En god bog - part 2

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Loomer"]Jeg skal også så meget snart i gang med noget Barker! Men jeg synes ikke lige jeg kan opdrive noget i de boghandler jeg kender til. [/quote]

Der findes masser af ham på saxo.com...
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Telemaster »

Jeg er i gang med Kongens Fald af Johs. V. Jensen, der jo må siges at være lidt af en klassiker. Den er SÅ meget bedre, end jeg regnede med. Jeg startede på den sådan lidt af princip - noget, der i den grad er kanoniseret og har bevist sit værd over tid, er nok værd lige at få læst, tænkte jeg. Men det er altså bare envirkelig godt fortalt historie. Sproget er gammeldags men flydende, og persontegningen er levende, ligesom historien er fængende. Kan kun anbefales!
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har læst en masse her i min lange ferie på en hel uge. Blandt andet blev det til Anders Bodelsens "De Gode Tider" og "År for År". Jeg kan godt lide hans måde at skrive på og i det her dobbelt-værk bliver han så personlig, at jeg ikke kan komme på ret mange andre, der får læseren så tæt på personerne. Det var et par af de bøger, man helt sikkert vender tilbage til...

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

James Herbert - Portent. Meget spændende metafysisk thriller - slet ikke til at lægge fra sig. Den var hurtigt læst.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Odgaard »

Sir Arthur Conan Doyle: The complete stories of Sherlock Holmes.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Hitchhiker's Guide er jeg nu LANGT OM LÆNGE kommet i gang med, og den er ikke overraskende hysterisk morsom.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Odgaard »

[quote="Loomer"]Hitchhiker's Guide er jeg nu LANGT OM LÆNGE kommet i gang med, og den er ikke overraskende hysterisk morsom.[/quote]
Det var da også på tide. Det er en fremragende serie bøger. Douglas Adams' bøger om detektiven Dirk Gently kan også anbefales.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af K-P »

Er der egentlig nogen, der har læst And Another Thing..., som Eoin Colfer skrev?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Har idag købt de to første bind af Conn Iggulden's Cæsar serie pga. denne tråd.
De kostede 50 stykket i føtex.
Bah

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af calavera »

Suffløren af Donate Carrisi - en ond satan af en thriller, hvis man er til seriemordere og krimi. Uhyre velskrevet og spændende.
Er der nogen der har erfaringer/anbefalinger af lydbøger? - har ofte én i øret, når jeg går tur med hunden - de afhænger lidt af oplæseren syns jeg.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Swampthing »

"The Reality Dysfunction" af Peter Hamilton. Den bedste sci-fi jeg nogensinde har læst.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="AnotherDan"]Har idag købt de to første bind af Conn Iggulden's Cæsar serie pga. denne tråd.
De kostede 50 stykket i føtex.[/quote]

God fornøjelse! :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Søren"][quote="AnotherDan"]Har idag købt de to første bind af Conn Iggulden's Cæsar serie pga. denne tråd.
De kostede 50 stykket i føtex.[/quote]

God fornøjelse! :) [/quote]

Mange tak, har læst første bind. Skyndte mig så ned og købte 3 og 4'eren også, ville egentlig gemme dem til jeg skulle ude at rejse med arbejde - men jeg kan nok ikke vente nu jeg er kommet igang.
Bah

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Abemand »

Jeg er i gang med bog nr. 4 i "Wheel Of Time" serien af Robert Jordan.

Alt i alt er det ganske glimrende fantasy bøger med et omfattende univers. Hans skrivestil er dog til tider en smule frustrerende, med mange gentagelser og et ikke så varieret sprogbrug. Derudover har han en tendens til at trække meget lidt handling ud over de første 800 sider, og så sker der lige pludselig en hel masse på de sidste par hundrede sider.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Runem »

Hmm...

Sjovt nok er jeg faldet fuldstændig af på den mht. at læse bøger, siden jeg begyndte at læse til journalist. Lidt en skam, da der er masser af fede forfattere derude.

Har naturligvis pløjet en bog i ny og næ, men jeg plejede da at være lidt af en læsehest.

Henover sommeren har jeg læst Tom Buk Swientys fremragende bøger om slagene ved Dybbøl og Als i 1864, og det er super læsning.

Tom er først og fremmest en fremragende skribent, men han er også historiker og udførlig i sin research. Således bliver man revet voldsomt med i de beretninger fra alt fra soldater til H.C. Andersen, Swienty bruger som kildemateriale.

Jeg er på ingen måde interesseret i historie, men en god forfatter kan få mig til at æde alt, hvis sproget fanger mig.

Hermed anbefalet:

Tom Buk Swienty:

"Slagtebænk Dybbøl" og "Dommedag Als"

Jeg tør vædde på, at i får en god oplevelse med de to.

Er egentlig mest til Douglas Adams og den slags lidt mere finurlige ting, men dette er en dansk forfatter/journalist/historiker, som dælme kan sit kram!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af MacG »

[quote="Runem"]Hmm...

Sjovt nok er jeg faldet fuldstændig af på den mht. at læse bøger, siden jeg begyndte at læse til journalist. Lidt en skam, da der er masser af fede forfattere derude.

Har naturligvis pløjet en bog i ny og næ, men jeg plejede da at være lidt af en læsehest.

Henover sommeren har jeg læst Tom Buk Swientys fremragende bøger om slagene ved Dybbøl og Als i 1864, og det er super læsning.

Tom er først og fremmest en fremragende skribent, men han er også historiker og udførlig i sin research. Således bliver man revet voldsomt med i de beretninger fra alt fra soldater til H.C. Andersen, Swienty bruger som kildemateriale.

Jeg er på ingen måde interesseret i historie, men en god forfatter kan få mig til at æde alt, hvis sproget fanger mig.

Hermed anbefalet:

Tom Buk Swienty:

"Slagtebænk Dybbøl" og "Dommedag Als"

Jeg tør vædde på, at i får en god oplevelse med de to.

Er egentlig mest til Douglas Adams og den slags lidt mere finurlige ting, men dette er en dansk forfatter/journalist/historiker, som dælme kan sit kram![/quote]

Spændende... En journalist der ikke er interessesret i historie. Hvor kommer historierne så fra, og hvad bliver de til...?

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Runem »

[quote="MacG"]

Spændende... En journalist der ikke er interessesret i historie. Hvor kommer historierne så fra, og hvad bliver de til...?[/quote]

Forstår ikke lige pointen.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af MacG »

[quote="Runem"][quote="MacG"]

Spændende... En journalist der ikke er interessesret i historie. Hvor kommer historierne så fra, og hvad bliver de til...?[/quote]

Forstår ikke lige pointen.[/quote]

Det regnede jeg nok med at du ikke ville.

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="MacG"][quote="Runem"][quote="MacG"]

Spændende... En journalist der ikke er interessesret i historie. Hvor kommer historierne så fra, og hvad bliver de til...?[/quote]

Forstår ikke lige pointen.[/quote]

Det regnede jeg nok med at du ikke ville.[/quote]

Man kan vel godt have interesse for journalistik uden at synes begivenheder for flere hundrede år siden er det mest sindsoprivende i verden? Jeg må erkende mig enig med Runem her, jeg forstår heller ikke hvad du mener. Du må meget gerne forklare det. :) .


Jeg er for nylig gået i gang med Nausea af Jean-Paul Sartre. Det er godt nok tungt når man kun læser i s-toget til og fra arbejde, men spændende.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af GodSpeedDK »

Nogen af jer, der bruger online bogbutikker? I så fald hvilke? Gerne danske, eller hvor de sælger både danske bøger, og bøger oversat til dansk.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen