Forslag og forbedringer

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af FunkyValle »

Så er det vist på tide, at få forummet tilbage til vintertid igen... ;o)))
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"]Så er det vist på tide, at få forummet tilbage til vintertid igen... ;o)))[/quote]

done

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af Anonym »

[quote="SustainerPlayer"]Men det kunne hjælpe lidt, at rydde ud i de smileys, der optræder flere gange i menuen.[/quote]

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af gajda »

Kunne det ikke være en idé at domænenavnet (gear-freak.dk) indsættes som fast prefix i HTML title-tag'et? På den måde, vil der komme til at stå "gear-freak.dk" i mine browser-tabs og ikke f.eks. "Boardindex", eller "Vis emne". Som det er nu, er det mestendels overladt til et 16x16 pixels favicon at identificere fanebladet.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af Smittefar »

Den ide er jeg ikke fan af - jeg har tit flere forskellige tråde åbne i forskellige faner - og så er det rart, at jeg kan læse trådens navn på fanebladet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af AnotherDan »

Jeg mener der er en pointe, flyt den dynamiske titel (emne/sidenavn/foranavn) først - har man mange faner åbne står der bare "Vis emne" og ikke feks "Forslag og forbe..."
Det er også bedre for SEO ;)
Bah

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af gajda »

[quote="AnotherDan"]Jeg mener der er en pointe, flyt den dynamiske titel (emne/sidenavn/foranavn) først - har man mange faner åbne står der bare "Vis emne" og ikke feks "Forslag og forbe..."
Det er også bedre for SEO ;) [/quote]

Jeg kan forstå, at I bruger forummet lidt anderledes end jeg gør - Det er nok fordi, jeg er for gammel til at omgås den der nymodens teknik :-) Jeg har i reglen kun en tråd åben ad gangen. Til gengæld har jeg sjældendt mindre end 15 faneblade åbne, så der efterlades ikke megen plads til lange afhandlinger om tråden/emnets indhold. Men jeg kan godt se, at mit forslag vil ramme Smittefars brugsmønster, og det er jo ikke så godt. Jeg synes dog AnotherDans forslag lyder fornuftigt - og hvem holder ikke af SEO :-D

Hmmm...... (note to self :) Findes der mon et Mod til phpBB, hvor man kan tweake indholdet i title-tag'et på brugerniveau?...Ellers skulle man måske sætte sig ned og hacke sådan et sammen en dag ved lejlighed :-/

I mellemtiden kunne jeg så måske godt ønske mig et mere markant favicon - Det er småtingsafdelingen, det vil jeg gerne medgive, men det ville alt andet lige hjælpe mine gamle øjne og højne min brugeroplevelse betragteligt :-)
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af Anonym »

Vi havde problematikken oppe på side 7 i denne tråd ;-)

Gik ud fra at Kraen enten ikke gad eller ikke kunne fjerne det - nu står der i hvert fald gearfreak igen i starten af fanebladene, hvilket ikke er fedt for brugervenligheden for os, der åbner alle ulæste tråde siden sidst i nye faneblade. Det kan godt være 20, 30 eller flere, når man ikke lige sidder og opdatere flere gange i timen. :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af kraen »

Jeg har været lidt i gang og fik ikke gjort arbejdet helt færdigt inden, jeg blev forstyrret.

Jeg hører begge siders bekymring, og jeg har dels fjernet teksten "Vis emne" og dels puttet Gear-freak.dk tilbage i titlen så det står sidst i fanebladet.

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af gajda »

[quote="SustainerPlayer"]Vi havde problematikken oppe på side 7 i denne tråd ;-)[/quote]

My Bad :oops:

[quote="SustainerPlayer"]
Gik ud fra at Kraen enten ikke gad eller ikke kunne fjerne det - nu står der i hvert fald gearfreak igen i starten af fanebladene, hvilket ikke er fedt for brugervenligheden for os, der åbner alle ulæste tråde siden sidst i nye faneblade. Det kan godt være 20, 30 eller flere, når man ikke lige sidder og opdatere flere gange i timen. :-)[/quote]

Jeg kan godt godt se, at det er noget bøvl, når man bruger forummet på den måde, som du beskriver. Beklager, hvis min simplistiske og rudimentære omgang med forummet (og heraf følgende forespørgsel ovenfor) har ødelagt noget for jer andre. Det var bestemt ikke meningen.

Jeg ved ikke om Kraen bruger phpBB i "SEO premod" udgaven, men hvis han gør, er det mod, der hedder "Optimal Title" inkluderet, og det giver svjv mulighed for at siteadmin kan ændre på rækkefølgen af oplysningerne i title feltet.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af AnotherDan »

Mods i phpbb er helt til grin... Og man skal virkelig passe på med at installere for mange af slagsen så kan man ikke opgradere sit site til en ny version hvis man er blevet afhængig af dem, eller alle skal "installeres" igen fra bunden, hvis de overhovedet er kompatible...
Bah

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af gajda »

[quote="AnotherDan"]Mods i phpbb er helt til grin... Og man skal virkelig passe på med at installere for mange af slagsen så kan man ikke opgradere sit site til en ny version hvis man er blevet afhængig af dem, eller alle skal "installeres" igen fra bunden, hvis de overhovedet er kompatible...[/quote]

Principielt helt enig - mods er noget bøvl, men "phpBB SEO premod" prøver netop at omgå bøvlet ved at være en fuld pre-modded udgave (fork, om du vil) af phpBB. Denne pre-moddede udgave kan opgraderes til nyere pre-moddede versioner, og på den måde bliver alle mods også opdaterede. Som navnet antyder, er det en række SEO tools, der følger med "SEO premod". Hvis man derudover installerer mods, så er man naturligvis igen ude i det scenarie, du beskriver.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af gajda »

[quote="gajda"]Kunne det ikke være en idé at domænenavnet (gear-freak.dk) indsættes som fast prefix i HTML title-tag'et? På den måde, vil der komme til at stå "gear-freak.dk" i mine browser-tabs og ikke f.eks. "Boardindex", eller "Vis emne". Som det er nu, er det mestendels overladt til et 16x16 pixels favicon at identificere fanebladet.[/quote]

I lyset af de gode argumenter, der er kommet for dagen, trækker jeg mit forslag tilbage. Jeg har klaret mit lille problem med et to linjers greasemonkey userscript - Det skulle jeg jo bare have gjort fra starten....D'oh!! :roll: :angry-banghead:
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af Anonym »

[quote="gajda"]
Jeg kan godt godt se, at det er noget bøvl, når man bruger forummet på den måde, som du beskriver. Beklager, hvis min simplistiske og rudimentære omgang med forummet (og heraf følgende forespørgsel ovenfor) har ødelagt noget for jer andre. Det var bestemt ikke meningen.[/quote]

Nå - værre er det nu ikke. Men ting skal nu diskuteres :P

[quote="gajda"]I lyset af de gode argumenter, der er kommet for dagen, trækker jeg mit forslag tilbage. Jeg har klaret mit lille problem med et to linjers greasemonkey userscript.[/quote]

Elegant! :thumbup:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af GodSpeedDK »

Hmm ... det undrede mig godt nok, at man i bunden af siden kunne se, at ikke mindre end 3 brugere, alle med volapyk-navne, man aldrig har hørt om, havde fødselsdag i dag. Og jeg er da heller ikke sikker på, at de skal hjem og have boller og kakao i eftermiddag ... : <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/off-topic/na ... 00.html</a><!-- l -->

Det var vist den slags, der lagde det gamle gearfreak ned, så måske skal der gøres et eller andet?

Edit: Og så var indlægget væk??
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af bastion »

Nej, jeg har også 3 volapyk-brugere med fødselsdag i dag. Det ser ud til at vi er blevet ramt af spam-botter. Så må vi håbe at der ikke følger indlæg med også.

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af IkkeMig »

Vi havde sådan en stribe den anden dag også, men der fulgte kun et enkelt spam-indlæg med - som var slettet efter et minuts tid ;)

Der ser ud til at være blevet oprettet 10 brugere i nat igen, men der dukker ikke mange indlæg op, så jeg ved ikke lige, hvad de forsøger på. Vi afventer lige, at Kræn kommer online, han kan slette dem helt...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af kraen »

Nu har jeg været inde og ændre lidt i opsætningen, så jeg skal godkende alle brugere. Så kan det jo være, at vi bliver fri for de der SPAM-ting.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af FunkyValle »

Så skal vi tilbage til sommertid... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forslag og forbedringer

Indlæg af Stevi »

Der er vel egentlig 2 års-jubilæum i dag?
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen