Now eating

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Dannyboy"][quote="Turtle"]Jeg skal have gule ærter i aften. Og i morgen. Og...[/quote]

Fik du ikke løn igår?[/quote]

Jo. Men det er blevet efterår og jeg elsker gule ærter :)

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Turtle"]Jeg skal have gule ærter i aften. Og i morgen. Og...[/quote]
Hvis det er hjemmelavet, så må du gerne sende mig en opskrift?
Hvis det er de gule "brækposer" der købes færdige - så springer jeg over :s hock: - det ville dog undre mig hvis det var tilfældet :D

Mvh Jan

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="JSThomsen"][quote="Turtle"]Jeg skal have gule ærter i aften. Og i morgen. Og...[/quote]
Hvis det er hjemmelavet, så må du gerne sende mig en opskrift?
Hvis det er de gule "brækposer" der købes færdige - så springer jeg over :s hock: - det ville dog undre mig hvis det var tilfældet :D

Mvh Jan[/quote]

Du køber bare en pakke "Møllerens Gule Ærter" og følger opskriften på pakken :lol:

Kog 3/4 kg medisterpølse og 1 kg flæsk (svinebryst, hvis det ikke skal være alt for fedt) og måske et lille kraftben eller to. Pølsen skal kun have 20 minutter, så skal den op igen. Resten skal have 2 timer. Så snitter du selleri, porrer og gulerødder og smider ned i (når resten er taget op) og efter 15 minutter smider du en hel pakke gule ærter i og rører godt rundt. Så skal det bare simre i 5-10 minutter. Og allerhelst også gemmes til dagen efter.

Så mangler du bare en hjemmerørt sennep og en snaps, så er det perfekt ;)

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Turtle"][quote="JSThomsen"][quote="Turtle"]Jeg skal have gule ærter i aften. Og i morgen. Og...[/quote]
Hvis det er hjemmelavet, så må du gerne sende mig en opskrift?
Hvis det er de gule "brækposer" der købes færdige - så springer jeg over :s hock: - det ville dog undre mig hvis det var tilfældet :D

Mvh Jan[/quote]

Du køber bare en pakke "Møllerens Gule Ærter" og følger opskriften på pakken :lol:

Kog 3/4 kg medisterpølse og 1 kg flæsk (svinebryst, hvis det ikke skal være alt for fedt) og måske et lille kraftben eller to. Pølsen skal kun have 20 minutter, så skal den op igen. Resten skal have 2 timer. Så snitter du selleri, porrer og gulerødder og smider ned i (når resten er taget op) og efter 15 minutter smider du en hel pakke gule ærter i og rører godt rundt. Så skal det bare simre i 5-10 minutter. Og allerhelst også gemmes til dagen efter.

Så mangler du bare en hjemmerørt sennep og en snaps, så er det perfekt ;) [/quote]

Tak for det. Hvis jeg havde vidst det i morges, så havde jeg sikkert ikke ligget her i "køjen" med feber :? ;)
Mvh Jan

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af ChristianB »

NE: Kage...
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Rasser »

I aften skal vi have jomfruhummere til aftensmad her i husstanden.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NE: Ristet rugbrød med peberfrugt/valnøddepesto kombineret med en lækker chili sauce, hvilket spices op med nogle oliven og noget cheddar ovenpå! :) mums!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Barte lige så folk ikke tror, at jeg altid lever i luksus:

NE: En portion færdiglavet lasagne fra slagteren, varmet i mikroen. Hertil Pepsi Max.

(Det er ikke altid, man har tid til at lave god mad...)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Jackie van Hippie »

NE: MORS frikardeler :D
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af efrandsen »

NJA: To kolde pandekager, fra i går, med smør og rørsukker.. nammenam!

OG tror jeg vil ha' en dellemad senere :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Loomer »

Now Lige Spist//

To stykker laks med kartofler og hollandæææs'.

Så er Loomeren sgu glad igen!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

NJA: Fiskefrikadeller med bagte rodfrugter. Det var en hitter; ikke mindst fordi, det for en sjælden gangs skyld var fruen, der stod for madlavningen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Jeg snittede et par kotelleter op og fyldte dem med hvidløg, soltørrede tomater og chorizo. Så blev de bare stegt i ovnen. Det samme overgik et par kartoffelpandekager. Og så lavede jeg en bearnaise til...faktisk en hel del bearnaise, der var over en halv pakke smør og masser af æggeblommer i køleskabet og jeg er ikke så meget hjemme det næste stykke tid. Så kunne man jo lige så godt lave bearnaise i ublu mængder :)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Swampthing »

Var til fødselsdag lige efter fyraften, så jeg nåede ikke engang hjem.
Det blev til rugbrød med varm leverpostej og masser af bacon, frikadeller med kold kartoffelsalat, tunmousse med tilbehør, diverse (kød)tærter, det blev liiige til 5 - 6 portioner og så kiks med ost til at slutte af med. Og masser af sodavand til, jeg skulle jo køre hjem.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Swampthing"]Var til fødselsdag lige efter fyraften, så jeg nåede ikke engang hjem.
Det blev til rugbrød med varm leverpostej og masser af bacon, frikadeller med kold kartoffelsalat, tunmousse med tilbehør, diverse (kød)tærter, det blev liiige til 5 - 6 portioner og så kiks med ost til at slutte af med. Og masser af sodavand til, jeg skulle jo køre hjem.[/quote]

Jeg hader den slags buffeter - jeg ender altid med at spise mig mæt i varm leverpostej og gå glip af resten :lol:

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af Loomer »

Det siger du næsten som om det var en dårlig ting?!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"]Det siger du næsten som om det var en dårlig ting?![/quote]

Det er det jo egentlig ikke. Det er mere en god ting på bekostning af andre gode ting. Eller vel i virkeligheden for meget af det gode ?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af GodSpeedDK »

NE: Vanilleis
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af kraen »

NE: Kartoffelsuppe med bacon og creme fraiche

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now eating

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er på vej til at spise nogle tacos...

Jeg nåede ikke slagteren inden han lukkede, og det dersens hakkede oksekød de havde inde i supermarkedet skulle jeg ikke have noget med at gøre. Men et par bøffer af inderlår og 5 minutter med den store kokkekniv, så er der hakket kød alligevel.

Så det er nem mad, men med en lille ekstra indsats...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen