine per se, men i forhold til den hvide Macbook er der bare ikke nok forbedringer ved at tage trinnet op. Pardon for mit ordvalg, jeg synes bare at 13" MBP havde fortjent minimum en i3-processor ved sidste opdatering. I forhold til 15" med i5 er den altså noget bagud.
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Anonym »

Hvem mon først opretter "The Great GF Computer Count"? :D :lol:

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Stevi »

[quote="SustainerPlayer"]Hvem mon først opretter "The Great GF Computer Count"? :D :lol:[/quote]
Det gør Tim...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Nicolai »

Jeg er meget tæt på at Købe en Imac i3 med 8 GB ram, men jeg er tvivl mht. grafikkort:

Jeg kommer ikke til at spille tunge grafiske spil (måske lidt Call of Duty 4- Modern Warfare og i den dur), men KAN man installere et andet graffikkort i en IMAC, uden garantien ryger, og hvilket skulle det i givet fald være? Min kammerat har det, som sidder i den dyreste Imac.

er 4670 256 mb godt nok eller er de 2500 for maskine "2" givet godt ud (her får man jo også dobbelt HDD)?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Søren Dyhr »

Altså der sidder:

<a href="http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... rview.aspx" rel="nofollow">http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... ew.aspx</a>

...i de nye i3'ere, og jeg tror ikke man skal begynde at skifte video-kort førened garantien er udløbet ... men hvorom alting er har jeg aldrig tænkt på at grafikken på en mac var utilstrækkelig - forklar dig venligst??

--sd

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af Nicolai »

[quote="Søren Dyhr"]Altså der sidder:

<a href="http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... rview.aspx" rel="nofollow">http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... ew.aspx</a>

...i de nye i3'ere, og jeg tror ikke man skal begynde at skifte video-kort førened garantien er udløbet ... men hvorom alting er har jeg aldrig tænkt på at grafikken på en mac var utilstrækkelig - forklar dig venligst??

--sd[/quote]

Nej- det er ikke det, som sidder i "entry level"-versionen: det er et 4670 256 MB.:

<a href="http://store.apple.com/dk-edu/browse/ho ... TAyNTQzNjA" rel="nofollow">http://store.apple.com/dk-edu/browse/ho ... NTQzNjA</a>

Jeg synes, min kammerats kører ganske fedt, men han har jo også dét på 1 GB, som er sat i efterfølgende...

Ville være lidt ærgerligt at købe en ellers fed computer med et grafikkort, som er forældet fra dag 1 ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Apple/Mac OS

Indlæg af kraen »

Du kan ikke skifte grafikkort i en iMac

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen