Afregning af spillejobs

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
MichaelNielson
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Afregning af spillejobs

Indlæg af MichaelNielson »

Er der nogle der har en god (læs: NEM) løsning på hvordan et fem mands band får bedst afregnet, betalt sin B skat osv, med arrangør? Balladen med 5 CPR numre osv ... kender I sikkert alle. :s ick:

Jeg håber at der, derude sidder en med lidt almen revisor viden. Kan det svare sig at oprette et firma med CVR nummer?

Hvorfor spørger manden om det, kan man spørge. Er det første gang? Njaehhh ... der har været mange måder at gøre det på. Men det er ved at blive lidt besværligt.
Vi har ikke kanon mange jobs på et år. Sikkert derfor.

Venlig hilsen
Michael

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Afregning af spillejobs

Indlæg af Grandad »

Synes egentlig ikke, det er så besværligt - vi har seddel med hjemmefra ved hvert job. Udfyldt med navne, adresser og cpr samt tid, sted og honorar. Arrangør og bandets kassemester skriver under på udbetaling/modtagelse af beløb. Arrangør får original, band får kopi. Vi har aldrig haft bøvl med den måde, tværtimod er mange spillesteder glade for, at vi har styr på det hjemmefra ...

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Afregning af spillejobs

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Grandad"]Synes egentlig ikke, det er så besværligt - vi har seddel med hjemmefra ved hvert job. Udfyldt med navne, adresser og cpr samt tid, sted og honorar. Arrangør og bandets kassemester skriver under på udbetaling/modtagelse af beløb. Arrangør får original, band får kopi. Vi har aldrig haft bøvl med den måde, tværtimod er mange spillesteder glade for, at vi har styr på det hjemmefra ...[/quote]
+1

Ingen grund til at gøre det sværere end det er...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Afregning af spillejobs

Indlæg af Pickles »

Vi har stiftet en simpel forening med (næsten) standard-vedtægter, og så kan man få et CVR-nummer. Så længe bandet ikke tjener over 50.000 kr. om året, skal der ikke svares skat på honorarer. Al vores økonomi kører over bandkassen, som jeg har adgang til i min netbank, fordi jeg er kasserer.

Vil man have delt pengene ud til alle personer til privat brug, er det nok mere besværligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen