En god bog - part 2

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Toeren hedder Kongers Død. Sværdenes Mark er treeren og til sidst kommer Krigens Guder.

Ikke titler der umiddelbart lokker, men man skal ikke lade sig snyde. Det er muligvis den bedste serie bøger, jeg nogen sinde har læst!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Barf"]Toeren hedder Kongers Død. Sværdenes Mark er treeren og til sidst kommer Krigens Guder.

Ikke titler der umiddelbart lokker, men man skal ikke lade sig snyde. Det er muligvis den bedste serie bøger, jeg nogen sinde har læst![/quote]

Så er Cæsar- kongers død bestilt hos saxo :) Glæder mig!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

God fornøjelse.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

Læste Conn Iggulden - The Death of Kings i 2005. Det er den, hvor Cæsar hævner sig på piraterne. Conn Iggulden's sprog og fortællemåde minder utroligt meget om Fredrick Forsyth, Hammond Innes og Colin Forbes. Knald på lige ud landevejen.
Fandt bogen spændende og den var hurtigt læst.
Blev utroligt skuffet, da Conn Iggulden sagde i et interview, han ændrer i de historiske facts for at få fortællingen i bogen til at fungere.
Så det blev til den ene bog af dèn forfatter.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Morten M"]Læste Conn Iggulden - The Death of Kings i 2005. Det er den, hvor Cæsar hævner sig på piraterne. Conn Iggulden's sprog og fortællemåde minder utroligt meget om Fredrick Forsyth, Hammond Innes og Colin Forbes. Knald på lige ud landevejen.
Fandt bogen spændende og den var hurtigt læst.
Blev utroligt skuffet, da Conn Iggulden sagde i et interview, han ændrer i de historiske facts for at få fortællingen i bogen til at fungere.
Så det blev til den ene bog af dèn forfatter.[/quote]

Nu er jeg i gang med Death of Kings - den er god :) Men ja, jeg synes også det er ret ærgeligt at den ikke er helt historist korrekt. For jeg tager mig selv i at tænke: "Årh hvor var folk seje dengang... eller... var de?"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Jeg er i gang med Dostojevskij's "Forbrydelse Og Straf" lige pt.
Den er sgu en tung satan. Jeg er nødt til at have noget Dan Abnett klar ved siden af igen tror jeg.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Loomer"]Jeg er i gang med Dostojevskij's "Forbrydelse Og Straf" lige pt.
Den er sgu en tung satan. Jeg er nødt til at have noget Dan Abnett klar ved siden af igen tror jeg.[/quote]

Er det ikke dén, hvor hovedpersonen bliver fanget af sin egen dårlige samvittighed?

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Rasser »

[quote="Søren"][quote="Loomer"]Jeg er i gang med Dostojevskij's "Forbrydelse Og Straf" lige pt.
Den er sgu en tung satan. Jeg er nødt til at have noget Dan Abnett klar ved siden af igen tror jeg.[/quote]

Er det ikke dén, hvor hovedpersonen bliver fanget af sin egen dårlige samvittighed?[/quote]

Jo.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Jep, den.

Satme noget deprimerende noget, skal jeg love for.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Loomer"]Jep, den.

Satme noget deprimerende noget, skal jeg love for.[/quote]

Men er den ikke meget god? Eller skal man være VIRKELIG i sit es til at læse flere sider 2 gange?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af kraen »

Har lige afsluttet "Unmasked" om Michael Jackson. Meget spændende. Drejer sig om retssagerne mod ham, og om hvordan forfatteren først var imod ham, men senere begyndte at tvivle på beskyldningerne.

Er pt. i gang med "Den som blinker er bange for døden" af Knud Romer. Det er en erindringsbog, og minder meget om "Hundehoved" af Morten Ramsland.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

Færdig med Cæsar - kongers død. Føj den er spændende! Og nu har jeg bestilt 3'eren og 4'eren i serien :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Sådan! God fornøjelse. Det kan være, man skulle læse serien igennem igen her i sommerferien..

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="Barf"]Sådan! God fornøjelse. Det kan være, man skulle læse serien igennem igen her i sommerferien..[/quote]

God ide :) Især den sidste scene i kongers død, hvor slaget mod slaverne står på! :s hock:

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

Er lige blevet færdig med Mister B. Gone af Clive Barker. Godt nok noget af det mest intimiderende fra hans hånd.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Jeg skal også så meget snart i gang med noget Barker! Men jeg synes ikke lige jeg kan opdrive noget i de boghandler jeg kender til.

Ellers, er jeg lige blevet færdig med Dan Abnett's rent ud sagt FANTASTISKE "Triumff", og fortsætter i det britiske og fjollede med "The Complete Hitchhiker's Guide..."

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Barf »

Sidder lige og færdiggør The New York Trilogy af Paul Auster, for jeg har fire bøger mere med ham. Derudover har jeg en enkelt Svend Åge Madsen liggende samt Kafkas Slottet. Kunne også godt tænke mig at få fingrene i en samling af Raymond Carver noveller.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

Jeg har netop færdiggjort hele Cæsar serien - kan klart anbefales.
Så har jeg også lige læst Da Vinci mysteriet (ja ja, old news!) - Jeg havde desværre set filmen først, så den var ikke så spændende for mig. Generelt synes jeg heller ikke Dan Brown fremfører verdens største skrivekunst. Det der er mest spændende i den bog, er alle de konspirationsteorier og analyser af malerierne, der er ganske revolutionerende.
Nu er jeg så lige gået i gang med Dosdodjevstij's (stavespade?) Forbrydelse og Straf. Den har allerede fanget mig, så jeg glæder mig til at komme videre med den.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har lige læst "Shit my dad says", en lille hyggebog - med nogle ganske morsomme citater...

Har købt Hunter S. Thompson's - The Rum Diary som jeg aldrig har fået læst, så den står den nok på efterfølgende...
Bah

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

[quote="Loomer"]Jeg skal også så meget snart i gang med noget Barker! Men jeg synes ikke lige jeg kan opdrive noget i de boghandler jeg kender til.

[/quote]
Heller ikke hos Politikens boghandel på Rådhuspladsen? Ellers Ebay.co.uk.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen