Now eating

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Sasha »

[quote="efrandsen"]Forladt bordet? But why? Hummer er da fantastisk spise :)

[/quote]

Sure is!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

NE: Pizza. Og ikke bare den sædvanlige - der er nyt pizzeria i byen, som bliver testet - det er nærmest et helt ritual. De tog store point på kort leveringstid. Og pizzaerne smager også ganske fortrinligt. Og bunden er den bedste, man kan få her i byen.

Jeg tror de kandiderer til at blive kongelig turtle-leverandør!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Anonym »

Den logiske følge af, at der blev lavet julemad i går, er jo flæskestegssandwiches i dag.

Dertil Cherry Coke

Åh ja - forresten - i morgen er det snart jul.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now eating

Indlæg af IkkeMig »

I sidste weekend fik vi glögg...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]I sidste weekend fik vi glögg...[/quote]

Det var så sidste jul! ;-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Turtle"]I sidste weekend fik vi glögg...[/quote]

Det var så sidste jul! ;-)[/quote]

Det var faktisk en glögg fra i år.

I Sverige er færdigblandet Glögg en hel videnskab. Vi startede sæsonen i sidste weekend med Årets glögg fra Blossa:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://blogg.alltommat.se/gottochkort/2 ... tochkort/2 ... kar-kaffe/</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]Det var faktisk en glögg fra i år.

I Sverige er færdigblandet Glögg en hel videnskab. Vi startede sæsonen i sidste weekend med Årets glögg fra Blossa:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://blogg.alltommat.se/gottochkort/2 ... tochkort/2 ... kar-kaffe/</a><!-- m -->[/quote]

[youtube]sr8wawGWPzg[/youtube]

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

NATE: Wok-ret.

Og det afføder et spørgsmål: Jeg har længe haft et glas estragon stående, som jeg i et svagt øjeblik kom til at købe. Men efter at have lugtet til det, da jeg kom hjem, blev det bare stillet ind bagerst på hylden - det lugter jo af lakrids?! Hvad fa'en bruger man det til?

Anyway, nu lugtede jeg lige til det igen, og blev enig med mig selv om, at det, med lidt god vilje, nok godt kunne bruges sammen med karry. Er det helt galt?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Skestork Ultra »

Bearnaise for høwlede da - Du skal bruge estragon til bearnaise og så ikke så meget vrøvl.

I karry vil du typisk bruge anisfrø, stjerneanisfrø eller fennikelfrø, som også alle smager af lakrids - Eller en kombination.

Jeg bruger især estragon til svin og fisk - Især hvis det har noget, som ligner et provencalsk tilsnit - Egentlig er det kryddeributikker kalder Herbes de Provence lavet med fennikelfrø og ikke estragon - Men det virker fint nok som en tilsnigelse. Der er bestemt heller ikke noget galt i at lave gammeldags grydestegt kylling med en gevaldig dusk estragon i røven. Det er også rart til langsomme simreretter i fransk stil - Mest med svinekød... Men igen bearnaise - Det må være det rigtige svar, fordi det er sovs!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Skestork Ultra"] Men igen bearnaise - Det må være det rigtige svar, fordi det er sovs![/quote]

Joeehh ... men Bearnaise laver man jo ikke selv. Det lader man jo Knorr om ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Skestork Ultra"] Men igen bearnaise - Det må være det rigtige svar, fordi det er sovs![/quote]

Joeehh ... men Bearnaise laver man jo ikke selv. Det lader man jo Knorr om ...[/quote]

Det har de da aldrig kunnet finde ud af...

Esdragon bruger jeg i to ting: Bearnaise og fransk løgsuppe.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af sørendybdal »

NA (Now ate): Ovnstegte kyllingelår med pasta og rucola/tomatsalat. Nemt ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Jeg skar lidt røget laks i småstykker, rørte det sammen med forårsløg, citronsaft og philadelphia ost og smed det på et flute fra bageren. det tog mindre end 5 minutter og smagte fantastisk :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Anonym »

Pasta, soltørret tomat, olivenolie, kylling, pesto ... you know the rest. :P

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

NJA: Fuldkornspasta med bacontern-i-salsa og kalkunstrimler. Igen en 'hvad-køleskabet-gemte'-dag i Mikkels køkken.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

NJA: 3 store pariserbøffer med kapers og løg og to æggeblommer på hver.

Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg er syg får jeg altid lyst til at leve af en kost bestående af 80% protein og 20% fedt :lol:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

NE: Hjemmebagt rugbrød med friskstegte sild, hjemmelavet sennepsdressing og hjemmemarinerede løg.

Fordelen ved at være syg er, at man får bagt og jeg ved ikke hvad, det er næsten som at have en mor igen :lol:

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af JSThomsen »

Pariserbøffer og hjemmebagt rugbrød :D

Er du nu sikker på at du er syg? Og ikke blot "underernæret" til daglig pga. travlhed ;) ;) Og nu betaler du prisen for "købepizza" og lignende :lol:

Mvh Jan

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Nu har jeg faktisk været på kur i et par måneder, så det er længe siden, jeg har fået pizza. I hvert fald i forhold til, hvor ofte det plejer at ske :lol:

Men når jeg er syg, så er det altså god, solid husmandskost, jeg har lyst til. Det går jo nok...

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Turtle"]Nu har jeg faktisk været på kur i et par måneder, så det er længe siden, jeg har fået pizza. I hvert fald i forhold til, hvor ofte det plejer at ske :lol:

Men når jeg er syg, så er det altså god, solid husmandskost, jeg har lyst til. Det går jo nok...[/quote]

Det var også mest ment som en lettere misundelig kommentar ;) Jeg synes som regel at når jeg er syg, så er jeg for syg til den slags kulinariske udfoldelser :D
Det er først når jeg er ved at komme til mig selv at lysten til "helstegt ko i karry" og andet hjemmelavet mad melder sig :)

Mvh Jan

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen