Now eating

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Sasha »

NJA:

Kylling á la EL34.

Det er bare godt!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Swampthing »

Du er nærmest nødt til at sende en opskrift. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Sasha »

Som i så mange andre forhold her i livet ligger hemmeligheden jo i smørrelsen. Og den bliver svær at skrive ned, da den helt og holdent er "på slump" - det er noget med at "spille det samme nummer i 20 år og så alligevel aldrig spille det helt ens". Men jeg skal da gerne prøve at kvantisere det lidt engang ved lejlighed. Resten er bare et spørgsmål om kylling og ild... :-) (Og nej: Ikke noget med kuglegrill og andet amatørpjat i denne sammenhæng! En Weber er en højttaler - ikke noget, man laver mad på!)

Men det kan da siges, at når man rammer rigtigt, er man ikke i tvivl. Så smager det præcist som G-akkorden ved 0:22:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Nøjagtigt samme princip som når man f.eks. finder sin rette livsledsager, det perfekte instrument, den rette dybde til jordkølede pilsnere usw. usw.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Havkat-filet vendt i rugmel og stegt i smør - med nye kartofler og smørsovs, lidt dild og citron og en tomatsalat :)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Starcaster »

Hjemmegrillet Pulled Pork sandwiches m. hjemmelavet barbecue sovs og (ikke hjemmelavet) coleslaw!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har lige spist lammemørbrad med lidt grillede tomater, tzatziki ... og så kartoffelpandekager, der var lavet med frisk spinat og lidt danablu - de var dælme gode (det var lammemørbraderne selvfølgelig også, men....)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Alle snakker om efterårsvejret, jeg gør noget ved det!

NE: Suppe

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

NJA: Hakkedrenge med stuvede ærter, og ovnbagte kartoffel- og rødbedebåde. Oldschool møder newschool :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af kraen »

NE: Risotto med svampe.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now eating

Indlæg af Swampthing »

Det der risotto.....
Er det ikke bare smattede ris på en fin måde ?
Jeg har aldrig smagt det, så jeg er lidt nysgerrig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Urup »

Nøglen ved en god risotto er netop at den ikke skal være smattet. Det er derfor at man gradvist hælder mere boullion i risene og smager ofte, for at finde den helt rigtige konsistens. Jeg synes, den skal være let, frisk og til tanden! :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Smittefar »

God risotto er en gudespise.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]God risotto er en gudespise.[/quote]

Kl. 1.47 ?

Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Joerfe »

På alle tidspunkter!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="Smittefar"]God risotto er en gudespise.[/quote]

Kl. 1.47 ?[/quote]

Der er vist noget med sommertid/vintertid på forummet, så klokken var kun 0.47.

Ikke desto mindre må jeg indrømme, at jeg hellere ville have haft en dampende frisk svamperisotto klokken 23.45, da jeg kom hjem fra øvning med bandet end den der tørre sandwich, jeg fik på Shelltanken.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af efrandsen »

Åha, min kæreste er fantastisk til at lave risotto! Det må jeg hellere snart få hende til at lave igen snart :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Barf »

NJA (Now Just Ate): En fin omelet med bacon, forårsløg, peberfrugt, aubergine og soltørrede tomater. Det er simpelthen så let at lave i en travl hverdag, og alligevel smager det godt og udgør en fin frokostrest i morgen.

Mens jeg spiste den, lagde jeg en slagplan for den middag, jeg skal lave på lørdag (Risotto? Pffffft...) Den står på kammuslinger med blomkåls/estragon-puré og grillede asparges. Derefter glaserede svinekæber med rodfrugtchips, råsyltede rødbeder, karamelliserede perleløg og kartoffelmos med rygeost. Og til dessert en omgang hjemmelavet champagnesorbet med jordbærgele og en slags minudgave af arme riddere. Niveauet er sat lidt op fra sidste gang, jeg trakterede netop den gruppe, men med god planlægning kommer man langt.

Og så har jeg købt en hvidvin, som er den bedste jeg længe har smagt. Lidt speciel og meget markant i smagen, men vinmanden var sikker på, at den ville gå perfekt til min ret. Og den smagte hamrende godt for sig selv i hvert fald.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Jacob »

[quote="Barf"]NJA (Now Just Ate): En fin omelet med bacon, forårsløg, peberfrugt, aubergine og soltørrede tomater. Det er simpelthen så let at lave i en travl hverdag, og alligevel smager det godt og udgør en fin frokostrest i morgen.

Mens jeg spiste den, lagde jeg en slagplan for den middag, jeg skal lave på lørdag (Risotto? Pffffft...) Den står på kammuslinger med blomkåls/estragon-puré og grillede asparges. Derefter glaserede svinekæber med rodfrugtchips, råsyltede rødbeder, karamelliserede perleløg og kartoffelmos med rygeost. Og til dessert en omgang hjemmelavet champagnesorbet med jordbærgele og en slags minudgave af arme riddere. Niveauet er sat lidt op fra sidste gang, jeg trakterede netop den gruppe, men med god planlægning kommer man langt.

Og så har jeg købt en hvidvin, som er den bedste jeg længe har smagt. Lidt speciel og meget markant i smagen, men vinmanden var sikker på, at den ville gå perfekt til min ret. Og den smagte hamrende godt for sig selv i hvert fald.[/quote]

Det lyder satme godt - man sidder jo og bliver helt sulten !

Er lidt nysgerrig på hvilken hvidvin du har fundet ? Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke har nær så meget forstand på hvidvine, som på rød, udover at jeg godt kan lide en god, tør én af slagsen :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Barf »

Jeg har heller ikke forstand på vine, udover at jeg er hurtig til at bedømme, hvad jeg kan lide/ikke lide. Men jeg fik et fint tilbud på to flasker af denne: http://a-vinstouw.dk/product/domaine-romarion-521/. Dog ikke købt på hverken den hjemmeside... eller til den pris ;)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Jacob »

[quote="Barf"]Jeg har heller ikke forstand på vine, udover at jeg er hurtig til at bedømme, hvad jeg kan lide/ikke lide. Men jeg fik et fint tilbud på to flasker af denne: http://a-vinstouw.dk/product/domaine-romarion-521/. Dog ikke købt på hverken den hjemmeside... eller til den pris ;) [/quote]

Den lyder ikke helt skidt, og især ikke til det måltid du har lagt op til der !

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen