En god bog - part 2

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Saxo.com er den største danske internet bog shop Mikkel.
Bah

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Søren »

[quote="AnotherDan"]Saxo.com er den største danske internet bog shop Mikkel.[/quote]

Og det er hurtig og effektiv service!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

Er lige blevet færdig med The Cat Who Walk Through Walls af Robert A. Heinlein. Ikke lige så sjov som Starship Troopers eller filosofisk som Stranger In a Strange Land, men alligevel underholdende som altid.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af k_50 »

Jeg er lige gået i gang med Keith Richards' selvbiografi. Hvis de næste 550 sider holder samme niveau som starten, bliver den klart til det bedste, jeg har læst meget længe.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af KHoldt »

[quote="k_50"]Jeg er lige gået i gang med Keith Richards' selvbiografi. Hvis de næste 550 sider holder samme niveau som starten, bliver den klart til det bedste, jeg har læst meget længe.[/quote]
Den har jeg læst for nogle år siden. Bedste selvbiografi nogensinde! Vil snart læse den igen :)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

En god bog - part 2

Indlæg af efrandsen »

[quote="KHoldt"][quote="k_50"]Jeg er lige gået i gang med Keith Richards' selvbiografi. Hvis de næste 550 sider holder samme niveau som starten, bliver den klart til det bedste, jeg har læst meget længe.[/quote]
Den har jeg læst for nogle år siden. Bedste selvbiografi nogensinde! Vil snart læse den igen :) [/quote]
For nogle år siden? Jeg fik den til jul og der var den da kun nogle mdr gammel? Men den er awesome!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

En god bog - part 2

Indlæg af KHoldt »

[quote="efrandsen"][quote="KHoldt"][quote="k_50"]Jeg er lige gået i gang med Keith Richards' selvbiografi. Hvis de næste 550 sider holder samme niveau som starten, bliver den klart til det bedste, jeg har læst meget længe.[/quote]
Den har jeg læst for nogle år siden. Bedste selvbiografi nogensinde! Vil snart læse den igen :) [/quote]
For nogle år siden? Jeg fik den til jul og der var den da kun nogle mdr gammel? Men den er awesome!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg skal da vist i seng snart. Jeg ved ikke hvordan, men jeg havde læst Anthony Kiedis. I hvert fald kan hans selvbiografi også varmt anbefales! :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af k_50 »

[quote="KHoldt"][quote="efrandsen"][quote="KHoldt"]
Den har jeg læst for nogle år siden. Bedste selvbiografi nogensinde! Vil snart læse den igen :) [/quote]
For nogle år siden? Jeg fik den til jul og der var den da kun nogle mdr gammel? Men den er awesome!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg skal da vist i seng snart. Jeg ved ikke hvordan, men jeg havde læst Anthony Kiedis. I hvert fald kan hans selvbiografi også varmt anbefales! :) [/quote]
Den gad jeg faktisk også godt læse på et tidspunkt.
Anyways blev Keef's bog ved med at være svedig langt det meste af tiden - selv om jeg er en læsehest, synes jeg, det siger noget, at jeg har slugt den på 5 dage, hvor jeg også har nået at gå i skole og holde weekend...
Han er sgu dybere, end jeg havde regnet med, og han har en fed tilgang til sangskrivning. Plus at jeg kunne samle lidt op i forhold til at arbejde med en guitaristkammerat, som minder ret meget om ham, hvad angår personlighed (ikke skidemeget spillestilen).
Og så fik man lige opdaget X-Pensive Wino's (med Steve Jordan på trommer!), og blev mindet om en masse gamle kunstnere også. Så jeg har nørdet en masse Little Richard de sidste par dage og skal herre meget på pladejagt, næste gang der kommer SU.
Great succes!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

En god bog - part 2

Indlæg af efrandsen »

[quote="KHoldt"][quote="efrandsen"][quote="KHoldt"][quote="k_50"]Jeg er lige gået i gang med Keith Richards' selvbiografi. Hvis de næste 550 sider holder samme niveau som starten, bliver den klart til det bedste, jeg har læst meget længe.[/quote]
Den har jeg læst for nogle år siden. Bedste selvbiografi nogensinde! Vil snart læse den igen :) [/quote]
For nogle år siden? Jeg fik den til jul og der var den da kun nogle mdr gammel? Men den er awesome!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg skal da vist i seng snart. Jeg ved ikke hvordan, men jeg havde læst Anthony Kiedis. I hvert fald kan hans selvbiografi også varmt anbefales! :) [/quote]
Ja okay! Den fik jeg faktisk også i julegave, da den kom ud - den er fandme vild! Og Slash' ligeså.. Kunne godt tænke mig den med Clapton.. Kan også varmt anbefale Neil Youngs bio, Shakey.. Jeg er selv ved at læse Keith nu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Morten M »

Har lige læst Paul Trynka's bio over Iggy Pop færdig.
Har læst meget historie. Denne her er et et smaddergodt samtidshistorisk dokument. Det tog hele turen fra KBH til Nyborg at læse kildehenvisningerne alene - antallet af interviews og førstehåndskilder er imponerende.
At forfatteren mener, Instinct (hvor Steve Jones,Sex Pistols, hviser han rent faktisk kan spille guitar) er den bedste plade - det har han ret i.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg læste for ikke så længe siden 'Cash' af Johnny Cash ham selv.

Hvis man se gennem fingre med et par kapitler, hvor han føler trang til at fortælle om sin usynlige ven, så giver den et godt indblik i manden, og hans ret omtumlede liv. Skrevet på sådan en lidt tilfældig (og til tider rodet) 'hvad-der-lige-falder-mig-ind-at-fortælle-om'-måde. Men det giver også en lidt mere personlig og ærlig vinkel, end hvis en trænet journalist havde redigeret bogen "efter alle kunstens regler".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af kraen »

Skulle nogen være i tvivl kan jeg selvfølgelig anbefale "Steve Jobs" af Walter Isaacson. Meget inspirerende, og den indeholder meget livsviden og kan sagtens læses af ikke Apple-brugere eller Apple-elskere, selvom den selvfølgelig er sjovest, hvis man bruger Apple-produkter til daglig.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

Jeg har lige fået kværnet mig vej igennem Dan Abnett's "Embedded".
Normalt er Dan Abnett jo som bekendt en forfatter der arbejder for f.eks. Games Workshop eller diverse tegneserie-firmaer. Han har også skrevet nogen bøger i Doctor Who-universet og så videre. Dvs. stort set alt han har skrevet, har foregået inden for andre folks universer, men han har trods fået klemt denne bog ud, som er helt hans egen.

Den er i og for sig ganske god, helt klart, men den når sgu ikke Gaunt's Ghosts-serien til sokkeholderne, når det kommer til at være medrivende. God bog, men dog ikke helt så god som det andet han har lavet. Hans andet "solo-projekt" "Triumff" er dog stadig noget af det mest underholdende han endnu har bikset sammen.

Up next: Samme mands "Ravenor"-trilogi, seneste indslag i Gaunt's Ghosts-serien "Salvation's Reach" og seneste indslag i Horus Heresy-serien "Know No Fear".
Fuck, den mand er produktiv.

Ydermere, så skal jeg også blive færdig med Jonas Jonassons sublimt underholdende "Den Hundredeårige Der Kravlede Ud Af Vinduet Og Forsvandt", og Orhan Pamuk's "My Name Is Red".

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af El Chrissos »

Hej venner.
Jeg vil abnormt gerne igang med Discworld-serien af Terry Pratchett, men den er godt nok uoverskuelig. Er der nogen der har en anbefaling til et godt sted at starte?
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

En god bog - part 2

Indlæg af IkkeMig »

[quote="El Chrissos"]Hej venner.
Jeg vil abnormt gerne igang med Discworld-serien af Terry Pratchett, men den er godt nok uoverskuelig. Er der nogen der har en anbefaling til et godt sted at starte?[/quote]

Start med "The colour of magic". Den lægger grunden for mange karakterer, der dukker op senere.

Jeg har så læst videre i den rækkefølge, de er udkommet, men man hopper lidt fra historie til historie, så jeg ved at mange anbefaler at tage én historie af gangen i stedet. Men så går man måske glip af de mange små sidespring og referencer?

Den virker i hvert fald i den rækkefølge, de er udkommet i. Og under alle omstændigheder er "the colour of magic" startpunktet...

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af El Chrissos »

Fedt, fedt. Tak for det. Jeg har nemlig hørt at de fleste bøger fungerer som snapshots, og at man derfor egentlig kan være lidt anarkistisk i sin tilgang, men jeg tror bare jeg tager den fra starten af.
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Pickles »

[quote="Loomer"]
Up next: Samme mands "Ravenor"-trilogi, seneste indslag i Gaunt's Ghosts-serien "Salvation's Reach" og seneste indslag i Horus Heresy-serien "Know No Fear".
Fuck, den mand er produktiv. [/quote]

Du har læst Eisenhorn først, ikke?

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af El Chrissos »

[quote="Kattekiksen"][quote="Skestork Ultra"]Hvis Jordens Søjler var et hit, så vil du temmelig sikkert også synes ret godt om Colleen McCullough's "Den Romerske Familie". Jeg kan ikke huske hvor mange bøger der er i serien, men det er mindst fem - Så der er læsning til et godt stykke tid.

Bortset fra det, så vil jeg anbefale alle at læse noget Haruki Murakami - Eksempelvis "Kafka on the Beach" og "The Wind-up Bird Chronicle" (Jeg kender ikke de danske titler), som begge er ganske fremragende bøger. Genremæssigt er det måske en slags magisk realisme eller fantastisk realisme - Sådan en slags surrealisme uden rigtigt at være det. Men bestemt anbefalelsesværdigt.[/quote]

Kafka på stranden
Trækopfuglens krønike

Men jeg synes de skal læses på engelsk, når nu man ikke er så skarp i det japanske. Murakami oversætter selv mange af sine bøger til engelsk.[/quote]
Jeg ved godt denne post er gammel, men jeg vil lige slå et slag for Mette Holm som oversætter. Nu har jeg naturligvis ikke noget at referere til, da jeg ikke kan japansk, men jeg synes generelt hendes oversættelser af Murakami er gode, livlige og mundrette - og så fattede jeg en enorm sympati for hendes arbejde, efter at have læst et essay hun skrev i Politikens Bøger i forbindelse med udgivelse af 1. bog af 1Q84. Hvis man kan finde det, vil jeg anbefale at læse det!
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af Loomer »

[quote="Pickles"][quote="Loomer"]
Up next: Samme mands "Ravenor"-trilogi, seneste indslag i Gaunt's Ghosts-serien "Salvation's Reach" og seneste indslag i Horus Heresy-serien "Know No Fear".
Fuck, den mand er produktiv. [/quote]

Du har læst Eisenhorn først, ikke?[/quote]

Selvfølgelig. To gange, endda.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En god bog - part 2

Indlæg af AnotherDan »

Hopla så ankom bind 3 i Djengis Khan serien med posten...
Og i marts skulle bind 4 komme i paperback på dansk...
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen